Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes den er gjentakende og urettferdige angrep mot selger. Jeg håper virkelig ikke forumet tolererer slike angrep.
    Selger er i sin rett å prise sine produkter iht egne preferanser og kjøper plikter å sette seg inn i verdien til produktet før han kjøper det.
    Jeg ser det pågår litt diskusjon rundt dette, og faktum er at det er ikke noe lovbrudd å selge noe til hvilken som helst pris, og det er også riktig at kjøper bør sette seg inn i hva ting faktisk er verdt. I dagens verden er det enkelt å Google det meste, og hvis noe er vanskelig å få fatt i, så kan dette også reflekteres i prisen.

    Uansett, la oss holde en hyggelig tone, og ingen grunn til å hisse seg opp angående dette.
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Slemmo et al: Markedet er som det er, og det handler som oftest om å få et kjøp som faktisk er.verdt utlegg. I kassettsegmentet er det PRODUKTET og DETS STAND som bestemmer pris. Vi har en GENERELL forståelse, men har egne merker og typer vi er villige til å betale mer for. Grunnet egen merkeskompatibilitet. HVEM vi kjøper av er like viktig som HVA vi kjøper. Hvis kilden er pålitelig går også prisene opp.
    Jepp, det er nok de fleste enige i (y)
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Jeg sliter sånn med å få W&F ned på fabrikk-specs for Nak 2-hoder Sankyo-transportene. Jeg rengjør det som skal rengjøres, smører det som skal smøres, og jeg bruker kvalitetsbelter og kvalitetsgummihjul. Og bruker W&F-testbånd av god kvalitet fra naks.es. Allikevel så ligger jeg og vaker mellom 0,08 og 0,09 når specs sier at de er gode for 0,06, og jeg ser proffene på Tapeheads virker å klare 0,06 uten større problemer. Det irriterer meg, samtidig som det gir meg enda større respekt for de som virkelig kan faget sitt. Har du noen tips?
    Hva bruker du for å måle W&F?
     

    FroBe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2014
    Innlegg
    89
    Antall liker
    146
    Sted
    Ryfylke
    For meg så er den der nydelig. Og tenk hvor flott den hadde blitt hvis man hadde fått profesjonelt restaurert trepanelene på siden med noen nye finer-ark, kanskje i en litt lysere "skandinavisk" variant og oljebehandlet istedet for blank lakk. Kult at den fortsatt har klistremerkene :)
    Jeg synes sølv er fint, men det er lite utvalg og dyrt å kjøpe nytt utstyr for å bytte farge. Har kun Tandberg kassettspillere og en Sony SA-CD spiller i denne fargen.
    Champagne havner mellom to stoler. Har kun en CDP-XA20ES i full bredde, og noe fra 300 og 500-serien til Teac i denne fargen.
    Jeg har kun trepaneler på FM-tuneren jeg kjøpte av Terje-A, må sannsynligvis lage det selv hvis jeg skal få det på resten av ES-anlegget.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Hva bruker du for å måle W&F?
    Jeg har brukt både en Philips frekvens teller og WFGUI programmet linket til fra ANT. De gir samme frekvens resultat, men siste gir også Wow og flutter resultat, har bare speedog flutter kassett selv (ABEX 112/111)
    Ad torstej sitt spørsmål. Om du har fulgt trådene på tapeheads (ganske mange sider) ser du nok at også proffene sliter med å få tak i belter, som gir fabrikk spesifikasjoner. Virker, som det er noe greiere til Sankyo, enn classic mek. Nakamichi. Men gjengangeren for begge mekanismer synes å være at ikke noe av det, som er tilgjengelig i dag slår de originale beltene når disse fortsatt gir bra ytelse. Og nakamichi belter hadde tydeligvis en utrolig holdbarhet. På over 80 spillere har jeg aldri sett et belte, som var omdannet til tjære/tyggegummi og kun et, som hadde hardnet, så det brakk i stykker. Har ofte brukt Nakamichi belter om igjen når jeg sjekker opp spillerne mine og funnet at de i ca halvparten av tilfellene fortsatt gir bra resultat. Helt klart at mye spiller inn på hva man kan oppnå. Slitasje på lagre, om det har lagt seg belegg på lagre, idler kvalitet, status på pressvals trykk og gummiens gjenværende fleksibilitet (bedre ord?) Ja, Nakamichi pressvalser er også svært uvanlig å måtte bytte. Men trykket kan ofte trenge hjelp p.g.a. størknet fett i lagringene til press valse armene. Desverre tor jeg også jeg selv aldri klarer fabrikk data for wow og flutter. Men gode belter kommer ofte i nærheten. Ser jo at Perry, Nakmandan, tapethech tester og etter mye fram og tilbake kan finne topp belter til akkurat den spilleren de da gjorde service på. Men også at det beltet ikke nødvendigvis gir like bra resultat på en annen spilller med samme transport.

    Om jeg tolker testene riktig der de er i dag, er idler både til classic og Sankyo mek fra http://www.dynamtechgroup.com/ det beste de pt kan anbefale. Det samme synes også å gjelde kapstan belter til begge mekanismene. Men ellers virker PRB FRSP 9.6 å være et av de bedre valg. Fikk selv anbefalt disse av Perry for et år siden og skaffet noen av disse fra han. Men etter det fant de visst at DMT i en del tilfelle kunne gi enda litt bedre resultat (men ikke helt, som originale ubrukte Nakamichi belter, som holder spec for de aktuelle spillerne)
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Har ca samme opplegg selv, har line out fra utgang 4 på DS-5en til line in på en gammel iMac, så er det bare å velge med bryteren hvilken kilde jeg vil sende til Macen, har såvidt testet wfgui og en spectrum analyzer, men ikke brukt det til noe seriøst enda.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har brukt både en Philips frekvens teller og WFGUI programmet linket til fra ANT. De gir samme frekvens resultat, men siste gir også Wow og flutter resultat, har bare speedog flutter kassett selv (ABEX 112/111)
    Ad torstej sitt spørsmål. Om du har fulgt trådene på tapeheads (ganske mange sider) ser du nok at også proffene sliter med å få tak i belter, som gir fabrikk spesifikasjoner. Virker, som det er noe greiere til Sankyo, enn classic mek. Nakamichi. Men gjengangeren for begge mekanismer synes å være at ikke noe av det, som er tilgjengelig i dag slår de originale beltene når disse fortsatt gir bra ytelse. Og nakamichi belter hadde tydeligvis en utrolig holdbarhet. På over 80 spillere har jeg aldri sett et belte, som var omdannet til tjære/tyggegummi og kun et, som hadde hardnet, så det brakk i stykker. Har ofte brukt Nakamichi belter om igjen når jeg sjekker opp spillerne mine og funnet at de i ca halvparten av tilfellene fortsatt gir bra resultat. Helt klart at mye spiller inn på hva man kan oppnå. Slitasje på lagre, om det har lagt seg belegg på lagre, idler kvalitet, status på pressvals trykk og gummiens gjenværende fleksibilitet (bedre ord?) Ja, Nakamichi pressvalser er også svært uvanlig å måtte bytte. Men trykket kan ofte trenge hjelp p.g.a. størknet fett i lagringene til press valse armene. Desverre tor jeg også jeg selv aldri klarer fabrikk data for wow og flutter. Men gode belter kommer ofte i nærheten. Ser jo at Perry, Nakmandan, tapethech tester og etter mye fram og tilbake kan finne topp belter til akkurat den spilleren de da gjorde service på. Men også at det beltet ikke nødvendigvis gir like bra resultat på en annen spilller med samme transport.

    Om jeg tolker testene riktig der de er i dag, er idler både til classic og Sankyo mek fra http://www.dynamtechgroup.com/ det beste de pt kan anbefale. Det samme synes også å gjelde kapstan belter til begge mekanismene. Men ellers virker PRB FRSP 9.6 å være et av de bedre valg. Fikk selv anbefalt disse av Perry for et år siden og skaffet noen av disse fra han. Men etter det fant de visst at DMT i en del tilfelle kunne gi enda litt bedre resultat (men ikke helt, som originale ubrukte Nakamichi belter, som holder spec for de aktuelle spillerne)
    jeg bestilte til tascamen derfra. . var ikke helt fornøyd. men de duger de. de var 0.5mm tynnere en de orginale muligens en hel mm. problemet er ikke og gå ned i dim men opp har jeg inntrykk av ikke er no særlig lurt. tension i beltet må heller ikke være for voldsomt har jeg lagt merke til og. noe jeg slet med de belte jeg fikk levert fra dynamtechgroup ene siden gikk helt fint. på andre siden virket det som det ene beltet var litt strammere en det andre. og det likte den ikke. så da ble det en semi løsning på den. jeg får pelle i fra hverandre mekanismen for og titte litt i den plasthaugen der:p
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    problemet med kina belter er de er dårlig kuttet/produsert og wobbler fram og tilbake. og oppfører seg ikke altid som de skal. styr unna. det meste på ebay.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    hva er uberettiget vinning?
    hvem avgjør hvor grensen går for uberettiget
    om man arver en spiller er kost 0, skal man da gi den bort for ikke å havne i uberettiget kategorien!?
    dummeste uttalelsen jeg har lest på lenge
    Ikke særlig gjennomtenkt, nei. Uberettiget vinning kan man dessuten skaffe seg på andre måter også, ikke bare ved ublu priser. F.eks indirekte ved å la være å følge opp det en lover ved et salg og dermed velte kostnadene over på kjøperen.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    agfa-super-color-90yel.jpg
    basf-lh-c90.jpg
    golden-ln-90.jpg
    memorex-cireii-110.jpg
    memorex-crxiis-90.jpg
    memorex-dbs-90.jpg
    sony-cdix-II-74b.jpg
    tdk-super-d-90.jpg
    external-content.duckduckgo.com.jpg
    tdk-ma-r-90b.jpg
    tdk-ma-r-mk-c-46.jpg
    teac-cobalt-52.jpg

    vi klarer litt helge bilder her på tråden. det er DETTE ☝ tråden handler om. . snakker om de som jeg aldri før har sett her inne. legge nå ballen død. disse kassettene har jeg lyst til og ha i samlinga mi! bare for morro skyld... mer retro skal man lete lenge etter VIVA LA CASSETTE!
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    491
    Jeg har kjøpt kassetter av han og de var lavere priset enn tilsvarende på ebay, at man får lavere priser om man kjøper noe i store kvanta er jo en sak som på en måte ikke er relevant, du får bedre priser om du kjøper store kvanta på ebay, og dårligere priser om du kjøper små kvanta. forstod det også sånn at en del av kassettene var kjøpt for lenge siden. Er også en kjensgjerning at nesten alle som skal kjøpe noe på finn pruter så det griner, så man er jo idiot om man legger ut noe til den prisen man faktisk vil ha for varen. Jeg skulle ønske det ikke var sånn for jeg synes pruting er en uting, men det er realiteten.

    Jeg solgte f.eks en lenestol en gang, ble enig med samboer at 1000 kroner hadde vært en grei pris for den, så jeg la den ut til 2000, først kommer en fyr og byr 1500 for den, jeg sier ok, så sier han at han hadde funnet en annen stol, så han ikke trengte den alikevel.
    To timer senere blir jeg kontaktet av en finnbruker med samme etternavn som bydde 1000 kroner for den. Jeg skjønte jo lett at det var dama hans som hadde bedt han trekke budet så hun kunne prute litt mer, så de fikk den for 1000 kroner og både selger og kjøper var fornøyd :LOL:
    Det er lurt å ikke glemme egne innlegg. Slemmo synes tydligvis at det er er greit å selv doble prisen ut på finn, men ikke greit at han fra Grimstad har høye priser.....luring 🤫
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Jeg har ikke glemt noen ting, og hadde du kjent historien rundt den stolen så hadde du sluppet å dumme deg ut med et mislykket angrep på meg.

    Men i alle fall. Det er en vesentlig forskjell her, jeg skrøyt ikke av tilstanden på produktet, og jeg hadde ingen minstepris, så det var lagt opp til at det skulle gis bud. Det var også en ubrukt stol til nesten 7000 kroner, med original garantilapp fortsatt hengene i puten, så den var verdt mye mer enn vi solgte den for, det er altså ikke noe lureri i dette tilfellet, eller noe forsøk på å skaffe seg uforholdsmessig høy pris for noe, som er det hele diskusjonen har gått ut på. Vedkommende som kjøpte denne stolen fikk en ny stol til langt under markedsverdi. Så beklager, du får prøve hardere neste gang....eller kanskje det er på tide å la dette ligge nå?
     
    Sist redigert:

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Ja, vi kan legge "ballen død" nå.
    Samtidig vil jeg beklage mitt upresise bruk av et juridisk begrepet, som da ble gjentatt uforholdsmessig mange ganger. Så vel egentlig raskt at det var feil bruk, men da var det kopiert allerede. Bare et bevis til ettertanke at det man digitalt sender fra seg kan aldri taes tilbake.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Ja, vi kan legge "ballen død" nå.
    Samtidig vil jeg beklage mitt upresise bruk av et juridisk begrepet, som da ble gjentatt uforholdsmessig mange ganger. Så vel egentlig raskt at det var feil bruk, men da var det kopiert allerede. Bare et bevis til ettertanke at det man digitalt sender fra seg kan aldri taes tilbake.
    Ifølge kommunikasjonseksperter utgjør ikke-verbal kommunikasjon opp til 80% av informasjonen som kommuniseres i en kommunikasjonsprosess.

    Når man kun har 20% av spekteret å spille på, så er det bare et tidsspørsmål før det oppstår misforståelser, feiltolkninger etc etc.. Det blir litt som H.C. Andersen sitt eventyr Det er ganske sikkert, det!
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    491
    Jeg har ikke glemt noen ting, og hadde du kjent historien rundt den stolen så hadde du sluppet å dumme deg ut med et mislykket angrep på meg.

    Men i alle fall. Det er en vesentlig forskjell her, jeg skrøyt ikke av tilstanden på produktet, og jeg hadde ingen minstepris, så det var lagt opp til at det skulle gis bud. Det var også en ubrukt stol til nesten 7000 kroner, med original garantilapp fortsatt hengene i puten, så den var verdt mye mer enn vi solgte den for, det er altså ikke noe lureri i dette tilfellet, eller noe forsøk på å skaffe seg uforholdsmessig høy pris for noe, som er det hele diskusjonen har gått ut på. Vedkommende som kjøpte denne stolen fikk en ny stol til langt under markedsverdi. Så beklager, du får prøve hardere neste gang....eller kanskje det er på tide å la dette ligge nå?
    Ja bra, du synes din stol er mye verdt og han i Grimstad synes sine kassettspillere er mye verdt. Nå håper jeg du har fått en bedre forståelse så vi kan legge ballen død slik flere ønsker.
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Du må leste postingen min en gang til, jeg solgte stolen for mindre enn jeg synes den var verdt.
    Det var et forsøk på å forklare hvordan markedsverdi fungerer for deg men det er tydeligvis helt nytteløst. Og ballen har vært forsøkt lagt død flere ganger.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega: De Memorex DBSene låter bra og😊 Eldre Mems sliter med holdbarheten, men fra DBS og opp er de gode, alle sammen..Super D er et rått normalbånd.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Kan jo pynte opp tråden med et bilde av en hylle full av nye kassetter til en hyggelig pris, 100 yen er 7,60 norske og da kan dere jo regne selv. Bildet er tatt i et kjøpesenter i Akiba, Tokyo sommeren 2017.
    20170615_144322.jpg
     
    Sist redigert:

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Kan jo pynte opp tråden med et bilde av en hylle full av nye kassetter til en hyggelig pris, 100 yen er 7,60 norske og da kan dere jo regne selv. Bildet er tatt i et kjøpesenter i Akiba, Tokyo sommeren 2017.
    Jeg fikk en melding for noen dager siden fra han jeg kjøpte kassettspiller av i USA desember 2020. Han hadde nylig flyttet tilbake til leiligheten i New York etter Corona, og funnet noen flere kassetter som han lurte på om jeg ville ha gratis. Jeg takket og bukket, og idag kom pakka. Litt spennende for jeg ante ikke hvor mange det var eller hva slags type. Viste seg å være disse:

    1619471464583.jpeg
    Fornøyd med det :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg fikk en melding for noen dager siden fra han jeg kjøpte kassettspiller av i USA desember 2020. Han hadde nylig flyttet tilbake til leiligheten i New York etter Corona, og funnet noen flere kassetter som han lurte på om jeg ville ha gratis. Jeg takket og bukket, og idag kom pakka. Litt spennende for jeg ante ikke hvor mange det var eller hva slags type. Viste seg å være disse:

    Vis vedlegget 717572
    Fornøyd med det :)
    En real amerikaner du handlet med i desember forstår jeg. Det er kult.👍
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    En real amerikaner du handlet med i desember forstår jeg. Det er kult.👍
    Jeg tenker jeg skulle sende han en overraskelsespakke tilbake. Sånn utover den obligatoriske melkesjokolade-plata, hva er det som er typisk norsk, ikke koster så mye eller tar så stor plass, og kan sendes i posten? Tips? (kassett-relaterte ting utgår siden han har solgt unna alt utstyr)
     

    Steinar.Sv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Innlegg
    1.977
    Antall liker
    4.691
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tenker jeg skulle sende han en overraskelsespakke tilbake. Sånn utover den obligatoriske melkesjokolade-plata, hva er det som er typisk norsk, ikke koster så mye eller tar så stor plass, og kan sendes i posten? Tips? (kassett-relaterte ting utgår siden han har solgt unna alt utstyr)
    En halv brunost og en CD med Jan Garbarek :)
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Vega: De Memorex DBSene låter bra og😊 Eldre Mems sliter med holdbarheten, men fra DBS og opp er de gode, alle sammen..Super D er et rått normalbånd.
    de er helt kurrante. ja . og så har de kult design.? noen av de hvertfall. har bare et par dbs type 1 liggende. men jeg driver og spiller av noen denon kassetter nå hd 7 og 8 de er gode de(som du annbefalte auditor). jeg kjøpte et parti med 100 brukte opptaks kassetter i bra stand. mye dennon hd her som jeg var veldig fornøyd med. og for og ikke snakke om basf chrome reference maxima og super 2 bånd som jeg og fikk på et lass her. nydlige kassetter! for prisen av nye 5 sa kassetter fikk jeg en nesten 100stk konge kassetter. for det meste kun grom trype 2 bånd. jeg har ikke kommet over en tape med dropouts enda.. og jeg er halveis igjennom. :cool:
     
    Sist redigert:

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Jeg tenker jeg skulle sende han en overraskelsespakke tilbake. Sånn utover den obligatoriske melkesjokolade-plata, hva er det som er typisk norsk, ikke koster så mye eller tar så stor plass, og kan sendes i posten? Tips? (kassett-relaterte ting utgår siden han har solgt unna alt utstyr)
    Vær forsiktig med mat generelt, er masse regler rundt dette. jeg sendte noe greier til en amerikaner for noen år siden. Sendte brunost, en tube kaviar, en boks leverpostei osv., men kunne ikke sende spekepølse f.eks. Kjøtt generelt er no-no, men leverposteien gikk fordi den var hermetisert. Husker jeg måtte lese ganske mye tollregler for å finne ut dette. Konsekvensene av å sende noe ulovlig kan være at mottaker får problemer.
    Litt artig at amerikaneren brukte alt samme på helt feil måte, han hadde blant annet smeltet brunost på pølse i brød....Burde sendte med instruksjonshefte i tillegg, men det slo meg jo ikke at han ikke kom til å skjønne noen ting av tingene jeg sendte :LOL:
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    luxman k8 og jvc kd a5 er min avspillings favouritt maskin her i huset om dagen. luxman k8 lager veldig gode opptak. samme med jvc kd a5. de låter likt. noe jeg liker, de er fra samme tids periode og.. de lager bedre opptakk en kenwoodene jeg har. tror hx pro har noe av skylden her.... når man ikke får skrudd av hx på disse....(forsåvidt få spillere som kan slå av hx som har mulighet for det har jeg sett)
    her er min favouritt liste på mine spillere etter lydkvalitet:
    1:luxman k8
    2:jvc kd a5
    3:yamaha kx1200u
    4: yamaha kx300rs
    5: pioneer ct A7
    6:kenwood kx1100
    7:kenwood kx880
    8: teac v9
    99: tascam 202 mk3
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg tenker jeg skulle sende han en overraskelsespakke tilbake. Sånn utover den obligatoriske melkesjokolade-plata, hva er det som er typisk norsk, ikke koster så mye eller tar så stor plass, og kan sendes i posten? Tips? (kassett-relaterte ting utgår siden han har solgt unna alt utstyr)
    Troll, vikinger med tilbehør, ski, Holmenkollen. Se hva som finnes av stasj i en typisk suvenirbutikk.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Rett fra 8. plass til 99. plass, ikke mye å skryte av den Tascamen med andre ord :LOL:
    helt korrekt forbanna plast skvip den greia der.. alt er plast omtrent, gir meg oppgulp hvær gang jeg titter bort på den og. gir meg svært liten lyst til og forsette med den. hehe har kaste bort noen timer på den nå vet ikke om jeg gidder og forsette med den. for sette den i kjellern til jeg finner ut hva jeg skal gjøre med den. ble noe kluss med logic controlen med et drev. når jeg skifta belte på ene siden så jeg må demontere hele skiten. det gidder jeg ikke og kaste bort tid på nå tror jeg.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Det er vel liten vits,så lenge alle de tapene idag er solgt, og mest trolig befinier seg i den kommende OL-byen...🎶😊
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Terje-A: Det er vel liten vits,så lenge alle de tapene idag er solgt, og mest trolig befinier seg i den kommende OL-byen...🎶😊
    Tja, info om det vi styrer med her er alltid artig, og OL blir nok avlyst....
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    Denne dukket plutselig opp, så da har jeg vel opptakskassetter så det holder en stund fremover:

    Vis vedlegget 717802
    Fin bukett det der, burde ha den ganske kjapt og.
    Global shipping leverer på 12-14 dager fra US om dagen, hadde aldri trodd eg skulle skryte av GSP men her er vi :cool:
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    Det er også veldig greit å betale mva direkte til eBay ved kjøp, så man slipper tollgebyret til posten, DHL, UPS etc.
    Ja veldig greit, men eg minner alltid selgere på (utenfor GSP) at dei må inkludere Ebay's VOEC nummer på shipping label.
    Har gått helt knirkefritt :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Slemmo: Med den pakken burde du fort skjønne kvalivare fra søppel..Bare litt for mye Sony og Maxell der for at den ikke havna her.
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Jeg tar opp en del 80talls metal (som i musikksjangeren Metal) og da synes jeg faktisk det er litt ok med Type 1 lyden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn