Kabelprodusenter.

Drammen lyd

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2012
Innlegg
764
Antall liker
388
Kan garantere deg at det ikke er fra noe smelteovn
 
K

Khanate

Gjest
Så så folkens. Topic er kabelprodusenter. For de fleste av oss betyr det en liste over ulike kabel-varemerker tilgjengelig i markedet. Thats it!
 

monitor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
104
Antall liker
20
Sted
Mysen
Torget vurderinger
5
Den allerbeste kabelprodusenten er ikke nevnt. Det er bare å se på listen av bruktkabler han selger...Jeg har hørt hans kabler hjemme hos ham. Samme "behandling" som kablene undergås kan anvendes på komponenter og de er deretter ikke til å gjenkjenne. Men det er dyrt.... Meget dyrt. Se schnerzinger.de
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Signal Projects (Nystartet. Personen bak er erfaren og dyktig og jobber tilvanlig i pro audio bransjen.

High Fidelity Cables . Her har mannen bak Virtual dynamics startet nytt firma. Rick Shultz.

V R Workshop MILSTEIN, Fra Indonesia. (konstruktør = Yeo Wee Soon - Ingen nettside foreløpig, bare mail: hardyasia.rodger@gmail.com
Etter hva jeg skjønner må dette være en fin fin kabelserie til de som har bare toveis høyttalere som ikke går så dypt ned. Primært for rørannlegg disse kablene.
En midlertidig pseudo produsentside: http://ywspedrazzini.wix.com/vrworkshop-audio-cables#!

mvh
 
Sist redigert:

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Gekko kabler...
Der Conductor senteret ikke har -3db tap grunnet Plugg effekt...

Home

Mvh
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.283
Antall liker
34.818
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det var et spørsmål fra min side, ikke en påstand som kan være rett eller feil...
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Det var et spørsmål fra min side, ikke en påstand som kan være rett eller feil...
Sant sant... Makarian wisdom if I ever heard.
Du kan ha rett, og du kan ha feil.
Andre kan ha kommet opp med en god ide selv om det mest sannsynlige er att opphavet var ditt...
Jeg heller mot dette selv.

Long live Leo Beranek.... or his students...

Capische? I bet you get it...

Mvh
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Trøyste og bære....
The man accused someone... We don't all see his side of things...


Jeg tror Asbjørn bør krediteres for noen han og...
Men siden han ikke er produsent bør han gå varsomt i dørene..

Trøste og bære...
Vi er ikke alle Steve Jobs...

Mvh
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.283
Antall liker
34.818
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Capische? I bet you get it...
Nope, no clue, men det er feil tråd for å diskutere det videre. (Leo Beranek var MIT-professor, grunnlegger av firmaet Bolt, Beranek & Newman som i sin tid bygde Arpanet, og publiserte forskningsartikler om akustikk i konsertsaler til han var 102 år gammel. Ja, han levde lenge, men hva han har med dette å gjøre begriper jeg fortsatt ikke.)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Asbjørn...

Leo Beranek, an Iowa farm boy who became a Renaissance man -- scientist, inventor, entrepreneur, musician, television executive, philanthropist, and author -- has lived life in constant motion. His seventy-year career, through the most tumultuous and transformative years of the last century, has always been propelled by the sheer exhilaration of trying something new. In Riding The Waves, Leo Beranek tells his story. Beranek's life changed direction on a summer day in 1935 when he stopped to help a motorist with a flat tire. The driver just happened to be a former Harvard professor of engineering, who guided the young Beranek toward a full scholarship at Harvard's graduate school of engineering. Beranek went on to be one of the world's leading experts on acoustics. He became Director of Harvard's Electro-Acoustic Laboratory, where he invented the Hush-A-Phone -- a telephone accessory that began the chain of regulatory challenges and lawsuits that led ultimately to the breakup of the Bell Telephone monopoly in the 1980s. Beranek moved to MIT to be a professor and Technical Director of its Acoustics Laboratory, then left academia to found the acoustical consulting firm Bolt, Beranek and Newman. Known for his work in noise control and concert acoustics, Beranek devised the world's largest muffler to quiet jet noise and served as acoustical consultant for concert halls around the world (including the Tanglewood Music Shed, the storied summer home of the Boston Symphony Orchestra). As president of BBN, he assembled the software group that invented both the ARPANET, the forerunner of the Internet, and e-mail. In the 1970s, Beranek risked his life savings to secure the license to operate a television station; he turned Channel 5 in Boston into one of the country's best, then sold it to Metromedia in 1982 for the highest price ever paid up to that time for a broadcast station. "One central lesson I've learned is the value of risk-taking and of moving on when risks turn into busts or odds look better elsewhere," Beranek writes. Riding The Waves is a testament to the boldness, diligence, and intelligence behind Beranek's lifetime of extraordinary achievement. Leo Beranek is a pioneer in acoustical research, known for his work in noise control and the acoustics of concert halls, and the author of twelve books on these topics. The many awards he has received include the Presidential National Medal of Science, presented in 2003.

Leo accused no one... He went on a journey. So are we all inclined..

Asbjørn. Jeg er din number one fan...

Mvh
 

Kristian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
447
Antall liker
280
Sted
Levanger
Torget vurderinger
32
To veldig gode produsenter som mangler her (hvis jeg har lest over riktig):
Vertex AQ
Vertere
!!
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Biltema og Clas O er ikke nevnt i trådstarters liste.
Blir ikke depresiv av det jeg, men vil anbefale CO fremfor Biltema.
CO har en tydelig kant på den ene lederen som gjør det mye enklere når man skal tukle med kabler i mørke kroker bak rack og svære høyttalere.
Trenger ikke å se hvilken som er + eller -
...bare å kjenne med fingertuppen hvilken som er +
Mindre sjanse for feilkobling. ;)
 

leifarild

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.11.2012
Innlegg
229
Antall liker
205
Det er vel med kabler som med mye annet: det er få faktiske produsenter. Ta vaskemaskiner som et eksempel. En produsent i Italia kan lage vaskemaskiner for mange merker, som setter på sitt navn på maskinen. AEG og Bosch kan godt komme fra samme fabrikk.
Hvor mange kabelprodusenter finnes? Neppe mange. Men alle kan kontakte disse å få laget kabler og markedsføre de under eget navn.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Velkommen til sentralen.
Setter bena rett i kabelsalaten ser jeg.
Uff, forsiktig nå :=)
Kabler er noe dritt, men mann må ha det.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Har noen av dere vært borti/testet disse høyt.kablene..Jeg trenger et langt strekk, derav må jeg finne noen som ikke koster flest, men også er gode. Chlas og Biltema kabler er IKKE aktuelt, men kom gjerne med andre råd

 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Hva ligger Zensati på? Regner med de er svindyre
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Hva ligger Zensati på? Regner med de er svindyre
Absolut men kender ikke priserne. Jeg kender bare hans postnummer. Flink mand når han skal sælge, men kan hurtigt ligefrem virke farlig. Derfor nogle kalder ham Zensatan.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.821
Antall liker
609
Engelske priser finner du her:

 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.903
Antall liker
19.799
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Zensati´s dyreste kabler kommer fra......... Jinwei :ROFLMAO::ROFLMAO:.
Prøvede for nogle år siden at gå ham lidt i bedene, da lillebror var i Taiwan, og fik forskellige kabelprøver tilsendt, 2x1meter signal og 2x2 meter højttalerkabler af forskellige slags (har dem endnu). Det dyreste højttalerkablerne kostede 250$ for 2x2 meter incl. terminering med spader. Zensati´s prissætning er "Kejserens nye klæder".........Han har ingenting på. Det skal siges, at de lyder udmærket.
 
Sist redigert:

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Han har truet mig og andre på det groveste.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Mark Johansen har arbejdet for Søren Bertram, så han har stjålet Bertrams koncept.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.903
Antall liker
19.799
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Han har truet mig og andre på det groveste.
Det ville sikkert hjælpe med hele historien i stedet for en påstand ;)
Personligt mener jeg, at svindlere skal hænges ud til tørre så meget som muligt. Hifi-folk er lette ofre. Skal de "lokkes" til at gi´ mellem 30.000 og 300.000 kr. for højttalerkabler, skal der ligge en enorm saglig udvikling dokumenteret bag. At købe 300$ pr. meter kabler i Kina/Taiwan og sidde hjemme i kælderen og trække dem i en fin strømpe, for derefter at sælge dem til 1000 gange kostprisen med KUN pseudobabble som dokumentation er ren og skær svindel.
Citat Mark Johansen: "Det vi har udviklet os frem til, er et kabel, hvor elektronerne bevæger sig helt frit. Med andre ord et "superhurtigt" kabel. Det er aldrig lykkedes før nu med Zensati"... citat slut. :poop:
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Kommer jo an på hvor højt man sætter barren.
Trenger ikke være høyt, 1000-1500 maks. Jeg har noen svindyre Audioquest K2, men de kan jeg ikke bruke i oppsettet slik jeg har det nå..og det gjør meg ikke så mye lenger..
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Personligt mener jeg, at svindlere skal hænges ud til tørre så meget som muligt. Hifi-folk er lette ofre. Skal de "lokkes" til at gi´ mellem 30.000 og 300.000 kr. for højttalerkabler, skal der ligge en enorm saglig udvikling dokumenteret bag.

Det finnes ingen saklige argumenter for å betale 300.000kr for en høytalerkabel.
Disse folka har uansett mer penger enn vett. For oss andre er det lov å bruke hodet.....
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.692
Antall liker
37.925
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Trenger ikke være høyt, 1000-1500 maks. Jeg har noen svindyre Audioquest K2, men de kan jeg ikke bruke i oppsettet slik jeg har det nå..og det gjør meg ikke så mye lenger..
Har også K2 som jeg er strålende fornøyd med men er de verd prisen? jeg kjøpte mine brukt til en mere fornuftig pris hvis en kan kalle det .)

mvh
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Biltema har 6kvmm koblingstråd, 10m bunt. Man lager enkelt utmerkede kabler med disse.


135kr/bunt, men du må ha en bunt for hver leder da, så 270kr for 10-meteren du trenger.

Jeg ser helt seriøst ingen rasjonell grunn til å vurdere noe annet.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Biltema har 6kvmm koblingstråd, 10m bunt. Man lager enkelt utmerkede kabler med disse.


135kr/bunt, men du må ha en bunt for hver leder da, så 270kr for 10-meteren du trenger.

Jeg ser helt seriøst ingen rasjonell grunn til å vurdere noe annet.
Jeg er på vei litt senere og kjøper 2 bunter😊Takk for tips 👍 eller 4 bunter, så likt til begge høytalere
 
Sist redigert:
Topp Bunn