Gahr Støre er flink til å ro, i det minste. Det skal han ha.
"Hemmelige" :coolbiz skrev:Gahr Støre er flink til å ro, i det minste. Det skal han ha.
Som sagt, her finner jeg ikke mye å være enig i. Ytringsfrihet er en vesentlig del av vaksinen som behøves for å beskytte samfunnet mot ekstremisme, idet meninger og synspunkter dermed fritt kan diskuteres og evt. ekstreme ideologier og grupperinger røkes ut istedenfor å få utvikle seg i det skjulte.dag1234 skrev:Men kjære lille du, det er alt innskrenkininger i ytringsfriheten vår. Injurier, rasisme, homofobi, ect... Elementær kunnskap som alle vet og som det store flertall ønsker. Kun ekstremister ønsker at alt skal være lov, for det betyr de sterkes rett.
Som du vil, med det kunne vært interessant å vite om du eller noen andre mener at meninger, virkelighetsbeskrivelser eller ideologier som er religiøst fundert skal nyte særskilt vern mot kritikk, og i tilfelle hvorfor.dag1234 skrev:Og da har jeg fått fremlagt mitt syn, og ser ikke noen hensikt i å føre debatten videre.
Så du mener Støre stort sett burde holde kjeft ..Å opptre arrogant, uhøflig og bedrevitersk er ingen rettighet, men noe de svake tyr til i mangel på vektige argumenter
Hvem som er idioten kan sikkert diskuteres..........lars_erik skrev:"Hemmelige" :coolbiz skrev:Gahr Støre er flink til å ro, i det minste. Det skal han ha.
Ja,ja. I FRPs verden passer det nok bra. Skal bli flott med idioten P. Sandberg som justisminister og gud vet hvem som utenrisk-krigshisser.
I januar 1997 ble Sandberg dømt for å ha slått og skallet ned en asylsøker på en privatfest i Levanger 2.februar 1995. Sandberg slapp fengselsstraff, men fikk et forelegg på kr 3000.
I 2006, på samme tid han var leder av Stortingets transportkomité, ble han dømt for overtredelse av trafikkloven, da han ble tatt i å kjøre i 100 km/t i en 60-sone. Dette er, etter Høyesteretts føringer, mellom 5-10 km/t fra å medføre ubetinget fengselsstraff. I stedet ble Sandberg dømt til 21 dagers betinget fengsel, inndragelse av førerkort i 8 måneder, samt et forelegg på kr. 9000
Jeg var til stede på den festen. Brukte hele kvelden på å krangle med denne storkjefta idioten.
Politikk bryr jeg meg ikke mye om, men slåssing har jeg litt mer peiling på som tidligere dørvakt på en brun pub med lugubert klientell. Og en voksen mann som skaller noen ned uten å være sterkt truet uten støtte eller mulighet til å slippe unna er en idiot. Han har utrolig lite peiling, i og med at skalling faktisk er ganske farlig. Jeg har brukt samme teknikken, men ikke i voksen alder. Primitiv kan det hende jeg er, men ikke så dum.Gubra skrev:Hvem som er idioten kan sikkert diskuteres..........lars_erik skrev:"Hemmelige" :coolbiz skrev:Gahr Støre er flink til å ro, i det minste. Det skal han ha.
Ja,ja. I FRPs verden passer det nok bra. Skal bli flott med idioten P. Sandberg som justisminister og gud vet hvem som utenrisk-krigshisser.
I januar 1997 ble Sandberg dømt for å ha slått og skallet ned en asylsøker på en privatfest i Levanger 2.februar 1995. Sandberg slapp fengselsstraff, men fikk et forelegg på kr 3000.
I 2006, på samme tid han var leder av Stortingets transportkomité, ble han dømt for overtredelse av trafikkloven, da han ble tatt i å kjøre i 100 km/t i en 60-sone. Dette er, etter Høyesteretts føringer, mellom 5-10 km/t fra å medføre ubetinget fengselsstraff. I stedet ble Sandberg dømt til 21 dagers betinget fengsel, inndragelse av førerkort i 8 måneder, samt et forelegg på kr. 9000
Jeg var til stede på den festen. Brukte hele kvelden på å krangle med denne storkjefta idioten.
Irrelevant, skulle jeg tro.dag1234 skrev:Selbekk er jo et troverdig vitne om våre kostitusjonelle rettigheter og prinsipper?Parelius skrev:Godt sagt!HC skrev:Støre gikk på Al Arabiya og unnskyldte vår viktigste og mest grunnleggende rettighet, ytringsfriheten. Med seg hadde han en offergave, Vebjørn Selbekk. Støres skjøv Selbekk og Magazinet foran seg for å marginalisere "overtrampet" mot Islam. Støre puttet Selbekk i samme bås som ambassadebrennerne og selvmordsbomberne. Støre visste at de samme faksimilene var trykket i både Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad men løy gjentatte ganger om dette ved å hevde at kun den fundamentalistiske lille avisen Magazinet hadde trykket tegningene.dag1234 skrev:Det sier jeg lite på. Selbekk viser dårlig dømmekraft og har en lang vei å gå før han blir tatt alvorlig.HC skrev:Hvor var den ryggraden da ha skjøv Selbekk og miniatyr tidsskriftet Magazinet foran seg i et skamløst knefall til fundamentalistene?Honkey-Chateau skrev:At han har ryggrad nok, Oddgeir, til å stå i kontakt med utgrupper som ingen andre vil ta i med naboens ildtang, vitner faktisk om at han står for noe, og har en ide han tør følge, selv om kostnadene kan bli nokså store.
Man kan mene hva man vil om Vebjørn Selbekk men han fortjente ikke den behandlingen han fikk av Stoltenberg/Støre. Som utenriksminister skal man beskytte sine borgeres grunnleggende rettigheter, ikke dolke dem i ryggen og pisse på ytringsfriheten.
Det er noe ubehagelig over at konstitusjonsbestemmelser og prinsipper selges ut til fordel for pragmatikken.
Det er vel rimelig grunn å tro at den eneste grunnen til at denne og andre slike hatgrupper blir tolerert er at de er religiøse. Jeg har vanskelig for å se at den samme beskyttelsen vil gis til anti-religiøse eller rent politiske ultrakontroversielle grupper. Religion trumfer alt i USA, samme hvor ille det er. :-\HC skrev:Jammen bra at du ikke er høyesterettsdommer.
Slik ser USA på ytringsfriheten:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2011/03/03/AR2011030304124.html
At noe er lov og legitimt betyr ikke at alle trenger å like det, men det legitimerfer ikke JGS' oppførsel. Det Selbekk faktisk gjorde var å illustrere en artikkel om billedforbudet i islam med en faksimile. Motivasjonen hans kan man gjerne spekulere i, men ytringen var helt grei. At du ikke ser det illustrerer vel at du er en latterlig og prinsippløs figur, men trolig harmløs.dag1234 skrev:At noe er lov, er ikke det samme som at man bør. Det er lov å bruke hele hode, ikke bare lillehjernen. Men han har neppe så store hjernen, sikkert derfor han har flådd fruen nedentil og teipet resutatet i trynet.
Han er en latterlig figur og en farlig mann med sine 'prinsipper', og jeg vil aldri forsvare retten hans til å krenke og spre hat.
Ok, du går på en fest, og i stedet for å ha det morro, sjekke opp noen damer, kanskje knulle hvis du er heldig, så bruker du hele kvelden på å krangle med en fyr?lars_erik skrev:Jeg var til stede på den festen. Brukte hele kvelden på å krangle med denne storkjefta idioten.
Pisspreik. Selbekk brukte artikkelen kun som skalkeskjul for å kunne trykke tegningen. Jeg blir dårlig av en slik gudfryktig fjott som beviser sin overlegenhet ved å hetse andre religioner. Ytringsfrihet er ikke det samme som ytringsplikt.totte skrev:Det Selbekk faktisk gjorde var å illustrere en artikkel om billedforbudet i islam med en faksimile. Motivasjonen hans kan man gjerne spekulere i, men ytringen var helt grei.
(Min uth.)Pink_Panther skrev:Pisspreik. Selbekk brukte artikkelen kun som skalkeskjul for å kunne trykke tegningen. Jeg blir dårlig av en slik gudfryktig fjott som beviser sin overlegenhet ved å hetse andre religioner. Ytringsfrihet er ikke det samme som ytringsplikt.totte skrev:Det Selbekk faktisk gjorde var å illustrere en artikkel om billedforbudet i islam med en faksimile. Motivasjonen hans kan man gjerne spekulere i, men ytringen var helt grei.
Den største forskjellen på deg og Selbakk er at han ikke gjemmer seg bak et nick. Han skal ha ros for å ikke være feig. Comprende?totte skrev:Jeg synes at Pink_Panther og Dag1234 ytrer seg som de tungnemme idioter de sikkert er, men de må nå få holde på. Comprende?
Og at du skriver det du gjør, om andre forumedlemmer, understreker til fulle at en slik karakteristikk blir alt for mild for hva som kan sies om deg.totte skrev:At noe er lov og legitimt betyr ikke at alle trenger å like det, men det legitimerfer ikke JGS' oppførsel. Det Selbekk faktisk gjorde var å illustrere en artikkel om billedforbudet i islam med en faksimile. Motivasjonen hans kan man gjerne spekulere i, men ytringen var helt grei. At du ikke ser det illustrerer vel at du er en latterlig og prinsippløs figur, men trolig harmløs.dag1234 skrev:At noe er lov, er ikke det samme som at man bør. Det er lov å bruke hele hode, ikke bare lillehjernen. Men han har neppe så store hjernen, sikkert derfor han har flådd fruen nedentil og teipet resutatet i trynet.
Han er en latterlig figur og en farlig mann med sine 'prinsipper', og jeg vil aldri forsvare retten hans til å krenke og spre hat.
"krenke og spre hat"? smiley i dag: :![]()
Jeg visste ikke at dette var en konkurranse i mot. Jeg snakker i det minste bare nedsettende om dem som deltar i diskusjonen, så jeg tar i det minste ikke sisteplass. Comcomprende?Pink_Panther skrev:Den største forskjellen på deg og Selbakk er at han ikke gjemmer seg bak et nick. Han skal ha ros for å ikke være feig. Comprende?totte skrev:Jeg synes at Pink_Panther og Dag1234 ytrer seg som de tungnemme idioter de sikkert er, men de må nå få holde på. Comprende?