Klær, briller og klokker Kan du kle på deg selv?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    2.017
    "Mannemote" er kanskje litt barnehagespråk. Prøv "herremote".
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Det er trendy å være homo, så why not?
    Selv er jeg glad det finnes kvinner i Bulgaria som kaster diskos.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.172
    Antall liker
    6.868
    Torget vurderinger
    4
    Ikke for å stigmatisere homser på noen måte, men det der er klær laget av homser for homser og er vel sådan mer homsefantasier enn herremote.

    På den andre enden av skalaen finnes jo bloggere som .....
    A Suitable Wardrobe
    - Classic Clothing & Accessories For Well Dressed Men

    ...hvor innehaveren virkelig er heelt gæærn hvis han ikler seg brun dress i byen istedetfor mer formelt blå eller sort, og insisterer på at benklær skal henge fra skuldrene, ikke fra hoftene.

    Han beskriver seg som lidenskaplig opptatt av "men's fasion" :confused:


    will-gray%u00252Bodd%2Bjacket.jpg

    Hver sin smak...in the midle of the road....kanskje ?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Poenget med haute couture er at det er avant garde og outrert. Elementer fra det man ser der blir fanget opp i mainstream-moten. Det har ingenting med "homsefantasier" å gjøre, som for øvrig virker ganske nedsettende.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Godt vi er forskjellig. Går i jeans og T-skjorte hele året. Er så feit at jeg ikke trenger å ha noe mer på meg. Funker det :)
    Roger
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Må vel ærlig innrømme at jeg ikke er god nok på å kle meg, og får også høre det av min kjære, men tror hun hadde reagert mer hvis jeg hadde kommet i herremoten fra 2013:) Tror ikke jeg kler den heller;)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.172
    Antall liker
    6.868
    Torget vurderinger
    4
    Poenget med haute couture er at det er avant garde og outrert. Elementer fra det man ser der blir fanget opp i mainstream-moten. Det har ingenting med "homsefantasier" å gjøre, som for øvrig virker ganske nedsettende.
    Vel, bortsett fra at "homsefantasier" selvsagt er urimelig upresist kan jeg ikke se det er nedsettende. Det var i hvertfall ikke ment slik. Femininiserte menn, eller menn i dameklær, er vel kjent som vesentlig element i homofile menn sin fantasisfære, og om enn i marginalt omfang også for enkelte hetrofile menn for den saks skyld. Spesielt fyren helt til høyre i bildet er jo iført noe som i alle andre sammenhenger ville være forbundet med svært feminine kvinner, eller snarere piker. Det er vel et faktum at omtrent 95% av mannlige motedesignere er homser og det er vanskelig å se kostymene i bildet som resultat av noe annet enn nettopp det.

    Menn iført kjoler og skjørt har vært sett i haute couture i flere tiår, men har fortsatt ikke blitt fanget opp av mainstream-moten. Jeg tror heller ikke det vil skje i overskuelig fremtid fordi det bærer i seg så sterke og klare homoerotiske signaler til å kunne slå an blant de bredere lag av menn, (homofile er tross alt ikke flere enn anslagsvis mellom 1% og 10% av befolkningen).

    Men, bevares, heterofashion er ikke nødvendigvis så fantastisk lekkert det heller da:
    hetero_men_fashion.jpg
     
    Sist redigert:

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Mannfolk har ikledd seg skjørt i mangfoldig hundre år. Noe regionsavgrenset, men fremdeles.

    Og ja - jeg er enig med Fidelio. Uttalelser som at menn i dameklær er et vesentlig element i i den homofile menns fantasisfære blir litt snevert. Manglende begrepsforståelse? Det er greit å skille mellom transseksuelle og homoseksuelle. To forskjellige ting som ikke nødvendigvis henger sammen.

    Jeg er dundrende uenig at å bruke skjørt er ensbetydende med at man er homofil. Det blir rett og slett for snevert i min bok.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    708_image-05.jpg

    Temaet har vært oppe før. Sesong 7 gikk i 2002 om jeg ikke tar feil.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.172
    Antall liker
    6.868
    Torget vurderinger
    4
    Mannfolk har ikledd seg skjørt i mangfoldig hundre år. Noe regionsavgrenset, men fremdeles.

    Og ja - jeg er enig med Fidelio. Uttalelser som at menn i dameklær er et vesentlig element i i den homofile menns fantasisfære blir litt snevert. Manglende begrepsforståelse? Det er greit å skille mellom transseksuelle og homoseksuelle. To forskjellige ting som ikke nødvendigvis henger sammen.

    Jeg er dundrende uenig at å bruke skjørt er ensbetydende med at man er homofil. Det blir rett og slett for snevert i min bok.
    Dette blir vel ganske OT, selv på OT, men likevel.
    Transer og homser er ganske visst forskjellige, men ikke ekskluderende. Ingen begrepsforvirring der. Dameklær brukes i begge leire. Som jeg skrev, - også blant vanlig kjedelig straighte. Dog, jeg skulle kanskje skrevet at feminine menn er vesentlig element i i den homofile menns fantasisfære, istedetfor menn i dameklær. Og det er poenget, pikekostymene i bildet det vises til er nettopp så feminine, ikke det at de mangler ben, så det er vanskelig å se de som noe annet enn resultat av legning.

    At menn har iført sesg skjørt i århundrer er feil. Skottenes kilt eller romernes tunika er noe ganske.
     
    Sist redigert:

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    1.001
    I mars skal jeg på stumpemarked i Herning. Beleielig nok ligger også ærverdige S.N.S Herning i samme by, så jeg må en tur innom og plukke med meg noen strikkegensere

    holger-erik.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.869
    Torget vurderinger
    0
    Vurderte om det fantes andre mer egnede tråder, men de som omfattet hatter var veldig gamle så jeg lar det stå til her inne.

    Ankom Oslo i dag litt utpådagen i et vått gyselig forsøk på snøvær. Mere vann enn snø i alle fall! Da jeg hater å bli våt i håret måtte noe gjøres og etter insjekk på hotellet bar det rett til Holm ved siden av Rådhuset. Ny hatt sto brått på shortlist og jeg endte opp med denne.
    Jaxon Gambler.jpg
    Og det var en sann nytelse å gå rundt i byen i sludd/regnet uten å bli vår i håret!:rolleyes:
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.984
    Antall liker
    3.858
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde litt mer utvalg og kunne kledd meg litt "fancy".... Men som regel må jeg føler meg heldig hvis jeg finner noe som passer i de hele tatt... Der finns mye til lange tynne og korte svære folk men når du er lang og svær har du som regel en problem. :p
     
    C

    cruiser

    Gjest
    noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde litt mer utvalg og kunne kledd meg litt "fancy".... Men som regel må jeg føler meg heldig hvis jeg finner noe som passer i de hele tatt... Der finns mye til lange tynne og korte svære folk men når du er lang og svær har du som regel en problem. :p
    Jeg har også det problemet, har endt opp med å få meg oppmålt hos en skredder for så å bestille målsøm på nettet. Har begynt å fyngere ok nå etter å ha gjort noen bomkjøp i forhold til kvalitet. Funnet meg ett par ok butikker
     

    Grace

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    7
    Grace beklager:-



    Spiralis:- hadde gjerne sett at denne tråden hadde død ut;- for den var såpass kompromittert at vi som har en viss interesse for bekledning og slike ting allerede var skremt bort,- men greit,- din hattehistorie er klart relevant;- skulle ønske du hadde forsatt den til skotråden,- da denne vel har holdt et hyggelig nivå;- forøvrig er hodeplagg obligatorisk;- går selv aldri ut av huset uten min United States Marine Corps field hat,- og min er selvsagt den korrekte,- det finnes mengder av gale kopier,- så pass på!



    Grace,- nå om dagen iført gummistøvler utendør;- skal forsøke å komme tilbake til dette med gummistøvler på skotråden.





    .
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.984
    Antall liker
    3.858
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde litt mer utvalg og kunne kledd meg litt "fancy".... Men som regel må jeg føler meg heldig hvis jeg finner noe som passer i de hele tatt... Der finns mye til lange tynne og korte svære folk men når du er lang og svær har du som regel en problem. :p
    Jeg har også det problemet, har endt opp med å få meg oppmålt hos en skredder for så å bestille målsøm på nettet. Har begynt å fyngere ok nå etter å ha gjort noen bomkjøp i forhold til kvalitet. Funnet meg ett par ok butikker

    tar gjerne imot tips ;)
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Må vel ærlig innrømme at jeg ikke er god nok på å kle meg, og får også høre det av min kjære, men tror hun hadde reagert mer hvis jeg hadde kommet i herremoten fra 2013:) Tror ikke jeg kler den heller;)
    Kunne jo vært morsomt om du kom i den kreasjonen til Høyre på neste julebord, kanskje du og kona kunne hatt hver deres i matchende farger...:eek:;)
     

    Grace

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    7
    .
    Spiralis:- Nei, huff nei;- om man skulle begi seg inn i urskog kan hende,- men mitt hodeplagg er altså standard field hat,- mer lik en slags baseball cap;- får ikke frem noe bilde nå,- har imidlertid anskaffet nytt kamera, så følg med på skotråden.





    Grace



    .
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.869
    Antall liker
    5.523
    Sted
    Holmestrand
    Den frakken på bildet ga meg forøvrig assosiasjoner til en tysk militær-frakk, alternativt en kjerringkåpe. Skulle hatt bra betalt for å vise meg i en slik kreasjon. Det hele koker vel egentlig ned til et spørsmål om smak og behag, og ikke minst evnen til å se seg selv med kritiske øyne.
    Ja ikke bare den. Flere av jakkene - ikke minst Barbour - minner vel en hel del om Hugo Boss 1940talls kolleksjon for SS.
    Vis vedlegget 160651
    Ikke negativt det nødvendigvis. Når man ser bort fra brukerne av denne kolleksjonen og deres gjørende er vel uniformene
    i seg selv noe av det flotteste som noensinne er laget. Hverken Hugo Boss eller eller for den saks skyld R. Wagner kan vel
    bedreides for hvordan deres kunst ble benyttet. Men det kreves vel sin mann å gå med denne kreasjonen i dag.

    Sjekk her for mer info: Don Christos värld: Hugo Boss - Adolf Hitlers "hovleverantör"
    Vis vedlegget 160654
    mvh
    Gunnar Brekke
    Hugo Boss ble ikke benyttet, han var en aktiv pådriver i nazibevegelsen allerede tidlig på 30-tallet om ikke før så han kan nok definitivt lastes.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.157
    Antall liker
    9.484
    .
    Spiralis:- Nei, huff nei;- om man skulle begi seg inn i urskog kan hende,- men mitt hodeplagg er altså standard field hat,- mer lik en slags baseball cap;- får ikke frem noe bilde nå,- har imidlertid anskaffet nytt kamera, så følg med på skotråden.





    Grace



    .
    Caps? Velkledd? God smak?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.869
    Torget vurderinger
    0
    .
    Spiralis:- Nei, huff nei;- om man skulle begi seg inn i urskog kan hende,- men mitt hodeplagg er altså standard field hat,- mer lik en slags baseball cap;- får ikke frem noe bilde nå,- har imidlertid anskaffet nytt kamera, så følg med på skotråden.





    Grace



    .
    Da vet jeg hvordan den ser ut.:rolleyes:

    Du får tilgi vår venn Pinky som ikke vet bedre. Dette er IKKE en caps slik de fleste tenker "caps".
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    7.869
    Torget vurderinger
    0
    Sitat fra verdensveven angående Grace's hatt:

    "The utility cover, also known as the utility cap and eight-pointed cover, is the United States Marine Corps Cap, worn with their utility uniform. It is an eight-pointed hat, with a visor similar to a baseball cap. It is worn "blocked", that is, creased and peaked, for a sharper appearance. Ref Pinkys lille "Caps? Velkledd? God smak?"

    Proper wear:
    During recruit training, Marine and Navy recruits are instructed in the proper method of wearing the utility cover. The proper manner to wear the utility cover is with the bill facing forward on the wearer's head and with the cover being aligned with the head (not 'leaning' to one side) and worn so as to appear horizontal from the side, not at an angle as a baseball cap is sometimes worn."

    Og som Grace var inne på var det ikke lett å finne et relevant bilde, men jeg fant da noe som ligner. Og som man ser har den mer av Blitzkriegs forslag i seg enn en vanlig baseball cap. Avhengig av farge og øvrig antrekk vil det ikke se dumt ut tror jeg.
    USMC cap.jpg
     
    Sist redigert:

    Grace

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    7
    .



    Grace takker Spiralis:-


    Takk skal du ha;- da ble tingene satt på plass;- Pink_Panther opplyst. Field hat naturligvis også i kamuflasje utførelse. Dette spesielle hodeplagget er lett, sitter godt og sikkert på hodet,- og kan sitte lenge på uten ubehag. Om en USMC field hat gir opphav til konnotasjoner, eller assosiasjoner,- ja da er det et ekstra pluss!



    Grace



    .
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Illustrasjonsbildet er kanskje ikke så relevant for herrer som ønsker å ta seg godt ut, og det er vel opp til flere kvinner som ikke har helt det samme utgangspunktet som damen under, men poenget er uansett at man faktisk kan ta seg helt OK ut med et enkelt antrekk, uten masse bling og pyntefjær. Damen er forresten Lupita Nyong'o, aktuell i filmen "Twelve years a slave".

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn