KentOve`s Stue Stereo!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Ingen innvendinger, men jeg kan ikke se et eneste bilde av oppsettet ditt her, hadde vært moro å sett Tannoyene i all sin glans...
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Driver dc10t med Modwright Kwa-150. Syntes dette er en flott kombinasjon. Masse krefter, herlig mellomtone og snerten bass!
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Bilder har som du kanskje vet ikke vært min sterkeste side, cyber! Skal prøve og skjerpe meg :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Går helt fint, synes bare det er litt moro å se andre saker, spesielt så flotte saker som DC10T. Maskuline og lekre på samme tid. :)
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Jakter på ny forsterker om dagen, og tenkte derfor å skrive noen ord om hvordan jeg tenker:

    Noen har vel kanskje fått med seg at jeg la McIntosh MA7000 ut for salg, for en tid tilbake. Denne er nå solgt til en kar fra Oslo, og jakten på ny forsterker er igang. I April 2013 fant jeg ut at det var på tide og bytte ut Pass Labs forsterkeren min etter og ha spilt på den i over 3 år. Etter at jeg begynte å tenke på det, tok det meg under ett døgn, før den lå på bruktbørsen. Og vips, på to dager var den betalt og hentet av en kar fra Bergen. I ettertid ser jeg nok at dette var en forhastet avgjørelse. Da jeg satt på en dødsbra forsterker, som jeg var rimelig godt fornøyd med, valgte jeg og selge Passen, kun for at «Nå var det på tide med noe nytt». McIntosh MA7000 var jo da som dere forstår, ett bomkjøp. På an igjen!

    Nok om det, gjort er gjort – og nå er jakten i gang igjen. Men, jeg sliter. Jeg klarer rett og slett ikke og bestemme meg for hvilken forsterker jeg skal gå for. Jeg har sånn noe lunde bestemt meg for en transistor forsterker. Det skal være en ren effektforsterker, og den skal være i klasse A.

    Flere kandidater har vært på blokka. Men, de mest aktuelle er nok Pass Labs, Musical Fidelity og Accuphase. Jeg har flere ganger tenkt at «Kom igjen, send mailen, ta telefonen, du vett Pass Labs funker, det er bare til og hoppe i det», likevel er det noe som holder meg igjen.

    Jeg liker at en forsterker er litt myk i kantene oppover, og at den da ikke blir kvass eller for hissig når jeg spiller høyt. Her er jo McIntoshen god, men nedover blir den rotete og ullen i bassen, i tillegg til at den virker veldig svak til å være 250w. Pass Labs leverer tett opp mot lyden jeg ønsker, men McIntoshen er noe frodigere og med litt mer kropp oppover. Det er små små detaljer det er snakk om, Pass Labs forsterkeren gruser McIntoshen totalt sett.

    Vil en vesentlig kraftigere McIntosh gjøre jobben ? F,eks MC601 blokker ?

    Skjønner dere litt hva jeg mener ? Jeg sliter med å ordlegge meg her, men prøver etter beste evne. Vet ikke helt hva jeg vil oppnå med dette innlegget, men det må vel kanskje være at dere likesinnede sjeler kan hjelpe meg i mål. Uansett deilig å få ut litt Hifi-tanker!

    :confused:
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Vel, hvis du var fornøyd med Pass så gå for en kl. A Pass. Da vet du hva du får, og at du blir fornøyd.
    R
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Pass leder vel med noen meter om dagen.

    Hvordan tror dere dCS dacen min hadde funka med Accuphase ? F,eks en A-65 ?
     

    Spikeld

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2008
    Innlegg
    72
    Antall liker
    8
    Kunne du utypet litt hvorfor du ikke likte MA7000 i kombinasjon med DC10T? Dette er en kombo jeg er spent på og har lysst å låne ørene til. Men blir litt skeptisk da du ikke synes dette var noen god match. Tror du evt. MA8000 ville vært hakket bedre?
    Stereofil i Oslo har vel komboen MA7000 og DC10T i demo? Litt rart de kjører disse i lag vis ikke Mc'en er kraftig nok...
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Kunne du utypet litt hvorfor du ikke likte MA7000 i kombinasjon med DC10T? Dette er en kombo jeg er spent på og har lysst å låne ørene til. Men blir litt skeptisk da du ikke synes dette var noen god match. Tror du evt. MA8000 ville vært hakket bedre?
    Stereofil i Oslo har vel komboen MA7000 og DC10T i demo? Litt rart de kjører disse i lag vis ikke Mc'en er kraftig nok...
    Jeg syns ikke kombinasjonen Tannoy DC10T og McIntosh MA7000 var en god match. Det er godt mulig det hadde fungert bedre med en annen McIntosh forsterker. Har skrevet noen ord om Pass Labs X350.5 kontra McIntosh MA7000 på AVforum tråden min. Om MA8000 hadde vært hakket bedre har jeg ingen erfaringer med til og uttale meg om. Den er ikke i salg enda, så det får du evnt teste når den kommer i Soundgarden butikkene.

    Stereofil i Oslo har både MA7000 og DC10T i demo, men spiller ikke med disse i samme oppsett utenom at kunden selv ber om det. Det er en kombo de generelt ikke anbefaler. De har andre merker som skal passe bedre med Tannoy som MBL og Manley. Men de selger en del McIntosh utstyr som helt sikkert passe bedre til andre ting.

    Jeg har ikke forsterker om dagen, da jeg for en stund siden solgte min McIntosh. Har troa på at klasse A vil fungere meget bra sammen med Tannoyene mine. Stereofil har messe til helga, så ta deg en tur der. Jeg får ikke tatt turen, da jeg er offshore. Skal innom Stereofil neste Fredag, før vi tar toget videre ut til Horten og Hifi messa der.
     

    Spikeld

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.11.2008
    Innlegg
    72
    Antall liker
    8
    Kunne du utypet litt hvorfor du ikke likte MA7000 i kombinasjon med DC10T? Dette er en kombo jeg er spent på og har lysst å låne ørene til. Men blir litt skeptisk da du ikke synes dette var noen god match. Tror du evt. MA8000 ville vært hakket bedre?
    Stereofil i Oslo har vel komboen MA7000 og DC10T i demo? Litt rart de kjører disse i lag vis ikke Mc'en er kraftig nok...
    Jeg syns ikke kombinasjonen Tannoy DC10T og McIntosh MA7000 var en god match. Det er godt mulig det hadde fungert bedre med en annen McIntosh forsterker. Har skrevet noen ord om Pass Labs X350.5 kontra McIntosh MA7000 på AVforum tråden min. Om MA8000 hadde vært hakket bedre har jeg ingen erfaringer med til og uttale meg om. Den er ikke i salg enda, så det får du evnt teste når den kommer i Soundgarden butikkene.

    Stereofil i Oslo har både MA7000 og DC10T i demo, men spiller ikke med disse i samme oppsett utenom at kunden selv ber om det. Det er en kombo de generelt ikke anbefaler. De har andre merker som skal passe bedre med Tannoy som MBL og Manley. Men de selger en del McIntosh utstyr som helt sikkert passe bedre til andre ting.

    Jeg har ikke forsterker om dagen, da jeg for en stund siden solgte min McIntosh. Har troa på at klasse A vil fungere meget bra sammen med Tannoyene mine. Stereofil har messe til helga, så ta deg en tur der. Jeg får ikke tatt turen, da jeg er offshore. Skal innom Stereofil neste Fredag, før vi tar toget videre ut til Horten og Hifi messa der.
    Litt merkelig at du sier at de generelt ikke anbefaler komboen McIntosh og Tannoy. Flere på forumet anbefaler denne komboen, samt en kar jeg snakket med på Stereofil anbefalte virkelig MA7000 og DC10T.

    En annen ting som er genialt med MA7000 og enda mere genialt med MA8000, er equalizeren. Den er jeg avhengig av da jeg hører på alt fra elendige hardrockinnspillinger til gode innspillinger.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Kunne du utypet litt hvorfor du ikke likte MA7000 i kombinasjon med DC10T? Dette er en kombo jeg er spent på og har lysst å låne ørene til. Men blir litt skeptisk da du ikke synes dette var noen god match. Tror du evt. MA8000 ville vært hakket bedre?
    Stereofil i Oslo har vel komboen MA7000 og DC10T i demo? Litt rart de kjører disse i lag vis ikke Mc'en er kraftig nok...
    Jeg syns ikke kombinasjonen Tannoy DC10T og McIntosh MA7000 var en god match. Det er godt mulig det hadde fungert bedre med en annen McIntosh forsterker. Har skrevet noen ord om Pass Labs X350.5 kontra McIntosh MA7000 på AVforum tråden min. Om MA8000 hadde vært hakket bedre har jeg ingen erfaringer med til og uttale meg om. Den er ikke i salg enda, så det får du evnt teste når den kommer i Soundgarden butikkene.

    Stereofil i Oslo har både MA7000 og DC10T i demo, men spiller ikke med disse i samme oppsett utenom at kunden selv ber om det. Det er en kombo de generelt ikke anbefaler. De har andre merker som skal passe bedre med Tannoy som MBL og Manley. Men de selger en del McIntosh utstyr som helt sikkert passe bedre til andre ting.

    Jeg har ikke forsterker om dagen, da jeg for en stund siden solgte min McIntosh. Har troa på at klasse A vil fungere meget bra sammen med Tannoyene mine. Stereofil har messe til helga, så ta deg en tur der. Jeg får ikke tatt turen, da jeg er offshore. Skal innom Stereofil neste Fredag, før vi tar toget videre ut til Horten og Hifi messa der.
    Litt merkelig at du sier at de generelt ikke anbefaler komboen McIntosh og Tannoy. Flere på forumet anbefaler denne komboen, samt en kar jeg snakket med på Stereofil anbefalte virkelig MA7000 og DC10T.

    En annen ting som er genialt med MA7000 og enda mere genialt med MA8000, er equalizeren. Den er jeg avhengig av da jeg hører på alt fra elendige hardrockinnspillinger til gode innspillinger.
    Det er ikke merkelig, jeg bare sier det som har blitt meg fortalt. Jeg har også nå erfart det selv.

    Kanskje MA7000/MA8000 er tingen for deg, hos meg passet den ikke inn. Hør med Stereofil, evnt Soundgarden om ett hjemlån.
     

    Lieberung

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    2
    Kunne du utypet litt hvorfor du ikke likte MA7000 i kombinasjon med DC10T? Dette er en kombo jeg er spent på og har lysst å låne ørene til. Men blir litt skeptisk da du ikke synes dette var noen god match. Tror du evt. MA8000 ville vært hakket bedre?
    Stereofil i Oslo har vel komboen MA7000 og DC10T i demo? Litt rart de kjører disse i lag vis ikke Mc'en er kraftig nok...
    Jeg syns ikke kombinasjonen Tannoy DC10T og McIntosh MA7000 var en god match. Det er godt mulig det hadde fungert bedre med en annen McIntosh forsterker. Har skrevet noen ord om Pass Labs X350.5 kontra McIntosh MA7000 på AVforum tråden min. Om MA8000 hadde vært hakket bedre har jeg ingen erfaringer med til og uttale meg om. Den er ikke i salg enda, så det får du evnt teste når den kommer i Soundgarden butikkene.

    Stereofil i Oslo har både MA7000 og DC10T i demo, men spiller ikke med disse i samme oppsett utenom at kunden selv ber om det. Det er en kombo de generelt ikke anbefaler. De har andre merker som skal passe bedre med Tannoy som MBL og Manley. Men de selger en del McIntosh utstyr som helt sikkert passe bedre til andre ting.

    Jeg har ikke forsterker om dagen, da jeg for en stund siden solgte min McIntosh. Har troa på at klasse A vil fungere meget bra sammen med Tannoyene mine. Stereofil har messe til helga, så ta deg en tur der. Jeg får ikke tatt turen, da jeg er offshore. Skal innom Stereofil neste Fredag, før vi tar toget videre ut til Horten og Hifi messa der.
    Litt merkelig at du sier at de generelt ikke anbefaler komboen McIntosh og Tannoy. Flere på forumet anbefaler denne komboen, samt en kar jeg snakket med på Stereofil anbefalte virkelig MA7000 og DC10T.

    En annen ting som er genialt med MA7000 og enda mere genialt med MA8000, er equalizeren. Den er jeg avhengig av da jeg hører på alt fra elendige hardrockinnspillinger til gode innspillinger.
    Folk har forskjellige preferanser. Hva du liker best kan bare du svare på. Tannoy lager mange ht-serier. Definision serien og Prestige serien har selvfølgelig likheter som DC element men er ikevel svært forskjellige formidlere der designerene har vektlagt forskjellige egenskaper. At noen sier at Tannoy ikke passer til en type forsterker blir da litt søkt spør du meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn