Jeg kjøpte Melitta Aroma Excellent Steel for noen år tilbake. Den kjører ringer rundt Moccamasteren jeg hadde før det. Borte er den unaturlige hardheten og bitterheten i smaken, i tillegg til denne typiske syrligheten som var der uansett bønne. Og man ser lett hvorfor; langt flere hull som det drypper fra, en mer åpen trakt ned i kannen som tilsammen gjør at all kaffen eksponeres like lenge og vætes likt og på samme tid. Langt rundere i smaken, og mer detaljer ut av bønnene. Designmessig gørrkjedelig, men for min egen del drar jeg den kun frem når jeg lager kaffe til mange, bruker v60 og Aeropress i det daglige. Ellers er dette kaffegreiene source first. Man kommer ikke noe sted uten skikkelige råvarer. God kvern, god kaffe. Fettet i bønnene er særs flyktige saker, derfor bør man ha mulighet til å kverne selv. Kommer du over Melittafilter, feks over grensen, så er papiret av høyere kvalitet. Skyll det godt først som det ble nevnt her. Kaldt vann fra separat mugge. Rens jevnlig. Med gode bønner er det ikke noe i veien for å få god traktekaffe. TV 2 Testbasen