jmolnes's hifikrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut som du får fokusere på Relaxin’ og holde deg unna Steamin’ 😊 God bedring!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.800
    Torget vurderinger
    23

    Apropos Miles....
    Kom over denne her i M.Davis seksjonen i Slukoteket..

    Uåpnet, pervers variant av "Kind of blue" - 50 års jubileumsutgave

    LP, CD og omfattende bokmateriale...
    Veier et tonn!

    20220724_161631.jpg

    20220724_161718.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.800
    Torget vurderinger
    23
    DVD der også, med 81 min. dokumentar om innspillingen. Pluss 2 cd's med alternative takes og tidliger uautoriserte utgivelser. Et absolutt must for Davisomane dette 😎😎
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.800
    Torget vurderinger
    23
    Ble reint forskrekket, telte nettopp 24 M.Davis LP's her - var ikke klar over at det var så mange! Spiller for det meste CD..
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.800
    Torget vurderinger
    23
    Handlet som en full sjømann gjennom en årrekke, da akkumulerer det seg serru.. Angrer ikke! Selv om fyllesyken har vært påfallende til tider! 😙😙
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Skal handlast meir her også! Har vore lite innkjøp siste åra, men det har tatt seg opp sidan påske😎

    Likar best å handle i fysiske butikkar. Hugsar endå første gongen eg var innom Bare Jazz, vart nesten andektig! Fann nokre plater sjøl, og fekk hjelp av innehaveren til å finne andre.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.800
    Torget vurderinger
    23
    Handlet MYE av Bodil, særlig da hun nettopp startet sin egen butikk. Hver lørdag.... Eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte enda mer 🤣🤣
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Toppen av isfjellet, Jmolnes. Jazz er så mye mer enn Miles..😊 Men også jeg savner Bodil og butikken hennes. FOR en kunnskap, og en like praktfull tone i saksofonen..Byens triveligste kaffekopp, og dama bar alltid et stort smil da jeg var innom..Frua gråt i tre dager da Bodil la ned…😞
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Det hjelper på forståelsen. En breiere musikkform finnes ikke. Er du i Danmark, stikk innom Copenhagen Jazz House..Flere av jazzens storheter ligger på gravlund i København.
     
    Sist redigert:

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Det er heilt sikkert! Har også album av andre på veg i posten😎
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.273
    Antall liker
    6.429
    Sted
    Under stjernene
    Eg får uventa god tid til å oppdage ny musikk i sommar! Etter langvarige problem slitna ei akillessene i går. Har fått på gips, og har etter det lite smerter. Får truleg vite i morgon om det vert operasjon, eller såkalla konservativ behandling.

    Eg kjem til å følge godt med etter musikktips i fleire trådar, og bruke Spotify aktivt ei tid framover. Fortsatt god sommar, folkens!💿🎶🤞🏻 Vis vedlegget 835458
    Huff da.
    Riktig god bedring.

    Brudd i ankel og 5 av 6 leddbånd tok kvelden rett før påske.
    Håper på en liten operasjon etter hvert.

    Tips fra fysioterp. blir du utålmodig har du tapt.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Huff da.
    Riktig god bedring.

    Brudd i ankel og 5 av 6 leddbånd tok kvelden rett før påske.
    Håper på en liten operasjon etter hvert.

    Tips fra fysioterp. blir du utålmodig har du tapt.
    Tusen takk skal du ha, YesJens! Fortsatt god betring til deg, og lukke til med eventuell operasjon!

    Det tipset frå fysioterapeuten er heilt rett! Gjeld berre å hugse det!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Riktig god bedring!
    Håper du er kjapt på beina igjen. Og når du lytter til all den nye musikken du oppdager, husk å tramp takten med foten uten gips!
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Riktig god bedring!
    Håper du er kjapt på beina igjen. Og når du lytter til all den nye musikken du oppdager, husk å tramp takten med foten uten gips!
    Tusen takk, Ragwo! Skal hugse å trampe med rett fot!😂
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Dette skal dere passe på, begge to. Som liten fikk jeg forlenga en akilles, og det var IKKE enkelt å få førligheten tilbake i den andre da jeg gikk åtte måneder med feil sko et år før covid kom til Norge..Hevelser, smerter, manuellterapi..hele pakka. Jeg skal finne noen gode tips…så blir det forhåpentlig lettere..
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Eg er framleis på sjukehus etter å ha vorte operert i går. Skal ha samtale med fysio, og kanskje ortoped att før eg skal utskrivast. Har fått eit hefte med plan for opptrening som eg skal følge slavisk. Held meg til det.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Har no kome meg heimatt. Har fått beskjed om å ligge med foten høgt de komande fem seks dagane, og minimere aktivitet utanom det nødvendige. Eg tek det for gitt at handtering av stereoanlegg er nødvendig😎 Har bevilga meg IPA og eit lite glas Laphroaig Quarter Cask. Etter inspirasjon frå ein annan tråd skal eg snart i gong med Dire Straits, startar med dei to første albuma.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.800
    Torget vurderinger
    23
    Sitter med beinet høyt hevet her jeg også etter å nesten ha kappet av meg høyre stortå....... 😖 😖 Ønsker deg en rask rekonvalesens!
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Sitter med beinet høyt hevet her jeg også etter å nesten ha kappet av meg høyre stortå....... 😖 😖 Ønsker deg en rask rekonvalesens!
    Du må vere forsiktig, Sluket! Terrasserelatert arbeid? God, og truleg raskare rekonvalesens til deg! Kan anbefale litt tid til musikk, følgt opp med passande drikke. Kjenner eg deg rett er du sikkert i gang med det?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.800
    Torget vurderinger
    23
    Ja, i full gang med å synes synd på meg selv og kjører med heavy selvtrøsting/belønning 🙂🙃🙂

    Mistet et stort porselensfat på gulvet, ett av de to store skårene spratt opp og skar seg på skrå nesten inn til beinet. Var en stund fare for at blodet skulle gå over dørstokken men fikk stengt krana og fortsatte bløgginga i dusjen!
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Ooh! Slike skår kan vere som kirurgiske blad! Hovud, hender og føter har rikelig blodforsyning, og blør godt. Heldigvis gror det difor godt også. Praktisk og ordne opp i dusjen! Bra det går vel.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jmolnes: Straitspakka er obligatorisk i enhver samling. Kvalitet fra Nordøst-England. Som også Chris Rea. Velg plater du vil ha på i timesvis, minimer all bevegelse i ei uke.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Pålagt kvilestilling gjev god tid til nye bekjentskap. Såg denne i ein tråd for litt sidan, og no har eg den på øret via Spotify. Gjennom tre spor til no, særs lovande😃
    EB5B62DD-DC01-4762-BF4F-643DD4460AAD.jpeg
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Musikk å verte glad av! Hørte denne gruppa i levande live på Rockefeller i 1992. Blåserekke av ei anna verd🤩
    A9C90CFD-6A2C-4765-BFD8-3E122E7026E4.jpeg
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Det er veldig mykje eg likar veldig godt med Hifisentralen. Eg likar dette forum avdi:

    •Eg likar å følge litt med på bruktmarkedet, sjøl om eg svært sjeldan byttar komponentar i anlegget.

    •For å få augene/øyrene opp for nye artistar, eller musikkretningar.

    •«Nerde» litt omkring denne hobbyen, noko som familien ellers har lite forståing for.

    •Gjennom interaksjon i ulike trådar føler eg at eg vert litt kjent med andre «likesinna», og føler eit fellesskap i det.

    Eg er utdanna sjukepleiar, og har vidareutdanning i avansert sjukepleie. Eg kan «ingenting» om korleis komponenta eg har virkar, men eg likar lyden av dei, sjøl om dagsforma varierer.

    Her er svært mange på dette forum som kan mykje, men verkar mest opptatt av å ha størst spade å kaste sand med. Eg har sidan 2003 vore ein stort sett stille tilskodar her, men prøvar å finne mi form, i min eigen tråd.

    Eg er glad i musikk, hi-fi, god drikke, god mat og godt selskap. Velkomne skal de vere her! Har litt promille og medikament innabords(jamfør tidligare innlegg i tråden), så tilgje om dette vart noko ustrukturert.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn