Julen er her!

T

TT.

Gjest
Jeg var en tur i butikken for å gjøre min daglig handel og til min forskrekkelse hadde allerede julesjokoladen kommet på plass. Dette er altfor tidlig. Dette er helt forkastelig
enig?

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.284
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Her er det pepperkaker og kakemenn på plass.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg er ytterst enig. Julen har INGENTING å gjøre her så tidlig.

Tror jeg har postet en slik tråd de 3 siste årene, men du kom meg i forkjøpet.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.289
TTmania skrev:
Jeg var en tur i butikken for å gjøre min daglig handel og til min forskrekkelse hadde allerede julesjokoladen kommet på plass. Dette er altfor tidlig. Dette er helt forkastelig
enig?
Folk er generelt desillusjonerte og lei av livet. De har et behov for å drømme seg bort i marsipangriser og julepølser.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Så faktisk at det var med julepynt i... var det Allers?

Dette begynner å bli latterlig

Mvh

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
TTmania skrev:
Dette er helt forkastelig
enig?
Nei. Sist jeg så statistikk på dette kjøpte i alle fall folk julesjokolade i store mengder også så tidlig, og det synes jeg de får få lov til.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
De må jo få dritten ut på markedet før påskevarene kommer.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Bach_Man skrev:
De må jo få dritten ut på markedet før påskevarene kommer.
På Prix-sjappa her står det fremdeles en handlevogn med påskesjokolade til halv pris. :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.474
Torget vurderinger
2
Går et program på NRK fra 60tallet. Forrige gang var fra 1962. Allerede da syntes de fleste at julemaset begynte alt for tidlig. Så hva er nytt ?

raytur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2008
Antall liker
15
Sted
Vestfold
Jeg tror ikke jula blir det samme etter denne.

Ligger i bestilling og spenningen er stor

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
rolfozzy skrev:
Jeg tror ikke jula blir det samme etter denne.

Det blir ihvertfall en annerledes jul. For første gang i livet har jeg faktisk forhåndsbestilt en juleplate. :D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Pinnekjøtt og Gammel Opland. Reititei. 8)

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
I fjor prøvesmakte jeg pinnekjøttet allerede tidlig i oktober. Det tok heller ikke lange tiden før jeg gjerne byttet ut grillet kylling fraferksvaredisken med stekt ribbestykke. Slikt blir man tjukk av. Dessuten blir jo ikke julematen - servert på julaften - det samme høydepunktet.

Så i år blir det andre boller:)

Det klages mye på at handelsstanden setter i gang julefeiringen altfor tidlig. Men det er da fullt mulig å "ignorere" denslags, slik man ignorerer annen reklame. Så vil sikkert mange si at "det er trist at jula har blitt reklame", men sånn har det nå en gang blitt. Og vi nordmenn, med vårt rause forbruk, er absolutt med på å provosere det fram.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.104
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Espen R skrev:
TTmania skrev:
enig?
Folk er generelt desillusjonerte og lei av livet. De har et behov for å drømme seg bort i marsipangriser og julepølser.
Da bør de begynne med HiFi!
Jeg kjøper musikk jevnt og trutt, drikker litt akevitt, og har jul hele året.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.831
Torget vurderinger
0
Garanterer herved at jeg IKKE kommer til å kjøpe eller spise julemasipan / julesjokolade før julen er her !
Og mulig jeg lar boicotten gå så langt i år at jeg kutter det ut totalt. Julebrusen og juleøl MÅ dessverre kjøpes i god tid før jul fordi butikkene her oppe bruker å gå tom for sorten god tid før jul. Men det vil IKKE bli prøvesmaking før advent ! Bankers !!

"Prejuleshopping" blir det nok en liten forsmak på i midten av november ( litt tidlig egentlig :-[ ) da vi skal en liten tur til Århus og København på den tiden. Men den "den store julegaveshoppingturen" i år blir til Dublin og ikke før kalenderen viser desember ! :D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
"Prejuleshopping" blir det nok en liten forsmak på i midten av november ( litt tidlig egentlig :-[ ) da vi skal en liten tur til Århus og København på den tiden. Men den "den store julegaveshoppingturen" i år blir til Dublin og ikke før kalenderen viser desember ! :D
Den perfekte plassen å stikke innom i AArhus eller København når man trasker rundt på juleshopping. De har noe av det beste bakverket som finnes, fantastisk kaffe (som de brenner selv) og noen nydelige småretter, alle viner med fast påslag og masser av økologiske produkter fra småprodusenter, og ingen ublu priser heller. Prøv den i Guldsmedgade i AArhus f.eks. Men de er kun åpen på dagtid.

Varmeste anbefalinger.

http://www.emmerys.dk

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Like sikkert som at julen kommer dukker det opp en haug med folk som skal klage på at julemarsipanen kommer for tidlig.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.289
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
Den perfekte plassen å stikke innom i AArhus eller København når man trasker rundt på juleshopping. De har noe av det beste bakverket som finnes, fantastisk kaffe (som de brenner selv) og noen nydelige småretter, alle viner med fast påslag og masser av økologiske produkter fra småprodusenter, og ingen ublu priser heller. Prøv den i Guldsmedgade i AArhus f.eks. Men de er kun åpen på dagtid.

Varmeste anbefalinger.

http://www.emmerys.dk
Det hørtes fantastisk deijligt ut. Å sitte på en koselig kafè i Køben og observere at julen sklider forbi.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Julen i Køben blir nok ikke helt som den pleier. Det er en stor miljøkonferanse der i Desember. Handelstanden er visstnok ikke fornøyd siden hotellene blir fylt opp med konferansedeltagere og ikke barnefamilier som skal på julemarkedet på tivoliet.
Det var meningen vi skulle, men ble anbefalt å la vær. Vi reiser til Gøteborg og Liseberg istedenfor.

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Etter å ha vært forarget over tidlig jul i mange år har jeg kapitulert. Det er jo det Nordmannen vil ha!
Han vil også ha dårlige realityserier på reklamefinansierte TV kanaler, tannløs pop på P4, komplette surroundanlegg til under 2000,- 0 vegavgift, 0 bompengefinansiering osv.
Og det nytter ikke hva vi enn sier i vår egen lille klikk av bedrevitere. Jeg er overbevist at det må bli(mye) verre før det blir bedre.

Derfor vil jeg fra nå av begynne å etterspørre julemarsipan i september, påskemarsipan i januar og 17 mai i mars. Alt for å tilskynde prosessen slik at vi kan komme oss på bena igjen.

Seriøst,

AD

EDIT: Skrivefeil. Det går for fort når man surfer i arbeidstiden.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
ArtDeco skrev:
Etter å ha vært forarget over tidlig jul i mange år har jeg kapitulert. Det er jo det Nordmannen vil ha!
Han vil også ha dårlige realityserier på reklamefinansierte TV kanaler, tannløs pop på P4, komplette surroundanlegg til under 2000,- 0 veiagift, 0 bompengefinansiering osv.
Og det nytter ikke hva vi enn sier i vår egen lille klikk av bedrevitere. Jeg er overbevist at det må blir (mye) verre før det blir bedre.

Derfor vil jeg fra nå av begynne å etterspørre julemarsipan i september, påskemarsipan i januar og 17 mai i mars. Alt for å tilskynde prossessen slik at vi kan komem oss på bena igjen.

Seriøst,

AD
Tja, du treffer meg på et par punkter der:
P4 i er i det minste hophopfri sone, så jeg slipper å skifte kanal så ofte når jeg er ute og kjører. Da får det heller være at man blir smålei av at reportoaret er på tilnærmet ensifret antall låter som spilles igjen og igjen. Jeg er for 0 i bompengefinansiering fordi det er en usosial og urettferdig skatt som i tillegg er ekstremt kostbar å kreve inn. Surroundoppsett bør man bruke minst mulig på, og heller skaffe seg en solid tokanaler med vinylrigg og gode rør.
Om det er tidlig jul eller ikke bruker jeg i alle fall ikke en kalori på, for å si det bokstavlig. Dersom produsentene av julemarsipan mener det gir dem best resultat, må de få lov til det. Det får være grenser for hva som skal reguleres.

T

TT.

Gjest
BT skrev:
Like sikkert som at julen kommer dukker det opp en haug med folk som skal klage på at julemarsipanen kommer for tidlig.
Ta en titt på kalenderen, så kanskje det går opp for deg

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
TTmania skrev:
BT skrev:
Ta en titt på kalenderen, så kanskje det går opp for deg
9. oktober - julemarsipanen er her - alt er ved det normale.

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Antall liker
1
Jeg jobba i butikk før.. 1 oktober kom de første marsipanene..
de kom, uten bestilling, ergo vi kunne ikke gjøre noe med det.. og måtte rett og slett legge det ut..

men det går unna, folk kjøper.. så hvis det er et marked for det, så hvorfor ikke..
men får meg begynner jula 1. desember:)

det var en innom som tok bilde av marsipan boksen... tror han var en smule sjokkert:p

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
For meg begynner jula 24. desember...

Topp Bunn