Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.744
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Takk @TT.
    Har du noen synspunkt på hva den burde koste?
    Jeg kjøpte denne på ebay fra Tyskland i mai i år og med fraktkostnader og mva, endte jeg på ca 2900,- Da den ikke passet så godt (visuelt) inn i anlegget, solgte jeg den videre for kr 3000 ,- og det er der den bør være. Ikke over.
    (Den er gylden ala Accuphase og ikke sølv som jeg trengte i mitt oppsett)
    Fin velholdt spiller, men ikke verdt særlig mer
     

    Jacobsen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.11.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    154
    Sted
    Østlandet
    Jeg kjøpte denne på ebay fra Tyskland i mai i år og med fraktkostnader og mva, endte jeg på ca 2900,- Da den ikke passet så godt (visuelt) inn i anlegget, solgte jeg den videre for kr 3000 ,- og det er der den bør være. Ikke over.
    (Den er gylden ala Accuphase og ikke sølv som jeg trengte i mitt oppsett)
    Fin velholdt spiller, men ikke verdt særlig mer
    Takk for det.
    Får prøve meg med et bud da :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    teafortwo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2008
    Innlegg
    175
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    4
    Fikse bånd som er røket

    Har 3-4 original kassetter hvor båndet har løsnet/røket helt i begynnelsen (eller slutten) på spolen. Kunne vært moro å fikset de. Hva bruker dere til dette og hvor kjøpes evt remedier som trengs. Ser jo at mange bruker skjøteblokker, barberblad el og skjøte tape når de er røket et eller annet sted på selve båndet, men her må vel en annen teknikk til.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.744
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Om det er helt i begynnelsen\slutten, så er det ofte en «pinne» som sitter i spolen som kan tas ut og feste båndet på nytt. Kan være litt tricky å få det til, men med tungen i rett munn, så går det etterhvert. Lykke til
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.744
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Da skal jeg kikke nærmere etter pinnen :)
    «Pinnen» er altså den som fester båndet til spolen. Den kan se litt forskjellig ut fra båndtype til båndtype, men har samme misjon.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.939
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Lett å se når du åpner kassetten, der hvor "pretape" sitter fast har du en liten plastik pinne der kan løftes ut, da setter du båndet på igjen med pinnen.
     

    Vedlegg

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Dette vil jeg få med meg. At noen i det hele tatt arrangerer "Tapens dag" er jo utrolig kult og bør belønnes :)
     

    Hifi&Vinyl

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.11.2021
    Innlegg
    253
    Antall liker
    1.820
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har fått tak i en «vegg-karusell» som typisk hang i butikken og man kunne bla seg gjennom flere sider med kassetter. (Samme som posters/bilder på IKEA om det gir mening?)
    Spørsmålet mitt er hvordan får jeg åpnet disse uten å ødelegge dem? Jeg har dessverre ikke nøkkelen. Noen som kan ett tjuvtriks?
    4D6958A0-11F9-4192-898D-A435DFA6F434.jpeg

    3685C539-8013-400D-90A7-27E15A550BFD.jpeg
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har fått tak i en «vegg-karusell» som typisk hang i butikken og man kunne bla seg gjennom flere sider med kassetter. (Samme som posters/bilder på IKEA om det gir mening?)
    Spørsmålet mitt er hvordan får jeg åpnet disse uten å ødelegge dem? Jeg har dessverre ikke nøkkelen. Noen som kan ett tjuvtriks?
    Vis vedlegget 864889
    Vis vedlegget 864891


    blir noe av dette lagt ut for salg?
    jeg ville borret i nøds tilfelle. eller bestilt noe kjeltering verktøy for og ikke ødelegge låsene. kan jo være kult og ta vare på den karusellen.
     

    Hifi&Vinyl

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.11.2021
    Innlegg
    253
    Antall liker
    1.820
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    11
    Hei.
    Alt legges ut for salg i morgen.
    De jeg kjøpte alt dette av leter etter nøkler (og veggfeste) så håpet er at det kan gjøres på ett vis uten nøkkel :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.744
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Hei.
    Alt legges ut for salg i morgen.
    De jeg kjøpte alt dette av leter etter nøkler (og veggfeste) så håpet er at det kan gjøres på ett vis uten nøkkel :)
    Bor ut låsene og erstatt dem med tilsvarende fra Biltema/Jula/Jern&Fix eller noe. Slike er ikke dyre

    63D23386-596D-4F43-BA37-47208535C1BC.png
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Hei. Alt legges ut for salg i morgen. De jeg kjøpte alt dette av leter etter nøkler (og veggfeste) så håpet er at det kan gjøres på ett vis uten nøkkel :)
    Lykke til med "Tapens Dag". Håper dere opplever godt besøk av entusiaster fra nær og fjern. Kommer dere til å legge ut evt. rester av ferdiginnspilte kassetter på finn?


    Snacky
     

    jifbaderom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.167
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Stavanger
    Må ikke ende opp slik.
    ekstreme samlere på 6. S4-E6.
    Gammel dame av alle ting. Hun har en stor vegg og 2-3 , fylt til taket med vhs og kassettbånd 😁
    Jeg må se pga hva pokker har denne gamle jenta på disse båndene sine 😆
    A625BA8B-327E-4269-92D4-666BB7BD548F.jpeg
     

    jifbaderom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.167
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Stavanger
    Jeg har fått tak i en «vegg-karusell» som typisk hang i butikken og man kunne bla seg gjennom flere sider med kassetter. (Samme som posters/bilder på IKEA om det gir mening?)
    Spørsmålet mitt er hvordan får jeg åpnet disse uten å ødelegge dem? Jeg har dessverre ikke nøkkelen. Noen som kan ett tjuvtriks?
    Vis vedlegget 864889
    Vis vedlegget 864891
    Ikke akkurat låsene til Fort Knox disse.
    finner du likn nøkkel fra et metallskrin/pengeboks kan du prøve å lirke dem inn og ut
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Blei det solgt mye kassetter? Er det fleire igjen? 😇
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Har du noe å melde fra Tapens dag? :)
    Det var en fin opplevelse :) Forbausende mange innspilte kassetter med plasten på til hyggelig pris (jeg skulle kjøpt fler)

    Både Nakan og Studeren låt flott. Hyggelig å skravle litt med likesinnede også.

    Selve sjappa har jeg ikke besøkt før, men det blir ikke siste gang. Hyggelig, kult utstyr, og fint plateutvalg.

    Tror det var så mye kassetter at det bør være en del igjen? Det kan sikkert noen andre svare på :)
     

    jifbaderom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.167
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Stavanger
    Jeg har fått tak i en «vegg-karusell» som typisk hang i butikken og man kunne bla seg gjennom flere sider med kassetter. (Samme som posters/bilder på IKEA om det gir mening?)
    Spørsmålet mitt er hvordan får jeg åpnet disse uten å ødelegge dem? Jeg har dessverre ikke nøkkelen. Noen som kan ett tjuvtriks?
    Vis vedlegget 864889
    Vis vedlegget 864891
    Lurer på om ikke noen av Price båndene er ekstra bra opptak og kanskje Dolby s?
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Lite Pre avspilling her. Akkurat nå står det en Denon i en Tascam 30mkll og spiller absolutt støy og nr. fritt.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Sjekka litt på hifishark nettopp rundt Sony TC-K 870ES
    USA, en merket, som full service og 2 år garanti $ 1040.00 Vel absolutt noen kroner for en topp spiller.
    Men i Grimstad selges det samme spiller, som opplagt må slå ovennevnte gjennom bordet, for kr. 15600,- er jo bekreftelse på +++ på alle ønskede spesifikasjoner og øvrige våte drømmer? (spørs bare hvem sine) (lurer på om han kan selge den ene Naka 1000ZXLen for meg? kr. 120000,- :unsure:)
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Sjekka litt på hifishark nettopp rundt Sony TC-K 870ES
    USA, en merket, som full service og 2 år garanti $ 1040.00 Vel absolutt noen kroner for en topp spiller.
    Pris: 1040 USD, ca 10400 kr med dagens kurs
    Frakt: ca 600 kr
    Moms 25%: ca 2750 kr
    Postens fortollingsgebyr for varer med verdi over 3000kr: 299 kr
    Pris for å få spilleren til Norge lovlig: ca 14000 kr
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Pris: 1040 USD, ca 10400 kr med dagens kurs
    Frakt: ca 600 kr
    Moms 25%: ca 2750 kr
    Postens fortollingsgebyr for varer med verdi over 3000kr: 299 kr
    Pris for å få spilleren til Norge lovlig: ca 14000 kr
    Ja, helt rett. Men også 2 år garanti og den på finn med helt sikkert noe, som topper: Oppstart garanti! (lurer på hvor mange spillere jeg har fått inn døra fungerende for så å kutte etter timer, eller dager?)
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Sjekka litt på hifishark nettopp rundt Sony TC-K 870ES
    USA, en merket, som full service og 2 år garanti $ 1040.00 Vel absolutt noen kroner for en topp spiller.
    Men i Grimstad selges det samme spiller, som opplagt må slå ovennevnte gjennom bordet, for kr. 15600,- er jo bekreftelse på +++ på alle ønskede spesifikasjoner og øvrige våte drømmer? (spørs bare hvem sine) (lurer på om han kan selge den ene Naka 1000ZXLen for meg? kr. 120000,- :unsure:)
    Man får mer reelle tall om man går inn på "Sold"-fanen på Hifishark. Ser ut som de ligger på rundt 3-4000 kroner vanligvis. Absolutt en topp spiller, men ikke verdt det Drømmeren fra Grimstad ønsker seg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn