KentOve`s Stue Stereo!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Det var vel du som anbefalte meg den, ceroxol ;D Men, har lest i flere tråder her på forumet at denne harddisken jevnt over blir anbefalt. Brukerkommentarene på Komplett er ikke så gode, men jeg får ta en sjans. Når det gjelder backup-harddisker, er det da bare å kjøpe inn det billigste jeg kommer over, eller er det noe spesielt jeg bør vektlegge ?

Sånn ellers.. Hvordan har dere satt opp macene deres til avspilling av musikk ? Jeg tenker på, er det viktige innstillinger, og andre tiltak som bør/må gjøres, for at musikkavspillingen via mac skal bli så bra som mulig ?

Jeg bare plugga i en usb fra mac til dac jeg, og så var det bare å fyre løs. Når sant skal sies har helga vært travel, så jeg har bare fått tid til å hørt musikk via Spotify enda. Rippe jobben skal jeg starte på til neste helg, om jeg da har en ledig stund.

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Som nevnt tidligere ble AKG K701 og Musical Fidelity X-CANv8 settet solgt relativt kjapt. Jeg har snust på forskjellige erstattere, og ett sett bestående av Sennheiser HD800 og Lehmann Audio Linear USB kunne jeg godt ha tenkt meg.

Men, andre ting er høyere prioritert om dagen. Derfor nøyer jeg meg med ett sett Beats Studio by Dr. Dre inntil videre..

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    ASJ! Hadde skrevet ett utfyllende referat fra min lytterunde i Bergen. Men, selvfølgelig glemte jeg og lagre og alt jeg hadde skrevet ble slettet. Det var rett før tastaturet røyk ut vinduet, og i sjøen!!! Jeg gidder ikke å skrive alt på nytt, men her kommer ett super-duper kjapt referat fra runden min:

Musik Magazinet:

- Sonus Faber Cremona M på full Naim rigg, med en iPhone som styrte alt. God sammenheng i hele lydbildet. Fin snert i bassen, men litt begrensninger i max volum. Mellombassen klarer ikke helt å "mette" meg, da jeg foretrekker en mellombass med en partypukkel. Til gjengjeld er diskant og mellomtone i superklasse. Magisk! Størrelsen på høyttalerene er perfekt i mitt rom, og finishen er rå lekker!

BMH:

- Canton Vento Reference 5 på Rotel elektronikk fra topp til tå, sammen med den "nye" Rega dacen og squeezebox. Denne Reference serien er nå byttet ut med en ny Reference serie, derfor ble det kjørt gode priser på disse høyttalerene. De hadde kun få sett igjen på lager, kun i svart pianolakk. Førpris var 45k, nå gikk parene ut for 27k. Jeg vil påstå at dette er ufattelig mye lyd for pengene!

Lydbildet var super oppløst, uten å bli for pågående. De var rett og slett en sann fryd og lytte til på all musikk høyttalerene ble fort med. De to 8" som sitter i høyttalerene flytter mye luft, derfor likte jeg bedre bassen som ble presentert her. En anelse mer brumming i bassen, ikke så definert å flott som i Sonusene, men det er ikke krise. Stemmer kom godt frem og her var det også godt samarbeid mellom diskant og mellomtone. Alt i alt en positiv demo, forutenom at det ble spilt utrolig høyt under hele seansen 8)

Renaissance Audio:

- Hos Roald, som forøvrig er en super hyggelig kar ble det spilt på Kef Reference 203/2, sammen med Emm Labs transport og dac, og Edge forsterkeri. Roald spilte først noen spor jeg ikke har kjennskap til, og heller ikke (for å si det rett ut) liker. Det ble uten tvil presentert veldig flott, men vondt og gjøre seg opp en mening om ett system når man ikke kjenner musikken, syns jeg.

Etterhvert ble det spilt litt mer musikk i min gate, og da syns jeg høyttalerene kom til sin rett. Jeg gjorde straks kjennskap på hvor nydelig det låter oppover, slik jeg husker fra min demo av Kef Reference og Naim hos Resonans i Stavanger, samtidig som de kan flytte luft når de skal. Lydbildet er stramt og presis, og veldig direkte. Jeg har hørt Kef Reference på en god del elektronikk etterhvert, og jeg må bare si det at jeg syns de leverer stort sett hva enn de blir koblet opp mot ?! Jeg holder kanskje en knapp på Naim og McIntosh.

Alt i alt en hyggelig dag i Bergens hifi-jungel, og må jeg plassere demoene fra dårligt til best, må det blir Naim + Sonus nederst, og Canton + Rotel og Kef + Emm Labs + Edge på delt førsteplass, litt avhengig hva du ser etter i din søken på god lyden!

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Tannoyene er forsinket. De ankommer ikke Resonans i Stavanger før på Mandag. Jeg har uansett ikke dårlig tid. Det blir bare en bonus om jeg får dem i hus, før jeg reiser offshore igjen neste Fredag :)

I mellomtiden har jeg handlet inn billeter til Rammstein konserten som går av stabelen i Valhall Arena 19. Februar neste år. Jeg så dem for første gang på Koengen i Bergen i fjor, og det var en fantastisk opplevelse. Jeg har sett ganske mange store band de siste årene, men dette var nært ved å ta kaka, utrolig heftig. Jeg gleder meg ;D

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Tannoyene ankom stua mi på Tirsdag. Fikk ikke mange timene med lytting før jeg måtte finne senga, og sette kursen mot hytta vår Onsdags morgen.

Kommer tilbake med litt lytteinntrykk når høyttalerene har fått noen timer på baken. Finishen er hvertfall helt rå! Uten tvil det flotteste jeg har hatt i hus, når det kommer til høyttalere!

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Harddisker til musikken jeg skal rippe, og trådløs router til leiligheten skal handles inn. Derfor søker jeg nå råd hos de datakyndige her på forumet.

Når det kommer til harddisker, aner jeg rett og slett ikke hva jeg skal velge. Det er vel kanskje en fordel, med en harddisk som har FireWire, siden jeg har mac ? Jeg har sett litt på noen fra Western Digital... Dårlig/bra ? Andre som er bedre ?

Komplett.no - Western Digital My Book® Studio 2TB

Så var det router. Her har jeg blandet erfaring med blant annet Jensen og D-Link. Routeren må tåle mye trafikk, og være så stabil som overhodet mulig. Jeg kom over denne, fra ett forholdsvis ukjent merke for meg, men jeg leser mye bra om den:

Komplett.no - Linksys E4200 Wireless Dual-N Band

Hva sier data-nerdene på forumet ? ;D

Det er veldig viktig for meg at harddiskene og routeren er av god kvalitet. Surt når en harddisk full av musikk ryker. Routeren ser jeg er en del dyrere enn de fleste andre routere på diverse Nettbutikker, men det gjør meg ingenting så lenge den holder mål.

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Leter etter harddisk jeg og, Amentio er billigere på den du nevner, iallefall 3 TB.

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.955
    Sted
    Phobos
    Linksys ble kjøpt opp av Cisco for noen år siden og merkenavnet migreres mer og mer mot å bli et rent Cisco produkt.
    Cisco er sannsynligvis noe helt ukjent for den ordinære hjemmebrukeren, men det er et av verdens største nettverksselskaper, kanskje det største. Så fort du beveger deg ut i noe som helst statlig nettverksmiljø i Norge, det være seg Forsvaret eller andre, så er det kun Cisco-nettverksutstyr det går i. Og disse switchene koster ikke 400,- for å si det slik. Den dyreste Cisco-switchen vi har i drift på jobb koster over 600 000,- og det er langt unna det heftigste de har. Et søtt lite beist på over 80 kg med 2 stk 3000W strømforsyninger :D

Cisco har over 70 000 ansatte og en omsetning på 43.2 milliarder DOLLAR i 2010, bare for å gi et lite bilde på hvor latterlig massivt dette selskapet er.

Ikke at dette er noen garanti for at routeren din er bra (jeg har selv Linksys, bare fordi jeg vil ha Cisco-logoen ;D ) men jeg klarte ikke å la dette "hullet" i din produsentkunnskap stå åpent ;D

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Sting skrev:
    Leter etter harddisk jeg og, Amentio er billigere på den du nevner, iallefall 3 TB.
    Hold meg gjerne oppdatert på hvilken harddisk du til slutt går for!

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    marsboer skrev:
    Linksys ble kjøpt opp av Cisco for noen år siden og merkenavnet migreres mer og mer mot å bli et rent Cisco produkt.
    Cisco er sannsynligvis noe helt ukjent for den ordinære hjemmebrukeren, men det er et av verdens største nettverksselskaper, kanskje det største. Så fort du beveger deg ut i noe som helst statlig nettverksmiljø i Norge, det være seg Forsvaret eller andre, så er det kun Cisco-nettverksutstyr det går i. Og disse switchene koster ikke 400,- for å si det slik. Den dyreste Cisco-switchen vi har i drift på jobb koster over 600 000,- og det er langt unna det heftigste de har. Et søtt lite beist på over 80 kg med 2 stk 3000W strømforsyninger :D

Cisco har over 70 000 ansatte og en omsetning på 43.2 milliarder DOLLAR i 2010, bare for å gi et lite bilde på hvor latterlig massivt dette selskapet er.

Ikke at dette er noen garanti for at routeren din er bra (jeg har selv Linksys, bare fordi jeg vil ha Cisco-logoen ;D ) men jeg klarte ikke å la dette "hullet" i din produsentkunnskap stå åpent ;D

Takk for litt historie, marsboer ;D Det er jo bare hyggelig, lærte jeg noe nytt idag også.

Skal jeg ta svaret ditt som om jeg ikke trenger å bekymre meg for Linksys routeren jeg lurer på å kjøpe, og bare go-for-it ?

Hva tror du forresten om WD diskene jeg linker til ?

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.939
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med nye høyttalere! ;)

Slike har jeg drømt om å fått prøvd her hjemme. :)

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Linksys du viser til er dual band, hvis du ikke trenger det så kan du heller gå for E-2000 den er halve prise og vel så rask. Linksys ville vært første valget mitt, flashet med DD-WRT firmware.
    Men siden du bruker mac, hvorfor ikke gå for en Time Capsule 3TB, da får du hdd og router i ett.

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    stejorge skrev:
    Linksys du viser til er dual band, hvis du ikke trenger det så kan du heller gå for E-2000 den er halve prise og vel så rask. Linksys ville vært første valget mitt, flashet med DD-WRT firmware.
    Men siden du bruker mac, hvorfor ikke gå for en Time Capsule 3TB, da får du hdd og router i ett.
    Jeg må bare spørre: Hva er dual band ? 8) Grunnen til at jeg vurderer akkurat den routeren fra Linksys, er ganske enkelt at jeg så den hadde fått gode tilbakemeldinger av folk som hadde kjøpt den. Er E-2000 like god, og jeg ikke trenger dual band (som jeg ikke vet hva er), kan jeg like godt gå for den. Penger spart.

Ingenting hadde vært så frekt som en Time Capsule på 3TB sammen med macen min, men er ikke 3790kr litt i det drøyeste laget ?

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Da er hotell booket, og flybilleter kjøpt! Neste stopp er Horten :D

Jeg tar turen fra Karmøy med Leifi, og GisleB her på Sentralen.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    524
    KentOve skrev:

Jeg tar turen fra Karmøy med Leifen, og GisleB her på Sentralen.
    Flotte saker. Håper det blir en vellykket messe.
    Fine høyttalere du har fått deg. Er du fornøyd?
    Tannoy kan låte vidunderlig.

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    SOEDAL skrev:
    KentOve skrev:

Jeg tar turen fra Karmøy med Leifen, og GisleB her på Sentralen.
    Flotte saker. Håper det blir en vellykket messe.
    Fine høyttalere du har fått deg. Er du fornøyd?
    Tannoy kan låte vidunderlig.
    Ja, jeg er fornøyd! Noe mer en det vil jeg ikke si helt enda. Jeg har lært meg at alt nytt utstyr fort kan være "rå bra" de første dagene-ukene. Tannoy nevner vel at de trenger rundt 200 timer for å slippe helt, så jeg avventer litt før jeg kommer med en lengre uttalelse om hvordan jeg oppfatter lyden hjemme hos meg.

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Før spørsmålene begynner å hagle her i tråden, tar jeg på meg ansvaret og svarer like så greit med en gang...

Som kanskje flere vil merke, har jeg i kveld lagt ut Pass Labs forsterkersettet mitt for salg på AVforum og Hifisentralen. Den enkle grunnen til det er som nevnt i annonsen at jeg over lengre tid har prøvd å fått solgt Pass Labs forforsterkeren uten hell. Jeg har selv en tanke om at det kanskje blir lettere og selge, når jeg selger det samlet som ett helt forsterkersett. Tiden vil vise!

Jeg hadde overhode ingen planer om å selge Pass Labs effektforsterkeren, da jeg er meget fornøyd med den. Men, viss det er dette som skal til, for å få solgt forforsterkeren, får jeg bare bite i det sure eplet.

Flere vil sikkert komme med spørsmålet om jeg har sett på og vurdert erstatter til Pass effekten, og det har jeg selvfølgelig. Jeg har en to-tre navn på blokka, men det holder jeg for meg selv inntil videre.

:)

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Nå er det for alvor på tide at jeg oppgraderer bilde her hjemme, og ikke bare konsentrerer meg om lyden. Det nærmer seg 5 år siden jeg sist kjøpte meg ett nytt tv. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal ut på jakt etter ett nytt tv i morgen. Føler meg sikker på at det blir Panasonic eller Samsung.

Blu Ray spiller må også på plass. Der gjør jeg det rett og slett så enkelt at jeg går for en spiller som er fra samme produsent som tven jeg finner. Da blir det mer stil på det hele.

Disse skjermene er det jeg vurderer..

Panasonic TX-P65VT30Y

Viera TV - NeoPDP TV - TX-P65VT30Y - overview - Norge

Samsung UE65C8705

8-serien 3D LED-TV – opplev en ny dimensjon - UE65C8705 - LED-TV - TV | SAMSUNG

- Hvorfor Panasonic ?
    - Hvorfor ikke Panasonic ?
    - Hvorfor Samsung ?
    - Hvorfor ikke Samsung ?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.356
    Torget vurderinger
    10
    KentOve skrev:
    En kjapp oppdatering fra denne fronten. Mange med meg merker nok at bruktmarkedet er skikkeligt slapt om dagen, men har du litt tålmodighet får du tilslutt solgt.

Ayon CD-2 er solgt, og sendt til en hyggelig kar fra Oslo. Audio Physic Avanti 5 er også solgt, og blir hentet på førstkommende Mandag. Da er det bare Pass Labs forforsterkeren igjen, før jeg kan begynne å handle inn erstattere.
    KentOve skrev:
    Før spørsmålene begynner å hagle her i tråden, tar jeg på meg ansvaret og svarer like så greit med en gang...

Som kanskje flere vil merke, har jeg i kveld lagt ut Pass Labs forsterkersettet mitt for salg på AVforum og Hifisentralen. Den enkle grunnen til det er som nevnt i annonsen at jeg over lengre tid har prøvd å fått solgt Pass Labs forforsterkeren uten hell. Jeg har selv en tanke om at det kanskje blir lettere og selge, når jeg selger det samlet som ett helt forsterkersett. Tiden vil vise!

Jeg hadde overhode ingen planer om å selge Pass Labs effektforsterkeren, da jeg er meget fornøyd med den. Men, viss det er dette som skal til, for å få solgt forforsterkeren, får jeg bare bite i det sure eplet.

Flere vil sikkert komme med spørsmålet om jeg har sett på og vurdert erstatter til Pass effekten, og det har jeg selvfølgelig. Jeg har en to-tre navn på blokka, men det holder jeg for meg selv inntil videre.

Når du leser emailen din så har du fått en gladmelding som gjør at du kan beholde effektforsterkeren din. Det tror jeg er det lureste. Finnes ikke så mye som slår NPs kreasjoner :D

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    hel skrev:
    KentOve skrev:
    En kjapp oppdatering fra denne fronten. Mange med meg merker nok at bruktmarkedet er skikkeligt slapt om dagen, men har du litt tålmodighet får du tilslutt solgt.

Ayon CD-2 er solgt, og sendt til en hyggelig kar fra Oslo. Audio Physic Avanti 5 er også solgt, og blir hentet på førstkommende Mandag. Da er det bare Pass Labs forforsterkeren igjen, før jeg kan begynne å handle inn erstattere.
    KentOve skrev:

Når du leser emailen din så har du fått en gladmelding som gjør at du kan beholde effektforsterkeren din. Det tror jeg er det lureste. Finnes ikke så mye som slår NPs kreasjoner :D
    Se der ja :)

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Skriv litt mere om DC 10 :)

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Sting skrev:
    Skriv litt mere om DC 10 :)
    Skal ta meg i skinnet og gjøre det en dag :)

En ting er hvertfall helt sikkert. Jeg har aldri spilt så mye musikk som nå ;D

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Update på utfallet av min TV og Blu-ray spiller jakt idag..

Følgende ble handlet inn:

Panasonic TX-P65VT30Y:

Panasonic DMP-BDT310 3D:

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Oppdatering:

Pass Labs XP-10 forforsterkeren er solgt. Det tok litt tid, men det gjelder og smøre seg med litt tålmodighet.

Det var ingen vits for meg å sitte med denne forforsterkeren som ett mellomledd, mellom dac og poweramp. Etter å ha kjørt dac direkte i poweramp en stund, satte jeg inn Pass forforsterkeren og spilte med dette en uke. Etter denne ukes testen, var det for min del liten tvil: dCS Debussy låter klart best direkte i powerampen. Det ble mer liv i musikken, med direkte drift. Mindre analytisk og strammere bass. Lyden fikk mere kropp, og totalt sett slapper jeg mere av med musikken nå.

Så da beholder jeg Pass Labs effekten, spør dere kanskje ? Ja, det er selvsagt planen! Men!! Etter at jeg la ut hele Pass Labs settet mitt, måtte jeg jo begynne og sjekke opp litt andre muligheter, når og viss dette settet ble solgt. Som tenkt, så gjort. For å gjøre en historie veldig kort: Jeg sjekket opp mulige alternativer, og jeg har fått noen gode pristilbud. Jeg håper jeg klarer og slå meg til ro med Passen en stund til, men når planen om ny effekt først har startet, er det vanskelig og overse den!

8)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.102
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Høres ut som et flott anlegg dette, men ............

;D ;D

Hadde vært veldig fint å se noen bilder av hele oppsettet.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.356
    Torget vurderinger
    10
    KentOve skrev:
    Oppdatering:
    dCS Debussy låter klart best direkte i powerampen. Det ble mer liv i musikken, med direkte drift. Mindre analytisk og strammere bass. Lyden fikk mere kropp, og totalt sett slapper jeg mere av med musikken nå.8)
    Da skal du hører forskjellen på en rørpre / kontra rein dac rett i effektforsterkeren slik du har nå. En preamp filtrerer mer enn vi aner. Det er jo selvsagt nyanser. Men en elektronisk krets vil uansett tilføre litt "elektronikk" i signalkjeden. Jeg forstår mer og mer hvorfor en preamp bør være et av de dyreste komponentene i systemet på tross at den egentlig ikke merkes. I og med at jeg også har vinyl og SACD/DVDA så trenger jeg preamp. Pass Labs tilfører ekstremt lite ift alt jeg har prøvd. Selv om en transistor preamp alltid vil låte subjektivt slankere enn en rørpre så kan man matche med komponenter og vi som DIYere har muligheten til å skape mer kropp på andre måter. Jeg er 99% sikker på at Pass transistor preampen kommer til å ta over for rørpre her i heimen. Jeg er meget fornøyd. PS! for de som stiller ekstreme krav til transparens, og trenger pre (volum og kildevelger) så tror jeg LMC metoden med trafobasert volum er det nærmeste man kommer Debussys løsning.

Fortell mer om Debussy dacen KentOve. Har den mindre kropp en toppkvalitets rørdacer?

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    RoDa skrev:
    Høres ut som et flott anlegg dette, men ............

;D ;D

Hadde vært veldig fint å se noen bilder av hele oppsettet.
    Haha!

Jeg skjønner det! Men, jeg har enda ikke fått på plass "bakteppe" bak anlegget. Syns det blir finere når det er på plass, før jeg legger ut noen bilder. Tar seg rett og slett bedre ut ;)

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    HEL skrev:
    KentOve skrev:
    Oppdatering:
    dCS Debussy låter klart best direkte i powerampen. Det ble mer liv i musikken, med direkte drift. Mindre analytisk og strammere bass. Lyden fikk mere kropp, og totalt sett slapper jeg mere av med musikken nå.8)
    Fortell mer om Debussy dacen KentOve. Har den mindre kropp en toppkvalitets rørdacer?
    Det kan jeg ikke svare på, da jeg aldri har hørt en toppkvalitets rørdac. Men, før jeg bestilte meg en Debussy, leste jeg gjennom dCS tråden her på forumet for å bli "bedre kjent" med dCS. Jeg stusset på at folk var så uenige om hva som var best, av direkte drift med dCS, eller med en dedikert preamp i mellom. Men, etter at jeg gjorde denne testen her hjemme hos meg, fungerte det best med Debussy rett inn i Pass Labs powerampen. Det kan godt hende at (og det viser det seg jo) andre får ett annet resultat. Kanskje også jeg kommer til å kjøre med egen preamp viss det viser seg at en eventuell ny poweramp ikke matcher Debussyen så bra, som min Pass Labs gjør nå.

Jeg er hvertfall utrolig godt fornøyd med kjøpet av dCS dacen. Ikke bare ser den utrolig flott ut, den spiller også fantastisk! Har planer om å skrive noen ord, om hvordan systemet er om dagen osv, men det skal jeg bruke litt mer tid på.

God helg!

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.356
    Torget vurderinger
    10
    Det er akkurat som du tror nemlig at ingen preamp er den beste preamp. I noen oppsett er imidlertid impedansen ikke "i match" og da kan en preamp bidra til at kilde og effektforsterker spiller på lag og at dynamikken ikke blir dempet.

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hei, folkens og godt nyttår! Jeg ser at det ikke har blitt skrevet en eneste post her i tråden min på 4 mnd, og det er jo litt for slakt. Det har ikke skjedd store forandringene, men noen ord skal jeg klare å få til.

I September 2011 kjøpte jeg meg nytt Panasonic tv, og ny Panasonic blu-ray spiller. Gikk for toppmodellen til Panasonic, på hele 65", angrer ikke på det i ettertid. Jeg har aldri sett så mye film, som jeg har sett disse 4 siste mnd. Bildet på Panasonic skjermen er i en klasse for seg selv. Jeg har aldri sett ett så styggelig bra bilde, verken hos andre, eller i butikk. Min far har toppmodellen til Samsung, og via mine øyne er min Panasonic skjerm sjefen. Har i snitt kjøpt inn 15 filmer pr mnd, noe jeg syns er mye ? Har vel nå rundet 60 blu-ray filmer, så her holder jeg ett høyt tempo. Film har aldri vært kjekkere, og jeg rett og slett storkoser meg med det nye innkjøpet.

Har koblet opp min MacBook Pro til Panasonic skjermen, og det fungerer glimrende. Brukte en stund appen "Remoteless" til å styre Spotify med iPhonen min, men dette syns jeg ikke fungerte tilfredsstillende nok, så jeg gikk til innkjøp av Apple tastatur, og Magic Mouse. Veldig gøy og sitte i stua med en 65" skjerm til dataen. Nå sitter jeg mer her og trykker om dagene, enn inne på selve datarommet hvor hovedmaskinen står. Gøy og sitte på vorspiel med Spotify på en så svær skjerm, og morsomme YouTube filmer. MacBooken står nå med bare delvis åpen skjerm, siden jeg ikke kan åpne den helt opp, mtp at den står i racket med de andre komponentene. Det kommer nok en Mac mini med tiden.

Som dere forstår er jeg godt fornøyd med systemet mitt for tiden, og det er en herlig følelse. Vi får jo se da, når skatte og feriepenger kommer på kontoen om noen mnd, hva som skjer, men akkurat nå er det ikke noen kjøp som er planlagt. Mye som frister på lyd og bilde siden, men ingenting jeg ha. Jeg håper jeg klarer og prioritere en Sea Doo vannscootere i år, for det har jeg snakket seriøst om i flere år nå. En annen ting som tar mye av pengene er reise. Jeg har vel nevnt det før, at reising er en utgiftspost som kommer til å bli prioritert høyt fremover. I Desember var jeg og to venner 3 uker i Indonesia, og det var litt av en tur. Helt fantastisk!

Vedlegg

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    672
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Godt du er fornøyd. Det du sitter på er jo ganske heftig, så det skulle bare mangle.

Siden du er glad i reiser vil jeg anbefale kjøp at er skikkelig kamera. En positiv effekt av det er at da kan du ta bilder av anlegget også. ;)

Geir Arne

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Som noen kanskje har registrert la jeg min Pass Labs effektforsterker ut på Torget på Mandag. Den er allerede solgt, og ble hentet av en hyggelig herremann fra Bergen igår.

Nå er planen videre og kjøpe inn en mindre integrert forsterker, men det kan også være at jeg kjøper inn en mindre effektforsterker. Jeg får se. Jeg merker at lysten på og bytte ut det andre også melder seg når jeg tuller rundt på nettet etter ny forsterker.

Sist redigert:

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Da er erstatter for Pass Labs X350.5 på plass. Denne gangen ble det en integrert forsterker, av typen McIntosh MA7000. Fikk koblet den opp for noen timer siden, men akkurat når jeg var klar til og spille, fikk jeg besøk. Kommer tilbake med noen lytteinntrykk etterhvert.

McIntosh MA7000

KentOve

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Etter og ha spilt på McIntosh MA7000 siden Mai 2013, ble den i helgen hentet av en hyggelig kar fra Oslo.

McIntoshen spilte rett og slett ikke opp til forventningene mine, og passet ikke veldig bra sammen med resten av systemet mitt. I ettertid ser jeg vel det at det er noe av det dummeste jeg har gjort, og selge Pass Labsen da den rett og slett var grisebra. Tror det salget skjedde litt på impuls, og jeg følte "jeg måtte ha noe nytt", siden jeg hadde eid Passen i over 3 år.

Så da er forsterkerjakten på gang igjen, og jeg har sånn noenlunde bestemt meg for og gå for en klasse A sak ?? Pass Labs, Accuphase, Musical Fidelity og Plinius er de forsterker merkene jeg har sett litt på.

Noen som har innvendinger her ? Skal drive ett par Tannoy DC10T, sammen med dCS Debussy fungerende som dac og volumkontroll.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn