Keel SE og Klimax Radikal - oppgraderinger til Linn LP12 Klimax

Klimax-Radikal-Black-Front.jpg

Linn har presentert to oppgraderinger for LP12. I likhet med oppgraderingen Bedrok-plint som ble introdusert i februar er heller ikke Keel SE og Klimax Radikal beregnet for veldig sarte sjeler.

De to oppgraderingen er primært tiltenkt LP12 Klimax-spillere, men med LP12 sin modulære oppbygging kan de i utgangspunktet installeres på hvilken som helst av Linn sine LP12-spillere. På samme måte som en Majik LP12 kan gradvis oppgraderes til en Klimax LP12 i mange etapper.

Keel SE: Linn sitt nye referanse LP12 subchassis
I 2007 introduserte Linn oppgraderingen Keel til LP 12. Keel har vært standard utrusting på en Klimax LP12. Det var et subchassis som ga en markant forbedring. No introduserer Linn den nye Linn Keel SE, som er det mest avanserte LP12-subchassiset Linn har laget. Ved å bruke Finite Element Analysis har de oppnådd en 300 % økning i stivhet i forhold til den originale kjølen, noe som skal gi målbart bedre ytelse...

Les hele nyhetsartikkelen om Ekos SE og Klimax Radikal i Audiophile.no

LP12-Bedrok.jpg

Kommentarer

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Så de som har Klimax LP12 må nå ut med rundt 350.000,- til for fortsatt å ha toppmodellen. (Bedrok, Keel SE og Klimax Radikal/3)
Begynner å bli noe heftig….

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.448
Torget vurderinger
1
Så de som har Klimax LP12 må nå ut med rundt 350.000,- til for fortsatt å ha toppmodellen. (Bedrok, Keel SE og Klimax Radikal/3)
Begynner å bli noe heftig….
Nja - alle oppgraderingene er frivillig.

Jeg har ellers ikke noen informasjon om hvorvidt Keel SE og Klimax Radikal etter hvert vil bli en del av en standard Klimax LP12, eller om disse oppgraderingene vil være på siden. Bedrok vet vi fra før er på siden av en Klimax LP12, og det kan tenkes at det samme vil være tilfelle med Keel SE og Klimax Radikal også.

Jeg vil mistenke at Keel SE etter hvert vil bli integrert i en std.Klimax LP12 hvis man kjøper ny. Og så blir det kanskje spesielle opgraderingspriser ved innbytte av gammel Keel? Dette er rene spekulasjoner, men bygger på erfaringer med praksis hos Linn

break_in

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2008
Antall liker
116
Alltid noen som ønsker å bruke pengene og har dem for å opprettholde topp LP12, så de om det. Jeg for min del tenker at min spiller ikke har blitt dårligere, og på potensielle billige keeler som ikke har SE i navnet på børsen😀.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Nja - alle oppgraderingene er frivillig.

Jeg har ellers ikke noen informasjon om hvorvidt Keel SE og Klimax Radikal etter hvert vil bli en del av en standard Klimax LP12, eller om disse oppgraderingene vil være på siden. Bedrok vet vi fra før er på siden av en Klimax LP12, og det kan tenkes at det samme vil være tilfelle med Keel SE og Klimax Radikal også.

Jeg vil mistenke at Keel SE etter hvert vil bli integrert i en std.Klimax LP12 hvis man kjøper ny. Og så blir det kanskje spesielle opgraderingspriser ved innbytte av gammel Keel? Dette er rene spekulasjoner, men bygger på erfaringer med praksis hos Linn
Keel har gått ut av prislistene og det har Klimax Radikal/2 gjort også, så skal du ha en Klimax LP12 nå så må du punge ut for Keel SE og Klimax Radikal/3. Har du en Klimax Radikal/2 kan du oppgradere denne med Utopik PSU, men den må sendes til fabrikken for dette og det vil koste bortimot 40.000,-. Da får du også en enklere PSU enn den som sitter i Klimax Radikal/3.
Uten Bedrok blir det «bare» litt over 220.000,- 🙂

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.448
Torget vurderinger
1
Keel har gått ut av prislistene og det har Klimax Radikal/2 gjort også, så skal du ha en Klimax LP12 nå så må du punge ut for Keel SE og Klimax Radikal/3.
Men jeg går ut fra at Keel og "gammel" Radikal/2 fortsatt er en integrert del av en std. Klimax LP12, selv om du kanskje ikke får kjøpt dem i "løs vekt"?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Men jeg går ut fra at Keel og "gammel" Radikal/2 fortsatt er en integrert del av en std. Klimax LP12, selv om du kanskje ikke får kjøpt dem i "løs vekt"?
Det tviler jeg på. Regner med at de har gått ut av produksjon.
Hovedkortet i KRAD/3 er forøvrig det samme som i KRAD/2. Det er bare Dynamik PSU som er byttet ut med Utopik. Og så har kabinettet blitt større.

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Antall liker
55
Man kan jo virkelig lurer på hvordan rekrutteringen til denne hobbyen kommer til å bli i framtiden. Blir det Harley Davidson all over?

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.448
Torget vurderinger
1
Man kan jo virkelig lurer på hvordan rekrutteringen til denne hobbyen kommer til å bli i framtiden. Blir det Harley Davidson all over?
Vi får vel tro at det fremdeles blir en miks av Harley og Corvette... :rolleyes:

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.539
Link til alle artikler
529
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Hifimessen i Horten 2025 – Del 3: Karl Erik sine inntrykk

Hifimessen i Horten 2025 – Del 3: Karl Erik sine inntrykk

• 5
Etter en oppseiling til Hortenmessa i de to forutgående dagene, med hyggelige og informative besøk hos Duet Audio, Stereofil og Eksakt HiFi, var hjerte og hjerne sånn noenlunde i synk med ørene da...
Fortsett
Audiophile.no
Håkon Rognlien ny skribent i Audiophile.no

Håkon Rognlien ny skribent i Audiophile.no

• 21
Hifimesser kan være fruktbare på mange ulike måter. Noen får en øreåpner for nye produkter som de liker, eller kanskje til og med misliker, mens utstillere får eksponert sine produkter for nye...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Et fyrtårn med to sidefyr, og et par skamfulle gleder

PLATESMAKING: Et fyrtårn med to sidefyr, og et par skamfulle gleder

• 0
Denne gangen har jeg valgt å gå tilbake til gamle «synder» med å smake på fem plater i en slurk. Og grunnen er at det var så mange utgivelser jeg bare måtte ha smakt på før de gikk ut på dato...
Fortsett
Audiophile.no
Denon AVC-X2850H – Ny forbedret mellomklassereceiver

Denon AVC-X2850H – Ny forbedret mellomklassereceiver

• 0
Denon har for kort tid siden lansert en ny AV-receiver i mellomklassen. AVC-X2850H har en rekke forbedringer sammenlignet med AVR-2800H Denons nyeste tilskudd i X-serien, AVC-X2850H, bygger...
Fortsett
Audiophile.no
Hifimessen i Horten 2025 – Del 2: Arve sine inntrykk

Hifimessen i Horten 2025 – Del 2: Arve sine inntrykk

• 1
Det er etter kvart vorte ein tradisjon for Audiophile-redaksjonen å besøke Hortenmessa. Ettersom vi bur ganske spreidd, er dette ein av dei få sjansane vi har til å møtes og finne på eit kvart i...
Fortsett
Audiophile.no
Hifimessen i Horten 2025 – Del 1: Stig Arne sine inntrykk

Hifimessen i Horten 2025 – Del 1: Stig Arne sine inntrykk

• 1
Me har vore vekke heile helga, og då må det skrivast ferdaminne, må vite. Eller messereportasje. Sei meg, korleis skriv ein eigentleg ein messerapport? Og grunnen til at eg spør, er at den vanlege...
Fortsett
Topp Bunn