KingRex - Smør på flesk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Tower Of Power!





    KingRex T20 - PSU - SLAP!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    595
    Antall liker
    733
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har hatt min T20U til ettersyn. En epost til Nevation om problemet ble raskt besvart med anmodning om å sende forsterkeren inn til ham. Det gikk ikke lang tid før jeg hadde den i hus igjen, reparert og med ny oppgradert strømforsyning uten kost for meg! (Kjekt med lite format og lav vekt når ting skal sendes i posten, - men enda bedre med en leverandør som vet hva god kundebehandling er!)

    Normalt står KingRexen koblet opp på arbeidsrommet og driver mine antikvariske men designmessige morsomme Dantax The Tube. Signaler hentes ut fra usb-utgang på min stasjonære pc og mates inn i usb-inngangen på forsterkeren. Liten boks som ordner alt. Dette har funket veldig greit.

    I jakten på et anlegg til hytta har to tre integrerte forsterkere i prisklasse + 10.000,- vært innom kjellerstua for prøvelytting. Det har medført at jeg har begynt å klø litt i ørene i det siste. Denne kløen er jeg redd kan smitte over til lommeboka. Kan det være et virus? Uansett, før KingRexen ble satt tilbake på arbeidsrommet, koblet jeg den opp til det ordinære anlegget. Og her sitter jeg nå da; - Spotify premium på bærbar HP, usb-kabel (sånn billig Clas O. maaangemeter) og koser meg veldig med mye deilig musikk. Innsmigrende, oppløst og med overraskende god bass i bunnen. For bassen sin del tror jeg den nye strømforsyningen må ha noe av æren. Kan ikke huske at bassen var så akseptabel med den gamle veggvorta. Lydbildet brer seg godt ut i bredden og i dybden. Rytmisk serveres musikken med godt atakk. Det er lett å la godfoten henge med i swingen. Dette er ikke ment som annet enn en enkel ytring om denne lille tassen av en forsteker, men en pianokonsert av Mozart synes også å være mer enn håndterbart. Rett og slett imponerende i forhold til hva dette koster!

    Begrensninger finnes det sikkert nok av, dersom lista legges høyt nok. Effekt er en av dem. Imidlertid driver KingRexen mine Magnepan MG12QR til anstendig lydnivå. Det sier vel også litt om myten om at Maggies trenger masse effekt?! Skrur jeg volumet for høyt, blir det lite hyggelig å høre på. En annen liten, dog for så vidt bagatellmessig utfordring, er at forsterkeren er så lett at solide og stive høyttalerkabler må monteres med omtanke. Med litt moment løfter de forsterkeren opp fra underlaget.

    Med stadig mer lyd i digitalformat og ønske om musikk i alle rom og sammenhenger, anser jeg integrerte forsterkere med innebygget DAC som et brukervennlig konsept med framtiden foran seg.

    Jeg tror jeg må sjekke ut enda mer spennende musikk på Spotify…….

    Med vennlig hilsen Olav E.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    PSU'en er ikke dum :)

    Rett og slett imponerende i forhold til hva dette koster!
    Kan ikke si annet enn å være svært enig. Dette er en meget vellydende kombinasjon.

    SLAP! har nå tatt over for PSU, og PSU har tatt over for veggvorta til V-DAC'en. Fungerer som en drøm :)



     

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Du store, mteinum må vel nå kunne utnevnes som King of Kingrex. ;D

    Gir SLAP! strømforsyningen noen forbedringer lydmessig i forhold til PSU'en?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    ;)

    Jeg vil nok si at de er i samme klasse når det gjelder ytelse. PSU'en er sånn-sett ett bra kjøp sammen med T20. Det var flere som ble imponert over lyden i T20/SLAP! da vi hadde sammenkomst for to uker siden, og det ikke uten grunn. Dette er en kombo som låter svært bra.

    Jeg har ikke gått grundig til verks for å høre forskjeller mellom SLAP! og PSU'en - og med det kan man lese mellom linjene at PSU'en står ikke mye tilbake for SLAP! Med unger, jobb, hage som skal opparbeides, med mer, så vil nok ting ta litt tid her på hifi-fronten.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare herlig. T20 + Slap må være det mest merkelig proporsjonerte forsterkerne som finnes, totalt kompromissløst på sin egen sære måte. Grattis med verdens tøffeste 12-watter uten rør. :D Kanskje verdens tøffeste 12-watter uansett teknologi. Jeg får virkelig lyst på KingRex gjennom å følge din vandring i kongeriket, mteinum.

    Hvis jeg skulle få gjennomført en gammel drøm om å tilbringe mer tid enn en lang ferie i Afrika så kommer jeg (nesten) garantert ha med meg en TU20U og noen gode 8" bredbåndselementer. Det burde ikke koste all verden å få en lokal møbelsnekker i Luzira til å lage noen feiende flotte bakladehorn. Men KingRex er det eneste jeg er nesten sikker på kommer med i kofferten. Slap er jo litt diger og dyr, så det blir vel helst PSU i den enden. Du burde få noen flasker julebrus fra Moiz for den utrolig gode reklamen du tross alt gir produktene deres. Det er ikke et produkt som ikke har gitt meg begjær av de produktene du omtaler. Og det å lese hvor sentralt KingRex står i din signatur gjør at jeg sier wow. Du har virkelig skiftet ut rør-effekten i alle sett bort fra et oppsett. Det ser ut til at du trives med KingRex så til de grader at enhver blir overbevist om hvor interessant disse små boksene faktisk er. Jeg har nemlig også lyst på Tower Of Power, men da må jeg først ha nye ht og rane den lokale postbutikken. ::)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    hehe ;D

    Jeg liker KingRex. Det er på mange måter ett mini Naim. Du starter med amp, oppgraderer denne med PSU etter ønske - nå vet jeg ikke hvor mye DIY som anbefales med Naim, men med KingRex så er dette absolutt en mulighet.

    Dette er små fine komponenter, de er lette å smugle inn i hus forbi fruen - både grunnet størrelse og den hyggelige prisen :) T20 har nok litt mer grain i øvre mellomtone / diskant vs. MAE-SET, men vi snakker her om kvalitetslyd dersom man har lettdrevne høyttalere, og jeg er ikke overrasket at dersom du tar en transe i samme prisklasse, så overkjører KingRex komboen denne.

    95-96 dB og oppover, og det er mer enn nok lyd. Flyttet Burson AB-160 fra anlegget nede og opp for å se hvordan den tar seg ut her oppe. Bonus var at jeg nå fikk en ekstra inngang. Fruen var så grei at hun kom hjem med Avatar på Blu-ray - og da var det bare å koble PS3 til den andre inngangen på Burson-boksen.

    Hadde aldri trodd at KingRex og Fostex fulltonehorn skulle fungere på film - men dette var kanonbra! 8)





    http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4599031489/sizes/l/

    Sitter og hører på Chris Rea - The Road To Hell, dette groover noe av en annen verden.

    Moro når man kan kombinere hi-fi, cheap-fi og fun-fi i samme bokser.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Navnet forplikter, og dette er kongemusikk av beste sort ;D









    Rett og slett kongebra!
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Her er en til. Oppsettet har vært på slankekur og nå sitter jeg igjen med en Kingrex T20U som førstevalget i stua. Synes den spiller knallbra på mine GS10, men siden de ikke er spesielt effektive blir festlyden litt lavere enn det jeg er vant med. Det plager meg egentlig ikke da 95 % av all musikkspillingen skjer når jeg er i nærheten av anlegget.

    Til dere som har en PSU. Hvordan fungerer denne? Hva gjør den med lyden?

    Bilder kommer.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    PSU er en lineær strømforsyning med stepdown trafo, likeretterbro og kondiser.

    Lydmessig så gir denne større kraftreserver til T20 med mer slam i bånn og ro i lydbildet. En svært effektiv oppgradering.

    Wikipedia er litt morsom:

    Likerettere ble tidligere bygget opp med transformering av nettspenningen og en enkel likeretting med likeretterbro. Denne metoden er nå erstattet av høyfrekvente svitsjede løsninger, som er mye mer komplekse teknisk, men som gir likerettere med bare en brøkdel av vekt/volum, og mye høyere virkningsgrad. Virkningsgrad på en moderne likeretter kan være over 96%.
    http://no.wikipedia.org/wiki/Likeretter
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Jeg kjører fortsatt min T20 og PSU her i stua, på noen gamle Klipsch KG 3.5. Det er rett og slett like gøy å høre på musikk hver eneste dag. Lydbildet er utrolig rolig. Hører ikke anlegget, bare musikken:) Med 95db på høyttalerne så får man spillt passe høyt også.

    Og bedre skal det bli. Jeg kjører i dag WIMP ifra en HP mini rett i forsterker vi 3,5 mm plugg ut av pc. Det er ikke bra. Har bestillt en liten USB til toslink plugg. Da får jeg kjørt toslink rett i dac. Det tenker jeg vil gjøre susen her. Gleder meg:)
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Ok. PSU er lagt til på "skal kjøpe" listen for sommeren. Tror også jeg skal kikke meg litt rundt etter et par reservehøyttalere med 95 db + i effektivitet. Jeg er for øvrig imponert over lydkvaliteten som kommer ut av denne lille kongen.

    Jeg vil også berømme NAT i Ullevålsveien for god service i forbindelse med kjøpet av min T20U. Den jeg kjøpte hadde litt slark i volumhjulet, dermed ble den erstattet med demo-modellen deres intill en fabrikkny ankommer om kort tid.
     
    J

    JIGSAW

    Gjest
    Hei mtenium

    Hvor har du kjøpt den plata "The Jazz King", kan den kjøpes her i Norge?
    er selv tilhenger av Rama IX, p.g.a mitt nære forhold til Thailand.

    Mvh
    JIGSAW
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    JIGSAW skrev:
    Hei mtenium

    Hvor har du kjøpt den plata "The Jazz King", kan den kjøpes her i Norge?
    er selv tilhenger av Rama IX, p.g.a mitt nære forhold til Thailand.

    Mvh
    JIGSAW
    Heisann!

    Den kjøpte jeg i Bangkok :)

    Jeg fikk derimot 50 års plata (Chesky) på ebay, mener også jeg har sett den første på ebay.









    Kongemusikk dette også ;D

    --

    her har du en link til "The Jazz King" på ebay:

    http://cgi.ebay.com/Larry-Carlton-G...cmd=ViewItem&pt=Music_CDs&hash=item335c433465

    ---

    Når det gjelder den første så fant jeg den hos en gateselger på vei ned til båtene som kjører turer på elva. Forsiden så litt interessant ut, så så jeg baksiden og hvem som medvirker - det ble ett raskt kjøp.





    http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4614928973/sizes/l
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Jeg kjøpte like godt en PSU i dag. Har ikke koblet den opp enda. Det skal jeg gjøre når solen går ned og det blir på tide å trekke innendørs. Hvordan er varmeutviklingen til PSU'en? Bør den stå oppå eller under T20U'en i en liten hylle?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    kjetil200 skrev:
    Jeg kjøpte like godt en PSU i dag. Har ikke koblet den opp enda. Det skal jeg gjøre når solen går ned og det blir på tide å trekke innendørs. Hvordan er varmeutviklingen til PSU'en? Bør den stå oppå eller under T20U'en i en liten hylle?
    PSU'en blir like varm som amp'en. Du skal vente svært lenge dersom du prøver å steke speilegg på den.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Konge! (det har vel sjelden passet bedre med det uttrykket...)

    Får sette av litt tid og poste noen bilder i kveld.
     
    J

    JIGSAW

    Gjest
    Hei mteinum

    Skal skaffe meg den plata til neste år.
    Hadde det ikke vært for at terrorister har brent ned Central World i Bangkok,
    så hadde jeg gått dit for å kjøpe denne plata.
    Begavet mann denne Rama IV, han kan utrolig mye og har gjort og gjør fortsatt
    mye for landet sitt, men det er kongebarna som tar seg av det meste formelle i dag.
    De s*t*ns lederne til rødskjortene skal ha virkeligheten til å være noe annet.
    På dette kjøpesenteret hadde dem flere seriøse forhandlere innen high-end og hi-fi,
    her har jeg blant annet hørt på stereooppsett med Harbeth, Ayre forsterkersett, dac og riaa med Kuzma platespiller.
    Nabobutikker i samme fløy hadde tungt rørutstyr som Joule Electra, og en rekk andre merker som de færreste
    hadde råd til, selv nordmenn.
    Dette utstyret var ikke bare til utstilling, en fikk komme og lytte til oppsettene også.

    Jeg har ennå ikke sett KingRex, men en av butikkene hadde oppsett med NuForce, kanskje det nermeste en kommer KingRex, men bare så mye dyrere.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Torsen skrev:
    Jeg kjører fortsatt min T20 og PSU her i stua, på noen gamle Klipsch KG 3.5. Det er rett og slett like gøy å høre på musikk hver eneste dag. Lydbildet er utrolig rolig. Hører ikke anlegget, bare musikken:) Med 95db på høyttalerne så får man spillt passe høyt også.

    Og bedre skal det bli. Jeg kjører i dag WIMP ifra en HP mini rett i forsterker vi 3,5 mm plugg ut av pc. Det er ikke bra. Har bestillt en liten USB til toslink plugg. Da får jeg kjørt toslink rett i dac. Det tenker jeg vil gjøre susen her. Gleder meg:)
    Jeg kom litt sent hjem etter en session med Quad 988/Antique Soundlab Cadenza + pre/Marantz toppmodell cdp, og klarer ikke helt å legge meg før jeg har hørt noe musikk på laptop-en. Og lese om KingRex, som vi har diskutert litt i kveld. Og det innlegget ditt må jeg bare kommentere. Du har jo egentlig "feil" modell. T20U hadde vært perfekt til det oppsettet du har. Alternativet er å kjøpe KingRex egne USB-DAC, som koster under to kilokroner. Jeg har hørt T20U som den eneste KingRex jeg har fått teste til nå, og den innebygde DAC-en imponerte stort. Personlig har jeg mest lyst på U hvis jeg ender med å kjøpe KingRex, rett og slett fordi en eldre stillegående pc med Spotify kommer til å bli kilden i et slik anlegg. Og siden du også nevner Spotify som hovedkilde så er det klart for meg at U er den rette versjonen for deg også. Men nå har du kjøpt T20 uten U, så da må du finne en annen løsning. Toslink til din DAC er den selvfølgelige løsningen økonomisk, men deres dedikerte USB-DAC er jo optimalt mtp design, og det låter garantert bra jfr min erfaring med T20U, for den kan vel ikke være dårligere enn det.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    JIGSAW skrev:
    Skal skaffe meg den plata til neste år.
    Da jeg var der nede så jeg den i flere butikker på MBK senteret.

    Angrer litt at jeg ikke kjøpte gull utgaven jeg så på en av de butikkene (jeg liker glitter og blink ;))

    Tok alt for lite da jeg var inne på senteret - men litt windows-shopping ble det:









    Får håpe at situasjonen der nede roer seg snart.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.146
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    2 single op amp for low pass filter
    dc servo circuit
    1ppm tcxo for more stablized
    panasonic fm capacitor
    F/S: 32kHz, 44.1kHz, 48kHz/ 16bits
    1* USB INPUT
    1* RCA INPUT
    power demand: 100-120V/; 220-240V AC 50/60 HZ
    front panel multi func led light for status indicate
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg savner coax og optisk på KingRex, noe som er fryktelig dumt for meg. Det jeg har hørt av KingRex T20U egenskaper som DAC har imponert, så jeg føler at lydkvaliteten her er garantert. Det er klart at USB kanskje er det eneste vi kan forlange til den prisen (fortsatt under to tusen?). Som DAC til MingDa/Stax ville noe slikt fungere fint, men i hovedriggen trengs innganger til DVD og TV.

    Men kunne de ikke lansert en litt dyrere modell med flere innganger? Vil det være vanskelig for dem å plusse på to-tre hundre kroner+ for to ekstra innganger? Eneste kritiske bemerkninger jeg har til KingRex må være nettopp det at de ikke har en rimelig DAC av den tradisjonelle typen, og at de ikke har en integrert med digitale innganger basert på effektforsterkeren deres. En kraftig integrert tripath bør det være marked for. Krefter kombinert med lyd som selv et rørhode som mteinum kan digge kunne vært et ideelt alternativ i den aktuelle prisklassen. Dagens hifi-folk er mer interessert i integrerte forsterkere enn da jeg var ung, og jeg selv vil ikke gå tilbake til en delt løsning. En integrert versjon av effektforsterkeren ville blitt en stilig forsterker til prisen, det er jeg overbevist om.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er også en venn av KingRex, etter å ha hatt Headquarter'n et par måneder. Denne forsterkeren imponerer.
    Her med Meridian 508/20, Lavry Da10 dac og AKG 701.


    mvh
    Lars
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Får vel melde meg inn i denne vennetråden jeg og.
    Har dog bare Kingrex Headquarters oppsatt på jobben.
    Meget godt fornøyd med.
    Satser på å ta noen bilder i morgen.
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Litt vel OT men prøver allikevel

    Har sett igjennom noen sider på forumet, bla "kjøpsguide for handel på nett DIY mm" men fant bare en masse nettbutikker, litt tidskrevende å gå igjennom alle sammen.

    Så jeg spør dere, noen som har sett et chassis i størrelse med kingrex (standard størrelse) ol. som kan brukes til pre-amp etc som ikke koster skjorta og vel så det :)

    Tanken er iallefall å bygge en passiv preamp (med mye hjelp fra en kompis), med to innganger, to utganger, en selector og en volumkontroll.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Får noe skattepenger nå. Kingrex og JB3 er riktig for meg tror jeg, NAD'en beholder jeg som amp, men psu,pre og headquarter hadde vært fett. Bedre enn Marokko og Laos?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    gorg skrev:
    Litt vel OT men prøver allikevel

    Har sett igjennom noen sider på forumet, bla "kjøpsguide for handel på nett DIY mm" men fant bare en masse nettbutikker, litt tidskrevende å gå igjennom alle sammen.

    Så jeg spør dere, noen som har sett et chassis i størrelse med kingrex (standard størrelse) ol. som kan brukes til pre-amp etc som ikke koster skjorta og vel så det :)

    Tanken er iallefall å bygge en passiv preamp (med mye hjelp fra en kompis), med to innganger, to utganger, en selector og en volumkontroll.
    Kingrex Pre?
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    baluba skrev:
    gorg skrev:
    Litt vel OT men prøver allikevel

    Har sett igjennom noen sider på forumet, bla "kjøpsguide for handel på nett DIY mm" men fant bare en masse nettbutikker, litt tidskrevende å gå igjennom alle sammen.

    Så jeg spør dere, noen som har sett et chassis i størrelse med kingrex (standard størrelse) ol. som kan brukes til pre-amp etc som ikke koster skjorta og vel så det :)

    Tanken er iallefall å bygge en passiv preamp (med mye hjelp fra en kompis), med to innganger, to utganger, en selector og en volumkontroll.
    Kingrex Pre?
    Tenkte på det, men skulle gjerne hatt en med to utganger, så jeg får koblet til både hodetelefonamp og t-amp.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Jeg savner coax og optisk på KingRex, noe som er fryktelig dumt for meg. Det jeg har hørt av KingRex T20U egenskaper som DAC har imponert, så jeg føler at lydkvaliteten her er garantert. Det er klart at USB kanskje er det eneste vi kan forlange til den prisen (fortsatt under to tusen?). Som DAC til MingDa/Stax ville noe slikt fungere fint, men i hovedriggen trengs innganger til DVD og TV.

    Men kunne de ikke lansert en litt dyrere modell med flere innganger? Vil det være vanskelig for dem å plusse på to-tre hundre kroner+ for to ekstra innganger? Eneste kritiske bemerkninger jeg har til KingRex må være nettopp det at de ikke har en rimelig DAC av den tradisjonelle typen, og at de ikke har en integrert med digitale innganger basert på effektforsterkeren deres. En kraftig integrert tripath bør det være marked for. Krefter kombinert med lyd som selv et rørhode som mteinum kan digge kunne vært et ideelt alternativ i den aktuelle prisklassen. Dagens hifi-folk er mer interessert i integrerte forsterkere enn da jeg var ung, og jeg selv vil ikke gå tilbake til en delt løsning. En integrert versjon av effektforsterkeren ville blitt en stilig forsterker til prisen, det er jeg overbevist om.
    De har brukt den integrerte dac´en til en USB-chip. S/Pdif-innganger vil derfor kreve et helt nytt, og ikke minst dyrere, design.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.146
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Viktig å huske en ting er å produsere gode DAC ..samtidig kvalitetssikre gode I/V trinn i kretsen. Alternativ er Calyx DAC 192..som vi lanserer snart.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn