Z
Zomby_Woof
Gjest
Har litt lyst til å spikke litt på akkurat denne flisa. I mitt hode er det innsats og potensiale som til sammen gir resultatet. Altså kvaliteten på det eleven til enhver tid produserer. I mine øyne er det helt greit at lærere, som hifijournalister, rapporterer resultatet når de gir en karakter. Så kan man si litt underveis, i veiledning av eleven, eller i den utfyllende beskrivelsen av et hifikomponent, om hva man ser for seg som ubrukte ressurser, uheldige valg, hvordan hadde tingene blitt om du gjorde sånn eller sånn, hva skal til om du ønsker å avansere til 'neste nivå', og så videre.Mange lærarar eg kjenner er forbitra for at vi ikkje kan gje kred. for innsats, berre for potensiale.....(vi kjem til å få ein generasjon som ikkje gidd mykje, er eg redd)
Der det deles ut karakter, kan den med fordel handle om kvalitet/pris i en 'absolutt' forstand. Teksten forøvrig kan spekulere i veien videre for en produsent, og relatere detaljert beskrivelse av ytelse til preferanser som finnes hos leserne/brukerne.