KJØP-NÅ....!!!

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Å kalle det mild "hjernevasking" er vel kanskje å ikke ta for hardt i ? Hr.Rognlien mente vel også at det ikke var helt tilfelle, da noen her påstod at Krell blir overeksponert i Fidelitys tester. For å ha det også sagt, så lurer jeg på om han med å si det får oss lesere til å tro ! javel, hvis han sier det så må vel også det være sant !!!! KRELL.  
Tror du virkelig leserene av Fidelety er så naive? Et blad solgt i et opplag på ca 3000 (arrester meg hvis jeg tar feil) til høyest oppegående HIFI interesserte :D

Lf
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Rognlien....

Problemet deres i Fidelity er at det er dere som står for "brandbuilding"...I dette tilfellet mot Krell.At lesere oppfatter som om at dere favoriserer Krell er det BARE dere som styrer....
Det jeg har sagt står jeg 100% for...
Og dette med å dra paraleller til bilindustrien....INGEN blad eller program jeg har sett(og det er mange)bruker ett bestemt merke som referanse.Tipper det ville blitt furore om noen hadde gjort det.Om ikke blitt kalt useriøs....
Mulig Krell er ett ekkolodd som du sier for dere i Fidelity,men ikke for meg...
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Hei Stereo ikke la deg provosere for langt ut på sidelinja husk det er glatt ute ( Oslo ) , det er vel det samme om " de " andre ikke synes noe om Krelle,n vår .

Det er våres ører vi skal høre med uannsett :p .
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Den påstanden faller på sin egen urimelighet, Schumacher. BARE vi i Fidelity som bruker dette merket som referansepunkt? Har du i det hele tatt lest noen andre hifi-magasiner? Det virker på meg som om du ikke gidder å forstå HVA en referanse er. Det er KUN undertegnede i Fidelity som eier Krell forsterker (Red har en cd/pre). Og det er ikke min favoritt hva angår lyd, om du skulle lure på det. Resten har jeg allerde forklart, og jeg håper de fleste begriper hva man benytter referansepunkter til, selv om du ikke gjør det. Mercedes benyttes som referanse over en hel verden, selv utenfor bilbransjen. (Mercedes = Kvalitet)


Håkon
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
GFE....

NEI,NEI....

Man må IKKE ha ett referansemerke.Hvilke andre bransjer bruker det....BMW som "verdensreferanse" i bilbransjen...???
Hitachi i brunevarebrabsjen...???
Grepa i hvitevarebransjen...???

Synes du er litt sneversynt når du ikke ser hvilke problemer en slik bruk kan framkalle.Ett merke brukt som "verdensreferanse" vil jo automatisk oppnå høydarestatus og magefølelse hos mange om at dette er det ultimate man kan ha når det nevnes i utide i artikler og sammenhenger med andre proidukter hele tiden...
Og bruk av ett referansemerke vil veldig enkelt framkalle enten ett hat eller elsk forhold til det merket,enten så synes man det er det beste på planeten(sikkert hos mange som bare har lest om det der merket blir trukket fram hele tiden) og mange vil nok automatisk gi tommelen ned til "verdensreferansen" uansett hvis de har hørt ett apparat fra merket engang og det ikke svarte til de skyhøyue forventningene.Noe som kan skje pga kraftig mismatch eller rom.....
Hei,

Er nok for "gammel" til å være sneversynt.
Egentlig så burde jeg latt være å bli provosert siden jeg verken er interesert i en integrert krell eller bladelius.

Det jeg blir mest provosert ut av er at man i utgangspunktet spør om erfaringer/råd med to klare alternativer, i utgangspunktet er det sikkert lurt siden det finnes så mange alternativer at du brukte kun to stykker som dine "referanser" (er klar over at du ikke liker dette ordet).

Etter dette så ser jeg at du i flere innlegg stort sett har så lite positivt å si om krell generelt, at jeg på ingen måte kan forstå at det i det hele tatt var et alternativ.


Vedrørende bilmagasiner så leser jeg mange slike også, det er faktisk ofte at jeg har sett at eksempelvis bmw i 3 serien i engelske magasiner brukes som en referanse for å sammenligne andre biler i "samme prisklasse".

En annen ting er at for vi som har fulgt med en stund, så har vi sett at referanser stadig skifter, det samme skjer jo for oss som ikke har den jobben med å skrive reviewer også etterhvert som vi skifter utstyr.

Ellers så vil jeg til slutt si at jeg er enig i de innleggene Mr.Ronglien har skrevet, godt forklart og i tråd med hvordan jeg oppfatter ordet "referanse" brukt i Fidelity.
Det er rett og slett et produkt man kjenner godt og av en høy kvalitet, så får det hete hva det vil.


Mvh
Geir :)
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Det spiller ikke noen rolle hvem som eier hva.Nå var det jo red Wadseth jeg nevnte først som var ivrigst i sin assisiasjonfrekvens mot Krell....
Ta Danske High-Fidelity Rognlien.Der blir det for i første ikke avslørt hva som er deres referansepunkter,hva de eier og hvilke butikker som står på døra dems med bokser og dådyrøyne og vil ha god omtale for sitt agentur.Summa summarum:Litt mer troverdig.Dette er det BARE deres selv i redaksjonen som bestemmer.
Som sagt,å mene at det er tull å bruke ett merke som "verdensreferanse"forbeholder jeg meg retten til å stå for.
Dette er med på å danne et hat/elsk/magefølelse-forhold til nevnte merke.En på denne tråden synes jeg illustrerte dette godt."Jeg vet ikke,men magefølelsen sier Krell".
Jeg for min del heier alltid på The Underdog og gjør at min oppfatning av merket heller i motsatt retning.Dette fordi jeg har sett meg lei på at Krell nevnes i utide i artikler."JungSoon...Østens Krell".
Og igjen når det gjelder biler...INGEN blad eller fora jeg har sett/hørt har brukt hverken Mercedes eller annet merke som referanse...INGEN....!!!
Ser for meg furoren som ville blitt hvis Jeremy Clarcson i Top Gear eller Auto,Bild und Sport hadde hatt ett enkelt merke som "verdensreferanse"...Det skjer simpelthen ikke Håkon....!!!!!!
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
GFE..

Grunnen til at jeg spurte om råd var simpelthen for å få meniger om de to.Jeg har jo ikke fasitsvar på hva som er bedre enn hva,bare en mening.Ser ut som om det er i det meste laget for enkelte.Å lodde stemning før ett kjøp er vel ikke uvanlig.
Nå fikk jeg gode argument for begge alternativer,da var det MIN EGEN magefølelse som tok avgjørelsen.Å ettersom jeg liker The Underdog så gikk jeg mot Goliath her,Dette har vel bruken av "Krell" i det jeg mener er utide i Fidelity en finger med i når jeg tok avgjørelsen....
Når det gjelder de bilgreiene som er referansebruk i så fall snevret ned til bare en del av bilen(motor,kjøreegenskaper,osv).Og det er noe HELT annet enn å bruke ett merke som "verdensreferanse over lang tid.....

God natt....
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Nå har du jo kjøpt deg forsterker, så hva er problemet da?
Og hva du mener om Krell har jo til og med jeg fått meg meg. :)
Men det jeg ikke forstår er at du i begynnelsen av denne tråden spørte om råd vedr. kjøp av Krell/Bladelius. Hvis jeg har forstått noe som helst, virker det for meg som om du allerede hadde bestemt deg?
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Hørte nylig Krellen hos en kompis, ble mektig imponert. Kan du ikke få testet de begge opp mot hverandre da?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Må bare si det ----der traff du spiker,n midt på hodet----
Nå har du jo kjøpt deg forsterker, så hva er problemet da?
Og hva du mener om Krell har jo til og med jeg fått meg meg. :)
Men det jeg ikke forstår er at du i begynnelsen av denne tråden spørte om råd vedr. kjøp av Krell/Bladelius. Hvis jeg har forstått noe som helst, virker det for meg som om du allerede hadde bestemt deg?
 
B

bamsemann

Gjest
Ok! Hør nå her.. begge forsterkerne er sikkert gode forsterkere, men jeg har hørt Thor i et annlegg jeg kjenner godt og jeg ble mektig imponert! Den spillte fantastisk bra..

Nå er det slik at Shumacher har kjøpt Thor som er et veldig godt valg...

Det betyr ikke det samme som at Thor er bedre enn krell, eller at krell er bedre enn Thor.

Men når krell koster 13000kr mer enn Thor, så er det vel ingen tvil hvem som er det beste kjøpet.

Men allikevel vil noen syns at det er verdt å bruke 13000kr mer på enn krell...

Her er det ingen som har gjort noe galt valg uansett hvem de velger, forstått?

Ikke mere krangling om det her nå, Shumacher er fornøyd, spill musikk...

Orakelet har talt...
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
He-He :)

Et valg som ikke var et valg, og et korstog mot Krell...........over 4 sider!!! :eek:

Egentlig morsomt dette... ;)
 

jbrurberg

Medlem
Ble medlem
09.11.2005
Innlegg
12
Antall liker
0
Sted
Akershus
Ekstremt enig brand-x...
jbrurberg...Når det gjelder luft i toppen og mellomtone så er vel du den eneste jeg har hørt av mange som sier ett KAV 400 xi er Thor mkll overlegen.Og siden jeg har Hegel og Dynaudio fra før som du så rett påpeker drar litt mot det nøytrale.......Kanskje det da går litt opp for deg at jeg liker det lydbildet...???
Og lydbildet jeg etterlyser som jeg startet emne med påpeker det samme...
Har fått PM fra en håndfull som skamroser valget mitt med at jeg valgte Thor mkll også.Ikke EN som sier jeg gjorde feil valg.
....har da aldri sagt at Krellen er overlegen Thor? Jeg bare fortalte hvordan jeg oppfattet lyden til denne og hva jeg ville valgt av de to. Bladelius forsterkere er ekstremt nøytrale, åpne, gjennomsiktige og stramme i lyden. Hvilken av de som drar det lengst forsøkte jeg ikke å si noe som helst om egentlig, bare at Krellen har et "deilig" lydbilde. Når det gjelder nøytral og stram lyd så er jo det en smakssak, - jeg er ingen tillhenger av pløsete og feit lyd, men setter man sammen et anlegg av 3 meget nøytrale komponenter så kan man få et problem - HVIS - man spiller mindre gode innspillinger. Jeg ville ikke kunne leve med det. Men du mener nok noe annet. :p
 

jbrurberg

Medlem
Ble medlem
09.11.2005
Innlegg
12
Antall liker
0
Sted
Akershus
Nå må dere ikke være slemme mot andre her som savner Westlife ;) - kanskje litt kommersielt, men jeg tar heller en time Westlife - enn hun "grusome" :-X dama fra nord, gladjazz eller noe nymoderne klassisk - hva kalles det igjen? - samtidsmusikk?...huff og huff...
Westlife sin versjon av "Uptown Girl", det svinger det.
:p ...føler det kommer noen reaksjoner her.

Men nå kommer vi egentlig inn på en annen debatt og det er hvordan utstillere av kvalitets utstyr år etter år skremmer vettet av nye og håpefulle interesserte fordi man ofte spiller meget "sær" musikk på HiFi-messene.
Samtidig er det også litt skremmende å se hvordan et typisk nøytralt og stramt lydende "High End" anlegg klarer å drepe alt som er morro i en litt eldre og halvkommersiell utgivelse. Et meget god eksempel:
Phil Collins. ;)
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Samtidig er det også litt skremmende å se hvordan et typisk nøytralt og stramt lydende "High End" anlegg klarer å drepe alt som er morro i en litt eldre og halvkommersiell utgivelse. Et meget god eksempel:
Phil Collins.  ;)
Jupp!! Her er vi enige. :)

Men bære fan ikkje slæng meir drit om ho Kari..... :mad:

;D ;D ;D
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Om man spurte "verden" om hvilken forsterker man skulle velge mellom Thor og kav400xi er vel svaret nærmest gitt. Kav400xi har vært på "slaktebenken" rundt om i verden og sluppet unna med æren i behold!. Thor som UTEN TVIL er en knakende god forsterker har ikke et slikt nedslagsfelt og er derfor også "skånet" for manges meninger. Kav400xi derimot har ligget på mange "benker" og er derfor et meget godt referanseprodukt!!.

stereo
 
B

bamsemann

Gjest
Nå må dere ikke være slemme mot andre her som savner Westlife  ;) - kanskje litt kommersielt, men jeg tar heller en time Westlife - enn hun "grusome" :-X dama fra nord, gladjazz eller noe nymoderne klassisk - hva kalles det igjen? - samtidsmusikk?...huff og huff...
Westlife sin versjon av "Uptown Girl", det svinger det.
:p ...føler det kommer noen reaksjoner her.

Men nå kommer vi egentlig inn på en annen debatt og det er hvordan utstillere av kvalitets utstyr år etter år skremmer vettet av nye og håpefulle interesserte fordi man ofte spiller meget "sær" musikk på HiFi-messene.
Samtidig er det også litt skremmende å se hvordan et typisk nøytralt og stramt lydende "High End" anlegg klarer å drepe alt som er morro i en litt eldre og halvkommersiell utgivelse. Et meget god eksempel:
Phil Collins.  ;)
Er du gal mann??? Dama fra nord er en fantastisk sanger/historieforteller....

Ikke fler sånne innlegg takk!!!!

M.V.H. Bamsemann... :mad:
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Må bare si min mening, syns iallefall Krell KAV 400 leverte varene til de grader når jeg fikk demostrert den, men 35000kr er jo veldig mye penger da.

Selv er den Krellen drømmen for meg :). Men har snust endel på Machintosh 6900 og da :D.. men da snakker vi ENDA mer penger. Hva som er best får være opp til envær.. Syns krell har det meste som passer meg iallefall. Men får se hva NAD Masterline klarer da :D.
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Jeg tror ikke det er så farlig eller uvanlig å bruke et produkt/merke som referanse.

Leser en god del bilblader, og Mercedes(kvalitet og komfort) og BMW (kjøreegenskaper) blir ofte brukt som referanser. Av en eller annen årsak blir ikke Audi brukt like mye, selv om dette også er et tipp-topp bilmerke.

Det er også noe som heter "Golf-klassen" for småbiler. Her har altså VW vært så heldig (og god) at de har fått få sin Golf som referanse for denne småbilklassen.

Ipod er referansen som oftest blir brukt for Mp3-spillere.

Armani-dresser er ofte brukt som referanse innen dressklær!

Gucci er ofte referansen når det gjelder jålete solbriller.

Pizza Grandiosa er verdensreferanse innen ferdig-pizza...eller kanskje ikke:p

IKEA er brukt som referanse innen billige og praktiske møbler/møbelkjeder.

Bassen til Wilson Benesch er ofte brukt som referanse innen høyttalerverdenen.

Bagatelle er referansen når det gjelder gourmetrestauranter i Norge.

Og sånn kan man fortsette.....

Imidlertid er det et godt poeng å bevisstgjøre "Fidelity"-redaksjonen om at endel lesere reagerer på at Krell blir brukt som referanse så ofte. Det er viktig for et uavhengig blad å hindre overdreven gratis-eksponering av merkevaren Krell, selv om den aldri så mye er en referanse. Om man begrenser bruken av Krell som referanse i tester av andre produkter, så vil jo det muligens gjøre testen mer nyansert og nøytral. Imidlertid er det svært hjelpsomt for oss lesere å ha en referanse å ty til når et produkt beskrives, så jeg tror ikke noen vil være tjent med at man slutter helt å bruke referanser og sammenligninger i tester....
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Hehe....

Artig å se hvordan noen tolker ting de leser på sin måte...Ufattelig langt vekk fra som faktisk blir skrevet.Jeg har aldri hatt noe korstog mot Krell her.Jeg startet en diskusjon på at jeg mener Fidelity overeksponerer Krell og bruk av Krell eller hvilket som helst merke som"verdensreferanse"er noe pølsevev.
Når det gjelder kjøpet hadde jeg overhodet ikke bestemt meg på forhånd,jeg satte ut dette emnet for å lodde stemning og erfaringer med de to.Ikke så uvanlig.Det jeg sa var at jeg liker "The Underdog" og at Krell i hytt og gevær i Fidelity kan kanskje ha hatt en finger med i spiller simpelthen fordi jeg har sett meg lei på Krell,Krell,Krell i artikler i bladet.
Men tunga på vektskåla var nok suverene Norsk Audio Teknikk med Morten i spissen....
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Glad for all saklige tanker rundt dette. Selvsagt tenker vi nøye gjennom disse tingene, også. Det er undertegnedes oppfatning at bruk av referanse er bedre enn det hemmelighold som benyttes f. eks. i High Fidelity.
Det må poengteres at selvsagt brukes ikke Krell ukritisk, ei heller så mye som denne tråden kunne tyde på. Vi har alltid noe å referere til, enten vi sier det eller ei, og som oftest har vi mer utstyr involvert enn det som opplyses, også, i det ikke alt er like relevant alltid. Stress ned, folkens, vi trenger alle noe å sammenligne med på de aller fleste plan. Og det gjør vi da også, bevisst eller ei. I leserens tjeneste forsøker vi å finne noe som er relevant og begripelig. Medaljens bakside er da at enkelte produkter får litt i overkant hva angår eksponering. Men dette er aldri basert på et ekstra godt kjøp, langtidslån eller lignende. "Krell-epoken" vil nok snart avløses av et annet merkes "overeksponering" med dertil hørende kjeft fra leserne...!
Så tar vi en ny runde da! :)

Mvh
Håkon
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Grei skuring Håkon.
Håper bare du godtar at jeg er uenig med deg.Undertegnende her synes bruk av referanseutstyr som dere gjør ikke styrker deres troverdighet eller kvalitet som blad.
Nøyer meg med at du selv sier at refaranseutstyr får overeksponering.....hehe.....Det er bare denne lille filletingen jeg ikke liker.Nemlig at ett enkelt merke får ufortjent kred og legendestatus som følge av status som "verdensreferanse"....:)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Jeg er en av dem som mener at matching av utstyr er minst like viktig for god lyd som egenskapene i det enkelte produktet. Så jeg mener faktisk man svikter sitt publikum hvis man tester en komponent uten å fortelle noe om hvilke forhold det er testet under, og det gjelder også tilkoblet utstyr. Om man kaller det "referanseutstyr" eller bare "tilkoblet utstyr i testen", så er det uansett en måte å gi leseren en mulighet til å bedømme ikke bare produktet, men også om testen i det hele tatt er relevant for den kjøpelystne leseren som skal matche med eget anlegg.
 

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Innlegg
323
Antall liker
3
Må da være bedre å la referansen bli gammel(utgått modell) slik at ingen kan beskylde dere for å drive med reklame for ett bestemt merke :)
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Jeg er en av dem som mener at matching av utstyr er minst like viktig for god lyd som egenskapene i det enkelte produktet.  Så jeg mener faktisk man svikter sitt publikum hvis man tester en komponent uten å fortelle noe om hvilke forhold det er testet under, og det gjelder også tilkoblet utstyr.  Om man kaller det "referanseutstyr" eller bare "tilkoblet utstyr i testen", så er det uansett en måte å gi leseren en mulighet til å bedømme ikke bare produktet, men også om testen i det hele tatt er relevant for den kjøpelystne leseren som skal matche med eget anlegg.
Enig... Det jeg savner er å vite noe om ROMMET som testen har foregått i.. Man burde ihvertfal få vite hvor stort det er. I tillegg hadde jo vært nytig å få vite noe om møblering, hvor solide veggene er (mur/tre/gipsplater) , utforming(kvadratisk, L-formet etc) etc etc... Men det er sjelden eller ALDRI opplysninger om dette:(
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Nå må dere ikke være slemme mot andre her som savner Westlife ;) - kanskje litt kommersielt, men jeg tar heller en time Westlife - enn hun "grusome" :-X dama fra nord, gladjazz eller noe nymoderne klassisk - hva kalles det igjen? - samtidsmusikk?...huff og huff...
Westlife sin versjon av "Uptown Girl", det svinger det.
:p ...føler det kommer noen reaksjoner her.
Og det med rette. Westlife suger
8)
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
Nå må dere ikke være slemme mot andre her som savner Westlife ;) - kanskje litt kommersielt, men jeg tar heller en time Westlife - enn hun "grusome" :-X dama fra nord, gladjazz eller noe nymoderne klassisk - hva kalles det igjen? - samtidsmusikk?...huff og huff...
Westlife sin versjon av "Uptown Girl", det svinger det.
:p ...føler det kommer noen reaksjoner her.
Og det med rette. Westlife suger!! 8)
 

nilsos

Medlem
Ble medlem
16.04.2002
Innlegg
14
Antall liker
0
Sted
Blystadlia
Hei igjen. Er fortsatt en fornøyd Bladelius Thor-eier. MK1, med MOSFET utgangstransistorer ;). Synd det skal bli så mye krangling. Håkon Rognlien & Co: Stå på! Dere gjør en kjempejobb. Her er en link til en test av MK1-versjonen: http://www.positive-feedback.com/Issue20/bladeliusthor.htm

Forresten et "blad" med mye bra stoff ;D

mvh Nils

PS. Skulle likt å høre Krell'en hjemme på Infinity Renaissance 90. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for den, men så var det dette med OHFC og lytting hjemme da :'(
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.858
Antall liker
10.695
Torget vurderinger
10
Har eid en spiltter ny Bladelius Thor MK2 i få timer. Hentet den hos Morten hos NAT tidligere i dag. Pendler mellom lytterom og pizza/tv/fredagskveld med fam. Må bare ned å høre enda en halvtime til, det er helt utrolig god lyd i den 8) og den får vissnok enda bedre lyd etter 4-5 uker!!!

Den klarer å stramme opp bassen skikkelig samtidig som musikken ellers blir varm og detaljert. Ikke er jeg noen ekspert, tror heller ikke jeg har "gullører" men det låter veldig bra!

Har ellers ProAc 2.5 med Cayin A6 CD spiller koblet opp med Kimber 4tc og Kimber timbre rca signalkabel. Er selvfølgelig veldig nysgjerrig på Bladelius Freja nå - noen som har erfaring? ::)
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Min Thor mkll er på vei i posten......
Hvis du er ute etter en reindyrka CD-spiller til den prisen så tror jeg nok Hegel CD4A f.eks er strået vassere.....
 

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
101
Antall liker
0
Har eid en spiltter ny Bladelius Thor MK2 i få timer. Hentet den hos Morten hos NAT tidligere i dag. Pendler mellom lytterom og pizza/tv/fredagskveld med fam. Må bare ned å høre enda en halvtime til, det er helt utrolig god lyd i den  8) og den får vissnok enda bedre lyd etter 4-5 uker!!!

Den klarer å stramme opp bassen skikkelig samtidig som musikken ellers blir varm og detaljert. Ikke er jeg noen ekspert, tror heller ikke jeg har "gullører"  men det låter veldig bra!

Har ellers ProAc 2.5 med Cayin A6 CD spiller koblet opp med Kimber 4tc og Kimber timbre rca signalkabel. Er selvfølgelig veldig nysgjerrig på Bladelius Freja nå - noen som har erfaring? ::)

Thor mk ll spiller grusomt i de første 72 timer.
Ja, den har kraft, men det øvrige er ikke på plass i lydbildet.

Hvis du synes det spiller bra etter noen timer ja, da har du mye godt i vente.....
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.858
Antall liker
10.695
Torget vurderinger
10
"Grusomt de første 72 timer"?
 

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
101
Antall liker
0
"Grusomt de første 72 timer"?
Den spiller ikke grusomt, men ................
Masse kraft med et mykt lydbilde, men med et 2D og et lite oppløst lydbilde

Etter ca 70 timer endrer dette seg betraktelig i positiv retning.
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Et par faktaopplysninger:
At Krell av en hel high-end verden oppleves som en referanse slik som også Mercedes, er et uomtvistelig faktum. Dette betyr selvsagt ikke at dette også er verdens beste eller noe spesielt godt kjøp. men den er altså en anerkjent referanse.Forøvrig trodde jeg det var DP eller EC eller andre norske produsenter som vi var "kjøpt og betalt" av?

Det er Jungson selv som referer til seg selv som "Østens Krell", noe jeg syntes var rimelig bråkjekt, men som likevel var et poeng når det gjelder byggkvalitet og utseende. Jeg hadde vel droppet den bisetningen om jeg visste hvor mye tullpreik dette skulle medføre fra visse hold. ;D

Jeg kan vanskelig finne noe belegg for å hevde at Fidelity skriver mer om Krell enn andre  sentrale high-end produkter. Selv solgte jeg mine monoblokker for 3 år siden, og har ikke benyttet min Krell CD-spiller på mange måneder. Rør- og vinylentusiasten Håkon valgte likevel Krell KAV 400 som sitt alternative arbeidsredskap , og er den eneste i Fidelity som benytter Krell til daglig. For meg hadde det uansett vært helt OK om alle eller ingen av skribentene benytter Krell eller noe annet, bare det er bra nok til å sleppe lyden fra testede produkter noenlunde uskadd igjennom.

At skomakeren med 18 nummer av Fidelity i hånden påstår at bladet er full av Krell-omtaler, er pisspreik! Vedkommende har da heller ikke i løpet av disse bladene funnet ut hva redaktøren faktisk heter. Men kall meg gjerne Knut, det er det enkleste!::)

mvh
Knut Vadseth, red. av Fidelity ;)

PS: For å gjøre det helt klart; personlig synes jeg Krell KAV 400 er en meget bra forsterker med gjennomgående flott kropp og masse krefter som kan drive det meste. At den tar liten plass og er ganske flott å se på, er etter min mening et pluss. Ikke noe "best buy", men absolutt verd pengene...DS
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Les spesielt de siste to numrene av bladet ditt Knut å finn ut hvor mange ganger Krell blir nevnt i en artikkel som ikke omhandler merket....
Det er ikke få.
Samtidig så må du huske på at når du sitter å skriver noe og mener å være bråkjekk(?) så må vi som leser forholde oss til det som fysisk står på trykk.Hvis du mener noe annet mellom linjene med det du skriver så er det umulig å tolke.
Hvor mange ganger har dere skrevet at DP brukes i Abbey Road f.eks...????
Dette oppfattes for meg hvertfall som overeksponering,uten tvil.
Dette er slik som blir lagt merke til,men som dere som skriver tydeligvis ikke legger merke til.
Når tom Rognlien i sitt siste svar i dette emnet vedgår at referansene deres får litt overeksponering så duger det for meg..
Jeg for min del ser mer seriøsitet og integritet i referansebruken slik som High Fidelity gjør det....
Til sist KV......Hvor i himmelens navn finner du dekning for at Mercedes brukes som referanse verden rundt,og tom presterer å si at dette er ett uomtvistelig faktum....???????
Og selfølgelig synes du KAV 400 er en glimrende amp.....:)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Du leser Fidelity som en viss mann leser bibelen, Schumacher. At referanseprodukter nevnes oftere i tekstene enn mange andre produkter må du bare lære deg å leve med, sånn er verden, faktisk.
Og med det har jeg sagt nok om denne saken. På tide å legge sjela i Fidelity nr 19!

Håkon
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Jada jada....Lettere å akseptere også når du sier at referanseproduktene lett kan bli overeksponert...
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
hvofor ikke bare gi faen i å kjøpe både krell og fidelity, schumacher?
fatter ikke hvor du vil med å ta tak i småtteri og bruke det for alt det er verdt......

::)
 
Topp Bunn