Kabel skeptikere er som unger?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hvorfor må folk poste i tråder de selv helt opplagt misliker så sterkt! Tråder som er latterlige og har vært diskutert uendelig mange ganger vil dø en naturlig død hvis ingen gidder og poste i de!! Virker som alle går fem på hver eneste gang!!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hvorfor må folk poste i tråder de selv helt opplagt misliker så sterkt! Tråder som er latterlige og har vært diskutert uendelig mange ganger vil dø en naturlig død hvis ingen gidder og poste i de!! Virker som alle går fem på hver eneste gang!!
    Aldri hørt om audiofile drama queens? ;)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    up.jpeg
    [modstatuspå] Det er lov å spørre seg selv: "bidrar jeg positivt med mine innlegg for tiden?" Er svaret nei så vent med på poste til du faktisk gjør det. På den måten vil uinteressante tråder eller tråder som har utspilt sin rolle dø... Helt til noen tar den opp igjen eller starter en lignende. Det siste har vi jo sett noen eksempler på i det siste.. [/modstatusav]

    While I'm at it:
    pidgeon chess.jpg
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Oslo

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    Selv tror jeg ikke nevneverdig på kabler. De det refereres til her, er mer som ateister enn barn.
    De er så overbevist om at alle andres religion er feil, at de fremstår som en religiøs sekt.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Den kan vel definitiv passe på begge sider av gjerdet... og forsvarsforkjemperne er utvilsomt i flertall på den andre siden :rolleyes:
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Oslo
    Selv tror jeg ikke nevneverdig på kabler. De det refereres til her, er mer som ateister enn barn.
    De er så overbevist om at alle andres religion er feil, at de fremstår som en religiøs sekt.
    Alternativt har alle sekter det til felles at de overdriver fiendebildene for fremme egne poenger. En avart av stråmenn. For eksempel ved å si at de ikke tror det kan finnes forskjeller mellom kabler bare fordi de protesterer mot vrøvlete annonser og overdrevne priser:cool:
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Alle kabeltråder og andre krangletemaer er grunnen til att jeg nå har gått fra daglig (ofte flere ganger) besøkte denne siden, til å kansje titte innom en gang i uken. Kansje.. Hifisentralen er i ferd med å død som ett seriøst hifi forum i mine øyne. Dette er trist...
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    ^^^Mja, det virker som interessen for å debattere er større enn å komme med tips og innspill til praktiske forslag rundt dette med å _teste ut_ forskjellige typer kabel, og eventuelle forskjeller i lyd dersom lengde og tverrsnitt varierer. Jeg har vansker for å tro at en kabel skal forandre på lyden i et anlegg til det bedre; med mindre vi snakker om ekstreme lengder og lave tverrsnitt (og da snakker vi om en degradering). Jeg spurte, i en av trådene, om hva som ville skje med lyden dersom kabelens lengde gikk mot null, men fikk ikke noe svar på det. Jeg tror faktisk jeg fikk kjeft for ikke å ha lest regelverket(?), som om det hadde noe med mine spørsmål å gjøre? Når det gjelder signalkabler har jeg nok mere tro på at de bør være godt skjermet, og ha riktige specs, men jeg aner veldig lite om hva det er som skal til å for å lage gode signalkabler. Jeg husker at det var veldig interessant når en medforumist la ut en påstand om at en USB-kabel han hadde kjøpt gav veldig godt utslag på hans anlegg. Noen mener hårdnakket at det ikke er mulig (null og en, null og en osv), mens andre er tilbøyelige til å mene at dette er riktig. Det interessante her må jo være å prøve å finne ut av om dette faktisk er sant. Kjør tekniske forklaringer, kjør blindtester, vis til andres oppdagelser osv osv. Ikke hopp i skyttergraven hver gang! Sjøl tror jeg jitter er et stort spøkelse i digital lyd-reproduksjon, og har brukt en del penger på å få gjort noe med det. Her kan det jo selvfølgelig måles, og det kan forklares, og det kan lyttes! Dette er jo en hobby hvor vi må prøve å hjelpe hverandre fremover på den stien hver og en av oss har valgt (ref: analog vs digital, kjøpe vs diy, mp3 vs DSD osv) ... Akkurat der drukner dette forumet nå i krangler og påstander, heller enn å prøve å akseptere andres valg og preferanser ...
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Selv tror jeg ikke nevneverdig på kabler. De det refereres til her, er mer som ateister enn barn.
    De er så overbevist om at alle andres religion er feil, at de fremstår som en religiøs sekt.
    Jeg forslår at følgende betegnelser innføres prompte på hfs.
    "Kabeltilbeder" og "Kabelfornekter"

    Alternativt
    "Kabeltroende" og "Kabelvantro"
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Det kan virke som om ganske mange foretrekker å ha kabeltråder som såkalte 'popcorntråder', altså en form for skadefryd der man underholder seg med å latterliggjøre motparten eller se motparten bli latterliggjort.

    For de som faktisk er opptatt av diskusjonens innhold, opplevde vi (som Distinctive nevnte litt tidligere) et diplomatisk gjennombrudd i en annen tråd i går. Selve temaet regner jeg som mer enn gjennomdiskutert.

    Kan vi da konkludere med følgende:
    - Det kan eksistere hørbare forskjeller mellom kabler, men andre remedier kan gi bedre verdi per krone
    - Ytelseforskjeller mellom kabler kan være marginale, ikke eksisterende eller signifikante, men det må være opp til kunden å beslutte om investeringen er verdt det eller ei
    - Det går an å ha respekt for enhver beslutning, selv om priser er hinsidige og strider mot ens egen prioritering
    - Man kan ikke objektivt anbefale en kabel til andre bare fordi den passer i eget oppsett
    - En kabel vil stort sett forringe lyden hvis den i det hele tatt utgjør en forskjell, men den kan også korrigere lydbildet i korrekt retning (eq), selv om dette er et sjansespill uten å prøve kabelen i eget anlegg
    ^ Jeg nevnte en gang tidligere at jeg vurderte å stappe fredspipa. Nå ser det ut til at vi snart kan tenne på den og ta oss en blås :)
    Men jeg tror nok ikke dette er snakk om varig fred, snarere en slags våpenhvile. De som er glad i 'popcorntråder' vil nok gjøre sitt til å provosere fram noe som gjør at striden blusser opp igjen.

    Kanskje det hadde vært en idé om hfs hadde lagt hele "Kabelhjørnet" på en egen side/underavdeling med en egen innlogging? Da kunne kabeldebattantene herjet fritt inne på den sida, mens de som er opptatt av andre ting kunne ha kost seg i fred og fordragelighet på hovedsiden til hfs. Dette er faktisk et helt seriøst forslag.
     
    Sist redigert:

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Det kan virke som om ganske mange foretrekker å ha kabeltråder som såkalte 'popcorntråder', altså en form for skadefryd der man underholder seg med å latterliggjøre motparten eller se motparten bli latterliggjort.

    For de som faktisk er opptatt av diskusjonens innhold, opplevde vi (som Distinctive nevnte litt tidligere) et lite gjennombrudd i en annen tråd i går. Selve temaet regner jeg som mer enn gjennomdiskutert.

    Kan vi da konkludere med følgende:
    - Det kan eksistere hørbare forskjeller mellom kabler, men andre remedier kan gi bedre verdi per krone
    - Ytelseforskjeller mellom kabler kan være marginale, ikke eksisterende eller signifikante, men det må være opp til kunden å beslutte om investeringen er verdt det eller ei
    - Det går an å ha respekt for enhver beslutning, selv om priser er hinsidige og strider mot ens egen prioritering
    - Man kan ikke objektivt anbefale en kabel til andre bare fordi den passer i eget oppsett
    - En kabel vil stort sett forringe lyden hvis den i det hele tatt utgjør en forskjell, men den kan også korrigere lydbildet i korrekt retning (eq), selv om dette er et sjansespill uten å prøve kabelen i eget anlegg
    ^ Jeg nevnte en gang tidligere at jeg vurderte å stappe fredspipa. Nå ser det ut til at vi snart kan tenne på den og ta oss en blås :)
    Men jeg tror nok ikke dette er snakk om varig fred, snarere en slags våpenhvile. De som er glad i 'popcorntråder' vil nok gjøre sitt til å provosere fram noe som gjør at striden blusser opp igjen.

    Kanskje det hadde vært en idé om hfs hadde lagt hele "Kabelhjørnet" på en egen side/underavdeling med en egen innlogging? Da kunne kabeldebattantene herjet fritt inne på den sida, mens de som er opptatt av andre ting kunne ha kost seg i fred og fordragelighet på hovedsiden til hfs. Dette er faktisk et helt seriøst forslag.
    Man må jo ikke lese i kabelhjørnet da.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Nei, men det dukker jo opp i forumoversikten, og flere har jo gitt uttrykk for at kabeltrådene tar for mye plass og oppmerksomhet.

    Men om "Kabelhjørnet" i det minste hadde blitt flyttet ut av av Hi-Fi-avdelingen og f.eks. inn i Teknikk-avdelingen ville det jo dukket opp i en annen forumoversikt som man aktivt måtte velge selv. Da ville kabeltrådene i det minste ikke vært så framtredende.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje det kan lages et «alt unntatt OT og kabel»-valg i forumoversikten?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    flere har jo gitt uttrykk for at kabeltrådene tar for mye plass og oppmerksomhet.
    Og ikke minst tiden til debattantene.
    Men etter milepælen vi oppnådde i går kan jeg endelig prioritere mating av minsten igjen. Denne skrikingen hans går meg på nervene og er veldig forstyrrende når man skal komponere et innlegg :rolleyes:

    Seriøst, så er ‘du hører ikke forskjell - jo det gjør jeg’ type diskusjoner passé for min del. Jeg linker bare til vår felles overensstemmelse.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Hva er problemet?

    Der kabelgutta får utveksle sine kabelerfaringer er de godt skjermet. Det er ikke slik som det blir hevdet at de blir invadert av «fornuftige» folk. De får stort sett bedrive sitt i fred!

    De trådene hvor vi elsker å være uenige er ikke trådene der kabelelskere møtes. Nå vil altså folk ha oss til å tro at kabelkritikk er allestedsnærværende. Det er feil, og enhver selvstyrt eksistens kan bedrive annet enn selvplaging ved å lese det de ikke tåler. Hvilke av trådene vi nå velter oss i er kabelerfaringslytteinntryktråder?

    Som et lite tillegg: hvorfor tror folk at det at enhver kan bruke pæng på hva en selv vil — idiotprisede kabler — bare er noe som angår dem selv? Tror de at de opererer i et vakuum.
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    De kablene som gir mest musikk:
    Vis vedlegget 462658
    Men en streng er ikke en streng.Mange varianter og priser og de låter som kabler,forskjellig.

    - Cellostrenger oversikt - Fiolinmaker Christer Skog


    Mon tro om cellister krangler om strenger som vi krangler om kabler;)

    The 10 Best Cello Strings Review 2017
    Ser at Dr. Thomastik er blant favorittene blant cellostrenger også, ikke bare gitar mm. Krangle om hva som er best? Det tror jeg da virkelig at de gjør... Mange pauser innen klassisk musikk... Hva skal nå folket ellers gjøre?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tråden du reagerer på er fire og et halvt år gammel, btw.
    Det betyr jo strengt tatt ingenting, Dazed...

    Disse debattene har jo gjentatt seg med det samme uendelige pissegnålet i MINST 4.5 år.
    Hver gang eg er innom sentralen, primært for å lese lyttetråden, så ser eg de øverste innleggene i de fleste tråder er et eller annet forbanna gnål om kabler. Og da blir eg minnet på korfor eg totalt mistet piffen på dette forumet.

    Den samme forbanna dustedebatten i ny innpakning, gjerne med oppstart en fredag ettermiddag/kveld, som bare baller på seg og ender med skitslening, furting, trådstenging og la di da. At dette er (presumptivt) voksne folk, er bare helt hinsides egentlig. At de gidder å holde på. Gang etter gang. Det er helt ubegripelig. At de ikke innimellom ser toskeskapen sjøl. Nye nick har erstattet gamle, men utover det er dette bare en evig (ond) sirkel her inne. Klovneri!



    Vi hadde jo tilløp til skikkelig barnslige fakter i musikktrådene også for noen år tilbake. Det endte med at trådene ble delt - tror begge parter lever helt greit med det fortsatt, uten at eg verken vet eller egentlig bryr meg så veldig lengre

    Kanskje det bare er å gjøre det samme her? Kabelentusiaster for seg, kabelskeptikere for seg! Så kan alle være glade og enige!

    Skjønner faèn ikke vitsen med å bruke timesvis på å diskutere/krangle om ting, ofte på et utrolig usaklig nivå, om noe man aldri vil bli enige om. Folk må uansett få lov til å gjøre som de vil med sine penger. Om noen vil kjøpe ht-kabler til 500 000,- so what? La de bare gjøre det da! Sjøl hadde eg brukt 1 000,- på kabler, og 499 000,- på plater om eg fikk en halv mill til disp.
    +1
     

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    Selv tror jeg ikke nevneverdig på kabler. De det refereres til her, er mer som ateister enn barn.
    De er så overbevist om at alle andres religion er feil, at de fremstår som en religiøs sekt.
    Alternativt har alle sekter det til felles at de overdriver fiendebildene for fremme egne poenger. En avart av stråmenn. For eksempel ved å si at de ikke tror det kan finnes forskjeller mellom kabler bare fordi de protesterer mot vrøvlete annonser og overdrevne priser:cool:
    Nå begynner vi å snakke! :D
     

    Brightside

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2012
    Innlegg
    297
    Antall liker
    112
    Sted
    Arendal
    Selv tror jeg ikke nevneverdig på kabler. De det refereres til her, er mer som ateister enn barn.
    De er så overbevist om at alle andres religion er feil, at de fremstår som en religiøs sekt.
    Jeg forslår at følgende betegnelser innføres prompte på hfs.
    "Kabeltilbeder" og "Kabelfornekter"

    Alternativt
    "Kabeltroende" og "Kabelvantro"
    Halleluja! Da må vi først ha en poll så vi kan ha en demokratisk avstemningen.
    Deretter må det opprettes en ordbok som.vi kan slå folk i hodet med når DE tar feil :p
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    @ Lovemusikk

    Er du blitt ny Moderator her nå ? Ser ikkenoe henvisning under avatar.......


    :cool:
    Nei, det gidd jeg ikke/har ikke tid å passe på dere :p

    Ja, det er fa.. ikke min feil at det var en gammel tråd.. dere maser jo i alt, eller linker til nye så en tror den er ny. :p ;)

    Uansett, tråden er like aktuell.
    En påstand som er like veldokumentert som salgsmateriellet hos en kabelprodusent 😎
    Dokumentert? Bare å lese siste ukers tråder og det vet du :)

    Frisøren din anbefaler selvsagt shampoo uten parabener og trinitrotoluen i sær innpakning med "fresh"- ord for å bygge opp ditt selvbilde slik at du kan imponere deg selv og folk du liker eller ikke liker. Nytteverdi og markedsverdi er jo to forskjellige ting.
    Kabeltrådene representerer et forum hvor man kan pleie sin misnøye, og det ser ut som fellesskap i moll er et utmerket sosialt lim.
    Hotel Cæsar-føljetongen blekner i forhold til disse trådene hvor man elegant kan trykke på "re-start" - knappen dersom manuset blir tynt.
    (Ala timebetalte morgentrette røykere utenfor arbeidsplassen kl 10:00 som hever dom over diverse....)
    Ikke fyre oppunder altså, men "lell da gutt" som de sier i Gudbrandsdalen.
    Antar det var myntet på meg?
    Mener du kabeltrådene er fritatt fra reglene + god oppførsel?
    Har selv oppført meg som en dust tidligere på andre ting, men en lærer.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Hva er problemet?
    Tilbakemeldinger som dette:
    Alle kabeltråder og andre krangletemaer er grunnen til att jeg nå har gått fra daglig (ofte flere ganger) besøkte denne siden, til å kansje titte innom en gang i uken. Kansje.. Hifisentralen er i ferd med å død som ett seriøst hifi forum i mine øyne. Dette er trist...
    og dette:
    Hver gang eg er innom sentralen, primært for å lese lyttetråden, så ser eg de øverste innleggene i de fleste tråder er et eller annet forbanna gnål om kabler. Og da blir eg minnet på korfor eg totalt mistet piffen på dette forumet.
    Det er ikke "kabelerfaringslytteinntrykktråder" som er problemet, heller ikke at kabler diskuteres på en saklig og kritisk måte. Problemet er vel mer det at slike diskusjonstråder utvikler seg til usaklig krangling med stadige gjentakelser og latterliggjøring av motparten (dette går begge veier selvsagt).

    Slike tråder kan føre til at folk mister interessen for hfs, og da bør vi vel tenke gjennom hva vi egentlig oppnår med slike tråder. Tross alt har vi vel alle - uavhengig av kabelståsted - interesse av at hfs skal være et levende forum.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    At to stykker jamrer endrer ikke på det faktum at de tråder hvor kabelgutta utveksler erfaring stort sett er uberørt av tullinger som meg.

    Det er noe merksnodig over at en mister lyst på hifisamværet bare fordi en ikke greier å holde seg vekk fra tråder en ikke liker. Veldig snålt. Utrolig snålt. Ikke til å tro.

    Dyrets utttalelse faller på sin egen urimelighet. Hva gjør han i disse trådene? Hvorfor snakker han ikke med Townes i musikktråden. Og Townes blir forbanne pga av en liste? Næh!

    Der har du onga!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Uten å snakke for alle så går jeg ut fra at de som er uenig i konklusjonene fra i går vil fortsette å krangle videre her inne.
    Resten av oss kan sikkert tone ned ting herfra, og siden mange tråder ble populert av nettopp disse medlemmene (meg selv inkludert) så burde frekvensen eller jammingen (eller skal det være jamringen?) avta, er forventningen.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er det ingen som nevner kabeltroll?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Men for helvete: Mener voksne herrer at det er et problem å bli eksponert for trådtitler i forumoversikten?

    Jeg har som tidligere nevnt ikke noe utbytte av å se på platecovere i "hva lytter du til"-tråden, sikkert fordi jeg ikke har brukt tid på å finne ut hvem det er verdt å lytte til rådene fra, og da blir alt bare hvit støy, så det ligger egentlig ingen kritikk av tråden i dette. Uansett har det falt meg lett å ikke klikke på linken til denne tråden i flere år, jeg legger knapt merke til den. Hvordan kan slikt være vanskelig? Og på toppen av det hele er det visst de som skriver i trådene som er "ungene", og ikke de lettstøtte som ikke klarer å la være å lese for så å klage og kreve stenging og represalier. Jeg sier som jeg liker å si: Kraftidioter!
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Lurer egentlig på hvem som er sårest i hårfestet her inne når det gjelder dette med kabler.
    Tror ikke det er de som stiller seg tvilende.
    Slik har det vel egentlig hvert i alle trossamfunn. Det er de som hyler høyest.
    Kabler er blitt en religion for noe.
     

    Oppoverbakke

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2017
    Innlegg
    120
    Antall liker
    36
    Lurer egentlig på hvem som er sårest i hårfestet her inne når det gjelder dette med kabler.
    Tror ikke det er de som stiller seg tvilende.
    Slik har det vel egentlig hvert i alle trossamfunn. Det er de som hyler høyest.
    Kabler er blitt en religion for noe.
    Nåja, det var din side av det og såvidt jeg har lest her inne, så er du godt plantet i jeg-bestemmer-hva-andre-skal-kjøpe-og-like-kategorien.
    Slik jeg opplever det, uten å ha tatt noen side her og som nokså nøytal, så er det ikke store forskjellen på noen av dere. Men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor skeptikerene er så bastante og påståelige på andres vegne?
    Lurer egentlig på om du og noen av de andre burde tatt en tur på Astrup Fearnley Museet og diskutert litt klokker. For en klokke skal jo helt klart bare vise tiden! Å kjøpe klokke til over 200 kroner er jo det største tullet som finnes her på jord.
    Nøff said!
     

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Men for helvete: Mener voksne herrer at det er et problem å bli eksponert for trådtitler i forumoversikten?

    Jeg har som tidligere nevnt ikke noe utbytte av å se på platecovere i "hva lytter du til"-tråden, sikkert fordi jeg ikke har brukt tid på å finne ut hvem det er verdt å lytte til rådene fra, og da blir alt bare hvit støy, så det ligger egentlig ingen kritikk av tråden i dette. Uansett har det falt meg lett å ikke klikke på linken til denne tråden i flere år, jeg legger knapt merke til den. Hvordan kan slikt være vanskelig? Og på toppen av det hele er det visst de som skriver i trådene som er "ungene", og ikke de lettstøtte som ikke klarer å la være å lese for så å klage og kreve stenging og represalier. Jeg sier som jeg liker å si: Kraftidioter!
    Har veldig lyst til å klikke liker på denne, men avslutningen blir for politisk ukorrekt. Foreslår at det side-nøytrale adjektivet "kraftidiot" ikke inngår i den tidligere omtalte ordboka, men erstattes med "kabeltråd-sutrer".
     

    Oppoverbakke

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2017
    Innlegg
    120
    Antall liker
    36
    Lurer egentlig på hvem som er sårest i hårfestet her inne når det gjelder dette med kabler.
    Tror ikke det er de som stiller seg tvilende.
    så er du godt plantet i jeg-bestemmer-hva-andre-skal-kjøpe-og-like-kategorien.
    Q.E.D
    Var det litt vanskelig for deg?
    Jeg kan gjerne kalle den andre kategorien for jeg-har-brukt-penger-på-kabel-og-vil-forsvare-det-til-siste-åndedrag-kategorien.
    Ble det lettere å leve for deg da?

    Det er så langt jeg kan se, ikke store forskjellen på noen av dere, men...
    Kranglefanter er dere uansett!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Lurer egentlig på hvem som er sårest i hårfestet her inne når det gjelder dette med kabler.
    Tror ikke det er de som stiller seg tvilende.
    så er du godt plantet i jeg-bestemmer-hva-andre-skal-kjøpe-og-like-kategorien.
    Q.E.D
    Var det litt vanskelig for deg?
    Jeg kan gjerne kalle den andre kategorien for jeg-har-brukt-penger-på-kabel-og-vil-forsvare-det-til-siste-åndedrag-kategorien.
    Ble det lettere å leve for deg da?

    Det er så langt jeg kan se, ikke store forskjellen på noen av dere, men...
    Kranglefanter er dere uansett!

    Sinna i dag? Ingenting av dette er vanskelig for meg, eller påvirker livskvaliteten nevneverdig. Jeg bare påpekte, litt artig, trodde jeg da, at "jeg er ikke hårsår"-innlegget ditt fremsto som ganske hårsårt. Ikke så mye som det neste innlegget ditt, dog. ;)

    ...Men det er jeg som er kranglefanten? :)

    Lighten up! Det er snart helg.
     

    Oppoverbakke

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2017
    Innlegg
    120
    Antall liker
    36
    Som sedvanlig, etter det jeg kan se på resten av innleggene, så fortsetter du i samme sporet. Du tåler ikke helt å bli motsagt tror jeg?
    Neida, oooooverhodet ikke sint! ;) Har ingentingen å bli sint for, siden jeg ikke er enige/uenig med noen av dere mest ekstreme. Bare lettere forundret over debatten, hersketekniknikkene som brukes og av alt voksne menn klarer å lire ut av seg.

    Fortsett med kranglingen din her inne, det må du da få lov til. Jeg bare påpekte hvordan dette ser ut for meg, som en utenforstående uten noen fot i noen av leirene. Men du kan sikkert jobbe litt med debatt tonen din og gire ned bruken av hersketeknikker. Det hadde nok hjulpet litt på at begge leirene kunne blitt enige. Og ta deg gjerne en tur til Astrup Fearnley Museet du også, tror du kunne fått ut litt energi der!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror bare jeg lar alt dette stå ubesvart. Jeg føler ikke jeg har "kranglet" i denne tråden. Hverken i de siste innleggene til deg eller tidligere, eller at jeg er "ekstrem" på noen måte, men det er selvsagt ikke opp til meg å vurdere.
     
    Sist redigert:

    Oppoverbakke

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2017
    Innlegg
    120
    Antall liker
    36
    Jeg ror bare jeg lar alt dette stå ubesvart. Jeg føler ikke jeg har "kranglet" i denne tråden. Hverken i de siste innleggene til deg eller tidligere, eller at jeg er "ekstrem" på noen måte, men det er selvsagt ikke opp til meg å vurdere.
    Nei, du gjorde ikke det. Du lot det ikke stå ubesvart, du svarte. Såpass edruelig må du vel være? Dersom dette er nivået det skal diskuteres på, så er det ikke rart dere ikke kan være enige!

    Nei, jeg har ikke vært i denne tråden. Den virker bare sånn passelig interessant, eller for å si det på en annen måte, totalt bortkastet!
    Så du har av naturlige grunner ikke kranglet med meg, og det skal vel sies at du ikke er av de verste her inne. Men jeg føler at enkelte one-linere er med på øke spesningsnivået, mere enn å senke det. Det hjelper ikke på debatten! En debatt som etter mitt skjønn ikke eksisterer, siden begge parter ikke hører hva den andre sier, det kommer ingen innrømmelser på noe hold og begge sider står helt fastlåst.

    Jeg har fulgt debatten og ikke tatt noen side. Fordi det ikke er noen side å ta.
    Men jeg undrer meg stort på engasjementet fra de skeptiske, det er forunderlig å se hvor indignerte det går ann å bli på andres vegne. Jeg undrer meg like stort over kabel fantikere som mener at man kan ødelegge et lydbilde totalt med en kabel. OK, ferdig! Neste.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn