Folk har forskjellig smak ja, nå har jeg ikke LY ennå (hele huset har derimot omgangssyke), men Over en By er en av hennes beste album mener jeg. Herlige tekster.
Jepp, jeg.Espen R skrev:Noen som tror den ikke er innspilt eller mixet i Rainbow?
Ja, desse anmelderene, desse anmelderene........... De vet ikke betre stakkars? ;DEspen R skrev:Hvem er Bernt Erik Pedersen i kulturredaksjonen i Dagsavisen?
Han har anmeldt siste med Bremnes. Ly får terningskast 3 og plata kalles "noe bedre" enn den til dels pinlige utgivelsen "Over en By" (Terningkast 1...? ). Har denne mannen noe kred i musikkmiljøet?
Kalle "Over en by" for en pinlig utgivelse???
http://www.dagsavisen.no/kultur/musikk/article392716.ece
Hvem har styrt spakene? Innspillingsstudio?emotikon skrev:Jepp, jeg.Espen R skrev:Noen som tror den ikke er innspilt eller mixet i Rainbow?![]()
Ingen som kan lese litt i plateomslaget?? ???Espen R skrev:Hvem har styrt spakene? Innspillingsstudio?emotikon skrev:Jepp, jeg.Espen R skrev:Noen som tror den ikke er innspilt eller mixet i Rainbow?![]()
Men hvis ikke albumet er mastret hos Cutting Room, så kall meg en krakk! ;D
For meg ukjent: Malabar studio, Georg Tanderø. Skal ikke kalle deg en krakk for den er mastret hos Cutting Room.Espen R skrev:Ingen som kan lese litt i plateomslaget?? ???Espen R skrev:Hvem har styrt spakene? Innspillingsstudio?emotikon skrev:Jepp, jeg.Espen R skrev:Noen som tror den ikke er innspilt eller mixet i Rainbow?![]()
Men hvis ikke albumet er mastret hos Cutting Room, så kall meg en krakk! ;D
Jeg fryktet dette. Nye lydfolk og nytt studio. Tror Kari og plateselskapet kanskje har gått for et budgettalternativ. Muligens med ønske om et nytt lydbilde.haifi skrev:Og lyden holder ikke samme nivå som tidligere. Vokalen har ikke samme nærværet. Det er noe diffust grått over lyden. Ikke direkte dårlig selvfølgelig men ikke som forventet av en ny Kari skive.
3 for musikalsk innhold, lyden har jeg ikke studert alt for nøye ennå.Roysen skrev:Dersom vi holder det musikalske og det lydmessige adskildt - kan de som har hørt den gi et terningkast på de respektive?
Mvh
Roysen
Kunne du ikke bare sagt det med èn gang og sløyfet alt skitpratet? ;Demotikon skrev:En god firer fra meg.
Takk for tipset, skal huske på det ved en senere anledning.....BT skrev:Kunne du ikke bare sagt det med èn gang og sløyfet alt skitpratet? ;Demotikon skrev:En god firer fra meg.
emotikon skrev:Takk for tipset, skal huske på det ved en senere anledning.....BT skrev:Kunne du ikke bare sagt det med èn gang og sløyfet alt skitpratet? ;Demotikon skrev:En god firer fra meg.;D
Det er det sikkert noen som er mer en kompetente tillark skrev:Det kunne jo være interessant (bare litt) å se en Waveform av et spor på denne plata. Forteller intet som musikken, men en del om det tekniske. Noen som kan legge ut et eksempel?
Tenorsaksofon BT, tenorsaksofon. ;DBT skrev:Den hese trompeten gjør seg også der den dukker opp innimellom. Eller var det en sax? :![]()
Hei larklark skrev:Det kunne jo være interessant (bare litt) å se en Waveform av et spor på denne plata. Forteller intet som musikken, men en del om det tekniske. Noen som kan legge ut et eksempel?
Får håpe det.musicus skrev:Ble vel ikke så overvettes beigeistret ved de förste gjennomspillingene, men jeg setter stor pris på hennes forteller evne og små historier, så den tar seg noe ettersom det hele synker inn litt, det bruker for egen del väre ett godt tegn, at det tar noe tid för det setter seg....
mvh
Dummeste anmeldelse jeg har lest på lenge. Han kaller bla "Over en by" (som er Kari Bremens' kanskje beste utgivelse) for direkte pinlig....ErosLoveking skrev:Ikke alle spretter den dyreste sjampisen i sin anmeldelse.
Det finnes et par musikkanmeldere vi ikke kan ta seriøst, og Bernt Erik Pedersen i Dagsavisen er en av dem.ErosLoveking skrev:Ikke alle spretter den dyreste sjampisen i sin anmeldelse.
Ja, det blir litt for flaut. Syns jeg hører dine kompiser: "Ja, dyrt anlegg skal han ha. Men å kjøpe musikk har han ikke råd til...!" ;Dbjornh skrev:SVarta Bjørn er bra! -likte også godt tolkningen av Cohen på Norsk hun var med på. Det gjorde min mor også. Men jeg må vel slenge noen penger på bordet jeg også for å kjøpe LY, og ikke bare tjyvlytte hos kompiser.
Mvh. Bjørn