Joey Anlegg !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: En venn av meg hadde engang Rubicon 8 på Thor III Novitas, det funker gull, det..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: Har du engang vurdert på HVORFOR det lønner seg å KRYMPE størrelsen på høyttalere? Med ditto STORE forsterkere? Hvis ikke bør du gjøre det..Med den plasseringen din er det det som vil gi de beste resultatene.."Bilstereotankegang"- som feks brokobling- hører hjemme i bilen.
     
    Sist redigert:

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Enig jeg går litt mot meg selv til tider. selvrespekt joey og bestemte meninger . jeg er glad i stativ høytaler jeg synes det jeg synes er viktig i musikk kommer bedre frem. som sagt jeg liker at bassen er rett under mellomtonen jeg hater ikke bass ,men synes ikke det passer veldig bra inn vist det blir for mye. jeg liker db drag feks og synes det er vannvittig det de gjør ,men jeg driter da i musikken er liksom 2 helt forsjellig ting eter min mening.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Det er syn og si ,men etter høtt litt på brokobling av naden så har jeg bestem jeg skal ha det sånn så lenge jeg har opticon 8 eller til jeg bytter electronik 2 strker der
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Basert på hva du forteller, virker det ihvertfall sikkert at du ikke skal kjøpe Epicon 8. De spiller nydelig, men ekstremt sivilisert.
    Jeg tror du vil synes de blir for kjedelige på lang sikt, og vil sitte igjen med følelsen av du har brent av hundre tusen kroner totalt unødvendig. Og det er ikke kult.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Basert på hva du forteller, virker det ihvertfall sikkert at du ikke skal kjøpe Epicon 8. De spiller nydelig, men ekstremt sivilisert.
    Jeg tror du vil synes de blir for kjedelige på lang sikt, og vil sitte igjen med følelsen av du har brent av hundre tusen kroner totalt unødvendig. Og det er ikke kult.
    Takker meget for råde,men drømmer sånn om dem og ha dem og eie dem vil være perfekt for meg uten og en gang hørt dem . men jeg tviler på at de hadde skuffet på noen måter , for og gjøre det så klart som det er mulig:=) men e skjønner hva du mener og takker for råd!!!! :)
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Basert på hva du forteller, virker det ihvertfall sikkert at du ikke skal kjøpe Epicon 8. De spiller nydelig, men ekstremt sivilisert.
    Jeg tror du vil synes de blir for kjedelige på lang sikt, og vil sitte igjen med følelsen av du har brent av hundre tusen kroner totalt unødvendig. Og det er ikke kult.
    Har aldri opplevd mine epicon 8 som kjedelige hvertfal. spiller meget sivilisert ja, men kan virkelig drønne til på rett musikk også. Sub? aldri tenkt tanken engang etter epicon kom i hus :cool:
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Basert på hva du forteller, virker det ihvertfall sikkert at du ikke skal kjøpe Epicon 8. De spiller nydelig, men ekstremt sivilisert.
    Jeg tror du vil synes de blir for kjedelige på lang sikt, og vil sitte igjen med følelsen av du har brent av hundre tusen kroner totalt unødvendig. Og det er ikke kult.
    Har aldri opplevd mine epicon 8 som kjedelige hvertfal. spiller meget sivilisert ja, men kan virkelig drønne til på rett musikk også. Sub? aldri tenkt tanken engang etter epicon kom i hus :cool:

    Du er så heldig du vet det bare ikke selv - tenk og ha dem i hus rutta!
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Basert på hva du forteller, virker det ihvertfall sikkert at du ikke skal kjøpe Epicon 8. De spiller nydelig, men ekstremt sivilisert.
    Jeg tror du vil synes de blir for kjedelige på lang sikt, og vil sitte igjen med følelsen av du har brent av hundre tusen kroner totalt unødvendig. Og det er ikke kult.
    Har aldri opplevd mine epicon 8 som kjedelige hvertfal. spiller meget sivilisert ja, men kan virkelig drønne til på rett musikk også. Sub? aldri tenkt tanken engang etter epicon kom i hus :cool:
    Jeg var på nippet til å kjøpe Epicon 8 selv, før jeg ombestemte meg og satsa på innebygget kino istedenfor. Så personlig mener jeg at disse høyttalerne er fantastiske. Men alt til sitt bruk, og basert på hva Joey har fortalt om spillestil, musikksmak og bruksmønster er det mye som tyder på at dette i hovedsaklig blir et nydelig smykke å ha i stua, men at de vil gi han lite valuta igjen sett opp mot bruksområdet hans. Dette er selvsagt basert på en ganske overfladisk analyse, siden det er grenser for hvor mye info jeg har klart å hente ut av tråden så langt, men det er ihvertfall tanken min, men jeg aksepterer selvsagt kritikk dersom noen mener at jeg har tatt forhastede konklusjoner her.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Basert på hva du forteller, virker det ihvertfall sikkert at du ikke skal kjøpe Epicon 8. De spiller nydelig, men ekstremt sivilisert.
    Jeg tror du vil synes de blir for kjedelige på lang sikt, og vil sitte igjen med følelsen av du har brent av hundre tusen kroner totalt unødvendig. Og det er ikke kult.
    Har aldri opplevd mine epicon 8 som kjedelige hvertfal. spiller meget sivilisert ja, men kan virkelig drønne til på rett musikk også. Sub? aldri tenkt tanken engang etter epicon kom i hus :cool:
    Jeg var på nippet til å kjøpe Epicon 8 selv, før jeg ombestemte meg og satsa på innebygget kino istedenfor. Så personlig mener jeg at disse høyttalerne er fantastiske. Men alt til sitt bruk, og basert på hva Joey har fortalt om spillestil, musikksmak og bruksmønster er det mye som tyder på at dette i hovedsaklig blir et nydelig smykke å ha i stua, men at de vil gi han lite valuta igjen sett opp mot bruksområdet hans. Dette er selvsagt basert på en ganske overfladisk analyse, siden det er grenser for hvor mye info jeg har klart å hente ut av tråden så langt, men det er ihvertfall tanken min, men jeg aksepterer selvsagt kritikk dersom noen mener at jeg har tatt forhastede konklusjoner her.
    Jeg lover vist jeg ikke hadde likt dem en gang - så skulle jeg lært av dem og lært meg måten de presentgere lyd -... klarer du og slå den er du flink :) bare jeg ser den høytaleren på bilde får jeg frysninger på en jævelig positiv måte . jeg elsker de
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: Skal du opp i Epicon nå du nok regne med å oppgradere forsterkeriet og kildene samtidig. Det fine er at nevnte integrerte her oppe fint går sammen med Epicon 2..
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Joey: Skal du opp i Epicon nå du nok regne med å oppgradere forsterkeriet og kildene samtidig. Det fine er at nevnte integrerte her oppe fint går sammen med Epicon 2..
    Jeg skal begynne motsatt ee planen høytaler sist. begynne med strøm filter og den delen der så kabler som er optimalt for det oppsette av electronikk så høytalere kabler og den biten .så skal epicon få lov og komme inn i et miljø den fortjener såpass respekt må en ha for en så nydelg høytaler . 2streker der
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    OK, nå trodde jeg ikke at det kunne bli verre. Også ble det akkurat det.

    Du skisserer nøyaktig den mest effektive metoden for å kvitte deg med alle penga dine uten å få noe som helst igjen for investeringen.
    Jeg håper du bare kødder med oss nå.


    "Hei, jeg skal ha ny bil. Jeg starter med å kjøpe sykt dyre felger, også får jeg ta bilen etterhvert."
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: Begynn i andre enden. Test ut den største av de nevnte integrerte på de Daliene du har. Med VDH istf Nordost.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    OK, nå trodde jeg ikke at det kunne bli verre. Også ble det akkurat det.

    Du skisserer nøyaktig den mest effektive metoden for å kvitte deg med alle penga dine uten å få noe som helst igjen for investeringen.
    Jeg håper du bare kødder med oss nå.


    "Hei, jeg skal ha ny bil. Jeg starter med å kjøpe sykt dyre felger, også får jeg ta bilen etterhvert."
    Finnes de som ikke bare kan kjøpe all jævla verdens ting og tang som gjør det med stor glede nøyakte det riktig de gjør . smal på den
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Beklager, men det var godt ment. Rett og slett et ærlig forsøk på å hjelpe deg med å unngå å kaste utallige tusenlapper ut vinduet.
    Men nå som jeg vet at du faktisk har et genuint ønske om å lure deg selv trill rundt skal du selvsagt få lov til det uten at jeg skal hindre deg.

    Beklager forstyrrelsen. Vennligst fortsett der du slapp før jeg avbrøt deg.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Beklager, men det var godt ment. Rett og slett et ærlig forsøk på å hjelpe deg med å unngå å kaste utallige tusenlapper ut vinduet.
    Men nå som jeg vet at du faktisk har et genuint ønske om å lure deg selv trill rundt skal du selvsagt få lov til det uten at jeg skal hindre deg.

    Beklager forstyrrelsen. Vennligst fortsett der du slapp før jeg avbrøt deg.

    Sorry man jeg beklager samme meg kan vi hjelpe verandre sorry.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Joey: Begynn i andre enden. Test ut den største av de nevnte integrerte på de Daliene du har. Med VDH istf Nordost.
    Jeg tror den raskeste veien til gevinst er å begynne med en god tokanals pre, beholde effektforsterkerne og så oppgradere høyttalere, hvis hjemmekinoen skal ut og noe absolutt må kjøpes. ;)

    Kabler er bare tull å bytte for å "endre lyden", IMNSHO.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Siden du likevel blir overrent med råd Joey, kommer jeg med mitt. Legg ut på turne og se hvordan andre har gjort det. Fleste av disse raringene som befolker HFS er glade for besøk. Lag deg en liste over anlegg du er nysgjerrig på og fyll høsten med musikk, prat og nerding.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Siden du likevel blir overrent med råd Joey, kommer jeg med mitt. Legg ut på turne og se hvordan andre har gjort det. Fleste av disse raringene som befolker HFS er glade for besøk. Lag deg en liste over anlegg du er nysgjerrig på og fyll høsten med musikk, prat og nerding.
    Beste rådet til nå.

    Og er man fornøyd, er det jo helt unødvendig å kjøpe noe som helst.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Siden du likevel blir overrent med råd Joey, kommer jeg med mitt. Legg ut på turne og se hvordan andre har gjort det. Fleste av disse raringene som befolker HFS er glade for besøk. Lag deg en liste over anlegg du er nysgjerrig på og fyll høsten med musikk, prat og nerding.
    Ja kansje jeg må litt på besøk :) men bor det noen på sørlande som har noe morro?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Hvor mye har du hørt rundt om?. Sørlandet? hvilket land er det? hvor stort er det? Hvis vi strekker det fra Skien til Egersund er det mye spennende å høre. Men du er advart - det kan gi varige men
     
    Sist redigert:

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Hvor mye har du hørt rundt om?. Sørlandet? hvilket land er det? hvor stort er det? Hvis vi strekker det fra Skien til Egersund er det mye spennende å høre. Men du er advart - det kan gi varige men
    hehe såpass ja sjangse villig til og ta da :=) sørlandets perle nemelig lindesnes
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mye har du hørt rundt om?. Sørlandet? hvilket land er det? hvor stort er det? Hvis vi strekker det fra Skien til Egersund er det mye spennende å høre. Men du er advart - det kan gi varige men
    hehe såpass ja sjangse villig til og ta da :=) sørlandets perle nemelig lindesnes
    Litt research så finner du ut hvilke medlemmer som bor nært nok til at en liten dagstur er aktuelt. Vi kan selvsagt ikke "oute" medlemmer som en invitasjon på deres vegne, så den jobben må du ta selv. Prøv å få hørt litt forskjellige løsninger, ikke bare høyttalere som ligner på de du allerede har. Kanskje du finner det riktige i en odd ball-konstruksjon? Jeg var i alle fall på vei inn i en litt annen retning da jeg plutselig slo til på et spesielt godt bruktkjøp på det høyttalerne jeg i dag spiller på. Det finnes mange veier til nirvana. :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Her er litt hjelp. To anlegg som er innenfor tre timer kjøring fra Lindesnes, og som bør gi inntrykk utenom det vanlig.(unnskyld at jeg brifer anlegget ditt gutty) Vet dette er ekstremt og det er ikke på noen måte sikkert at dette er det du leter etter, med dette er ting som facinerer meg og er opplevelser som jeg er sikker på er lurt å ha i bagasjen okke som.
    kult anlegg 1.jpg

    DSC_1608.jpg
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Om du roter deg til Oslo, kan det være en ide å prøve å få til et besøk på Slukoteket, men det kan bli inn i h dyrt...

    Ellers i forhold til forsterker kan du vurdere en Nord One MP 2x250W sak. Det er ikke så forbaska mye mere enn hva en av de NAF-sakene dine koster...

    https://www.nordacoustics.co.uk/products

    Johan-Kr
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Om du roter deg til Oslo, kan det være en ide å prøve å få til et besøk på Slukoteket, men det kan bli inn i h dyrt...

    Ellers i forhold til forsterker kan du vurdere en Nord One MP 2x250W sak. Det er ikke så forbaska mye mere enn hva en av de NAF-sakene dine koster...

    https://www.nordacoustics.co.uk/products

    Johan-Kr
    Fenalaar du her snaker vi både utsende og kvaliet til en meget fin pris. hva snakker vi om lyden på disse da? varme oppløsning ?

    emotiva xpa 2 gen 3 ?
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hypex er hverken varm eller kald og har oppløsning nok til at det er høyttalerne kombinert med akustikk som avgjør oppløsningen. Hypex rivaliserer med det beste av tradisjonelle forsterkere uansett type og er helt garantert ikke begrensningen i et normalt system.

    Smarte penger går i den retningen fordi du får topp lyd, mye effekt og lav varmeutvikling for lite penger. Du kan fint legge 100k til i forsterker uten å få bedre lyd.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Hypex er hverken varm eller kald og har oppløsning nok til at det er høyttalerne kombinert med akustikk som avgjør oppløsningen. Hypex rivaliserer med det beste av tradisjonelle forsterkere uansett type og er helt garantert ikke begrensningen i et normalt system.

    Smarte penger går i den retningen fordi du får topp lyd, mye effekt og lav varmeutvikling for lite penger. Du kan fint legge 100k til i forsterker uten å få bedre lyd.

    Kjønner , så dette er en sikker vei og gå tenkte litt på 2 stk monoblokker :) frista enormt!
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Vil en mono blokk se inpedancen som mine høytalere er 4ohm eller vil den se 2 ohm ? altså ikke brokoblet forsterker ,men monoblok disse har vel en annen type strømforsyning som gjør at den vil se korrekt ohm?
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    En monoblokk vil se 4 Ohm.
    For øvrig spennende de der Nord forsterkerne, har selv bygget Hypex forsterkere og er fornøyd med de.
    Prisene Nord operere med virker fornuftige, selv har jeg god tro på at deres rimeligste MP serie holder i massevis, og da blir det ikke så dyrt.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    En monoblokk vil se 4 Ohm.
    For øvrig spennende de der Nord forsterkerne, har selv bygget Hypex forsterkere og er fornøyd med de.
    Prisene Nord operere med virker fornuftige, selv har jeg god tro på at deres rimeligste MP serie holder i massevis, og da blir det ikke så dyrt.
    Oki takk :) ja de ser meget fornuftige ut :) lurer på åssen lyden kunne blitt på min opticon tror faktisk de kan matche bra gikk til 50k frekvens også det har jeg litt tro på kan være viktig for lyden vi hører jo ikke mer en 20k ,men tror det kan ha innvirkning på lyden apsolutt.
    Er det mulig og få disse forsterkeren i bygge sett til en mer fornuftig pris?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn