King Crimson til Sentrum Scene

Hansie

Medlem
Ble medlem
16.10.2014
Innlegg
35
Antall liker
40
Den 26 og 27 september 2016 kommer King Crimson til Sentrum Scene.

Besetningen er!

Trommer Gavin Harrison, Bill Rieflin and Pat Mastelotto, bass Tony Levin, sax/fløyte Mel Collins, gitar og vokal Jakko Jakszxyk og gitar Robert Fripp.



http://gaffa.no/nyhet/101687
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Kommer - hvis jeg klarer å skaffe meg billetter!

I køa i ZPZ nå forleden kom jeg i snakk med en som hadde hørt KC i Neederland. Det beste han hadde opplevd av konserter med god margin - og han dro ofte på konsert, fortalte ham....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Men dere, hysj! Til vi har billettene på plass....
 

Hansie

Medlem
Ble medlem
16.10.2014
Innlegg
35
Antall liker
40
Bør bli plass til oss alle, det er to konsertdager. Tvilsomt at de klarer å fylle Sentrum Scene to dager på rad!
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.656
Antall liker
1.396
Torget vurderinger
2
Det blir gøy!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har i det minste planer om å gi mitt lille bidrag til å fylle Sentrum Scene to dager på rad. :)
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Husker jeg så/hørte dem i Konserthuset i 2003, tror jeg det var. Det var en bra konsert, med en daff og lunefull Fripp som engasjerte seg lite. Overlot det meste til de andre. Dessuten spilte de kun Larks´Tongues...... og Red fra det gamle repertoiret. Litt småskuffende. Uansett håper jeg det blir dritbra; jeg skal ikke dit så da ble en billett ledig.:) Skal bli spennende å lese inntrykkene når den tid kommer.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
2 billetter sikret.
Dette har jeg tenkt på i over 20 år....
Man kan si at man er litt sen i avtrekkeren. ;)
Gleder meg stort!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jaddah! Klarer ikke å fylle, du liksom.

Fikk bare tak i billett til 27. på vei til kveldsvakt i dag. Utsolgt begge dager mellom 0900 og 1430-ish, alt borte da jeg sjekket nettet på jobb (i håp om å sikre meg enda en billett til 27. og prøve meg på en byttehandel). Om noen skulle ha mulighet til å avse en til 26., så blir jeg noe i nærheten av euforisk lykkelig av en PM.
 
Sist redigert av en moderator:

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.935
Antall liker
32.858
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
For sen i avtrekkeren her også - har sjelden vært så skuffet . Hva jeg følte når det var utsolgt egner seg med andre ord ikke på trykk.
 

Hansie

Medlem
Ble medlem
16.10.2014
Innlegg
35
Antall liker
40
Fikk en billett jeg også, gleder meg veldig! Zomby_Woof jeg var ikke klar over at det var unummerte sitteplasser, da jeg skrev at det var tvilsomt at de klarer å fylle Sentrum.Scene to dager på rad!

Var på konserten i 2003, den var meget bra!
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.022
Kjøpte til konserten på en fredag i Köbenhavn. Unumererte sitteplasser på Sentrum Scene frister langt under middels, mye bedre lokale på SAS-hotellet i Köben.

For den som vil på konsert kjøpte jeg akkurat nå, for øvrig. Billetlugen.dk - betaling med kredittkort og nedlastbare billetter så veldig enkelt.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.022
Eller har jeg til dags dato ennå ikke opplevd at jeg ikke skaffer meg billett til en utsolgt konsert i Oslo og det er årevis siden jeg har betalt noe over pålydende. Ta det helt med ro, det ordner seg.
 

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Satt parat 09:00 og kjøpte 4 billetter (26.sept).
Om alle ikke tas i bruk (ting kan jo skje på 9 måneder), så vil jeg tilby overtagelse på HFS, til samme pris som innkjøpt.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.935
Antall liker
32.858
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Fikk faktisk kjøpt en billett i dag på Ticketmaster. Vet ikke om det legges ut en og annen etter hvert , men jeg fikk i alle fall kjøpt 1 stk.

Ganske spesielt med 3 trommiser i front :

 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Var innpå og fant utsolgt for en halvtime siden.... Kommer til å fortsette med det, tror jeg, daglig.....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tar gjerne en tredagers, jeg! Fortsatt interessert i 26. med andre ord. Og så er det bare å komme seg opp på lørdagsmorran. :D
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Good news Zomby!

Ekstrakonsert satt opp Onsdag 28. Sept.
Billettene legges ut nå på lørdag kl 09:00
King Crimson Billetter: Sentrum Scene, 2016-09-28
JIPPI, jeg har sjelden blitt så rasket over av og avvente noen dager før kjøp av billetter til en konsert.
Da er det håp. Om jeg ikke får en BILLETT, så HUSK at jeg MÅ HA EN gutter.
Jeg bare MÅ på konsert med mine gamle helter!
Takk for oppmerksomheten :cool:
 
Sist redigert:

Hansie

Medlem
Ble medlem
16.10.2014
Innlegg
35
Antall liker
40
01.10.2015, 11:28
#820
ChuckNorris

Bransjeaktør
Ble medlemSep 2009Innlegg78Liker (Gitte)Liker (Mottatte)

Var så heldig å oppleve selveste King Crimson live i Paris søndag 20.september.

På forhånd så beklager jeg superlativene som nå kommer til å hagle fra min side...

Jeg har vært på mye konserter i mitt liv, men denne må sies å overgå ALT jeg noensinne har opplevd. Makan til konsert tror jeg dessverre jeg aldri får oppleve igjen.
Dette overgår alt jeg noen gang har hørt og sett.

Lineupen Robert fripp hadde satt sammen for anledningen var ikke annet enn det ypperste, og sangene kunne ikke vært bedre. Arrangement, lyd og samspill var i høyklasse.


De tre trommissene - ja de har 3 trommiser... Gjorde en fenomenal jobb, og utfylte hverandre meget bra. Noen vil nok tro at det ble alt for massivt og pompøst med tre på trommer, men det var det imidlertid ikke... dette var fenomenalt lagt opp.
Gavin Harrison briljerte med teknikk og utrolig presisjon
Pat Maselotto var utrolig bra med sin gode teknikk, feeling og nytenking
Bill Rieflin var stødig og god.
Alle de tre hadde utpreget forskjellig trommelyd, og gjorde helheten utrolig bra.

Når de hadde byttet ut Adrian Belew med Jakko Jackzyk, trodde jeg dette skulle bli en nedtur sammenliknet med belew, men med settlisten de spilte tror jeg dette var et helt riktig valg. Har ingenting å utsette på dette. Jakko sang meget bra. Et lite hakk under på gitar i forhold til belews teknikk kanskje, men alt i alt veldig bra.

Mel Collins var god å ha på blåseinstrumentene og briljerte flere ganger med mye bra spill.

Tony Levin og Robert Fripp var stødige og gode som alltid!

Dette var terningskast 7 av 6 mulige, og jeg kondolerer på det sterkeste til alle som ikke fikk oppleve dette...

tror live i Japan er neste ut. Hadde jeg ikke vært på denne konserten, og visst 100% hvor bra det var, ville jeg ikke nølt med å bestille flybilletter til Japan og konsertbilletter. Koste det det koste vil. :)

Denne anmeldelsen fra ChuchNorris forteller det meste!



 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Disse konsertene burde jo for svarte F... vært satt opp Konserthuset eller Operaen i Bjørvika så de fikk plass til folk.
Marmor palasset i Bjørvika hadde hatt meget godt av å bli ristet på plass av King Crimson :cool:
Bare hold slike konserter laaaaaaangt UNNA Oslo Rectum :p
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.656
Antall liker
1.396
Torget vurderinger
2
Da var 2 billetter til KC 28.9 i boKs...dette er det bare å se frem til, blir en "høydare"

(var fohåndssalg på et begrenset antall)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
^Sett på vekkerklokka, billettene forsvant fort sist ;)
Puuuuuuhhh..da var billetter til King Crimson konsert onsdag 28.09.2016 i boks. JIPPIIIIIIIIIIIII....;)
Kan vi ikke bare hoppe over Julaften, Påske og somemrferien, og spole frem til 26.09.2016?
Smiler fra øre til øre her jeg sitter :cool:
Det beste er Equilibrium at jeg kan sove søt og lettere uskyldig til jeg våkner ut på dagen i morgen sånn ca rundt PopQuiz tid :rolleyes:
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
What the faen? Håper det er igjen til i morra klokka 0900...
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.022
Jeg kjøpte til ekstrakonserten i Oslo for 10 minutter siden. Ternger du link til forsalget, Zomby?

(du har PM med link)
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.022
Det er fortsatt ikke utsolgt på forsalget for den som er bekymret...
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.935
Antall liker
32.858
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Linken jeg hadde til forsalget i går funka ikke , men jeg fikk kjøpt kl. 9 i dag. Da er venner og familie fornøyd her :) Har hørt på KC siden tidlig i tenårene - mao tidlig 70 tallet.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Jeg fikk billetter idag morges. Puh.

Med tanke på sist gang i konserthuset, hvor jeg med letthet skaffet meg sete på første rad, tror jeg det må skjedd en utvikling i etterspørselen.
Hvor mage seter blir det nå de setter ut stoler på Sentrum Scene, noen som vet ?

Konserthuset var en opplevelse, kanskje ikke for de som satt og venta på "21St Century Schizoid man", men for oss som finner gull i hele katalogen.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.257
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Tips: Det er igjen billetter til København / Fredrikseberg den 24.sept. (pr. idag)
 
U

utgatt60135

Gjest
Scheiße! Så nå at King Crimsom spiller i Berlin 12/9. Da har jeg sette bl.a Radiohead dagen før og har fri! Men selvfølgelig utsolgst..... :-\

Hvem er med i besetingen i dag? Fripp er vel med, men de som var med på å lage klassikeren?
 
Topp Bunn