Jonas Gahr Støre

Status
Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.367
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
coolbiz skrev:
Gahr Støre er flink til å ro, i det minste. Det skal han ha.

"Hemmelige" ::)

Ja,ja. I FRPs verden passer det nok bra. Skal bli flott med idioten P. Sandberg som justisminister og gud vet hvem som utenrisk-krigshisser.

I januar 1997 ble Sandberg dømt for å ha slått og skallet ned en asylsøker på en privatfest i Levanger 2.februar 1995. Sandberg slapp fengselsstraff, men fikk et forelegg på kr 3000.
I 2006, på samme tid han var leder av Stortingets transportkomité, ble han dømt for overtredelse av trafikkloven, da han ble tatt i å kjøre i 100 km/t i en 60-sone. Dette er, etter Høyesteretts føringer, mellom 5-10 km/t fra å medføre ubetinget fengselsstraff. I stedet ble Sandberg dømt til 21 dagers betinget fengsel, inndragelse av førerkort i 8 måneder, samt et forelegg på kr. 9000

Jeg var til stede på den festen. Brukte hele kvelden på å krangle med denne storkjefta idioten.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.531
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
dag1234 skrev:
Men kjære lille du, det er alt innskrenkininger i ytringsfriheten vår. Injurier, rasisme, homofobi, ect... Elementær kunnskap som alle vet og som det store flertall ønsker. Kun ekstremister ønsker at alt skal være lov, for det betyr de sterkes rett.
Som sagt, her finner jeg ikke mye å være enig i. Ytringsfrihet er en vesentlig del av vaksinen som behøves for å beskytte samfunnet mot ekstremisme, idet meninger og synspunkter dermed fritt kan diskuteres og evt. ekstreme ideologier og grupperinger røkes ut istedenfor å få utvikle seg i det skjulte.

dag1234 skrev:
Og da har jeg fått fremlagt mitt syn, og ser ikke noen hensikt i å føre debatten videre.
Som du vil, med det kunne vært interessant å vite om du eller noen andre mener at meninger, virkelighetsbeskrivelser eller ideologier som er religiøst fundert skal nyte særskilt vern mot kritikk, og i tilfelle hvorfor.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.572
Torget vurderinger
1
Å opptre arrogant, uhøflig og bedrevitersk er ingen rettighet, men noe de svake tyr til i mangel på vektige argumenter
Så du mener Støre stort sett burde holde kjeft…..

Jeg er absolutt enig, Støres største bragd er å snakke mye og fint, uten at han mener eller formidler noe som helst.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
lars_erik skrev:
coolbiz skrev:

Ja,ja. I FRPs verden passer det nok bra. Skal bli flott med idioten P. Sandberg som justisminister og gud vet hvem som utenrisk-krigshisser.

I januar 1997 ble Sandberg dømt for å ha slått og skallet ned en asylsøker på en privatfest i Levanger 2.februar 1995. Sandberg slapp fengselsstraff, men fikk et forelegg på kr 3000.
I 2006, på samme tid han var leder av Stortingets transportkomité, ble han dømt for overtredelse av trafikkloven, da han ble tatt i å kjøre i 100 km/t i en 60-sone. Dette er, etter Høyesteretts føringer, mellom 5-10 km/t fra å medføre ubetinget fengselsstraff. I stedet ble Sandberg dømt til 21 dagers betinget fengsel, inndragelse av førerkort i 8 måneder, samt et forelegg på kr. 9000

Jeg var til stede på den festen. Brukte hele kvelden på å krangle med denne storkjefta idioten.
Hvem som er idioten kan sikkert diskuteres..........

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
lars_erik skrev:
coolbiz skrev:

Hvem som er idioten kan sikkert diskuteres..........
Politikk bryr jeg meg ikke mye om, men slåssing har jeg litt mer peiling på som tidligere dørvakt på en brun pub med lugubert klientell. Og en voksen mann som skaller noen ned uten å være sterkt truet uten støtte eller mulighet til å slippe unna er en idiot. Han har utrolig lite peiling, i og med at skalling faktisk er ganske farlig. Jeg har brukt samme teknikken, men ikke i voksen alder. Primitiv kan det hende jeg er, men ikke så dum.

P

Parelius

Gjest
dag1234 skrev:
Parelius skrev:
HC skrev:
dag1234 skrev:
HC skrev:
Honkey-Chateau skrev:
At han har ryggrad nok, Oddgeir, til å stå i kontakt med utgrupper som ingen andre vil ta i med naboens ildtang, vitner faktisk om at han står for noe, og har en ide han tør følge, selv om kostnadene kan bli nokså store.
Hvor var den ryggraden da ha skjøv Selbekk og miniatyr tidsskriftet Magazinet foran seg i et skamløst knefall til fundamentalistene?
Det sier jeg lite på. Selbekk viser dårlig dømmekraft og har en lang vei å gå før han blir tatt alvorlig.
Støre gikk på Al Arabiya og unnskyldte vår viktigste og mest grunnleggende rettighet, ytringsfriheten. Med seg hadde han en offergave, Vebjørn Selbekk. Støres skjøv Selbekk og Magazinet foran seg for å marginalisere "overtrampet" mot Islam. Støre puttet Selbekk i samme bås som ambassadebrennerne og selvmordsbomberne. Støre visste at de samme faksimilene var trykket i både Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad men løy gjentatte ganger om dette ved å hevde at kun den fundamentalistiske lille avisen Magazinet hadde trykket tegningene.

Man kan mene hva man vil om Vebjørn Selbekk men han fortjente ikke den behandlingen han fikk av Stoltenberg/Støre. Som utenriksminister skal man beskytte sine borgeres grunnleggende rettigheter, ikke dolke dem i ryggen og pisse på ytringsfriheten.
Godt sagt!

Det er noe ubehagelig over at konstitusjonsbestemmelser og prinsipper selges ut til fordel for pragmatikken.
Selbekk er jo et troverdig vitne om våre kostitusjonelle rettigheter og prinsipper?
Irrelevant, skulle jeg tro.

Jeg har aldri sagt noe slikt om Selbekk.

G

Gjestemedlem

Gjest
HC skrev:
Jammen bra at du ikke er høyesterettsdommer.
Slik ser USA på ytringsfriheten:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2011/03/03/AR2011030304124.html
Det er vel rimelig grunn å tro at den eneste grunnen til at denne og andre slike hatgrupper blir tolerert er at de er religiøse. Jeg har vanskelig for å se at den samme beskyttelsen vil gis til anti-religiøse eller rent politiske ultrakontroversielle grupper. Religion trumfer alt i USA, samme hvor ille det er. :-\

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
dag1234 skrev:
At noe er lov, er ikke det samme som at man bør. Det er lov å bruke hele hode, ikke bare lillehjernen. Men han har neppe så store hjernen, sikkert derfor han har flådd fruen nedentil og teipet resutatet i trynet.
Han er en latterlig figur og en farlig mann med sine 'prinsipper', og jeg vil aldri forsvare retten hans til å krenke og spre hat.
At noe er lov og legitimt betyr ikke at alle trenger å like det, men det legitimerfer ikke JGS' oppførsel. Det Selbekk faktisk gjorde var å illustrere en artikkel om billedforbudet i islam med en faksimile. Motivasjonen hans kan man gjerne spekulere i, men ytringen var helt grei. At du ikke ser det illustrerer vel at du er en latterlig og prinsippløs figur, men trolig harmløs.

"krenke og spre hat"? smiley i dag: ::)

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
3
lars_erik skrev:
Ok, du går på en fest, og i stedet for å ha det morro, sjekke opp noen damer, kanskje knulle hvis du er heldig, så bruker du hele kvelden på å krangle med en fyr?
Jeg blir ikke overrasket dersom det er en tendens til at folk har sluttet å invitere deg på fester.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.968
totte skrev:
Det Selbekk faktisk gjorde var å illustrere en artikkel om billedforbudet i islam med en faksimile. Motivasjonen hans kan man gjerne spekulere i, men ytringen var helt grei.
Pisspreik. Selbekk brukte artikkelen kun som skalkeskjul for å kunne trykke tegningen. Jeg blir dårlig av en slik gudfryktig fjott som beviser sin overlegenhet ved å hetse andre religioner. Ytringsfrihet er ikke det samme som ytringsplikt.

P

Parelius

Gjest
Pink_Panther skrev:
totte skrev:
Det Selbekk faktisk gjorde var å illustrere en artikkel om billedforbudet i islam med en faksimile. Motivasjonen hans kan man gjerne spekulere i, men ytringen var helt grei.
Pisspreik. Selbekk brukte artikkelen kun som skalkeskjul for å kunne trykke tegningen. Jeg blir dårlig av en slik gudfryktig fjott som beviser sin overlegenhet ved å hetse andre religioner. Ytringsfrihet er ikke det samme som ytringsplikt.
(Min uth.)

Pjatt!

Jeg trodde ytringsfriheten var til for at en ikke trengte få gehør fra andre før en ytret seg.

Det er sikkert greit nok å diskutere hva som er «klokt» å gjøre i visse sammenhenger, men hva som ansees som klokt kan jo, som vi alle vet, varierer fra person til person i en del tilfeller. Historien om hva visse folk anser som klokt er ikke alltid like artig å lese.

Ytringsfrihet har ikke noe med klokskapen i ytringen å gjøre. Like lite har det å gjøre med andres undersøkelser av ytrerens indre organer å gjøre. Greier en ikke å ta det inn over seg, så bør en slutte å hylle ytringsfriheten og vise kortene sine. Diskuter gjerne «klokskapen», men ikke bland kortene!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Ytringsfrihet handler om at man skal få si også ting som andre tar anstøt av. Ytringer som "takk for i dag", "lagom er best" og "Jesus elsker alle barna" er tilstrekkelig lite kontroversielle til at de ikke trenger noe forsvar. Dersom ytringsfriheten ikke omfatter ytringer som hvemdetnåmåttevære synes er "egnet til å fremme hat" eller "krenke religiøse følelser" så er det ikke allverden igjen av den, egentlig ingenting. Også i Nord-Korea har man frihet til å si at "Kim er vår store far" og "Vårt heltemodige folk vil knuse dukkene i sør". Jeg synes at Pink_Panther og Dag1234 ytrer seg som de tungnemme idioter de sikkert er, men de må nå få holde på. Comprende?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.968
totte skrev:
Jeg synes at Pink_Panther og Dag1234 ytrer seg som de tungnemme idioter de sikkert er, men de må nå få holde på. Comprende?
Den største forskjellen på deg og Selbakk er at han ikke gjemmer seg bak et nick. Han skal ha ros for å ikke være feig. Comprende?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.367
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
totte skrev:
dag1234 skrev:
At noe er lov, er ikke det samme som at man bør. Det er lov å bruke hele hode, ikke bare lillehjernen. Men han har neppe så store hjernen, sikkert derfor han har flådd fruen nedentil og teipet resutatet i trynet.
Han er en latterlig figur og en farlig mann med sine 'prinsipper', og jeg vil aldri forsvare retten hans til å krenke og spre hat.
At noe er lov og legitimt betyr ikke at alle trenger å like det, men det legitimerfer ikke JGS' oppførsel. Det Selbekk faktisk gjorde var å illustrere en artikkel om billedforbudet i islam med en faksimile. Motivasjonen hans kan man gjerne spekulere i, men ytringen var helt grei. At du ikke ser det illustrerer vel at du er en latterlig og prinsippløs figur, men trolig harmløs.

"krenke og spre hat"? smiley i dag: ::)
Og at du skriver det du gjør, om andre forumedlemmer, understreker til fulle at en slik karakteristikk blir alt for mild for hva som kan sies om deg.
Jeg registrer også-nok en gang- at en bestemt moderator er innom, uten å moderere slike personangrep.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
totte skrev:
Jeg synes at Pink_Panther og Dag1234 ytrer seg som de tungnemme idioter de sikkert er, men de må nå få holde på. Comprende?
Den største forskjellen på deg og Selbakk er at han ikke gjemmer seg bak et nick. Han skal ha ros for å ikke være feig. Comprende?
Jeg visste ikke at dette var en konkurranse i mot. Jeg snakker i det minste bare nedsettende om dem som deltar i diskusjonen, så jeg tar i det minste ikke sisteplass. Comcomprende?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.951
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Og der stenges tråden. Har inntatt noen enheter og ønsker ikke å utføre noen moderering nå.
Kanskje flere ikke burde lagt inn noen syrlige innlegg i alkorus?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn