Joey Anlegg !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Fordelen han har i dag er at han får mulighet til romkorreksjon, selv om han bare kjører stereo. For et rom som er såpass lite tilpasset som han har her, vil det nok ha mye å si.

    Joey: Hvordan har du satt opp forsterkerne? Kjører du en forsterker til hver høyttaler, og bruker høyre til bass og venstre til diskant (eller omvendt?) eller biamper du ved å kjøre en felles bassforsterker og en felles til bass/mellomtone?

    Regner med at du ikke bare har brokobla forsterkerne og bruker de som monoblokker.
    Jeg bruker en forsterker per høytaler altså mellomtone diskant på venstre og bass på høyre
    Jeg må ha resiver eller noe med hdmi må være litt praktisk sånn stue messing også så det får heller koste litt lyd ,men så får e igjen av det den kan gi meg i form av muligheter sånn må e tenke ,men har tenkt litt på forforsterker med bypass feks :) da snakker vi prima greier :)
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Joey: Forskjell, ja..selvfølgelig er det det. Krefter er bestandig positivt, Men hvis du skal selge Denon, hva med å droppe hjemmekinoen helt, bygge på de to NADene, Opticon 8, K14F og en skikkelig, tokanals pre istedenfor prosessoren? Rent kvalitativt er da det bedre...Og filmopplevelse er det nok av potensial for i den pakka.
    Tenkte jeg skulle gå for en med litt varme i denon er veldig nøytralt tror e hørt det vært fall Yamaha vil passe bedre inn tror e ikke sikkert da det spiller grusomt bra allerede nå. :)
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Auditor: I teorien er jeg enig. Men i praksis har jeg erfart at det ikke nødvendigvis er slik allikevel, og jeg har gått fra å være veldig skeptisk til tukling med signalet, til å bli overbevist om at i de aller fleste "vanlige" stuer er det bedre å ha romkorreksjon som sjusker til signalveien enn å ikke ha den muligheten. Og med korrekt bruk av crossover vil det sannsynligvis bli mindre behov for å proppe portene også.

    Joey: håper du tar deg tid til å bruke mikrofonen som fulgte med og faktisk følge instruksene for Audussey-korreksjonen. Om du ikke har gjort det er det bare å sette i gang. Det kan rydde opp i en del problemer som plasseringen din kan ha forårsaket.

    Den mic er vekk leteaksjon som en gal i dag ,men borte jeg skjønner ikke det. Jeg bruker ikke audessy Uanset jeg setter alt på null og igjen alt på null setter høytaleren på lagre nå faktisk og dele 60 Hz på subb funger meget bra . Bassporten må e blokkere det er ingen tvil om da lyder det så mye mer korrekt og kan jyster subben inn i lyden ja det er topp
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Noen som har erfaring med nobleman.no ser useriøst ut ,men tenkte bestille de krever forskuddsbetaling og overføring til bankkonto jeg ser litt tvilen ,men noen som kjenner til bedriften?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha testet en del selv har jeg helt slutta med å kjøre bypass eller "pure". Alt som kjøres, uansett om det er film eller musikk, får seg en runde med romkorreksjon i recieveren min.
    Mulig du er mer purist enn meg, men jeg er ihvertfall mer fornøyd med totalresultatet når jeg kjører i "stereo" på min Denon reciever enn når jeg kjører "pure".

    (som du sikkert vet: "pure" bypasser romkorreksjon og delefiltre og alt annet fiffig i recieveren, og simulerer en ren tokanals enhet)

    Edit: ser nå at du ikke finner mikrofonen din. Denne MÅ du finne. Det er en helt annen verden når du får kjørt Audussey korreksjonen, det kan jeg garantere deg. Så om den ikke dukker opp må du få lånt deg en, eller kjøpt en ny.
    Seriøst. Den løsningen er GULL!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Dazed: Som vanlig misforstår du. Jeg sier at en mer kompromissløs løsning i alle ledd her,, bedre utnyttelse av de krefter som er samt forenkling av hele systemet vil holde bedre rede på de frekvensene som er tilstede. Da vil også rommet bli lettere å ha med å gjøre- uten å trenge evt EQ.

    Joey Den varmen kan du glatt finne i langt mer kompromissløse tokanalsløsninger... Selv en fra NAD. Yamaha der blir imo å "skyve problemet foran seg"..Nordostkablene dine hjelper som sagt heller ikke..Finn den mikrofonen!! Evt bestill en ny fra Klubbens support..
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.916
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har erfaring med nobleman.no ser useriøst ut ,men tenkte bestille de krever forskuddsbetaling og overføring til bankkonto jeg ser litt tvilen ,men noen som kjenner til bedriften?
    Det er bare å forhåndsbetale. Jeg forhåndsbetalte akkurat en Oppo UDP-203 og den dukket opp i posten etter en ukes tid.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er heller "som vanlig uenig". ;) Jeg er ikke uenig i at forforsterkertrinnet i en AV-receiver nok kan være av kjipere kvalitet eller lyde mindre bra enn en virkelig bra tokanals pre, men om akustikken i rommet og høyttalerplasseringen gir utfordringer, er de jo der i like stor grad med en annen pre.

    Jeg bryr meg ikke om hjemmekino, og hadde valgt en stereo-pre, som deg, men en av de store fordelene med en AV-receiver er muligheten for romkorreksjon, og nettopp derfor tror jeg at å ruke en slik til musikk også, når man setter sammen et anlegg både til film og musikk, er en god idé.
     
    Sist redigert:

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Noen som har erfaring med nobleman.no ser useriøst ut ,men tenkte bestille de krever forskuddsbetaling og overføring til bankkonto jeg ser litt tvilen ,men noen som kjenner til bedriften?
    Det er bare å forhåndsbetale. Jeg forhåndsbetalte akkurat en Oppo UDP-203 og den dukket opp i posten etter en ukes tid.
    Takk da betaler jeg da :)
     

    Norway1000

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2013
    Innlegg
    198
    Antall liker
    51

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Noen som har erfaring med denne strømrensen https://www.avshop.no/supra-cables-m-block-md06-eu-mkii-stromfilter/cat-p/c100523/p10503208
    Supra så meget intresang ut og en fornuftig pris sånn sett. tenker den vs polaris??
    Kjøp deg heller et finvern som renser og beskytter utstyret, anbefales : SuperPro 10 - FG godkjent EL/tele overspenningsvern | sikkerheten-selv.no | Røykvarsler, ringeklokker, våpenskap

    jeg har ei monster padde i dag 800 eller og noe heter den . kansje bare bytte kabler sånn først og se om behov for bedre padde blir aktuelt. frem og tilbake hehe sånn er det!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: Mikrofon bør være prisa som en fjernkontroll- 1000-1500 kr. Og ta vare på den. Bruk den padda du har til de minst krevende apparatene, fokuser på ANTALL KANALER OG /ELLER KALIBRERING.
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    Hvilken mirkofon er det som hører til denne recieveren da?
    Jeg har en Denon DM-S305 liggende fra en eldre reciever, kan den brukes?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    E.H: Disse blir laget for spesifikke modeller, og har du en eldre type vil denne ikke kunne utføre alt riktig ift Joeys receiver og dens ware. Så , nei, den kan ikke brukes-
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: En enkelt telefon til dem idag, så har du mikrofonen i hende over helga. Husk modell- og serienummer på apparatet:cool:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hvilken mirkofon er det som hører til denne recieveren da?
    Jeg har en Denon DM-S305 liggende fra en eldre reciever, kan den brukes?
    Skader sikkert ikke å prøve, hvis det er snakk om en vanlig mikrofon.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken mirkofon er det som hører til denne recieveren da?
    Jeg har en Denon DM-S305 liggende fra en eldre reciever, kan den brukes?
    Skader sikkert ikke å prøve, hvis det er snakk om en vanlig mikrofon.
    Helt enig, hvorfor ikke prøve? Fjernkontroller resirkuleres gjerne for flere modeller over mange år, det er ingen vits i å finne opp hjulet på nytt hele tiden. Det er fullt mulig at det samme gjelder målemikrofoner. Ser ikke helt hvorfor Denon skulle utvikle en ny målemikrofon for hver modell de produserer. Kalibreringen er uansett et softwareproblem i akkurat denne sammenheng, og har som oftest lite med selve mikrofonen å gjøre.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Hvilken mirkofon er det som hører til denne recieveren da?
    Jeg har en Denon DM-S305 liggende fra en eldre reciever, kan den brukes?
    Skader sikkert ikke å prøve, hvis det er snakk om en vanlig mikrofon.
    Helt enig, hvorfor ikke prøve? Fjernkontroller resirkuleres gjerne for flere modeller over mange år, det er ingen vits i å finne opp hjulet på nytt hele tiden. Det er fullt mulig at det samme gjelder målemikrofoner. Ser ikke helt hvorfor Denon skulle utvikle en ny målemikrofon for hver modell de produserer. Kalibreringen er uansett et softwareproblem i akkurat denne sammenheng, og har som oftest lite med selve mikrofonen å gjøre.

    Skal kontakte hifiklubben og høre :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: Hvis du vil beholde kinoen er de kronene der årets mest velanvendte for din del. Sånn bortsett fra en sub fra REL, da...og ei IsoTek padde. Utrolig mye kan ødelegges med feil kalibrering og dårlig strøm- Jeg har to av de paddene selv.. En Mira3 og en Solus3. Spørs om ikke du skal se på Corvus- for så å koble 275 rett i veggen. Evt PS Dectet.

    Har du forresten brukt kalibreringsplate ifm skjermen? Hvis ikke, gjør det. DVE har flere brukbare alternativer.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Audyssey / Denon Microphone - Calibration

    Ser ikke ut som mikrofonene er så forskjellige fra en receiver til en annen.

    På den annen side:

    Audyssey - Using a Different Microphone

    ...så sier de at hver receiver-modell er kalibrert til sin mic.

    Jeg tipper det blir ganske tett på med en annen audyssey-mikrofon enn den originale uansett. Jeg ville definitivt prøvd det i mangel av den originale.
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Joey: Hvis du vil beholde kinoen er de kronene der årets mest velanvendte for din del. Sånn bortsett fra en sub fra REL, da...og ei IsoTek padde. Utrolig mye kan ødelegges med feil kalibrering og dårlig strøm- Jeg har to av de paddene selv.. En Mira3 og en Solus3. Spørs om ikke du skal se på Corvus- for så å koble 275 rett i veggen. Evt PS Dectet.

    Har du forresten brukt kalibreringsplate ifm skjermen? Hvis ikke, gjør det. DVE har flere brukbare alternativer.

    Merka i dag strøm har mye og si bytta PC med eksersis strømpadde eller strømforsyning som ikke er inni pcen satte den rask en plass og det påvirket veldig på lyden når anlegget ikke spilte hørte suse lyder så satte den i vinduskarmen drt var bedre . Får rydd sikkelig i kablen og legge dem i rør eller noe så ikke høytaler kabler signal og strøm påvirker verandre . Ja jeg gleder meg til og få micen og kalibrering har den multi eq appen så skal nok få stilt det inn , men kalibrert før ente med og ta det vekk så får vi se ø :)
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Audyssey / Denon Microphone - Calibration

    Ser ikke ut som mikrofonene er så forskjellige fra en receiver til en annen.

    På den annen side:

    Audyssey - Using a Different Microphone

    ...så sier de at hver receiver-modell er kalibrert til sin mic.

    Jeg tipper det blir ganske tett på med en annen audyssey-mikrofon enn den originale uansett. Jeg ville definitivt prøvd det i mangel av den originale.
    Nå bestilte jeg den original da :) men håper det blir bra ,men før kalibrerer jeg ente som regel i og ta det vekk ga rene lyd,skal jeg kalibrer med eller uten bassporten MON tro
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: Pell ut sokkene fra bassporten på Dali før du kalibrerer om. Originalmic er laget for akkurat din receiver, det gjør det både lettere og mer korrekt. Men, selvfølgelig, hadde feks Brüel & Kjær lagt sjela i å bygge mics for Denon....Det er en helt annen sak..
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Da tar jeg dem ut og kalibrer ,mener sist gang jeg gjorde det ble det litt mye for mye liv i toppen etter min smak. men jeg har ikke testa med den nye multi eq appen regner med jeg kan etterjyster litt bedre med den så tro ja den har jeg faktisk :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som nevnt i en annen tråd er det ikke lurt på bridge-ampe de høyttalerne dine. De er nominelt 4 ohm, og da blir nominell impedans helt ned i 2 ohm. Gå tilbake til biamping igjen. :)
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Som nevnt i en annen tråd er det ikke lurt på bridge-ampe de høyttalerne dine. De er nominelt 4 ohm, og da blir nominell impedans helt ned i 2 ohm. Gå tilbake til biamping igjen. :)
    Øl snakker koser meg :) lyden blir helt rå.. den er i stabil i 4ohm bridge så skal gå fint :) men enig er kansje noe pener lyd i biamp ,men er tøffer i bridge . lyden bare smeller fin og lyden er sykt oppløst :)

    Det sykt når e nærmer meg 0 nå hohohohohoh .:) på loven sitter nissen med sin jule grøt så god og søt. joey sitteri stua med volum kontroll så god og søt :) haha :)
    '
    De elsker strøm opticon det er helt sikkert vært fall.
     
    Sist redigert:

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    wooop woopp :) Det spiller noe så inni nisseland høyt skjønner ikke åssen de små dali høytaleren klarer så sinnsykt mye lyd !annbefales i aller høyeste grad ! :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: Forsiktig nå! For mye av det der, så ryker utgangene, høyttalerne og hele systemet!!! Horisontal biamp, takk!!
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Joey: Forsiktig nå! For mye av det der, så ryker utgangene, høyttalerne og hele systemet!!!
    klarer ikke la være vet du det er råttt :) jeg sier bare en ting naboen sa skru ned og sikkelig forbanna. hva gjør e da? tenkte e skulle si er du klar over at det er dali som knuller ørene dine du må være glad? men jeg hadde såpass respekt og skrudde ned selvsagt !
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du liker det der, Joey, tenk på hva du hadde fått ut av ei kompromissløs tokanalsløsning, ( gjerne Bladelius Thor III Novitas) REL-sub og Rubicon 2....Da hadde naboen kommet innom fir å lytte ril egen musikk istedet..Og du selv hadde sittet med haka nagla i gulvet!
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Hvis du liker det der, Joey, tenk på hva du hadde fått ut av ei kompromissløs tokanalsløsning, ( gjerne Bladelius Thor III Novitas) REL-sub og Rubicon 2....Da hadde naboen kommet innom fir å lytte ril egen musikk istedet..Og du selv hadde sittet med haka nagla i gulvet!
    Jeg må bare si nå er det øl som snakker ,men ja jeg fåt lyst på epicon 2 som front selge alt og epicon2 som fron og bytte subben ut med 10tommer dali p10 2 av disse da .wooop wooop. hadde måtte vært en deilig lyd i dette rommet tror e !!!! :=)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: En holder. Spesielt hvis du tester Dalien opp mot tilsvarende prisa REL.Spiller langt mer korrekt.

    Mono

    Forsterkeren er her: Merk at strømforsyningen dens er større enn to 275er..

    www.norskaudioteknikk.no
     

    Joey

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    994
    Antall liker
    156
    Sted
    Lindesnes Sør landet Perle
    Joey: En holder. Spesielt hvis du tester Dalien opp mot tilsvarende prisa REL.Spiller langt mer korrekt.

    Mono

    Forsterkeren er her: Merk at strømforsyningen dens er større enn to 275er..

    Norsk Audio Teknikk AS
    Skjønner må kansje bytte ut nadden ,men skal teste med midgard tror e en dag veldig nøytral ice d teknologi har ikke tro på den ,men teste er altid morro. så er jeg litt gira på emotiva varmen
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Joey: Test en Thor III N./ Tyr II Novitas istedet , du...Og sett opp den med Rubicon-/Epicon 2/VDH//REL...Da glemmer du alt om hjemmekino.:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn