Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Niels: Derfor vil jeg da også fokusere på Type 2 utover- og selger ikke de jeg har😎 Enda… Det er noe lettere p få tak i rust og andre metaller, ja.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    Mitt inntrykk er at det er evig nok kassetter der ute, så lenge man ser andre steder enn finn og ebay, casettecomeback, redmanor osv.
    F eks Bandjesfabriek har med ujevne mellomrom BASF Chrome Maxima II de spoler opp i C60 eller C90. Sist jeg kjøpte 100 stk C90 var prisen 34,- pr stk.

    Er man villig til/har man mulighet til å kjøpe de samme lotene fra Japan som de som splitter opp og selger i mindre partier/stk på f eks ebay kan man kjøpe supre type 2, metall -og såkalte "super ferro"-bånd for priser som er høyst levelige selv med frakt og mva.

    Særlig gjelder dette om man ikke må ha akkurat C60 eller C90. Kan man leve med en salig blanding av C46, C54, C60, C70, C80, C90, C100, C110 og mulighet til å kjøpe 50 - 100 + i slengen slipper man lett unna Maxell UR etc. sorgen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Roberten: Nå er altså UR langtfra så dårlige som du sier. Spesielt er du heldig om du finner rødfoliert Original UR produsert i Ungarn. De har jeg 25 av. Noe annet enn Panggang, det. Og eldre BASF, pre Emtec sliter med partikkelslipp. De er også UTROLIG kresne på opptakeren..Den beste europeiske båndkilden er enten UK eller NL. Østeuropeiske kilder stoler jeg aldri på.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har inntrykk av at K-05 og AL-90 ligger ca likt i pris, selgere forsøker ofte å få ca samme pris, som en Dragon selges for. De er etter min mening ikke like bra, selv om de så absolutt hører til helt i topp sjiktet av kassett spillere. De er nok sjeldnere enn Dragon, som tross alt kanskje er den kassett spiller modellen, som har lengst produksjons tid av alle og med et ganske stort produksjons antall. Mye, som skaper høy pris, eller håp om å få det ;)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    Roberten: Nå er altså UR langtfra så dårlige som du sier. Spesielt er du heldig om du finner rødfoliert Original UR produsert i Ungarn. De har jeg 25 av. Noe annet enn Panggang, det. Og eldre BASF, pre Emtec sliter med partikkelslipp. De er også UTROLIG kresne på opptakeren..Den beste europeiske båndkilden er enten UK eller NL. Østeuropeiske kilder stoler jeg aldri på.
    I forhold til det jeg sammenligner det med er UR akkurat det jeg sier, sorgfremkallende.
    Så sier jeg ikke at folk ikke skal få ha akkurat de kassettene de vil og kose seg med det, og det er klart det finnes dårligere kassetter (spesielt dagens nyproduksjon,) men Maxell UR,TDK D etc har aldri vært siste ord i noen som helst diskusjon.

    Poenget mitt var heller aldri å overbevise deg om noe rundt UR, mer en opplysning om at jeg ikke har sett noe nedgang i kassetter som tilbys av hverken type 1, 2 eller 4, og heller ikke en nevneverdig økning i prisen på store lots de siste 2-3 årene.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Og eldre BASF, pre Emtec sliter med partikkelslipp.
    Vet ikke helt hvilke modeller du tenker på, men jeg kjenner meg ihvertfall ikke igjen i dette med Ferro Extra 1. (den ene av de blanke er europa-typen, den andre "billig"-utgaven som havnet i Amerika)
    1635182100024.jpeg
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jeg har inntrykk av at K-05 og AL-90 ligger ca likt i pris, selgere forsøker ofte å få ca samme pris, som en Dragon selges for. De er etter min mening ikke like bra, selv om de så absolutt hører til helt i topp sjiktet av kassett spillere. De er nok sjeldnere enn Dragon, som tross alt kanskje er den kassett spiller modellen, som har lengst produksjons tid av alle og med et ganske stort produksjons antall. Mye, som skaper høy pris, eller håp om å få det ;)
    Begge har opamper i signal-vei, og begge har første-utgave av Dolby B/C-chippen....
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    Vet ikke helt hvilke modeller du tenker på, men jeg kjenner meg ihvertfall ikke igjen i dette med Ferro Extra 1. (den ene av de blanke er europa-typen, den andre "billig"-utgaven som havnet i Amerika)
    Vis vedlegget 758055
    Dette er ukjent for meg også. Har ikke voldsomt mange av de, men ingen av de pre-Emtech Ferro Extra , Ferro Super, Chrrome Maxima II, eller Chrome Super jeg har sliter med dette.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    Det sagt, jeg har heller aldri vært utsatt for det beryktede "grå støvet" på en del TDK SA etc batcher som folk rapporterer om, så langt. Men det er klart det kan være sjansespill å kjøpe 35 + år gamle greier.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    I forhold til det jeg sammenligner det med er UR akkurat det jeg sier, sorgfremkallende.
    Så sier jeg ikke at folk ikke skal få ha akkurat de kassettene de vil og kose seg med det, og det er klart det finnes dårligere kassetter (spesielt dagens nyproduksjon,) men Maxell UR,TDK D etc har aldri vært siste ord i noen som helst diskusjon.

    Poenget mitt var heller aldri å overbevise deg om noe rundt UR, mer en opplysning om at jeg ikke har sett noe nedgang i kassetter som tilbys av hverken type 1, 2 eller 4, og heller ikke en nevneverdig økning i prisen på store lots de siste 2-3 årene.
    prisene på enkelte bånd har faktisk mer enn dobblet seg de siste 5 år. det er min observasjon. men dette gjelder for det meste metal.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    prisene på enkelte bånd har faktisk mer enn dobblet seg de siste 5 år. det er min observasjon. men dette gjelder for det meste metal.
    Gjelder det også store lots (50-100 + stk) med metaltape? For da må jeg følge nøyere med.
    Ellers er jeg helt enig i at prisutviklingen for små kvanta og gjerne på eBay har vært passe heftig.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.940
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ja, har en av de men min Tandberg tygget på det da jeg installerte idiotiske falske pressvalser fra en herre i Tyskland vi alle kjender. FX er det beste båndet laget noensinne!
    Uansett, med Tandberg trenger jeg hverken chrom eller metal, det er rett og slett fenomenalt hva den klarer med type I bånd.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har inntrykk av at K-05 og AL-90 ligger ca likt i pris, selgere forsøker ofte å få ca samme pris, som en Dragon selges for. De er etter min mening ikke like bra, selv om de så absolutt hører til helt i topp sjiktet av kassett spillere. De er nok sjeldnere enn Dragon, som tross alt kanskje er den kassett spiller modellen, som har lengst produksjons tid av alle og med et ganske stort produksjons antall. Mye, som skaper høy pris, eller håp om å få det ;)
    Hei. Når selger forlanger 35K for AL-90 og det samme for K-05 som sitter fast i Tyskland så bakker jeg akterut, det er de ikke værdt😇 mulig selger kan oppnå det i det store utland, men jeg tviler🙈
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    35k??? det er vel 25-26k for mye? Selv full-servet....
    Er dels enig, men når noen betaler så mye for 100% strøkne og topp justerte enheter, blir troen til veldig mange selgere at det er der prisen skal være! Heldigvis er det også fornuftige kjøpere. Da gir fantasi priser enheter, som står i måneder og år på nett. Men mellom 15 og 20 for slike spillere i bra stand er nok oppnåelig. Og langt under en til 3500 Euro + frakt + moms. Men alle vil jo ha mest mulig for sitt, du og jeg heller ikke noe unntak ;)
    Kjøpte en K-04 for 10 for noen år siden. Hadde vært på nylig service.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Roberten: Hvor lenge har du holdt på med kassetter? Jeg har hatt en spiller eller fem i hus hele livet. Som du vet er kassetter og deres resultater like avhengige av opptageren som av kassettens tilstand og kvalitet. Dette har jeg forklart tidligere i tråden. Og det er utrolig lett å få for eksempel en Denon DX4 til å overspille en Emtec TP4. Jeg har nesten 2000 tapes, og godt utvalg av alle tre typer, men i de siste par tiår har jeg målrettet utvalget til maskinparken. Gjør du det? Om ikke, prøv…det gir resultater. Det er gullpoenget med MC: Eieren MÅ lære matching, enten det ønskes eller ikke. Hvis ikke, blir resultatene som regel uspillbare.
     
    Sist redigert:

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    Roberten: Hvor lenge har du holdt på med kassetter? Jeg har hatt en spiller eller fem i hus hele livet. Som du vet er kassetter og deres resultater like avhengige av opptageren som av kassettens tilstand og kvalitet. Dette har jeg forklart tidligere i tråden. Og det er utrolig lett å få for eksempel en Denon DX4 til å overspille en Emtec TP4. Jeg har nesten 2000 tapes, og godt utvalg av alle tre typer, men i de siste par tiår har jeg målrettet utvalget til maskinparken. Gjør du det? Om ikke, prøv…det gir resultater. Det er gullpoenget med MC: Eieren MÅ lære matching, enten det ønskes eller ikke. Hvis ikke, blir resultatene som regel uspillbare.
    Heh!
    Opplever du at du svarer på det jeg skrev? For jeg klarer ikke helt se det, for meg vaser du bare av gårde i en helt annen retning.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en del Denon spillere, men vurderer de ikke, som noe i topp sjiktet. (til det har jeg nok for mange, som er DET!) Ser en reint på pris og sammenligner blant Denon sine , som nye: 610 $300, 810 $500, M44HX $600, DN790R $1000.
    610 burde ligge på ca. eller litt over halve. 810 på en veldig heldig dag det 610en er lagt til o.s.v.
    Forutsatt bra visuell og i teknisk topp stand. Ja, ja det er min mening ;)
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    En kassettutvekslingskompis kjøpte en DRS-810 på Finn for 500 kroner. Det var kanskje et røverkjøp, eller at trøndere er snille, men jeg synes kassettene som kommer i posten fra ham er gode. Rett nok er musikken han sender innmari bra, og det har en tendens til å overstyre evnen min til å "lytte." Om jeg skal påpeke noe er det kanskje at den virker å være bedre på type2 enn type1 bånd. Men det er så mange variabler her at jeg skal være forsiktig med å mene noe før jeg eventuelt gjør opptakene på den selv for så å sammenligne med egne spillere.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Jeg har en del Denon spillere, men vurderer de ikke, som noe i topp sjiktet. (til det har jeg nok for mange, som er DET!) Ser en reint på pris og sammenligner blant Denon sine , som nye: 610 $300, 810 $500, M44HX $600, DN790R $1000.
    610 burde ligge på ca. eller litt over halve. 810 på en veldig heldig dag det 610en er lagt til o.s.v.
    Forutsatt bra visuell og i teknisk topp stand. Ja, ja det er min mening ;)
    Jeg synes den er priset helt ok, kanskje litt lavt. Min kalkyle:
    Nypris 5000kr fra 1992 = 9100kr 2021kroner (810)
    Nypris 3000kr fra 1992 = 5500kr 2021kr (610)
    Var ny ville den teknisk sett kostet 5500kr.
    Alt under dette er billig !! Jeg ville priset min høyere.
     
    Sist redigert:

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Da lurer jeg på om jeg skal selge min 910 = 106455.
    Høyeste pris jeg har hørt her til lands er 45000 i fjor.

    Konsumpris utvikling er greit om man skal lure seg selv.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg kjøpte det jeg trodde var 10stk basf type 1 på finn i går. kom i posten i dag. da kom det 7 stk sipote zx og tre sony zx. sipote hadde jeg aldri hørt om en gang. selgeren som solgte meg dette gidder jeg ikke og mase med. men kjenner jeg ble litt irritert når man kjøper basf og får noe annet. men sony zx kan sikkert brukes det og. noen som har sett slike før? de lagde vist kassetter fra tsjekkia? ca år 2000
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jeg synes den er priset helt ok, kanskje litt lavt. Min kalkyle:
    Nypris 5000kr fra 1992 = 9100kr 2021kroner (810)
    Nypris 3000kr fra 1992 = 5500kr 2021kr (610)
    Var ny ville den teknisk sett kostet 5500kr.
    Alt under dette er billig !! Jeg ville priset min høyere.
    Skal prøve din kalkyle neste gang jeg skal selge bruktbil. :sneaky:
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Jeg synes den er priset helt ok, kanskje litt lavt. Min kalkyle:
    Nypris 5000kr fra 1992 = 9100kr 2021kroner (810)
    Nypris 3000kr fra 1992 = 5500kr 2021kr (610)
    Var ny ville den teknisk sett kostet 5500kr.
    Alt under dette er billig !! Jeg ville priset min høyere.
    Lykke til med å selge en DRS-610 til over 5500 kr. Du ville aldri fått solgt den for det. Markedet bestemmer, ikke en tenkt teoretisk prisvekst basert på gammel nypris og prisvekst til 2021-kroner.

    En liten fun fact som kanskje ikke alle er klar over, er at finn.no har annonseregler som går på prissetting av objektet som selges:

    14. Prising av Objektet
    Prisen for Objektet må være reell og realistisk. FINN forbeholder seg retten til å stoppe eller fjerne annonser som etter FINNs oppfatning er priset urealistisk eller upålitelig.

    Sett den reelle prisen på varen i prisfeltet. Hvis du er usikker på hva du kan forvente, lar du prisfeltet være tomt, (gjelder ikke eiendom og motor).

    Prisen i annonsen skal gjenspeile hva objektet faktisk koster og i utgangspunktet inkludere eventuelle avgifter og mva eller andre nødvendige tillegg. Ønsker du å synliggjøre pris eksklusiv mva kan dette gjøres i feltet «Beskrivelse», men prisen i annonsen skal gjenspeile kostnad inklusiv mva.

    Ved annonser som selges under salgsformen «Auksjon» eller «bud ønskes» skal prisen på objektet representere den reelle minsteprisen som man kan kjøpe varen for. Prisene må derfor oppdateres jevnlig slik at prisen er korrekt i henhold til siste bud.

    Det er åpenbart stor takhøyde for denne prissettingen, men greit å være klar over allikevel.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Husk også at alle gode kassettspillere er samleobjekter nå.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Husk også at alle gode kassettspillere er samleobjekter nå.
    Ikke alle gode kassettspillere er samleobjekter. Noen få er det, ikke alle. De fleste er pluss minus 30 år gamle bruksgjenstander med ulik grad av slitasje til avspilling og opptak av et lydformat som er utrangert og kun noen få mennesker fortsatt er glad i.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Ikke alle gode kassettspillere er samleobjekter. Noen få er det, ikke alle. De fleste er pluss minus 30 år gamle bruksgjenstander med ulik grad av slitasje til avspilling og opptak av et lydformat som er utrangert og kun noen få mennesker fortsatt er glad i.
    Greit, vi mener det samme. Skal gi deg den 😉. Men er DRS610/810 innenfor eller utenfor?
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    DRS-610 er en 2-hodet spiller i mellomklassen og ikke noe samleobjekt sånn jeg vurderer det. Utover at den har horisontal loading (som er ganske stilig) så kan jeg ikke se noe spesielt med den. DRS-810 er et helt annet beist enn DRS-610 men heller ikke det anser jeg som noe samleobjekt. Det er ikke direkte uvanlig at det dukker opp DRS-810er på finn.no (de var jo tross alt ikke sååå dyre nye, og ble vel solgt gjennom Hifiklubben på 90-tallet), og de som blir lagt ut på finn.no OG blir solgt har ligget med annonsepris mellom 3000-5000 kr.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Hei.

    Jeg kjøpte en HELT STRØKEN Nakamichi Cassette Deck 1 av en eldre mann her forleden. Maskinen har utrolig nok ikke en eneste skramme utvendig. Til og med drivreimene var helt OK og kan iallefall brukes inntil videre (har selvsagt bestilt nye). Jeg trengte bare å rense drivverket, så var den tipp topp igjen. Maskinen lagde en del båndsalat og stoppet ofte (den har egen funksjon som stopper drivverket før båndet dras ut for mye) før jeg renset den, så det var tydelig at det var på tide med en rens. Men nå funker den helt fint og den gjør fantastiske opptak selv før jeg har byttet drivreimene. Den spiller også alt av kjøpekassetter og opptak fra andre maskiner helt optimalt pga. den manuelle azimuth-justeringen denne modellen har. Så her skal det virkelig tapes og lyttes mye fremover ....

    PS!! Det aller morsomste med dette kjøpet er at jeg KUN BETALTE 800KR for den :)

    65696849436__6A9EA9C1-1A9A-489B-9D34-5B85624B8992.jpg



    PPS: Har lest innlegg her inne i lengre tid, men synes det er litt lite aktivitet her noen ganger, så jeg bestemte meg for å delta. Håper jeg kan bidra mer i fremtiden.


    Snacky
     
    Sist redigert:

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.940
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Veldig bra, masse kos i vente der!
    Priser går igjennom taket, men du betaler hva det er verdt for deg.
    Jeg betalte 900 kr for en Micro Seiki BL-77, uten lokk. Har sett en på Ebay nå til 1400 €, det får han aldrig, selv med nytt lokk.
    Min Tandberg TCD440A betalte jeg 2500,- for, har spendert samme på den siden men selger ikke! Jeg vet jeg vil angre om jeg gjør det!
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til at TCD 440 ofte går for ca 8 tusen i dag. Betalte selv 6 for min med blank front for to år siden og visste at den måtte til service, så nok nær 8. Det er jo svært nær en vanlig (ikke A) 3014.

    Ad Cassette Deck 1(one) Snacky, det var et fantastisk kjøp. En svært ettertraktet spiller nettopp pga manuell azimuth på avspilling. SVÆRT få spillere har det. Det gjør også at disse er veldig ettertraktet og høyt priset.
    Nakamichi benyttet svært bra belter og det er sjelden behov for bytte av kapstan belter til dem. Samt at tester viser at de færreste av dagens produsenter lager belter, som klarer samme jevnhet i hastighet, som de originale. Men mye av DR og Cassette Deck serien ble laget utenfor Japan. De kan ha dårlige belter. Prod land står på baksiden. Båndsalaten var nok press valser som ikke var reine, eller mest sannsynlig idler, som ikke fikk grep. Idler gummien er et stadig tilbakevendende problem på Sankyo mekanikken. (måtte bytte på en BX-2 i går kveld og låseplasten forsvant :mad: noe, som er alt for vanlig, men kompressor og trykkluft berget kvelden :))
    Vent med beltebytte, eller kast i hvert fall ikke original beltet.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Ad Cassette Deck 1(one) Snacky, det var et fantastisk kjøp. En svært ettertraktet spiller nettopp pga manuell azimuth på avspilling. SVÆRT få spillere har det. Det gjør også at disse er veldig ettertraktet og høyt priset. Nakamichi benyttet svært bra belter og det er sjelden behov for bytte av kapstan belter til dem. Samt at tester viser at de færreste av dagens produsenter lager belter, som klarer samme jevnhet i hastighet, som de originale. Men mye av DR og Cassette Deck serien ble laget utenfor Japan. De kan ha dårlige belter. Prod land står på baksiden. Båndsalaten var nok press valser som ikke var reine, eller mest sannsynlig idler, som ikke fikk grep. Idler gummien er et stadig tilbakevendende problem på Sankyo mekanikken. (måtte bytte på en BX-2 i går kveld og låseplasten forsvant :mad: noe, som er alt for vanlig, men kompressor og trykkluft berget kvelden :)) Vent med beltebytte, eller kast i hvert fall ikke original beltet.
    Takk for kommentar. Det du sier om beltene på Nakamichi-maskiner var jeg faktisk ikke klar over, så da blir ikke kapstan-beltet nødvendigvis byttet med det første. Jeg måtte dog frem med acetonen for å få kapstan'ene rene, ellers gikk det greit med noe alkohol på valsene og hodene. Nakamichi Cassette Deck1/1,5/2 var alle produsert i Japan (det står "made in Japan" bak på min). Den senere DR-serien ble produsert delvis på Taiwan og delvis i Kina (grøss) så vidt jeg har lest meg til. Ellers, det er ikke idler tire på min maskin, bare et "back-tension belte" (som etter hva jeg har forstått bare er en mer moderne løsning på det samme) som også man enkelt kan få tilgang til å bytte bare ved å skru av bakplaten i kassettbrønnen. Det er i utgangspunktet det samme drivverket i denne Nakamichien som på min Onkyo TA-2800 (den vurderes nå solgt, send PM :)), også den fra 1990. Der måtte jeg imidlertid bytte begge beltene for å få maskinen til å virke i det hele tatt, etter at selger hadde latt den stå ubrukt i mange, mange år, så det er nok muligens forskjell på belter og belter ja ... :)


    Snacky
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn