Kabelløftere til: højttalerekabler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Det som er viktig når kabler krysser av forskjellige kabler, er at de går 90 grader imot slik at de får minst kontakt med hverandre, når strøm og nettverkskabler krysser så er det helst den måten man gjør det på. Når de legges sammen så er det best å ha en grei avstand imellom de, men av og til så må de faktisk ligge oppe på hverandre. Dette går fint selv med ganske mange hundre kabler i klaser uten noen problemer med feil på signal.
    Det er når flere hundre meter med nettverk ligger i en unødvendig kveil at man får problemer og induksjon, slår man på en kabel så kan man slå ut en switch om det er problemer nok her faktisk. Om det ligger i gulvet eller henger i luften spiller ingen rolle her sånn egentlig. Er ting pent/ryddig/systematisk utseendemessig kablet, så er det ofte også lite problemer med det er min erfaring.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.763
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Wilma Cozart og Enid Lumley var to kvinder som Steen Duelund fortalte om på sit værksted med begejstring. Jeg kan godt forveksle de to kvinder lidt, for hvem gjorde nu hvad.
    Wilma Cozart stod for den fine produktion fra Mercury. Den ene af kvinderne havde en super hørelse. Ja det havde de begge nok.
    Enid Lumley skrev for The Absolutte Sound og var ekstrem. Hun gik meget op i strøm og hun trak et langt strømkabel, der gik så langt som muligt langs væggene. Det var for at rense strømmen så der var kommet balance i elektronerne.
    Når strømmen kom ind i rummet, havde Enid Lumley boret et hul i en stor træstup, hvor strømkablet gik igennem. Træstykket blev vandet for at have den rigtig fugtighed.
    Hun gjorde meget ud af, at holde afstand med de forskellige kabler, så de ikke påvirkede hinanden. Der blev bundet snore i loftet, så hun nemmere kunne skabe afstand.
    Naturligvis løftede Enid Lumley kablerne fra gulvet.
    Hun tog hjem til sine kolleger og fik deres musikanlæg forbedret betragteligt. Nogle gange kunne de ikke høre forbedring de første gange, men efter der kom flere til, blev de begejstrede.
    Så altså, fordi man ikke umiddelbar kan høre en forbedring, skal man ikke afskrive den, for der skal måske flere til.
    Det er måske lige som diffusion. Nogle sætter en eller to diffusions ting op, og registrerei ngen forskel!
    Men hvis de nu satte 6 diffusere op, ville de måske nok opleve magien.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    "Balance i elektronerne"? Nå men mange påstår også at to meter strømkabler skal man mindst have. Så noget om det kan det jo være.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    4.257
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    20 % av amerikanere har angivelig den tro at vaksine inneholder micro( nano) chip med skumle hensikter. Med andre ord: Alt kan selges.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Enid Lumley skrev for The Absolutte Sound og var ekstrem. Hun gik meget op i strøm og hun trak et langt strømkabel, der gik så langt som muligt langs væggene. Det var for at rense strømmen så der var kommet balance i elektronerne.
    Når strømmen kom ind i rummet, havde Enid Lumley boret et hul i en stor træstup, hvor strømkablet gik igennem. Træstykket blev vandet for at have den rigtig fugtighed.
    Hun gjorde meget ud af, at holde afstand med de forskellige kabler, så de ikke påvirkede hinanden. Der blev bundet snore i loftet, så hun nemmere kunne skabe afstand.
    Naturligvis løftede Enid Lumley kablerne fra gulvet.
    Hun tog hjem til sine kolleger og fik deres musikanlæg forbedret betragteligt. Nogle gange kunne de ikke høre forbedring de første gange, men efter der kom flere til, blev de begejstrede.
    Så altså, fordi man ikke umiddelbar kan høre en forbedring, skal man ikke afskrive den, for der skal måske flere til.
    I beste mening kjære Sven, klarer jeg ikke se at dette er annet enn pølsevev fra ende til annen.:) Og ja, det er helt annet en diffusjon, som er basert på enkel og forståelig fysikk.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Wilma Cozart og Enid Lumley var to kvinder som Steen Duelund fortalte om på sit værksted med begejstring. Jeg kan godt forveksle de to kvinder lidt, for hvem gjorde nu hvad.
    Wilma Cozart stod for den fine produktion fra Mercury. Den ene af kvinderne havde en super hørelse. Ja det havde de begge nok.
    Enid Lumley skrev for The Absolutte Sound og var ekstrem. Hun gik meget op i strøm og hun trak et langt strømkabel, der gik så langt som muligt langs væggene. Det var for at rense strømmen så der var kommet balance i elektronerne.
    Når strømmen kom ind i rummet, havde Enid Lumley boret et hul i en stor træstup, hvor strømkablet gik igennem. Træstykket blev vandet for at have den rigtig fugtighed.
    Hun gjorde meget ud af, at holde afstand med de forskellige kabler, så de ikke påvirkede hinanden. Der blev bundet snore i loftet, så hun nemmere kunne skabe afstand.
    Naturligvis løftede Enid Lumley kablerne fra gulvet.
    Hun tog hjem til sine kolleger og fik deres musikanlæg forbedret betragteligt. Nogle gange kunne de ikke høre forbedring de første gange, men efter der kom flere til, blev de begejstrede.
    Så altså, fordi man ikke umiddelbar kan høre en forbedring, skal man ikke afskrive den, for der skal måske flere til.
    Det er måske lige som diffusion. Nogle sætter en eller to diffusions ting op, og registrerei ngen forskel!
    Men hvis de nu satte 6 diffusere op, ville de måske nok opleve magien.

    Screenshot_20210730_182053_com.android.chrome~2.jpg
    Screenshot_20210730_181628_com.android.chrome~2.jpg


    Hvor tror du støystrømmer går dersom en forandrer lengden på en kurs, som f. eks kursen til Lumley sitt stereo anlegg?
    Dersom støystrømmer fra andre kurser i installasjonen før hun forlenget kursen gikk til stereoen?
    Eller hva skjer om det kommer inn ett nytt produkt med en annen last impedans i installasjonen, stereo kursen eller en av de andre kursene?
    Her er ingen woodoo, bare små forandringer som ender opp i at støystrømmer tar en litt annen vei.
    Husk at støystrømmer som oftest vandrer mellom lasten i installasjonen og i liten grad ut i fordelingsnettet. Ja de rekker knapt frem til hovedsikringene.
    Så dersom Lumley gjør samme øvelse hos andre, i en annen installasjon kan resultatet slå i alle retninger, fra bedre til verre eller null forandringer.

    Kabel løfting.. vet ikke om mine observasjoner er riktige, men kapsitans på kabel forandret seg litt dersom jeg flyttet litt på den eller om den ble målt på ett annet underlag?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Fascinerende saker dette med kabelløftere. Er høyden over gulvet viktig ? Må man 10 cm opp eller er 1mm nok ? Krever forskjellige kabeltyper forskjellig avstand ? Hva med gulvet ? Er det forskjell på fliser og parkett ? Kan dette løses med kvantemekanikk ?
     
    • Love
    Reaksjoner: erk

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Fascinerende saker dette med kabelløftere. Er høyden over gulvet viktig ? Må man 10 cm opp eller er 1mm nok ? Krever forskjellige kabeltyper forskjellig avstand ? Hva med gulvet ? Er det forskjell på fliser og parkett ? Kan dette løses med kvantemekanikk ?
    Er vel bare ett svar på det.
    Frem med LCR meteret og måle,
    Slik får en praktisk erfaring,slipper å synse
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Fascinerende saker dette med kabelløftere. Er høyden over gulvet viktig ? Må man 10 cm opp eller er 1mm nok ? Krever forskjellige kabeltyper forskjellig avstand ? Hva med gulvet ? Er det forskjell på fliser og parkett ? Kan dette løses med kvantemekanikk ?
    Det kan løses med piller mot hi-fi nevroser samt at signalkabler og strømkabler faktisk bør krysse på 90grader, hvis mulig. Hvis man legger en signalkabel i parallell med en stømkabel, kan magnetfeltet fra strømkabelen indusere spenning i signalkabelen. I teorien kan elektrostatiske spenningen mellom gulv og kabel påvirke signalet i kabelen eller for den saks skyld elektromagnetiske felt rundt elektriske varmekabler. Så helt tøys er det faktisk ikke, men det vil være situasjonsbetinget.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Jøss, endelig sees det på mulig teknisk forklaring. Ett kvantesprang på HFS.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jøss, endelig sees det på mulig teknisk forklaring. Ett kvantesprang på HFS.
    Det triste med hifi er at faktorer som kan gi 0,01-0,1dB utslag noen ganger sidestilles med faktorer som garantert gir 5-20dB utslag. Da blir det vanskelig å ha en seriøs diskusjon. Kabelløftere vil på en god dag være i den første kategorien. Rom og høyttalere er alltid i den siste.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Det triste med hifi er at faktorer som kan gi 0,01-0,1dB utslag noen ganger sidestilles med faktorer som garantert gir 5-20dB utslag. Da blir det vanskelig å ha en seriøs diskusjon. Kabelløftere vil på en god dag være i den første kategorien. Rom og høyttalere er alltid i den siste.
    Ja kom nu ned på jorden og nyd musikken :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det kan løses med piller mot hi-fi nevroser samt at signalkabler og strømkabler faktisk bør krysse på 90grader, hvis mulig. Hvis man legger en signalkabel i parallell med en stømkabel, kan magnetfeltet fra strømkabelen indusere spenning i signalkabelen. I teorien kan elektrostatiske spenningen mellom gulv og kabel påvirke signalet i kabelen eller for den saks skyld elektromagnetiske felt rundt elektriske varmekabler. Så helt tøys er det faktisk ikke, men det vil være situasjonsbetinget.
    Jeg foretok en uhøytidelig test for å sjekke om jeg har støy i systemet just nu. Uten signal og med full pupp på forsterkeren så kan jeg såvidt høre sus fra høyttalerene i lytteposisjon. Det vil si at når jeg spiller grisehøyt så vil susen være ca. 30db lavere i nivå. Ta så i betraktning at at bak annlegget mitt så er det ett rottereir med allslags kabler som går på kryss og tvers. Den dyreste kablen er nok en Audioquest som ble kjøpt en gang på nittitallet til mange hundrelapper. Resten er heller kjipe saker som ser ut til å fungere som forventet. Varmekabler har jeg også. Men for all del, noen få har reelle støyproblemer som trenger å løses. Men jeg tror de fleste leter etter problemer som trenger en løsning;)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg foretok en uhøytidelig test for å sjekke om jeg har støy i systemet just nu. Uten signal og med full pupp på forsterkeren så kan jeg såvidt høre sus fra høyttalerene i lytteposisjon. Det vil si at når jeg spiller grisehøyt så vil susen være ca. 30db lavere i nivå. Ta så i betraktning at at bak annlegget mitt så er det ett rottereir med allslags kabler som går på kryss og tvers. Den dyreste kablen er nok en Audioquest som ble kjøpt en gang på nittitallet til mange hundrelapper. Resten er heller kjipe saker som ser ut til å fungere som forventet. Varmekabler har jeg også. Men for all del, noen få har reelle støyproblemer som trenger å løses. Men jeg tror de fleste leter etter problemer som trenger en løsning;)
    Akkurat slik det skal være, men når du ikke kjører et signal går det heller ikke mye strøm gjennøm kablene til feks effekttrinnet (med mindre du kjører klasse A). I det du drar på med skikkelig effekt kan det tenkes at indusert støy i systemet øker, men jeg ville ikke mistet mye nattesøvn av den grunn.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.763
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Vis vedlegget 737354 Vis vedlegget 737355

    Hvor tror du støystrømmer går dersom en forandrer lengden på en kurs, som f. eks kursen til Lumley sitt stereo anlegg?
    Dersom støystrømmer fra andre kurser i installasjonen før hun forlenget kursen gikk til stereoen?
    Eller hva skjer om det kommer inn ett nytt produkt med en annen last impedans i installasjonen, stereo kursen eller en av de andre kursene?
    Her er ingen woodoo, bare små forandringer som ender opp i at støystrømmer tar en litt annen vei.
    Husk at støystrømmer som oftest vandrer mellom lasten i installasjonen og i liten grad ut i fordelingsnettet. Ja de rekker knapt frem til hovedsikringene.
    Så dersom Lumley gjør samme øvelse hos andre, i en annen installasjon kan resultatet slå i alle retninger, fra bedre til verre eller null forandringer.

    Kabel løfting.. vet ikke om mine observasjoner er riktige, men kapsitans på kabel forandret seg litt dersom jeg flyttet litt på den eller om den ble målt på ett annet underlag?
    Tak for dit indlæg. Jeg troede, at tråden var slut i norsk humør...
    Jeg siger ikke, at Enid Lumley har ret i det med det lange strømkabel. Men hun prøvede ting af og arbejde med strømmen, som påvirker lyden så forbløffende meget.
    Jeg har ikke din viden om hvor støjstrømme går hen. Jeg har en god hørelse og bruger den.
    Jeg har en dedikeret strømgruppe, og drev Pro-ject , Parasound forforstærker, Marantz AV8805 processer, mono effektforstærkere og de har hver deres installationskabler med 2x6 kvadrat på ca 12 meter. Klangmodul og Furutech vægkomtakter til hvert. Fremragende lyd, super dynamisk. Strøm betyder så meget for lyden.
    Den overdimensioneret brug af installationskabler, forventer jeg, at støjen forsvinder ud i vejen gennem nulledningen. Ihvertfalt sker der så meget posetivt med større rum, stilhed, dynamisk diskant, dyb afgrundsdyb bas, klarhed og ja mere.
    Kabelløftere betyder noget her. Det er naturligvis vigtigere med rette placering af lyttestol og højttalerne osv. Men det skulle prøves. Og de skulle ikke fjernes bagefter.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Det triste med hifi er at faktorer som kan gi 0,01-0,1dB utslag noen ganger sidestilles med faktorer som garantert gir 5-20dB utslag. Da blir det vanskelig å ha en seriøs diskusjon. Kabelløftere vil på en god dag være i den første kategorien. Rom og høyttalere er alltid i den siste.
    Og de tallene har du målt.
    Mine målinger viser helt andre tall.
    Og det er en forutsetning å forstå hvordan dette kan oppstå før en kommenterer.
    Forstår en ikke hvardan og hvorfor kommer en ingen vei.
    Men det som skjer er helt i tråd med forskning.

    Screenshot_20210703_175003_com.android.chrome~2.jpg
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Jeg foretok en uhøytidelig test for å sjekke om jeg har støy i systemet just nu. Uten signal og med full pupp på forsterkeren så kan jeg såvidt høre sus fra høyttalerene i lytteposisjon. Det vil si at når jeg spiller grisehøyt så vil susen være ca. 30db lavere i nivå. Ta så i betraktning at at bak annlegget mitt så er det ett rottereir med allslags kabler som går på kryss og tvers. Den dyreste kablen er nok en Audioquest som ble kjøpt en gang på nittitallet til mange hundrelapper. Resten er heller kjipe saker som ser ut til å fungere som forventet. Varmekabler har jeg også. Men for all del, noen få har reelle støyproblemer som trenger å løses. Men jeg tror de fleste leter etter problemer som trenger en løsning;)
    Sus eller fravær av sus sier ingenting om forholdene.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.763
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Ja kom nu ned på jorden og nyd musikken :)
    Jeg nyder musikken til fulde drag.
    Lige nu den fantastiske Himmerland fra 2L. SIndsygt flot kor og orgel, der går så dybt ned. Afspiller i Auro-3d. Stort kor i kirkebygning og kraftigt orgel. Højt til loftet, dybde og bredde. Det har Morten Lindberg gjort godt.
    20210730_220251.jpg
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Og det er en forutsetning å forstå hvordan dette kan oppstå før en kommenterer.
    Forstår en ikke hvardan og hvorfor kommer en ingen vei.
    Men det som skjer er helt i tråd med forskning.

    Vis vedlegget 737413
    Du har vist de tallene før. Jeg forstår fortsatt ikke hvordan de oppstår. Det ser ut til at nivået i det ene tilfellet er 4,5 dB høyere enn i det andre, og at det er tildels enda større forskjeller ved diverse frekvenser. Jeg ser ikke at hverken resonanser på primærsiden eller kabelløftere skal kunne skape så store utslag. Kunne du forklare, evt vise hvilken forskning som tilsier at du har nesten tre ganger mer effekt i det ene tilfellet enn i det andre? (+4,5 dB = 2,8x mer effekt)
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Du har vist de tallene før. Jeg forstår fortsatt ikke hvordan de oppstår. Det ser ut til at nivået i det ene tilfellet er 4,5 dB høyere enn i det andre, og at det er tildels enda større forskjeller ved diverse frekvenser. Jeg ser ikke at hverken resonanser på primærsiden eller kabelløftere skal kunne skape så store utslag. Kunne du forklare, evt vise hvilken forskning som tilsier at du har nesten tre ganger mer effekt i det ene tilfellet enn i det andre? (+4,5 dB = 2,8x mer effekt)
    De målingene har ikke noe med kabelløftere å gjøre men mer om strøm generelt vs rom/akustikk og høyttalere som nevnes som største bidragsyter ang hørbare forskjeller.

    Men du uttaler deg som om du har både erfaring og forståelse på hvorfor og hvordan.

    Enkleste er å kjøpe forskningen som sier at en oftest ikke finner støy fra egen installasjon ved hovedsikring /inntaksikring.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.781
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat slik det skal være, men når du ikke kjører et signal går det heller ikke mye strøm gjennøm kablene til feks effekttrinnet (med mindre du kjører klasse A). I det du drar på med skikkelig effekt kan det tenkes at indusert støy i systemet øker, men jeg ville ikke mistet mye nattesøvn av den grunn.
    Du kan stole på at dette ikke bekymrer meg. Innlegg #215 var ment som harsellering med kabelløftere og haifai ører av typen Gammel Dansk ;)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ønsker meg kabelløftere. Tenke at her kan DIY funke. Litt gøy og bruk 100kr på noe som ser ut som en mill. Og lyden, den blir nok uforandret 😬Men synes det er artig i dille og pynte. Liten fetish🤓
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Og de tallene har du målt.
    Mine målinger viser helt andre tall.
    Og det er en forutsetning å forstå hvordan dette kan oppstå før en kommenterer.
    Forstår en ikke hvardan og hvorfor kommer en ingen vei.
    Men det som skjer er helt i tråd med forskning.

    Vis vedlegget 737413
    Hva har du målt?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    De målingene har ikke noe med kabelløftere å gjøre men mer om strøm generelt vs rom/akustikk og høyttalere som nevnes som største bidragsyter ang hørbare forskjeller.

    Men du uttaler deg som om du har både erfaring og forståelse på hvorfor og hvordan.

    Enkleste er å kjøpe forskningen som sier at en oftest ikke finner støy fra egen installasjon ved hovedsikring /inntaksikring.
    OK, men nå viste du til de målingene i en tråd om kabelløftere, sa at dine målinger viser helt andre tall, og at det er en forutsetning å forstå de resultatene før en kommenterer.

    Jeg begriper fortsatt ikke hvordan de resultatene fremkommer, selv om jeg har lest artiklene og dine sitater fra dem. OK, så det kan oppstå resonanser direkte mellom apparater uten at det nødvendigvis er spesielt målbart ved hovedsikringen. Det er en nokså likefrem konsekvens av at det er flere sammenkoblede LCR svingekretser, hvor noen punkter vil være nuller i de stående bølgene. Det er ikke spesielt vanskelig å forstå, heller ikke at det vil være nokså høyfrekvente greier gitt tallverdiene det er snakk om.

    Men hvordan kommer vi derfra til 2,8x mer audioeffekt og lett hørbare avvik i størrelsesorden 4-5 dB ved forskjellige audiofrekvenser? Kunne du være så vennlig å forklare, siden du sier det er en forutsetning å forstå dette for å kunne fortsette diskusjonen?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Hva har du målt?
    om jeg har målt?Både jeg,netteier og Sintef har målt,med SOTA instrumenter.

    Og dette var en stor skuffelse. Knapt hørbart vs vist måling når stereoen blir forsynt fra en støyfri mating,hovedsikring.
    Måling av rom - akustikk tiltak blir i mikro avdelingen vs strøm.

    abs8.png



    MEN når ingen her skjønner f.eks hva denne Amir bedriver er det lite håp.
    Kom ikke å fortell at "jeg har ikke fått med meg dette". Er rimelig sikker på at fornekterne har fått med seg akkurat det innlegget og godtet seg.

    innlegg #5155




    innlegg # 1315 sier mye om kunnskap nivået her.

    Selv slike målinger håndterte ikke Noratel.

    skt1 (2).jpg


    Og heller ikke slike .Ingen forandring . Og hvorfor?
    Hvorfor ingen forandring hos Amir, og hvorfor ingen forandring hos meg?

    IMG_20210329_153146_edit_251886798937083 (3).jpg



    Kan noe av svaret være hos Noratel og at Amir sitt utgangspunkt kan kalles tilnærmet støyfritt?

    Knut Ranheim, Noratel.
    " for eksempel bør jordforbindelsen være en bred folie og ikke rund leder som i en installasjonskabel."
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    om jeg har målt?Både jeg,netteier og Sintef har målt,med SOTA instrumenter.

    Og dette var en stor skuffelse. Knapt hørbart vs vist måling når stereoen blir forsynt fra en støyfri mating,hovedsikring.
    Måling av rom - akustikk tiltak blir i mikro avdelingen vs strøm.

    Vis vedlegget 737423


    MEN når ingen her skjønner f.eks hva denne Amir bedriver er det lite håp.
    Kom ikke å fortell at "jeg har ikke fått med meg dette". Er rimelig sikker på at fornekterne har fått med seg akkurat det innlegget og godtet seg.

    innlegg #5155




    innlegg # 1315 sier mye om kunnskap nivået her.

    Selv slike målinger håndterte ikke Noratel.

    Vis vedlegget 737426

    Og heller ikke slike .Ingen forandring . Og hvorfor?
    Hvorfor ingen forandring hos Amir, og hvorfor ingen forandring hos meg?

    Vis vedlegget 737428


    Kan noe av svaret være hos Noratel og at Amir sitt utgangspunkt kan kalles tilnærmet støyfritt?

    Knut Ranheim, Noratel.
    " for eksempel bør jordforbindelsen være en bred folie og ikke rund leder som i en installasjonskabel."
    Fortsatt sier du ikke noe om hva de målingene er for noe, eller hvordan de oppstår med frekvenser og dB..
    Men pøser ivei med flere grafer som heller ikke er forklart hva er for noe. Sikkert noe med strøm, regner vi vel med..?

    Lite vits i å slenge opp fullt av bilder når det ikke er beskrevet hva målingene er av.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn