Jubileumsmodellen Pro-Ject Debut Pro – ikke akkurat en Debutant

Pro-Ject_Debut_PRO-6.jpg


Vinylgiganten Pro-Ject fyller 30 år, og markerer det med en jubileumsmodell i volumserien Debut. Og Debut Pro er noe langt mer enn en vanlig Debut som er litt ekstra pen i tøyet, pyntet til fest

Selv om Pro-Ject langt fra er eldst av de profilerte, nålevende platespillerprodusentene, er det i år 30 år siden de ble grunnlagt i Mistelbach i Østerrike, en liten times kjøretur nord for Wien. Men de har i løpet av disse årene rukket å bli den ledende platespillerprodusenten, og er etter hvert blitt store innen vinylrelatert elektronikk. Og selv om, hovedkontor og design fremdeles foregår i Mistelbach, er selve produksjonen flyttet til Tsjekkia og Slovakia.

Når denne giganten skal markere sitt 30-års jubileum er det derfor gjerne naturlig at de også velger en videreutvikling av en av volummodellene, og Debut er en av disse. Den befinner seg i et segment som er en fornuftig kombinasjon av økonomi og pris i forsiktig mellomklasse for dem som ikke satser på HighEnd-spillere, og konkurrerer typisk med andre volumspillere som Rega Planar 2.

Men i motsetning til det vi registrerer hos enkelte andre produsenter som skal lage jubileumsmodeller er ikke en forsiktig oppgradering eller kosmetisk pynt som gir en treffende beskrivelse av Pro-Ject Debut PRO. Her kan vi lett få inntrykk av at Pro-Ject har utforsket hvor langt de kan ta utviklingen av Debut-serien uten at den bokstavelig talt helt går fra konseptene.

Les hele nyhetsartikkelen om Pro-Ject Debut PRO hos Audiophile.no

Pro-Ject_Debut_PRO-10 (1).jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 8
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn