Kabel skeptikere er som unger?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.126
    Sted
    Oslo
    Man kan jo på sidelinjen notere seg at den "grupperingen" som beklager seg over andres oppførsel allerede i trådtittelen omtaler motparten som "unger" :rolleyes:
     
    X

    X186841

    Gjest
    Gratulerer!

    Du har nå rykket opp til en foreløpig førsteplass i årets nominering av den mest unødvendige og sutrete tråden 2017.

    Kabel skeptikerne har nå nådd et bunnivå, i følge meg.


    Vi har alle fått med oss de forskjellige aktive trådene nå.
    En tråd vart stengt og det var lite populært og ikke skjønner de/ikke vil skjønne at de brøt reglene på sentralen om nedsnakk av bestemt merke, person og butikk.
    Åpnet igjen nå ser jeg., uten spesiell bedring.

    De durer alltid inn i en kabeltråd, hvis noen prøve få noen synspunkter på lyden. Bare for indirekte å jage bort alle andre fra tråden.
    Hjelp er en ting, men gjentatt mas på det samme.

    Når ikke det er noe nye tråder på gang, starter de en ny selv.

    Men blir det kjedelig etter hvert, så hva gjør de da?
    Jo, da dures det inn i annonsørenes tråder i samme stil som før.

    Her er et eksempel, selv om det er et par år gammel:

    http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/68922-high-fidelity-cables.html


    Stort sett de samme hele tiden.
    Seriøst kabel skeptikere, voks opp og slutt å oppføre dere som unger!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ble folksomt der "på sidelinjen" nå. ;)
    Den one-lineren satt som et skudd!
    Kanskje jeg skal prøve meg på standup?

    Jeg må innrømme at jeg ikke bryr meg så mye om denne debatten som er topic lenger, så å vanne ut tråden med fleip tjener kanskje bare til det bedre?
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Det er når en begynner å få jævlig god lyd en slutter å tenke på hva som brukes av kabler - fokus er flyttet. Kan faktisk fås med nesten hva som helst av godt sammensatte kabler. Anlegg-eiere med skyhøy fokus på ledninger har veldig ofte drittlyd
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.428
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Lurer egentlig på hvem som er sårest i hårfestet her inne når det gjelder dette med kabler.
    Tror ikke det er de som stiller seg tvilende.
    Slik har det vel egentlig hvert i alle trossamfunn. Det er de som hyler høyest.
    Kabler er blitt en religion for noe.
    Nåja, det var din side av det og såvidt jeg har lest her inne, så er du godt plantet i jeg-bestemmer-hva-andre-skal-kjøpe-og-like-kategorien.
    Slik jeg opplever det, uten å ha tatt noen side her og som nokså nøytal, så er det ikke store forskjellen på noen av dere. Men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor skeptikerene er så bastante og påståelige på andres vegne?
    Lurer egentlig på om du og noen av de andre burde tatt en tur på Astrup Fearnley Museet og diskutert litt klokker. For en klokke skal jo helt klart bare vise tiden! Å kjøpe klokke til over 200 kroner er jo det største tullet som finnes her på jord.
    Nøff said!
    Hvor du drar dine konklusjoner utifra får du stå for selv.
    Vrenge det over til en klokke blir i mine øyne en tåpelig sammenligning, klokker er som et smykke.
    Jeg har aldri sagt at jeg veit best, heller ikke hva andre skal kjøpe/like.
    Men som jeg ser har du lang fartstid her inne og kjenner meg sikkert godt;)
    Jeg har hvert på kabelkjøret, men fant fort ut att det er ikke der man gjør de store forbedringene i lyden.
    Det som er det helt ville innen dette med kabler er hvordan de priser dette, som ikke henger på greip på noen måte.
    Att det er forskjeller har jeg aldri benektet. Men forskjellen på hvordan lyden blir ligger mye mer på akustikk siden.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.126
    Sted
    Oslo
    Lurer egentlig på hvem som er sårest i hårfestet her inne når det gjelder dette med kabler.
    Tror ikke det er de som stiller seg tvilende.
    Slik har det vel egentlig hvert i alle trossamfunn. Det er de som hyler høyest.
    Kabler er blitt en religion for noe.
    Nåja, det var din side av det og såvidt jeg har lest her inne, så er du godt plantet i jeg-bestemmer-hva-andre-skal-kjøpe-og-like-kategorien.
    Slik jeg opplever det, uten å ha tatt noen side her og som nokså nøytal, så er det ikke store forskjellen på noen av dere. Men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor skeptikerene er så bastante og påståelige på andres vegne?
    Lurer egentlig på om du og noen av de andre burde tatt en tur på Astrup Fearnley Museet og diskutert litt klokker. For en klokke skal jo helt klart bare vise tiden! Å kjøpe klokke til over 200 kroner er jo det største tullet som finnes her på jord.
    Nøff said!
    Hvor du drar dine konklusjoner utifra får du stå for selv.
    Vrenge det over til en klokke blir i mine øyne en tåpelig sammenligning, klokker er som et smykke.
    Jeg har aldri sagt at jeg veit best, heller ikke hva andre skal kjøpe/like.
    Men som jeg ser har du lang fartstid her inne og kjenner meg sikkert godt;)
    Jeg har hvert på kabelkjøret, men fant fort ut att det er ikke der man gjør de store forbedringene i lyden.
    Det som er det helt ville innen dette med kabler er hvordan de priser dette, som ikke henger på greip på noen måte.
    Att det er forskjeller har jeg aldri benektet. Men forskjellen på hvordan lyden blir ligger mye mer på akustikk siden.
    Det fine med klokker er at de aldri lover bedre tid og aldri trekker inn (opp) kvasitull i reklamene. De er helt ærlige på hva de selger. :cool:
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Løsningen på krangling i kabeltråder er altså å opprette enda en ny tråd som oppfordrer til mer krangling rundt kabler?
    Ca. Like effektivt som å løse dårlig lyd med nye kabler.

    Her diskuteres IKKE kabler, men måten en ter seg på
    Hva gjør denne tråden i kabelhjørnet da???
    Og som et apropos, i samtlige kabeltråder jeg svinger innom i ny og ne, er det faste gjengangere som benytter en hver anledning til å sutre over kabeltrådene og de såkalte skeptikerene. Slik repetetiv sutring hører vel egentlig hjemme på off topic, eller helst et annet sted (Facebook for eksempel)....
    ---og som et apropos til aproposet, kan ikke skeptikere holde seg vekke da, og la de som finner gleden i påkostede kabler, i fred?? ...lurer jeg på. Noen bruker masse penger på ditt, og andre på datt. Skulle vi starte å kverrulere på de som bruker 50000 på en pu/stift osv... så ødelegger vi bare for hverandre i vår felles hobby.

    Det er uansett lidenskapen til lyd som er i vårt hjerte, så behandle alles tilnærming til nirvana, med respekt.
     

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    .....

    Det er uansett lidenskapen til lyd som er i vårt hjerte, så behandle alles tilnærming til nirvana, med respekt.
    "Respekt" er vel strengt tatt noe man må gjøre seg fortjent til. "Nysgjerrighet" og "undring" ville jeg sagt. Ideelt sett også "høflighet", men på et forum som dette tilpasses det siste til motedebattantene.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.428
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er når en begynner å få jævlig god lyd en slutter å tenke på hva som brukes av kabler - fokus er flyttet. Kan faktisk fås med nesten hva som helst av godt sammensatte kabler. Anlegg-eiere med skyhøy fokus på ledninger har veldig ofte drittlyd
    Denne tror jeg jeg slutter meg til.
    De beste anlegget jeg har hørt har fokus på akustikk.
    Med ettertanke på anlegget til Roysen så låt det dritt. Det var ikke akuratt ett billig anlegg.
    Men jeg slår det ned i støvlene med god margin, samme gjør du, eller rettere sagt du flatbanker det helt.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.428
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dette sier heldigvis mer om deg en meg.
    En mindre sympatisk start har på sentralen synes jeg du gjør.
    Har hele mitt liv innen hifi hatt et åpent sind om ting.
    Ved nermere ettertanke så er det siden 1977.
    Har helt siden den gang jobbet meg oppover i lydnirvana.
    Helt frem til midten av 1990 så trodde jeg att kabler hadde stor betydning. Noe de ikke har.
    Noe men minimalt, men jobber du bevist i det akustiske domenet blir saken en helt annen.
    Dette er ting som faktisk kan bevises på et helt annet plan en kabler.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Om man skal tillate seg å sutre over noe som helst her inne, så må det være sutring over hva andre gidder å diskutere. Er TV-programmet du ser på uinteressant? Skift kanal. Er det ikke noe på de andre kanalene heller? Skru av. Er det vedvarende? Kvitt deg med TV'n.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Dette sier heldigvis mer om deg en meg.
    En mindre sympatisk start har på sentralen synes jeg du gjør.
    Har hele mitt liv innen hifi hatt et åpent sind om ting.
    Ved nermere ettertanke så er det siden 1977.
    Har helt siden den gang jobbet meg oppover i lydnirvana.
    Helt frem til midten av 1990 så trodde jeg att kabler hadde stor betydning. Noe de ikke har.
    Noe men minimalt, men jobber du bevist i det akustiske domenet blir saken en helt annen.
    Dette er ting som faktisk kan bevises på et helt annet plan en kabler.
    Ja mister arvet Sanyo anlegg, er litt grønn da ;-), men away fra det, så var det ikke før på 90 tallet, det begynte å bli lagd skikkelige kabler. OG jeg monterte stereo på tråsykkelen i 72 :)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Det er når en begynner å få jævlig god lyd en slutter å tenke på hva som brukes av kabler - fokus er flyttet. Kan faktisk fås med nesten hva som helst av godt sammensatte kabler. Anlegg-eiere med skyhøy fokus på ledninger har veldig ofte drittlyd
    Denne tror jeg jeg slutter meg til.
    De beste anlegget jeg har hørt har fokus på akustikk.
    Med ettertanke på anlegget til Roysen så låt det dritt. Det var ikke akuratt ett billig anlegg.
    Men jeg slår det ned i støvlene med god margin, samme gjør du, eller rettere sagt du flatbanker det helt.
    Ja, jeg har dyre kabler, som jeg kjøpte billig. Men sattan så bra lyden er, fordi jeg også har brukt masse tid på omhyggelig testing av plasseringer, akustikk, matching av gode komponenter. At jeg endte opp med dyre kabler, billig brukt, var ren tilfeldighet, men de hevet lyden enda mer. Det jeg lurer på, er hvorfor noen billige Cornwall 3 kan spille bedre enn alt jeg har hørt rundt omkring av Magico, samt dyre Rockport høytalere..anlegg i millionklassem, med god akustikk og 10 kroner meteren for kabler...burde jo spille megabra?:-/ Fikk en ny pickup idag, 100kr nypris fra kina, spiller langt bedre enn de dyreste japanske kremstifter..Men diamant er jo diamant, så hvorfor betale mer
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Det er når en begynner å få jævlig god lyd en slutter å tenke på hva som brukes av kabler - fokus er flyttet. Kan faktisk fås med nesten hva som helst av godt sammensatte kabler. Anlegg-eiere med skyhøy fokus på ledninger har veldig ofte drittlyd
    Denne tror jeg jeg slutter meg til.
    De beste anlegget jeg har hørt har fokus på akustikk.
    Med ettertanke på anlegget til Roysen så låt det dritt. Det var ikke akuratt ett billig anlegg.
    Men jeg slår det ned i støvlene med god margin, samme gjør du, eller rettere sagt du flatbanker det helt.
    Ja, jeg har dyre kabler, som jeg kjøpte billig. Men sattan så bra lyden er, fordi jeg også har brukt masse tid på omhyggelig testing av plasseringer, akustikk, matching av gode komponenter. At jeg endte opp med dyre kabler, billig brukt, var ren tilfeldighet, men de hevet lyden enda mer. Det jeg lurer på, er hvorfor noen billige Cornwall 3 kan spille bedre enn alt jeg har hørt rundt omkring av Magico, samt dyre Rockport høytalere..anlegg i millionklassem, med god akustikk og 10 kroner meteren for kabler...burde jo spille megabra?:-/ Fikk en ny pickup idag, 100kr nypris fra kina, spiller langt bedre enn de dyreste japanske kremstifter..Men diamant er jo diamant, så hvorfor betale mer
    Regner ikke med det er så farlig om jeg ødelegger flyten i denne tråden? Er ute etter en god, men ikke for dyr pickup. Kan jeg få spørre hvilken kinesisk pickup du har testet og er fornøyd med?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tråden med årets minst sjarmerende tittel stenges da den hadde utspilt sin rolle ved første innlegg, og det er ikke mer å hente her i denne omgang. Det vil ikke komme noe godt ut av en slik tråd.
    Det handler om en hobby ikke en religion, selv om det arter seg slik for enkelte.
    Minner også om vårt regelverk som sier:
    1) Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt. Alle innlegg som blir skrevet er Hifisentralens eiendom, men du kan forespørre om å få enkelte innlegg slettet hvis de er feilaktige eller andre spesielle grunner.
     
    Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn