Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Dere beskriver hastighets kontroll ut ifra avspilling av ferdiginnspilte kassetter. Min første hastighets kassett laget jeg ved å regne ut hvor langt et bånd skulle være for å gi riktig hastighet à 5 minutter.
    Ble jo en del meter med bånd fram og tilbake i huset, så kappe til. Men det båndet er like nøyaktig, som de test tapene jeg har kjøpt fra Teac, Abex, eller andre proffe firmaer. Har dessverre hørt mye rart om bånd produsert "i heimen" og solgt på ebay.
    Jeg har en spiller jeg stoler på til selv å lage hastighets test taper. En Dragon, som varierer med 1 - 2 hz. Med de to referanse tapene mine, gir den hhv 3000 og 3004 hz.
    Dragon er den fabrikk produserte spilleren med desidert lavest W&F. ZX-7, 9 og CR-7 svært tett på. Studer/Revox synes ikke å ha like bra W&F data i fabrikk oppsett. Men disse brukes av enkelte proffer etter omfattende modifisering.
    5 min er forøvrig 14,28 m med 4,76 cm/sek, eller 14,2875 med 1 7/8" sek. (korriger gjerne om den grå massa har jukset)

    Har forøvrig brukt et digitalt multimeter med Hz måling, men i den seinere tid et dedikert Hz meter.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg brukte pc med samma låta og testa opp i mot den. :D switchsa fram og tilbake og på slutten av låta var den 0.5 sec off synes det er helt innafor jeg. selv om ting altid kan bli bedre.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Vega Jon: Det får vi da håpe den gjør...
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Gjord akkurat samme, som Vega Jon. Riktignok annen artist. Chris Rea: You must be evil fra The Road to Hell. for meg skilte det 0,6 sek på avspilling fra min Nakamichi CR-7 og Spotify.
    CR-7en holder samme hastighet, som min Dragon, men marginalt høyere W&F iht. måleinstrumentet.
    (7 er justert inn med testbånd tidligere)
    Så avspilling av ferdig "mat" vil nok ofte funke. Problemet er imidlertid om kassett innspillingen og digital innspillingen har brukt samme master innspilling. Det hender jo at det finnes flere innspillinger av "låter".
    Uansett litt hypotetisk problem stilling. Men jeg ville aldri stolt på ørene til å si at hastighet er riktig. En referanse bør man ha og tilnærmet lik spille tid, vil nok for det fleste fungere ;D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    BirgerG: Enda en av mine favoritter...Christopher Anton Rea har laget svært mye bra, han...
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ja i dag ble enda en spiller ferdig etter jeg ga opp en nad6325 i går. den går nå i søppla. men her er noe veldig mye bedre og ikke minst penere????? noen sier det er den styggeste kassettspiller som finnes! jeg mener noe annet!
    kvaliteten på driverket er myeee bedre en en nad hvertfall. stor single capstan. og virker greit.
    teac v9 repair.jpg
    driverk.jpg
    teac v9.jpg
     

    Jim.Y-A.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    178
    Antall liker
    322
    Det där var en kul och färgglad spelare! En sådan har jag aldrig sett tidigare. Om den låter lika bra som VU-mätarna är färgglada så är det ju världens mest välljudande kassettdäck alla kategorier. :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    En god single capstanspiller er veldig pålitelig, ikke uten grunn at de bærbare profesjonelle opptagerne fra Sony, Technics m.fl. var single capstan.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Denne må være en drøm for entusiastene; Finnes på eBay og koster en femhundrelapp med fri frakt.....
    51gVU58wEIL._SX404_BO1,204,203,200_.jpg

    En kommentar fra en av kjøperne på Tapeheads;
    "There are pics of all of their decks, including topless pics with specs in English. Kind of like a hardcopy of naks.com. There is also more info in Japanese and they cover the entire product line, not just decks."

    Edit.

    Fant den her også og da blir summen under 350,- ;)

    https://www.cdjapan.co.jp/product/NEOBK-2456125

    Det ble en slik på meg også selvfølgelig...
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    nei det er slik at det sklir inn i inngangene:D er orginalt. er ikke alle de spillerne som hadde det merket vistnok. men det er vel mer en bestyttelses plugg for alle inngangene i front:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Vega Jon: ..slik Cardas også gjør med inngangshettene de lager til forsterkere, Det merket der er faktisk ganske sjeldent, om jeg husker. Og skal være der. For puristen drar det opp verdien på decket betydelig, så pass GODT på den:) Avansert decluttering av en ellers stressa frontplate, imo..Personlig utstår jeg ikke de VUene heller, men det er en smakssak..Spiller godt, det gjør beistet.
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.627
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Var en tur i kjelleren og fant fram denne Vestafire Proffessonal muti-track recorder m. DBX. Den skal ha en fotbryter en plass. Da kan man stoppe opptak mens man tar opp. Den brukte jeg når jeg lærte noe Jazzgitar. Det er en 4-spors, og så kan man bare spille inn på det sporet man ønsker. Har en TDK kassett med et opptak av fatter'n da han levde. Spillte inn på 2-spor med fulltonetone register og bassregister. Må prøve å koble opp denne hælga:) Den går på 12-15v( mascot justerbar). Den har en skulderveske ''made in Japan'' og en batteripakke.

    Vestafire MA-10 2M.jpg
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg venter selv på en fostex x-15 i fra australia :D. jeg så en slik en vesta fire på finn her for en uke siden jeg sendte mld på men jeg syenes han/hun forlangte for mye. så da ble det heller en fostex. jeg gleder meg til den dukker opp i posten. bilder kommer da:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Vega Jon: Pass på spenninga..:cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Biz: Det varierer- iallefall tidligere- fra delstat til delstat..Spør Tommy Emmanuel om det..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Biz: Nå var dette på 60-80-tallet, da...Ting kan- og bør- ha forandret seg..TE har selv fortalt om problemet i flere intervjuer som ligger ute på Tuben..
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.627
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Har fått koblet opp denne gamle Vistafire MA-10 på en klasse D forsterker. Har spilt på et TDK SA-X bånd med opptak fra Frode Thingnes sin Direkte graverte LP med Jan Erik Kongshaug på bass. Høres overaskende bra på denne med en veldig nyansert bass. Synes som om TDK er tilpasset denne spilleren. Kassetten har vært innspillt på Dolby B, men støyreduksoen har vært slått av pga. denne spilleren har dbx. Bassnivået blir hevet ganske mye på denne dbx innstilling mens allt annet blir dempet. Kan prøve dette på senere opptak. Sony super metal master passet ikke så bra på denne spilleren. Noe som har sin årsak. Skal prøve å finne manualen for spilleren, og så skal jeg sammenligne med de andre spillerne. Ellers så virker det som at Dolby C kan spilles av på Dolby B, noe jeg kun har erfart i bilen.
    Hvilket smøremiddel bruker dere på spillerne? Når det gjelder pitch kontroll, så har denne en midt innstilling som er kalibrert for ferdig innspillte kassetters normal hastighet. Ihverfall så stemmer det med riktig stemming av gitaren min:)
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Artig sak det der:) Dolby er bakoverkompatibelt så Dolby C og S kan spilles på B, blir ikke 100% men det går. Mine Dolby S opptak blir veldig bra når jeg spiller av disse med Dolby B på 970en og Pioneern. Angående smøring så har jeg vært veldig forsiktig. På de 2 Sony spillerne jeg i drift nå har Teletor stått for smøring, kalibrering og nødvendige justeringer. Har tidligere brukt litt siliconefett , men nå skal jeg prøve denne når jeg får ånden over meg.
    last ned.jpeg

    Jeg har jo en Akai på sykestua som fungerer men som kommer med noen rare lyder når den går:p
     
    Sist redigert:

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Har fått koblet opp denne gamle Vistafire MA-10 på en klasse D forsterker. Har spilt på et TDK SA-X bånd med opptak fra Frode Thingnes sin Direkte graverte LP med Jan Erik Kongshaug på bass. Høres overaskende bra på denne med en veldig nyansert bass. Synes som om TDK er tilpasset denne spilleren. Kassetten har vært innspillt på Dolby B, men støyreduksoen har vært slått av pga. denne spilleren har dbx. Bassnivået blir hevet ganske mye på denne dbx innstilling mens allt annet blir dempet. Kan prøve dette på senere opptak. Sony super metal master passet ikke så bra på denne spilleren. Noe som har sin årsak. Skal prøve å finne manualen for spilleren, og så skal jeg sammenligne med de andre spillerne. Ellers så virker det som at Dolby C kan spilles av på Dolby B, noe jeg kun har erfart i bilen.
    Hvilket smøremiddel bruker dere på spillerne? Når det gjelder pitch kontroll, så har denne en midt innstilling som er kalibrert for ferdig innspillte kassetters normal hastighet. Ihverfall så stemmer det med riktig stemming av gitaren min:)
    En slik 4 track hadde jeg i min ungdom må si det var rart å se en slik igjen :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Artig sak det der:) Dolby er bakoverkompatibelt så Dolby C og S kan spilles på B, blir ikke 100% men det går. Mine Dolby S opptak blir veldig bra når jeg spiller av disse med Dolby B på 970en og Pioneern. Angående smøring så har jeg vært veldig forsiktig. På de 2 Sony spillerne jeg i drift nå har Teletor stått for smøring, kalibrering og nødvendige justeringer. Har tidligere brukt litt siliconefett , men nå skal jeg prøve denne når jeg får ånden over meg.
    Vis vedlegget 570410
    Jeg har jo en Akai på sykestua som fungerer men som kommer med noen rare lyder når den går:p
    Er dette fett og hvor bruker du det? Kjøpt her hjemme eller bestilt fra utlandet?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.236
    Antall liker
    4.861
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Biz: Nå var dette på 60-80-tallet, da...Ting kan- og bør- ha forandret seg..TE har selv fortalt om problemet i flere intervjuer som ligger ute på Tuben..
    Er du sikker på at problemet ikke skyldtes at TE plugget 110V-utstyr inn i Australias 230V-nett?
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.627
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Artig sak det der:) Dolby er bakoverkompatibelt så Dolby C og S kan spilles på B, blir ikke 100% men det går. Mine Dolby S opptak blir veldig bra når jeg spiller av disse med Dolby B på 970en og Pioneern. Angående smøring så har jeg vært veldig forsiktig. På de 2 Sony spillerne jeg i drift nå har Teletor stått for smøring, kalibrering og nødvendige justeringer. Har tidligere brukt litt siliconefett , men nå skal jeg prøve denne når jeg får ånden over meg.
    Vis vedlegget 570410
    Jeg har jo en Akai på sykestua som fungerer men som kommer med noen rare lyder når den går:p
    Hei Terje! det var en trykkfeil på mitt siste innlegg:) Det skal være kassett innspilt med Dolby S og avspillt over Dolby B som virker greit!
    Ellers takk for info med smøremiddel!
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.627
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Tror det trengs mere velikehold på kassettspillerne pga. mekanismen er i fysisk kontakt med båndet hele tiden. Mekanisk demping kan kanskje være noe å tenke på?
    Når det gjelder gummiremmer, så tror jeg ikke det er så bra med disse sprayflaskene som kan brukes. Har fått vite at babypulver skal være god på å holde gummien myk:)
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Artig sak det der:) Dolby er bakoverkompatibelt så Dolby C og S kan spilles på B, blir ikke 100% men det går. Mine Dolby S opptak blir veldig bra når jeg spiller av disse med Dolby B på 970en og Pioneern. Angående smøring så har jeg vært veldig forsiktig. På de 2 Sony spillerne jeg i drift nå har Teletor stått for smøring, kalibrering og nødvendige justeringer. Har tidligere brukt litt siliconefett , men nå skal jeg prøve denne når jeg får ånden over meg.
    Vis vedlegget 570410
    Jeg har jo en Akai på sykestua som fungerer men som kommer med noen rare lyder når den går:p
    Er dette fett og hvor bruker du det? Kjøpt her hjemme eller bestilt fra utlandet?
    Er teflonfett og brukes på plastdrevene, bestilte på eBay, men det finnes i Norge også tror jeg, noen av hobbybutikkene bør ha dette og andre ting fra Tamiya. Tamiya er jo en meget seriøs byggesettprodusent fra Japan. Det finnes ikke noen andre som er i nærheten når det gjelder passform og kvalitet på det de driver med:D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Biz: Ja. Se gjerne den litt slitne videoen der Tommy og hans bror Phil har jam session m/Henry Mancinis udødelige Pink Panther som høydepunkt. Der forteller de om det..Crazy, I know...men det er altså pure fakta.

    Terje-A: Har du vært i modellbutikken? Den smøringa er spesiallaget til små, radiostyrte 4WD-biler. Husker ikke om den er litiumbasert, men det kan være..
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Biz: Ja. Se gjerne den litt slitne videoen der Tommy og hans bror Phil har jam session m/Henry Mancinis udødelige Pink Panther som høydepunkt. Der forteller de om det..Crazy, I know...men det er altså pure fakta.

    Terje-A: Har du vært i modellbutikken? Den smøringa er spesiallaget til små, radiostyrte 4WD-biler. Husker ikke om den er litiumbasert, men det kan være..
    Du får lese innlegget, alt står der:cool: fluoropolymer =teflon
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Artig sak det der:) Dolby er bakoverkompatibelt så Dolby C og S kan spilles på B, blir ikke 100% men det går. Mine Dolby S opptak blir veldig bra når jeg spiller av disse med Dolby B på 970en og Pioneern. Angående smøring så har jeg vært veldig forsiktig. På de 2 Sony spillerne jeg i drift nå har Teletor stått for smøring, kalibrering og nødvendige justeringer. Har tidligere brukt litt siliconefett , men nå skal jeg prøve denne når jeg får ånden over meg.
    Vis vedlegget 570410
    Jeg har jo en Akai på sykestua som fungerer men som kommer med noen rare lyder når den går:p
    Er dette fett og hvor bruker du det? Kjøpt her hjemme eller bestilt fra utlandet?
    Er teflonfett og brukes på plastdrevene, bestilte på eBay, men det finnes i Norge også tror jeg, noen av hobbybutikkene bør ha dette og andre ting fra Tamiya. Tamiya er jo en meget seriøs byggesettprodusent fra Japan. Det finnes ikke noen andre som er i nærheten når det gjelder passform og kvalitet på det de driver med:D
    Takk for svar. Er det vanlig at man bruker fett på plastdrevene? Kan ikke huske å ha sett det på mine Nakamichi, men mulig jeg tar feil. Vil dette fettet holde seg smidig og ikke tørke etter et par år? Vel, siden du bruker det er det sikkert en god ide. Skal prøve å finne tak i samme, men det må jo bli her hjemme. Å bestille småting fra utlandet er jo blitt håpløst med de nye momsreglene fra nyttår.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Artig sak det der:) Dolby er bakoverkompatibelt så Dolby C og S kan spilles på B, blir ikke 100% men det går. Mine Dolby S opptak blir veldig bra når jeg spiller av disse med Dolby B på 970en og Pioneern. Angående smøring så har jeg vært veldig forsiktig. På de 2 Sony spillerne jeg i drift nå har Teletor stått for smøring, kalibrering og nødvendige justeringer. Har tidligere brukt litt siliconefett , men nå skal jeg prøve denne når jeg får ånden over meg.
    Vis vedlegget 570410
    Jeg har jo en Akai på sykestua som fungerer men som kommer med noen rare lyder når den går:p
    Er dette fett og hvor bruker du det? Kjøpt her hjemme eller bestilt fra utlandet?
    Er teflonfett og brukes på plastdrevene, bestilte på eBay, men det finnes i Norge også tror jeg, noen av hobbybutikkene bør ha dette og andre ting fra Tamiya. Tamiya er jo en meget seriøs byggesettprodusent fra Japan. Det finnes ikke noen andre som er i nærheten når det gjelder passform og kvalitet på det de driver med:D
    Takk for svar. Er det vanlig at man bruker fett på plastdrevene? Kan ikke huske å ha sett det på mine Nakamichi, men mulig jeg tar feil. Vil dette fettet holde seg smidig og ikke tørke etter et par år? Vel, siden du bruker det er det sikkert en god ide. Skal prøve å finne tak i samme, men det må jo bli her hjemme. Å bestille småting fra utlandet er jo blitt håpløst med de nye momsreglene fra nyttår.
    De nye momsreglene gjelder ikke før 1. April:D. Litt fett er fornuftig, men vi snakker om å bruke en tannpirker. Ifølge A.N.T. Nakamadan, Pacific Stereo og resten av gjengen på Tapeheads så er det fornuftig å bruke litt fett,, men det må være fett som ikke tørker ut og det må i tillegg ikke angripe plast. Ifølge Paciific Stereo brukte Sony et hvitt fett på sine spillere, både tape og kassett. De andre produsente brukte også en form for smøring på drevene.
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    du får tak i ceramisk fett som også fungerer bra til plast drev på hobby butikker. jeg har en del rc. så har vert borti en del fett der. de i fra og tamiya fungerer bra det. det hvite er som regel ceramisk pasta. lagd for og holde lenge og tåle høyere temp. når går ikke en kassettspiller i 10 000 rpm så hvorvidt man trenger ceramisk er diskutabelt . :D
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    du får tak i ceramisk fett som også fungerer bra til plast drev på hobby butikker. jeg har en del rc. så har vert borti en del fett der. de i fra og tamiya fungerer bra det. det hvite er som regel ceramisk pasta. lagd for og holde lenge og tåle høyere temp. når går ikke en kassettspiller i 10 000 rpm så hvorvidt man trenger ceramisk er diskutabelt . :D
    Det er jeg helt enig i, brukte dette tidligere, når jeg også dreiv med rc.....
    tam87025.jpg

    Men det ser ut til å ha blitt erstattet av dette
    51PtgGCS9-L._AC_SX679_.jpg

    Jeg har bestilt en av den nye typen også, den har jeg aldri vært borti før.....
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    nå fikk du meg til og grave frem denne terje
    thumbnail_IMG_0812.jpg
    litt laber V på batteriet så den klarte bare 12km\h hehe
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vi kan jo fullføre avsporingen i tråden her fullstendig, jeg husker denne spesielt godt, det var en revolusjon den gangen den kom på markedet i 1988.
    top.jpg

    Men nå må vi tilbake til topic.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ah, on topic igjen.:)
    Her er Akaien jeg skal se litt på snart, har inntrykk av at GX hodene til Akai er sånn elsk eller hat affære. De skal tåle ekstremt mye....
    Jeg hadde storebroren til denne på slutten av åttitallet, det var utgaven med automatisk nivåstyring av opptaksvolum. Jeg likte den godt, hadde motorisert luke og greier. Hvor den ble av er jeg ikke i stand til å huske:confused: Men uansett hvor den ble av så har jeg fått tak i denne, kjøpte den for en hyggelig pris av en musiker her i nærheten. Denne er identisk med min gamle bortsett i fra at denne er sølv og ikke har automatikken når det gjelder opptak. Men det rare er at Akai ikke har kostet på seg biasjustering av opptak på disse, DBX og Made In Japan og greier. Har jo lyst på en sort GX-R99, vi får se......
    IMG_20200210_202107980.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn