Julen er her!

T

TT.

Gjest
Pussig. Var i butikken igjen i dag, men intet juleøl å se. Er vel rett rundt hjørnet. God helg folkens

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.471
Torget vurderinger
2
TTmania skrev:
Pussig. Var i butikken igjen i dag, men intet juleøl å se. Er vel rett rundt hjørnet. God helg folkens
Utsolgt .Juleølet er utsolgt.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.263
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Og da står det en flaske med julebrus fra cb på bordet her. God jul! :D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.471
Torget vurderinger
2
mteinum skrev:
Og da står det en flaske med julebrus fra cb på bordet her. God jul! :D
Norges desidert beste julebrus. Skal ta en tur til Kristiansand og kjøpe noen kasser.

T

TT.

Gjest
Iflg selveste Julenruskongen, er det KUN Aas julebrus som gjelder. Og er du i tvil, søk på Julebruskongen på YouTube

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.471
Torget vurderinger
2
TTmania skrev:
Iflg selveste Julenruskongen, er det KUN Aas julebrus som gjelder. Og er du i tvil, søk på Julebruskongen på YouTube
Julebruskongen har ikke stemmerett i mitt valg av julebrus.

T

TT.

Gjest
rolfozzy skrev:
TTmania skrev:
Julebruskongen har ikke stemmerett i mitt valg av julebrus.
Men uansett er videoen på YouTube verdt å se...he he

T

TT.

Gjest
Var innom Bohus i dag og der kunne man allerede kjøpe julepynt i form av kuler og annet fjas.

G

Gjestemedlem

Gjest
Blir jo litt ensformig dette julestyret. Samme fantasiløse maset om igjen hvert eneste år. Kunne vært mer moro om man fant noen nye påskudd til et par fridager og en familiemiddag midt på vinteren.

Tenk om Halloween skulle begynt 3 måneder for tidlig også. Hadde fort gått lei det også da.

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Gjestemedlem skrev:
Blir jo litt ensformig dette julestyret. Samme fantasiløse maset om igjen hvert eneste år. Kunne vært mer moro om man fant noen nye påskudd til et par fridager og en familiemiddag midt på vinteren.

Tenk om Halloween skulle begynt 3 måneder for tidlig også. Hadde fort gått lei det også da.
Ja, en måned i forkant holder i massevis.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
har fortsatt juleøl igjen fra 2002, 2003 og 2004. 8)
Interessant smak og effekt. ;D

T

TT.

Gjest
ErosLoveking skrev:
har fortsatt juleøl igjen fra 2002, 2003 og 2004. 8)
Interessant smak og effekt. ;D
når øl har en holbarhet på på ca ni mnd. så er nok det en spennende opplevelse

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Erfaringsmessig så er det norske juleølet best det første året etter utgått dato. (seriøst)
Etter det så blir det daffere og daffere, mørkere og svartere, med "skumle" bivirkninger. ;D

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Elektron skrev:
Da er det vel på tide å finne frem julemusikken også

Elektron
Hei!
Faktisk ble denne spilt i går kveld, ikke for å starte juleforberedelsene riktignok, men for å teste den nye cd-spilleren min på nydelig flygelklang, og du verden, den satt!!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.471
Torget vurderinger
2
Ikke lenge igjen til jul nå.

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
15
Sted
Vestfold
rolfozzy skrev:
Ikke lenge igjen til jul nå.
Så var julen kommet til indre Vestfold.
Dumpet ned i postkassen i dag.
Nytes forsiktig sammen med noen brune edle dråper. ;D

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Det beste med ultraførjulshysteriet ankom butikken på hjørnet i dag; Julebrusen fra Hamar/Lillehammer Bryggeri. Sammen med rom og isbiter gjør den at jeg er sløvt likegyldig til påtrengende pynt og dall.

N

nslookup

Gjest
julen er kun for religiøse og handelsstand. burde være avskaffet etter "min" mening.....

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
nslookup skrev:
julen er kun for religiøse og handelsstand. burde være avskaffet etter "min" mening.....
Hæ ? Da blir det jo ingen harde pakker under juletreet.

N

nslookup

Gjest
Roberten skrev:
nslookup skrev:
Hæ ? Da blir det jo ingen harde pakker under juletreet.
du får heller ønske deg noe hardt til din fødselsdag!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Etter at jeg sluttet i den hellige handelstand har jeg lært meg å sette pris på jula. Driter i hallejulapreiket, stresset på forhånd og alt det der, men selve romjula er utrolig deilig avslappa. Samfunnet burde gått i romjulsgiret oftere.

N

nslookup

Gjest
ErosLoveking skrev:
Etter at jeg sluttet i den hellige handelstand har jeg lært meg å sette pris på jula. Driter i hallejulapreiket, stresset på forhånd og alt det der, men selve romjula er utrolig deilig avslappa. Samfunnet burde gått i romjulsgiret oftere.
det vil alltid være fortreffelig med noen fridager.

G

Gjestemedlem

Gjest
ErosLoveking skrev:
Det fine med romjulen er vel at julen er over, mange har fri og kan drikke vin samtidig og de obligatoriske familietreffene er unnagjort for denne gang.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
nslookup skrev:
ErosLoveking skrev:
Det er STOR forskjell på "et par fridager" og romhjulen. I romhjulen går hele samfunnet for kvart maskin og det er det som er så genialt med julen! Du kan ramle inn hos folk og de er faktisk hjemme og i avslappet modus.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
nslookup skrev:
ErosLoveking skrev:
Har friuke hver 3. uke og 5 dagers langhelg hver 3. helg, så jeg vet alt om det å ha fri. ;D
I romjula virker folk mindre stressa og omgjengelige enn ellers i året. Bare en registrering fra min side.

N

nslookup

Gjest
Spiralis skrev:
nslookup skrev:
ErosLoveking skrev:

Det er STOR forskjell på "et par fridager" og romhjulen. I romhjulen går hele samfunnet for kvart maskin og det er det som er så genialt med julen! Du kan ramle inn hos folk og de er faktisk hjemme og i avslappet modus.
det heter å stikke fingern i jorda..

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
nslookup skrev:
Spiralis skrev:
nslookup skrev:
ErosLoveking skrev:

I den angjeldene årstid er det, her jeg bor, gjerne litt for meget tele i jorden til at det anses anbefalelsesverdig å "stikke fingeren i jorden"!

N

nslookup

Gjest
Spiralis skrev:
nslookup skrev:
Spiralis skrev:
nslookup skrev:
ErosLoveking skrev:

I den angjeldene årstid er det, her jeg bor, gjerne litt for meget tele i jorden til at det anses anbefalelsesverdig å "stikke fingeren i jorden"!
På sitt beste er han rasende festlig!

http://herregud.com/

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
2. juledag bør naturligvis avskaffes som offentlig høytidsdag. Det som feires er jo i realiteten vintersolverv (22. desember). En fridag er nok. Ellers inaktivitet, fedme og fyll.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
BBking skrev:
2. juledag bør naturligvis avskaffes som offentlig høytidsdag. Det som feires er jo i realiteten vintersolverv (22. desember). En fridag er nok. Ellers inaktivitet, fedme og fyll.
Snakk for Dem selv min gode mann ! ( Ateist !! :mad: :p )

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Hedninger bør naturligvis ikke feire jul.

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Nå har vel de religiøse samme rett til å etablere tradisjoner som vi andre har. Om det skulle vært pålagt å finne en dato ingen har fra før ville det tilsvare forbud. (Vi kan altså ikke være like intolerante som de religiøse, f.eks kristne)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
BT skrev:
Du mener hedningene burde ta opp de gamle vikingetradisjonene med å drikke seg sanseløse omkring vintersolverv? T
???

Den tradisjonen har da aldri blitt nedlagt.

Topp Bunn