kaeksen's high end & annet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Vært innom den men så den ikke selges mere den subben, eller så har de gjemt den godt i sortimentet på hjemmesiden deres SF.
    Den har selvsagt gått ut av produksjon for lenge siden (for samlere).
    Men Sf selger nyere, aktive varianter av Gravis.

    PS: Jeg kan garantert ordne denne til deg for NOK 60k.....
    Skal testkjøre en velodyne først. Hvis den ikke faller i smak skal jeg vurdere den. Men spørs om du klarer og garantere om ett år? Hva er nypris/veil/etc?
    Min Gravis er solgt til en kompis av meg med samlemani, men han selger den nok til deg for denne prisen!
    Tilbudet var egentlig ment som en spøk.
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Fin spøk det der. Artig og samle, for noen, kjenner endel som er ute etter alt vintage delux. Noen som ikke kjøper en eneste ny ting, men skal ha alt slikt gammelt. No skal æ spøke mæ bort med litt pjusk.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Fin spøk det der. Artig og samle, for noen, kjenner endel som er ute etter alt vintage delux. Noen som ikke kjøper en eneste ny ting, men skal ha alt slikt gammelt. No skal æ spøke mæ bort med litt pjusk.
    Spøken gikk i at 60k blir en rip-off.
    Jeg er jo ikke bransjeaktør >:D
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du har i alle fall skapt liv og røre på sentralen i helgen kaeksen! Stå på, artig å følge med :)
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Ja det har æ, og nå fikk ht cover'a nytt liv, de ble helt svarte igjen! ;D
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Fin spøk det der. Artig og samle, for noen, kjenner endel som er ute etter alt vintage delux. Noen som ikke kjøper en eneste ny ting, men skal ha alt slikt gammelt. No skal æ spøke mæ bort med litt pjusk.
    Spøken gikk i at 60k blir en rip-off.
    Jeg er jo ikke bransjeaktør >:D
    Skjønte jo det var rip-off.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Kaeksen: Suben står og falller på sin integrering med rom, høyttalere og anlegg forøvrig. En fin grunnregel er at suben IKKE skal merkes når den er på, MEN SAVNES når den er av! Som Gismo sier, er REL en absolutt gullmatch med Fabere, og med den riktige RELen vil du få akkurat den integrasjonen som gjør at suben i det hele tatt har livets rett. I noe som helst kommersielt anlegg. Fordelen er at de har både monstermagneter, relativt små elementer- ti og tolv- , kraftig forsterkning, døde kabinetter og en innstillings-range bedre enn noen andre gjør...Merket bygger KUN subs ogp og de KAN det..Ikke som de aller fleste andre merker, der subene er en slags tillegg til resten av produksjonen. Hvorfor så spesifikke tall, forresten? Har du begrensninger i rom og strømnett?
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Kaeksen: Suben står og falller på sin integrering med rom, høyttalere og anlegg forøvrig. En fin grunnregel er at suben IKKE skal merkes når den er på, MEN SAVNES når den er av! Som Gismo sier, er REL en absolutt gullmatch med Fabere, og med den riktige RELen vil du få akkurat den integrasjonen som gjør at suben i det hele tatt har livets rett. I noe som helst kommersielt anlegg. Fordelen er at de har både monstermagneter, relativt små elementer- ti og tolv- , kraftig forsterkning, døde kabinetter og en innstillings-range bedre enn noen andre gjør...Merket bygger KUN subs ogp og de KAN det..Ikke som de aller fleste andre merker, der subene er en slags tillegg til resten av produksjonen. Hvorfor så spesifikke tall, forresten? Har du begrensninger i rom og strømnett?
    Nei, tok kjyvsjangs på ht og amp fra før med full klaff, og satser på sub med litt lykke der også. Skal ikke så mye til.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Hjemme kaller vi det der gullhår...En sånn klaff vil du få med den riktige RELen..den går rett inn i pakka der- tro meg.. En Velodyne , SVS eller tilogmed Sonus´egne er et mye større sjansespill, og mye verre å få til..de kan nemlig ikke kontrolleres eller plasseres like effektivt..Wales er kanskje lite, men walisere tar sin business dødsens alvorlig..Jeg tør våge den påstand at uten en REL der ødelegger du synergien du er så glad i..og suben blir solgt med et stort tap etter ei uke..

    Her!

    www.mono.no

    Ser du hvilke merker som står på agenturlista?:cool: Det er en grunn til det. Kjøp heller en mindre, kontrollerbar en til samme pris enn en forvokst femtentommer etter å ha sett deg blind på tall..det sistnevnte er en klassisk bilstereofeil. Med det resultat at du aldri greier å integrere monsteret..
     
    Sist redigert:

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    En sånn klaff vil du få med den riktige RELen..den går rett inn i pakka der- tro meg.. En Velodyne , SVS eller tilogmed Sonus´egne er et mye større sjansespill, og mye verre å få til..
    Har du hørt DD18+ med 082 & EAII før?
    Om æ så blir den første så tar æ det steget.
    Hadde æ vist at målemafian var så i sterke strømma her hadde æ bare latt vær.
    Har bestemt meg no for masse poster siden.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er IKKE del av målemafiaen,,bare så du vet det. Vel..lykke til..jeg tror den blir solgt igjen..og det relativt fort. Jeg HAR hørt Velodyne attentommere, forresten- med et større SF/Dieteroppsett..forlot rommet etter en halvtime. Og jeg lever med to Fabersett selv. Sier litt om hva Velodyne gjorde i kombinasjon med det aktuelle rom.
     
    Sist redigert:

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Jeg er IKKE del av målemafiaen,,bare så du vet det. Vel..lykke til..jeg tror den blir solgt igjen..og det relativt fort. Jeg HAR hørt Velodyne attentommere, forresten- med et større SF/Dieteroppsett..forlot rommet etter en halvtime. Og jeg lever med to Fabersett selv.
    Det ville du sagt om min atomic A-15 æ hadde for noen år siden, og den kosta 2k, Likte den men potmetre gikk til H..
    Du kan jo bruke forlot rommet etter en halvtime, men det er ikke no mere overbevisende.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Som sagt håper jeg du får den til...det er bare litt av ei utfordring..Vent å se, du..
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Forsterker & ht til 20 002 000.- på finn, løp og kjøp og tune det! lol
    Blitt for mye teori, ut i praksis karar..Enormt justeringspotensiale.

    Koffør ikke danne et firma herfra hfs, og nå ut til kunder som bestiller tuning etc, sikkert mange som har lyst. Seriøst.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Learn from your mistakes, Kaeksen..du har herved blitt advart..
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.885
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Tror en DD18+ blir overkill på høyttalerene dine. REL og Sonus Faber er en veldig fin kombo,heller 2 REL enn 1 DD18.
    Siden du har et år på deg så er det håp ennå ;)

    O
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Excellent reasoning, O....:cool: Selv mine SFer får overkillMENGDE bass med en av de der.. Cerwin Vega Stroker på Focal Utopia er vel den nærmeste analogien fra bilstereoverdenen. Kvalitet ligger som oftest bla i balanserte kvantiteter. Hvilket Cerwin aldri helt klarte, og vel heller aldri har prøvd på..Frekvensrett er ikke akkurat et ord jeg bruker om DD18 heller..mer en imponator..
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    2 stk. REL, som du har fått tips om flere ganger.

    Da vil du ikke merke at du har subb, før de slås av.
    Med det mener jeg at de spiller musikk som høyttalerne dine, helt likt. Du hører de ikke for de smelter så fint sammen.

    Men klart, vil du ha noe annet, som gjør til at du merker at du har sub så er det du selv som bestemmer.
    Men husk at da blir det vanskelig å få de til å høres ut som dine høyttalere, for du var vel bare ute etter lav bassen som ikke høyttalerne dine klare?
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Så,så. Kaeksen sier klart og tydelig at han ønsker å trø vann sjøl, og da får vi la han gjøre det.
    Vi har nok misforstått litt og mener alt bare vel Kaeksen.
    Vi har bare et ønske om at folk skal lykkes godt når dem vurderer å investere i utstyr.
    Mange av oss har trødd vann i bøtter og spann før deg, og vi er meget villige til å dele erfaringer med andre, slik at de heller kanskje slipper unna med å vasse litt i vannet i stedet.

    Lykke til Kaeksen. Håper du får trødd dæ frem til Lydnirvana. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Kreisel er og blir et filmlydmerke, Slither..selv om de har prøvd på Hi-Fi og..
     

    Jorgen1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Innlegg
    585
    Antall liker
    155
    Unnskyld, men er planen din å refinansiere for å bruke +/- 100k på sub og dac? Ikke at jeg skal blande meg opp i dine finanser osv, men vil du komme deg til lydnirvana er det adskillig mer å hente på annen investering 0.02$ bare
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Unnskyld, men er planen din å refinansiere for å bruke +/- 100k på sub og dac? Ikke at jeg skal blande meg opp i dine finanser osv, men vil du komme deg til lydnirvana er det adskillig mer å hente på annen investering 0.02$ bare
    Er allerede i nirvana :cool:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Neby selger en demobrukt DD15+ for 30K, nesten halv pris. Ligger på Finn så løp og kjøp :)
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Takk for alles tips, lærerikt om subwoofere. Var kun ett lite eksperiment. Artig at så mange gikk på limpinnen. Har bass så det holder til mitt oppsett. Håper ingen er snurten.

    Nå kan tråden fortsette som normalt igjen. :p



    Unnskyld fra hele mitt hjerte til alle, at jeg utsatte dere for denne sub diskusjonen. Håper dere tilgir meg. Innser at spøken gikk litt for langt. Gikk på en smell når det ikke var mulig og finne sub som spilte veldig lav hz på ikke for mye watt. Og at en liten high end sub ikke fantes. Så utartet det seg, og jeg av en eller annen eller annen grunn gikk rett over i totalt motsatt rettning, med overkill til de grader. Hadde ett nervøst breakdown. Skal heller fokusere på en dac. Men tar og legger fra meg oppgraderings suget en stund.
     
    Sist redigert:

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Det var Gravis du skulle hatt, vet du.
    Har selv brukt den med Sf EA1.
    Den er ikke engang 100W, men 50W kl.A.
    Skikkelig fine de extrema. Tenkte faktiskt kjøpe de ekstra, og bytte på og bruke disse og de jeg har. Pluss at den lille treforsterkeren er utrolig fin.
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Har nerveproblemer, og har hatt det i nesten hele mitt liv. Og av og til er bare livet så inderlig kjedelig og vanskelig. Ingenting høres eller føles eller kjennes rett. Mens andre dager er man på toppen av verden, og alt er rett. Skjønner ikke hvorfor alt skal være sånn berg og dalbane. Lei av at man aldri blir kvitt de psykiske sykdommene. At man aldri skal klare og bli normal igjen som man var før man ble syk. Savner sånn den tiden da man, labbet rundt overalt, med ingen bekymringer, og alt var fryd og gammen, og man viste ikke engang hva det handlet om å ha nerveproblemer. Kanskje er high end oppdaterings monsteret en slags virkelighetsflukt fra alle problemene. En måte og finne ut hva som skal til for og komme seg tilbake til hverdagen, hente seg inn. Fordi man liker jo musikk og at det skal låte noenlunde bra. Tenker av og til hva er vitsen med livet, når verden faller i grus, og mennesker blir jaget på flukt og skadet osv i konflikter rundt omkring i verden. Vet at man ikke må tenke slikt, men det er uungåelig, for man ser jo i nyhetsbildet ka som skjer hver dag. Skal dem for helvette ikke stoppe snart med krigsgalskapen.
    Hadde sikkert følt meg bedre hvis verden hadde roet seg ned litt, stoppet opp og tenkt, på hvordan man istedenfor krig og elendighet, kan finne måter på og sammarbeide, oss mennesker i mellom.

    Jaja, det kommer vel en god dag i morgen, eller en eller annen gang. Får bare stå på. Og holde motet oppe.

    PS: Ikke ute etter sympati, for det liker jeg ikke. Men skriver det bare som en notis.
     
    Sist redigert:

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Oppdatering ifm ht cover vask jeg snakket om før. Tok vasken halvfull med vann, bløtet de i ett minutt i 10c vann. Når det var ferdig, så tok jeg litt palmolive handsåpe, en liten sprut, og vasket forsiktig over begge sidene med hånden, men passet på og ikke komme anni med neglene. Deretter skyldte jeg i dusjen dem med 10-15c vann 30 sekunder hver på begge sider. Så, ristet jeg de lett opp og ned. Satte de tilbake på ht, og lot de tørke ferdig der. Tenkte det var best, for og evt hindre at rammen på coverene bøyer seg pga fuktigheten. De var faktisk noenlunde tørre rett etter at jeg hadde ristet de litt. Helt grei metode, så lenge ikke det er treramme. Vet ikke helt hva de coverene mine er laget av, så litt ut som plast. Mulig det var tre. Men det gikk no fint. Dem shaine godt no, og er så rene og fine, og har ikke gått i oppløsning. Er faktiskt like god som nye.
     
    Sist redigert:

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Har nerveproblemer, og har hatt det i nesten hele mitt liv. Og av og til er bare livet så inderlig kjedelig og vanskelig. Ingenting høres eller føles eller kjennes rett. Mens andre dager er man på toppen av verden, og alt er rett. Skjønner ikke hvorfor alt skal være sånn berg og dalbane. Lei av at man aldri blir kvitt de psykiske sykdommene. At man aldri skal klare og bli normal igjen som man var før man ble syk. Savner sånn den tiden da man, labbet rundt overalt, med ingen bekymringer, og alt var fryd og gammen, og man viste ikke engang hva det handlet om å ha nerveproblemer. Kanskje er high end oppdaterings monsteret en slags virkelighetsflukt fra alle problemene. En måte og finne ut hva som skal til for og komme seg tilbake til hverdagen, hente seg inn. Fordi man liker jo musikk og at det skal låte noenlunde bra. Tenker av og til hva er vitsen med livet, når verden faller i grus, og mennesker blir jaget på flukt og skadet osv i konflikter rundt omkring i verden. Vet at man ikke må tenke slikt, men det er uungåelig, for man ser jo i nyhetsbildet ka som skjer hver dag. Skal dem for helvette ikke stoppe snart med krigsgalskapen.
    Hadde sikkert følt meg bedre hvis verden hadde roet seg ned litt, stoppet opp og tenkt, på hvordan man istedenfor krig og elendighet, kan finne måter på og sammarbeide, oss mennesker i mellom.

    Jaja, det kommer vel en god dag i morgen, eller en eller annen gang. Får bare stå på. Og holde motet oppe.

    PS: Ikke ute etter sympati, for det liker jeg ikke. Men skriver det bare som en notis.
    Tøft gjort av deg å dele dette.
    Håper du iallfall har opplevd alle innleggende her som støtte og ikke kritikk. Alle her ønsker vel best mulig lyd, og alle har vel gjort dårlige beslutninger innimellom. Da er vi heldige som har et forum vi kan dele opplevelser på.
    Min erfaring er at lydopplevelse i stor grad er preget av sinnstemning.

    Lykke til videre i søken og hold for all del motet oppe!
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Har nerveproblemer, og har hatt det i nesten hele mitt liv. Og av og til er bare livet så inderlig kjedelig og vanskelig. Ingenting høres eller føles eller kjennes rett. Mens andre dager er man på toppen av verden, og alt er rett. Skjønner ikke hvorfor alt skal være sånn berg og dalbane. Lei av at man aldri blir kvitt de psykiske sykdommene. At man aldri skal klare og bli normal igjen som man var før man ble syk. Savner sånn den tiden da man, labbet rundt overalt, med ingen bekymringer, og alt var fryd og gammen, og man viste ikke engang hva det handlet om å ha nerveproblemer. Kanskje er high end oppdaterings monsteret en slags virkelighetsflukt fra alle problemene. En måte og finne ut hva som skal til for og komme seg tilbake til hverdagen, hente seg inn. Fordi man liker jo musikk og at det skal låte noenlunde bra. Tenker av og til hva er vitsen med livet, når verden faller i grus, og mennesker blir jaget på flukt og skadet osv i konflikter rundt omkring i verden. Vet at man ikke må tenke slikt, men det er uungåelig, for man ser jo i nyhetsbildet ka som skjer hver dag. Skal dem for helvette ikke stoppe snart med krigsgalskapen.
    Hadde sikkert følt meg bedre hvis verden hadde roet seg ned litt, stoppet opp og tenkt, på hvordan man istedenfor krig og elendighet, kan finne måter på og sammarbeide, oss mennesker i mellom.

    Jaja, det kommer vel en god dag i morgen, eller en eller annen gang. Får bare stå på. Og holde motet oppe.

    PS: Ikke ute etter sympati, for det liker jeg ikke. Men skriver det bare som en notis.
    Tøft gjort av deg å dele dette.
    Håper du iallfall har opplevd alle innleggende her som støtte og ikke kritikk. Alle her ønsker vel best mulig lyd, og alle har vel gjort dårlige beslutninger innimellom. Da er vi heldige som har et forum vi kan dele opplevelser på.
    Min erfaring er at lydopplevelse i stor grad er preget av sinnstemning.

    Lykke til videre i søken og hold for all del motet oppe!
    Nei innleggene er flotte de, bare jeg som fucker opp. :p
    Ja det er artig og dele opplevelser, av alle karakterer. Gir litt mening til livet. Fint og gjøre det i en egen tråd, istedenfor og klogge opp andre sine tråder, som jeg kan gjøre av og til.
    Veldig mye med sinnstemningen for meg også. Men heldigvis så er ikke dette en konstant, men kommer og går i rykk og napp, men av og til lengre pauser, takk og lov. Men litt kjedelig når de står på som værst.
    Takk, skal søke litt videre, og motet skal jeg holde oppe, selv om det av og til kan tære litt på de mentale kreftene.
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    Det går seg til ANM :cool:

    Var for en spøk ifm sub greia. Der æ gikk fra 100 watt til 1000 watt og overkill, for deretter og si at jeg kødda.
    Har levd det her livet før så vet jeg blir bannet til slutt. Føler det på meg, noe dejavu greier lingering..
    Følt endel dejavu i mitt liv hehe. Tror det kommer av nerveproblemene mine. Hjernen litt ut av fokus.

    Men var rettet mot innlegg 115 av en eller annen grunn.

    *Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.*


    @ ANM. Funderer på om æ bare skal legge inn åran og melde mæ ut. Tror ikke æ passer inn på forum.
    Hvis så så melder æ bare en av moddan og får dem og delete kontoen.

    Fint at modden stengte tråden om subben no, fordi den sklei litt ut når det var så vanskelig og forstå alt det målegreia som ble skrevet om der inne, ble jo bare forvirret. Skulle kanskje bare spurt i ett forum med bare amatører istedenfor. Alle som kom inn var jo ekstremt proffe hele gjengen. Følte meg egentlig ganske så overkjørt av kunskapsovermakten, og min mangel av sådann lol. Sånn er det og ikke kunne mye, eller forstå litt vel avanserte ting. Forslagene som kom inn var jo fine, og ble tatt til etterretning senere. Men life skal ikke være enkelt. Kanskje like greit.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn