Konklusjonen din blir altså at vi ikke skal forsvare oss mot terroristene. Leit.
Nei det har jeg ikke sagt. Forsvare oss skal vi, og når det kommer til stykket har jeg allerede lovt Affa en boks 9mm når hans lager tar slutt ! ;D
Men hva er det vi skal forsvare oss mot? Et gjeng gærninger som ønsker å avskaffe rettsikkerhet, demokrati, kvinners rettigheter og innføre et middelaldersk ignorant styresett?
Jeg er gjerne med i et forsvar mot dette, men hvis vårt forsvar skal bestå i at vi selv avskaffer rettsikkerheten, demokratiet og innfører et middelaldersk styresett finner jeg hele prosjektet en smule meningsløst ! Hvis vårt forsvar skal bestå i å forlate alt det den vestlig sivilisasjon er basert på har vel motstanderen alt vunnet ?
Jeg er villig til å være med på mye for å forsvare min tro og det samfunn jeg bor i, men akter ikke å gi avkall på mine grunnverdier i prosessen.
Det er lett å si at "den som ikke gjør noe galt har intet å frykte". Vel det viser seg at også de har noe å frykte. Spør bare de 1500 engelskmenn/kvinner som uriktig er ført opp i registeret over kriminelle. Deres eneste forbrytele var å enten ha samme fødselsdato eller samme navn som en kriminell ! I et slikt samfunn risikerer man faktisk å "våkne opp" i Guantanamo og ingen gidder å høre på når du sier du er uskyldig. Affa roper ut: "Heng ham, heng ham!", og Komponenten er salig i sin tro å at USA gjør dette fordi det er nødvendig for å redde verden !
Sammenligningen med å brått befinne seg på Bjørnøya uten å vite at "noen" mener å tro du begått en voldtekt er faktisk ikke dum !
Noen som har hørt sitatet: " Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv." Medgir at det er sagt av en kommunist, men der er godt sagt likevel !
Guantanamo er en grei sovepute, langt borte og det rammer "bare" brune muslimer, - så da er det vel ikke så farlig ? Jo det er nettopp derfor det er farlig,- fordi vi sløves og aksepterer mer og mer. Det er ikke bare muslimer som ønsker å legge ned demokratiet, slike krefter finnes blandt oss også. Den beste måte å bekjempe antidemoratiske krefter på er å være konsekvent prisippiell når slike saker diskuteres. Honkey har vært 100% prinsippiell men blir likevel angrepet mer ut fra en for/mot USA synsvinkel enn ut fra en for/mot demokratiske rettigheter vinkling. Det skyldes vel at de fleste av oss i vesten har en ryggmargsrefleks som stopper oss i å forsvare antidemokratiske virkemidler. Og da er det mer bekvemt å late som om debatten dreier seg om noe annet enn den faktisk gjør !
Det saken dreier seg om er faktisk dette:" Er vi vilige til å oppgi demokrati og rettsikkerhet for å ta rotta på muslimske terrorister? " Min holdning er prinsippielt nei !
Hvis det er nødvendig kan vi vel ta en "demokratisk" avstemming om hvorvidt muslimer skal få bo i Norge, for så å hive dem ut, til der de eller deres besteforeldre kom fra. Da får vi "renset" landet og kan leve uten terrorfrykt. Fortsetter terroren er det bare å teppebombe dem til de slutter å plage oss ! Eller høres det for ekstremt ut ? Prisippielt ser jeg ikke den helt store forskjellen på virkemidlene.
At jeg ikke har tro på den "rosenrøde" framtid i et multietnisk, mutikulturelt samfunn er en helt annen sak, og jeg har stor tro på at ettertiden vil dømme oss strengt for å ha åpnet grensene på den måten vi har gjort. Det er nok en grunn til at folk har samlet seg i grupper og hatt "nok med sitt". Stammeblanding er et ganske nytt fenomen i litt historisk perspektiv, og jeg tror det har en logisk årsak. Hvis noen tror hemnigsløs innvandring av "anderledes" mennesker er et gode for et samfunn så trenger man ikke se lenger enn til USA! Det er nok ikke få indianere som mener man burde ha gjort mer for å stoppe blekansiktene ! ;D
.