Mat, drikke og røyk Kaffe...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    impulse skrev:
    Glitrende ide, Pedal! Da tar jeg opp hansken og tar til orde for å stifte "Foreningen til kaffens og godlydens fremme". Stiftelsesmøte på Haslum i løpet av det som er igjen av høsten. Kaffen som serveres blir enten Espressoblandingen fra Evitas kaffebar, malt i en Gaggiakvern og videreforedlet i en Gaggia Classic, evt. Ethiopisk Yirgachffe fra Stavanger kaffebrenneri, malt i samme kvern og laget ved bruk av presskanne for de som foretrekker slikt.. Kaffedrikkingen akkompagneres av musikk gjengitt over anlegget i signaturen, men dog med bruk av nybestilt preamp som må innvies på høvelig vis. Noen som er med? ;) Eller , som seg hør og bør, coffee, anyone?
    Skal vi ta det høsten -09 kjære Impulse? Så tar jeg i tilfelle med noen bønner fra Tim Wendelboe eller Alexander von der Lippe (NR 2), dette er foreløpig mine favoritter, skjønt nå drikkes det Monsooned Malabar fra Stavanger før sol og grill aktiviserer en resten av dagen.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    At ting kan smake så inni hælvete godt??!! :D
    Sitter nå på jobben her i oslo med en ismocca i hånda, kjøpt på kaffebilen. Ismocca er: masse isbiter i et glass, litt moccasirup, dobbel espresso og fylt opp med H-melk. Sinnsykt godt i varmen. 8)

    Ismocca er bedre enn sex! 8)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    roffe skrev:
    Espen R skrev:
    Ismocca er bedre enn sex! 8)
    ::) :eek: 8) ;D
    Sex er definitivt oppskrytt. Hvis alle var like god i senga som en selv er, da hadde kanskje sex toppet. Men slik er det dessverre ikke. Ismocca kan man nyte helt alene uten at andre skal forkludre den himmelske opplevelsen. 8)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Espen R skrev:
    roffe skrev:
    Espen R skrev:
    Ismocca er bedre enn sex! 8)
    ::) :eek: 8) ;D
    Sex er definitivt oppskrytt. Hvis alle var like god i senga som en selv er, da hadde kanskje sex toppet. Men slik er det dessverre ikke. Ismocca kan man nyte helt alene uten at andre skal forkludre den himmelske opplevelsen. 8)
    Du må definitivt gjøre noe med sexlivet ditt ;D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Har fått litt sansen for Trung Nguyen kaffe. Den er fra Vietnam og den blandingen jeg drikker på om dagen er litt anderledes enn mye hjemlig kaffe. #2 er en blanding av robusta og arabica, men en kraftig og rik smak. Mørk, fruktig og med en hint av vanilje i paletten. En god vinterkaffe og midt i blinken til melkebaserte kaffedrikker, desserter eller helt sort og alene. Den er rett og slett meget god. Prøve den i en presskanne eller i en slik.

    http://www.trung-nguyen-online.com/trung-nguyen-coffee-order.php

     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fant frem denne tråden igjen i og med at jeg kom over en litt over middels spennende kaffefløte fra Thailand:

    Lurer på hvordan den smaker.....
     

    Vedlegg

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.849
    Torget vurderinger
    0
    Espen R skrev:
    Ismocca er: masse isbiter i et glass, litt moccasirup, dobbel espresso og fylt opp med H-melk. Sinnsykt godt i varmen. 8)

    Varmen????!!??

    Er man litt misunnelig ? JA
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.342
    Torget vurderinger
    23
    Espen R skrev:
    roffe skrev:
    Espen R skrev:
    Ismocca er bedre enn sex! 8)
    ::) :eek: 8) ;D
    Sex er definitivt oppskrytt. Hvis alle var like god i senga som en selv er, da hadde kanskje sex toppet. Men slik er det dessverre ikke. Ismocca kan man nyte helt alene uten at andre skal forkludre den himmelske opplevelsen. 8)
    Du har helt rett, Espen! Sex er som det meste her i livet, vil du ha virkelig kvalitet så må du gjøre alt selv!!

    Kan forøvrig KOMBINERES med en ismocca :eek: :eek: :eek:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.849
    Torget vurderinger
    0
    Espen R skrev:
    Sex er definitivt oppskrytt. Hvis alle var like god i senga som en selv er, da hadde kanskje sex toppet. Men slik er det dessverre ikke. Ismocca kan man nyte helt alene uten at andre skal forkludre den himmelske opplevelsen. 8)
    Det var jo uansett hvordan man ser på det et utsagn med smell. :eek:
    Heldigvis, må jeg si 8), hadde jeg en liten konsekvensutredning for meg selv før jeg stjal sitatet og postet det på fjæsboka! ::) :-X

    Konklusjonen var at mulige represalier fra "noen som kunne føle seg truffet" fikk meg til å avstå fra deltagelse i konkuransen om å bli "Ukenes Mannsjåvinist!" ;D ;D ;D
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Skulle heller hatt et eget "Mannsgris-hjørne". Ellers ber jeg kaffebønner om morgen og kveld. Ingenting slår nykværnet espressokaffe - ikke engang sex...
    Dere vet kanskje hva middelaldrende menn har til felles med Danskepølse? 50% fett og 50% gammel gris!
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Espen R skrev:
    roffe skrev:
    Espen R skrev:
    Ismocca er bedre enn sex! 8)
    ::) :eek: 8) ;D
    Sex er definitivt oppskrytt. Hvis alle var like god i senga som en selv er, da hadde kanskje sex toppet. Men slik er det dessverre ikke. Ismocca kan man nyte helt alene uten at andre skal forkludre den himmelske opplevelsen. 8)
    Djupt og inderlig uenig. Heldigvis. Ikke en gang en skikkelig single malt islay-whisky er bedre enn sex. Punkt slut. Men is-mocca er faktisk ganske godt...

    Mvh. VilhelmW
     

    larsggu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.07.2007
    Innlegg
    456
    Antall liker
    21
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Så har jeg slitt ut min andre Bodum French Press og har begynt å se på alternative bryggemetoder. Jeg har sett litt på vakum-bryggere fra Cona og Yama på sweetmarias.com. Bodum har også en slik variant. Er det noen som har sett slike kaffebryggere noe sted i Noreg, eller må det bestilles fra utlandet? Er det noen her på HFS som har erfaring med denne typen brygging?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De hadde dem for flere år siden på Clas. I dag vet jeg ikke, for jeg gidder ikke gå innom kjøkkenavdelingen når jeg er der lenger.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Et tips for de som bruker kaffetrakter:

    Kjøp kokemalt kaffe istedenfor filtermalt, og øk kaffemengden. Med dette, så reduserer du mengden bitterstoffer i kaffen.

    På min trakter (Moccamaster), så bruker jeg 7 skjeer istedenfor 5,5-6.

    Forøvrig har jeg funnet ut at på vanlig kaffetrakter funker det ikke å lage sterk kaffe med bare å øke kaffemengden - da må en over på en annen kaffe. Å lage "jordmorkaffe" på trakter (med vanlig filtermalt kaffe), så blir det beskt. Liker en sterk kaffe er presskanne, koking, bialettikanne eller espressomaskin best.

    Johan-Kr
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.408
    Fenalaar skrev:
    Et tips for de som bruker kaffetrakter:

    Kjøp kokemalt kaffe istedenfor filtermalt, og øk kaffemengden. Med dette, så reduserer du mengden bitterstoffer i kaffen.

    På min trakter (Moccamaster), så bruker jeg 7 skjeer istedenfor 5,5-6.

    Forøvrig har jeg funnet ut at på vanlig kaffetrakter funker det ikke å lage sterk kaffe med bare å øke kaffemengden - da må en over på en annen kaffe. Å lage "jordmorkaffe" på trakter (med vanlig filtermalt kaffe), så blir det beskt. Liker en sterk kaffe er presskanne, koking, bialettikanne eller espressomaskin best.

    Johan-Kr
    Og siden vi har kommet ned på jorden igjen når det gjelder kaffebrygging, kaffe fra Max Havelar kan anbefales.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Huff a meg, disse supermarked-kaffene, smaken ble igjen i moderlandet.

    I varmen går det mye i shakerato. Shakerato er navnet på den kanskje enkleste og mest elegante iskaffen –
    et kaldt svar på espresso. Det er, i likhet med espresso, utgangspunktet for en rekke andre drikker.
    Lages i en shaker.

    Ved å røre ut sukkeret i kaffen før man har i is sørger man for at det ikke blir sukkerkrystaller i kaffen.
    I motsetning til hva navnet antyder er det ingen risting involvert, drikken skal bare vendes én gang.

    Nok til 1
    1-2 ts sukker
    Dobbel espresso, eller 4 cl kruttsterk kaffe fra mokkakanne
    8-12 isbiter

    Ha sukker i en shaker, bland inn kaffe og rør eller vend rundt til sukkeret er oppløst.
    Ha i isbiter og vend alt over i et glass.

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Og siden vi har kommet ned på jorden igjen når det gjelder kaffebrygging, kaffe fra Max Havelar kan anbefales.
    Ja den er en av de bedre ferdigmalte blandinger. En etage opp fra Ali og Evergood.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Og siden vi har kommet ned på jorden igjen når det gjelder kaffebrygging, kaffe fra Max Havelar kan anbefales.
    Ja den er en av de bedre ferdigmalte blandinger. En etage opp fra Ali og Evergood.
    Problemet med disse merkene er at de har så ustabil kvalitet også. Noen partier er ganske bra, andre blasse og kjønnsløse. Da er faktisk Coop bedre enn de andre kjente merkene mtp stabilitet. Nå vet ikke jeg hvordan det er i dag egentlig, for jeg kjøper sjelden slik kaffe lenger. Her drikkes det hovedsaklig espresso hjemme, eventuelt med en klunk melk i. Magen tåler dårlig lysbrent kaffe på mine eldre dager, dessverre. Da er jeg henvist til pulverkaffe hvis jeg ønsker noe svakere, og her i huset går det da helst i Africafe fra Tanzania.

    Igjen savner jeg Lidl. Ikke bare hadde de billig Mozzarella, de hadde også noen ok kaffetyper. Død over Rema 1000, den norske forbruker er allerede hjernedød. ::)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    baluba skrev:
    Problemet med disse merkene er at de har så ustabil kvalitet også. Noen partier er ganske bra, andre blasse og kjønnsløse. Da er faktisk Coop bedre enn de andre kjente merkene mtp stabilitet. Nå vet ikke jeg hvordan det er i dag egentlig, for jeg kjøper sjelden slik kaffe lenger. Her drikkes det hovedsaklig espresso hjemme, eventuelt med en klunk melk i. Magen tåler dårlig lysbrent kaffe på mine eldre dager, dessverre. Da er jeg henvist til pulverkaffe hvis jeg ønsker noe svakere, og her i huset går det da helst i Africafe fra Tanzania.
    Friele Fairtrade/Max Havelar er mye bedre og mer stabil enn de tilfeldige storblandingen. Det samme gjelder både Frieles og Icas økologiske kaffe. Skyldes sikkert at det er mye mindre generell fyllmasse i disse blandingene og at det er mer begrenset proveniens på kaffen. De koster 2-3 kroner mer for pakken, men er virkelig mye bedre drikke. MH er i følge pakningen høylandskaffe fra Guatemala.
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Hva trenger man for å lage en god cortado hjemme? Liker vanligvis en skvett melk i kaffen (hvis ikke ekspressoen er av superb kvalitet, og det er vanskelig å få til). Hvis man for det meste drikker cortado (og trakterkaffe) holder det kanskje med en nespresso-maskin til mitt bruk? Eller vil man merke stor forskjell på en cortado laget fra en ordentlig ekspressomaskin? Manuelle greier og mye slit/renhold har jeg ikke tid til.
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    kibsgard skrev:
    Hva trenger man for å lage en god cortado hjemme? Liker vanligvis en skvett melk i kaffen (hvis ikke ekspressoen er av superb kvalitet, og det er vanskelig å få til). Hvis man for det meste drikker cortado (og trakterkaffe) holder det kanskje med en nespresso-maskin til mitt bruk? Eller vil man merke stor forskjell på en cortado laget fra en ordentlig ekspressomaskin? Manuelle greier og mye slit/renhold har jeg ikke tid til.
    Ja det er enorm forskjell.
    Nei det er ikke mye slit/renhold med en manuell maskin. Kvalitetsforskjellen mellom nespresso og et manuelt oppsett er rett og slett to forskjellige verdner.
    Er du glad i cortado og cappuccino, så må du ha en kaffemaskin med steamer, helst en maskin med god steamkapasitet.
    Selv bruker jeg et oppsett med Isomac Zaffira espressomaskin, bunnløse portafiltere og Mazzer mini E model A.
    Dette oppsettet lager meget god kaffe, kanskje ikke like bra som kaffen jeg kan lage på jobben med store maskiner fra Faema eller La Marzocco, men pretty damn close.
    Skal legge ut noen bilder når jeg har fått rydda på benken :)
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Gleder meg til å se bilder av det oppsettet :). Men for mitt bruk må vel en helautomatisk maskin a la JURA IMPRESSA F50 holde? Har lite kjøkken med tanke på evnt. søl, og er ikke utstyrt med altfor mye tålmodighet når det gjelder mekking.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.005
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kaffe er in som aldri før, og variantene blir stadig flere.

    Kaffe kommer visstnok opprinnelig fra området rundt Etiopia og Yemen, ikke fra Amerika som mange tror.
    Det vil si at noen av de eldste og sterkeste kaffe-tradisjonene finnes i den arabiske verden og området påvirket av det ottomanske riket (tyrkisk).
    Den beste kaffen jeg vet om er den som serveres øst i Middlehavet, og i Tyrkia og Libanon. Ingen espresso jeg har smakt kommer opp mot den kruttsterke tyrkiske varianten. Gode libanensiske restauranter i Europa serverer ofte super kaffe, men den er gjerne en egen krydret variant. Siste erfaring er fra Kypros, et fast feriemål gjennom mange år, der jeg har lært meg at den beste måten å bli venn med lokale servitører er å bestille Cyprus Coffee, og spørre og kommentere om kaffen deres. Da lyser de opp og legger ut om kunsten ved å varme opp sukker og finmalt kaffe på forsiktig varme og tømme den om tre ganger rett ved kokepunktet. Det vanker ofte en gratis dram eller to til gjester som setter pris på den lokale kaffen.

    Denne teknikken kunne jeg godt tenke meg å lære, skal skaffe noen små langskaftete panner, men trenger ekstra finmalt kaffe som jeg ikke kan lage på vanlig kaffekvern. Det finnes arabiske butikker her som selger denne finmalte varianten, men den skal helst være nymalt og jeg hadde håpet å få tak i kvern eller morter for å male selv. Noen som vet om hva som brukes og hvor jeg kan få tak i det?

    Jørgen
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes en god melkeskummer er ett godt alternativ for å få tykk og blank melk. Skal man ha all helautomatisert, må man vel Nespresso el. og tilsvarende melkesteamer. Men, uansett hvordan man vender og vrir på det, pods gir ikke smak av fersk kaffe.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    MaHa skrev:
    Men, uansett hvordan man vender og vrir på det, pods gir ikke smak av fersk kaffe.
    Enig. Men jeg fikk en liten a-ha opplevelse på jobben hvor vi har en slik Nespresso med patroner/pods.
    Fikk besøk av en italiener og bød ham på kaffe. Da han så Nespressoen ble han overbegeistret og valgte straks og med en gang en Ristretto patron, men kun liten kopp (dosering) vann. "Utmerket kaffe", sa han...... Napolitaneren, på gebrokkent norsk.

    Kanskje de ikke er så ille allikevel, de patronene......
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Kaffe er en magisk drikk.
    I dag leste jeg en bok der Tycho Brahe serverer kaffe til Kepler, som aldri har smakt det før. Effekten rammer hardt, men vekker Keplers sinn.

    Det er riktig at kaffebønnene kommer fra Etiopia og drikken kom nordover vha araberne. Da kaffehusene begynte å utbre seg i Europa så kom også opplysningstid og intellektuell blomstring, og mange mener det er en konkret sammenheng her - at kaffe simpelthen vekket vitebegjær og lysten til å sette spørsmålstegn ved konvensjonene.

    Farlig (god) drikk.

    (Nespresso skal man ikke kimse av - er blitt budt det av italienere som var matkresne så det holdt, i Roma.)
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    MaHa skrev:
    Jeg synes en god melkeskummer er ett godt alternativ for å få tykk og blank melk. Skal man ha all helautomatisert, må man vel Nespresso el. og tilsvarende melkesteamer. Men, uansett hvordan man vender og vrir på det, pods gir ikke smak av fersk kaffe.
    Tja, man kan vel ha helautomatisk med innebygd kaffekvern a la Jura - da blir det ferskt nok skulle jeg anta.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Da er det ikke lenger pods, men nykvernet kaffe. Eller hur? ;)

    kibsgard skrev:
    MaHa skrev:
    Jeg synes en god melkeskummer er ett godt alternativ for å få tykk og blank melk. Skal man ha all helautomatisert, må man vel Nespresso el. og tilsvarende melkesteamer. Men, uansett hvordan man vender og vrir på det, pods gir ikke smak av fersk kaffe.
    Tja, man kan vel ha helautomatisk med innebygd kaffekvern a la Jura - da blir det ferskt nok skulle jeg anta.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    (Nespresso skal man ikke kimse av - er blitt budt det av italienere som var matkresne så det holdt, i Roma.)
    Tviler ikke. Faktisk synes jeg min Africafe instantkaffe fra Tanzania er helt ok, så for meg er ikke ferskmalt noe absolutt krav for at jeg skal nyte kaffe. Til og med frysetørret kaffe fungerer i nødsfall for meg og min sarte mage, men da er smaken av ferskhet ikke tilstede lenger.

    Den definitivt dårligste kaffen jeg har smakt kjøpte jeg fra en automat på Stazione Termini. Dæven! :-X
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Som erklært spaniofil synes jeg det er veldig godt med en cafe con leche til frokosten på sydligere breddegrader. Hvordan lager jeg den perfekte cafe con leche hjemme? Melka er vel betydelig mindre steamet enn en latte - om den er steamet i det hele tatt? Foretrekker mindre steamet melk, egentlig. Så da er det vel bare å varme melk på komfyren og blande med en ekspresso?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Et lite trick, for å unngå problemer med oppvarming av melk på kokeplate, er å varme melken i en mikrobølgeovn om du har en slik.
     

    topline

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Innlegg
    2.103
    Antall liker
    0
    vredensgnag skrev:
    Kaffe er en magisk drikk.
    I dag leste jeg en bok der Tycho Brahe serverer kaffe til Kepler, som aldri har smakt det før. Effekten rammer hardt, men vekker Keplers sinn.

    Det er riktig at kaffebønnene kommer fra Etiopia og drikken kom nordover vha araberne. Da kaffehusene begynte å utbre seg i Europa så kom også opplysningstid og intellektuell blomstring, og mange mener det er en konkret sammenheng her - at kaffe simpelthen vekket vitebegjær og lysten til å sette spørsmålstegn ved konvensjonene.

    Farlig (god) drikk.

    (Nespresso skal man ikke kimse av - er blitt budt det av italienere som var matkresne så det holdt, i Roma.)
    Og ikke minst sunn.....i passe mengder hvertfall. :)

    http://www.forskning.no/artikler/2006/mai/1148455804.23
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Har man noengang smakt en virkelig god kaffe/espresso i f.eks Roma eller Firenze, så finnes det ingen Nespresso som kan måle seg med dette. Det overrasker meg mildt sagt at så mange som er så kresne på så mye, faktisk tror at denne innkapslede saken fra en Kong Haakon-lignende eske faktisk kan måle seg med skikkelig kaffe. Da er det enten noen smaksløker som har takket for seg eller trenger noen oppvekkere, eller så har man ikke smakt skikkelig kaffe. Nespresso minner jo i veldig høy grad om espresso, og den har som regel veldig riktig eksponeringstid har jeg inntrykk av, så man unngår surheten hvis man gjør feil der. Men, smaksrikheten som skikkelige saker byr på, er jo fortsatt ein heilt anna værden. Imho, selvsagt ;)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    baluba skrev:
    Den definitivt dårligste kaffen jeg har smakt kjøpte jeg fra en automat på Stazione Termini. Dæven! :-X
    Nå er vel ikke Termini akkurat noe hotspot for kaffe, snarere "hold på lommeboka"-område... ;)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    cybervision_ skrev:
    baluba skrev:
    Den definitivt dårligste kaffen jeg har smakt kjøpte jeg fra en automat på Stazione Termini. Dæven! :-X
    Nå er vel ikke Termini akkurat noe hotspot for kaffe, snarere "hold på lommeboka"-område... ;)
    Ja, det er den eneste gangen jeg har klart å blitt frastjålet lommeboka :mad: Riktignok på bussen til Termini. Mitt råd i det området er rett og slett å droppe lommeboka (det du ikke har kan heller ikke stjeles), og heller ha noen kontanter i lomma. Kredittkort har jeg selvsagt "innpå kroppen" over alt i Italia ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn