jmolnes's hifikrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    I dag er det for det meste innevær. Har inntatt brunch, og skal ut for ein beinstrekk. Eg skal ha ei lita lytteøkt etterpå. Anlegget står i stova, og aktivitet der må delast med resten av familien. Biletet er tatt frå sofaen i spisestova.
    8A4677A6-2CAE-435E-993A-FE9E8D69D478.jpeg
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Litt ut på 80-talet oppdaga eg Al Jarreau, Dave Grusin, Lee Ritenour, og Quincy Jones med fleire. Framleis leitar eg fram desse platene relativt ofte.

    Etter eit drygt år utan Puccini som fungerande kilde, er det godt å ha den frisk tilbake frå fabrikksørvis.

    Eit lite utval frå menyen i kveld:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.401
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt ut på 80-talet oppdaga eg Al Jarreau, Dave Grusin, Lee Ritenour, og Quincy Jones med fleire. Framleis leitar eg fram desse platene relativt ofte.

    Etter eit drygt år utan Puccini som fungerande kilde, er det godt å ha den frisk tilbake frå fabrikksørvis.

    Eit lite utval frå menyen i kveld:
    Ser ut til at vi har ganske lik smak vedr musikk
    👍
    Ha en velfortjent hvil i kvelden! 😉👍
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Ser ut til at vi har ganske lik smak vedr musikk
    👍
    Ha en velfortjent hvil i kvelden! 😉👍
    Hjertelig takk! Ein av mange ting eg likar med dette forumet, er å lese andre sine trådar og plukke opp tips om artistar og plater. Har vorte handla mykje dei siste vekene, denne plata har eg hatt i jamn rotasjon siste åra. God kveld til deg også!🙂
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Sein frukost etter lang dag på jobb i går. Førebur meg til kveldsvakt med espresso brygga på Bialettikanne, og handvispa melk.

    Menyen på musikkfronten har vore variert. Dette er ei lite utval:
    90F57A71-25F6-4374-8FBF-A85643A1D6B8.jpeg
    8919BB65-964A-4F7C-9964-6B865B7F1B92.jpeg
    E0D23EF9-C113-4656-8F5B-E20CD801B32A.jpeg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jmolnes: Og om 16 dager kommer det jeg anser som ett av 70-tallets topp fem albums- E. Johns MADMAN ACROSS the WATER - i femtiårsutgave..La det så være sagt at Mr. John har ett til på den lista.
     
    Sist redigert:

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Bare en glipp frå min side. Ikkje noko alvorlig.
    Venta på nye rør i posten.
    Godt det ikkje var verre enn det! Ein glipp kan skje den beste. Håpar du får røra snart. Skal følge med i tråden din😃👍🏻
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt det ikkje var verre enn det! Ein glipp kan skje den beste. Håpar du får røra snart. Skal følge med i tråden din😃👍🏻
    Blir nok ikkje før over helga. Får kose seg med dei man har.
    IMG_20220525_202402.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jmolnes: Da henter du inn TWO ROOMS og..Sjekk hva Eric Clapton gjør med BORDER SONG. MATW har fire av de fineste låtene som noengang er skrevet. TINY DANCER, tittelsporet, LEVON og INDIAN SUNSET.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jmolnes: si fra hvis du ønsker min topp ti Elton albumliste😊
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Jmolnes: Da henter du inn TWO ROOMS og..Sjekk hva Eric Clapton gjør med BORDER SONG. MATW har fire av de fineste låtene som noengang er skrevet. TINY DANCER, tittelsporet, LEVON og INDIAN SUNSET.
    Dreg på seg dette! Godt det er litt ekstra i lønningsposen neste månad😂
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    16.005
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jmolnes: Og om 16 dager kommer det jeg anser som ett av 70-tallets topp fem albums- E. Johns MADMAN ACROSS the WATER - i femtiårsutgave..La det så være sagt at Mr. John har ett til på den lista.
    Denne skal du jo ha på rødbrun semitransparent vinyl. Alt annet er jo etterligninger ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jmolnes: Jeg skal ha superutgaven av MATW selv..om den så koster fem tusen❤
    Jeg tenker igjennom det over himmelspretten! Så får du den pr PM. Etpar overraskelser der.

    E. Largo: Jeg har ei Eltonsamling verd sin vekt i gull allerede. Som fikk påfyll sist søndag. Og selvfølgelig kunne vært større. Musikalsk inkluderer den hele eurokatalogen for Studio/Live/Box Sets/soundtracks/musicals, endel comps, singles , fullt trekløver tributes og noen få promos, samt en gjeng svært spesielle utgivelser- som en norsk førsteutgave av Honky Chateau. Og egne albums fra Nigel Olsson, Bernie Taupin, Davey Johnstone og deres sideprosjekt China- produsert av en da 30 år gammel Elton i 1977. Pluss ei fin pakke syvtommere fra UK. Husk..han var bare 22 -og Bernie kun 17- da Your Song ble skrevet/utgitt..🎶

    Ellers er det fullt kompliment VHS, DVD, BD, TV, biografifilm, noen konsertprogrammer, animasjonsfilm, de aller fleste av våre egne billetter, klær nok til et eltonsk garderobeskap, fem krus til kaffen, 3 capser, lerretsbag og min siste anskaffelse: trolig Norges eneste CRYSTAL BRICK😊 Google den, du..Selvbiografien ME og Keith Haywards uoffisielle bok ligger på nattbordet her. I sommer skal picture-diskene opp på veggen. Bl.A. CAPTAIN FANTASTIC…

    Har jeg glemt noe da?😈 Sikkert..Å, ja..hele 7 shows, lagret i underbevisstheten for evig.❤ Fem derav med full setup -ink Ray Cooper- og en hver av solo/duo. Sistnevnte den 5. desember 2010 i Spektrum, også den med Ray.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Merkar at blikket dreg seg til høgre side. Ser flott ut🤩
    Liker den lysene boksen der godt. 👍 ♥

    Kjøpte den brukt og er usikker på driftstid på røra. Så inn med nye. Dei som står i kan være backup..
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Denne skal du jo ha på rødbrun semitransparent vinyl. Alt annet er jo etterligninger ;)
    Saknar vinyl. Hadde ein gong Technics sl1210mkII, solid og pålitelig sak. Vart meir ro over lyttinga, spelte ofte ei heil side før ein snudde plata.

    Med cd/sacd, og særlig strøyming, vert det litt for lett å bytte alt etter kva innfall ein får. Kjekt det også, for all del, men på eit vis meir stressande.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Saknar vinyl. Hadde ein gong Technics sl1210mkII, solid og pålitelig sak. Vart meir ro over lyttinga, spelte ofte ei heil side før ein snudde plata.

    Med cd/sacd, og særlig strøyming, vert det litt for lett å bytte alt etter kva innfall ein får. Kjekt det også, for all del, men på eit vis meir stressande.
    Du får skaffe seg en 1210 på nytt. Og er ok RIAA trinn. Så er du igong igjen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fort gjort å havne på kjøret att!😂 Enn så lenge kan eg dagdrøyme!
    Nesten like morro det. Skulle sjøl aldri ha vinyl og snurre. Men så fikk eg en 1210 Mk2 og en del plater som betaling for en jobb eg gjorde.... Og da var det gjort..

    Som du seie, får en heilt anna ro med lp plater. Og man høyre heile plata fra start til slutt.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    16.005
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Saknar vinyl. Hadde ein gong Technics sl1210mkII, solid og pålitelig sak. Vart meir ro over lyttinga, spelte ofte ei heil side før ein snudde plata.

    Med cd/sacd, og særlig strøyming, vert det litt for lett å bytte alt etter kva innfall ein får. Kjekt det også, for all del, men på eit vis meir stressande.
    Jeg var også der, og ganske lenge. Men nå foretrekker jeg å sette på en plate og så høre den til slutt. Selvfølgelig ikke en umulighet på digitalt...
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Hei
    Har du prøvd å legge mobil/nettbrett og fjernkontroll litt utilgjengelig fra sitteplass når du spiller CD/SACD eller streamer?
    Kanskje roen kommer tilbake ;)
    Det er heldigvis oftast slik at eg høyrer ei plate frå start til slutt, men det er noko meir seremonielt over det å handtere vinyl og arm kontra cd/sacd og strøyming.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Jeg var også der, og ganske lenge. Men nå foretrekker jeg å sette på en plate og så høre den til slutt. Selvfølgelig ikke en umulighet på digitalt...
    Heilt einig med deg. Kan ha like mykje ro over musikkstundene med andre medie som med vinyl.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er heldigvis oftast slik at eg høyrer ei plate frå start til slutt, men det er noko meir seremonielt over det å handtere vinyl og arm kontra cd/sacd og strøyming.
    Intr for plater og snurre har faktisk fått meg til å hshdke både cd plater og cd spelarar.. Ja i fleirtall.. 😁 🤣
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.796
    Antall liker
    5.690
    Har spart Miles Davis Quintet til i kveld, men fekk hørt gjennom Oliver Nelson og John Coltrane And Johnny Hartmann i går kveld. Desse traff midt i blinken hjå meg!
    586853E3-D3F3-46F5-BAE3-0921B49EED3D.jpeg

    Gler meg til i kveld!

    * Cookin’ og Steamin’ er på veg!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jmolnes: Standard Miles. Vil du ha like fortryllende Coltrane? BALLADS og LUSH LIFE er da starten..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jmolnes: Ikke alle klarer å begynne der…ALS er superkomplisert! Men Hansa?? Bergensk regnvann..Du burde prøve Nøgne Ø eller Senja Haandbryggeri hvis du vil ha godt, norsk øl.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Volumsaft, ja…men en pint Classic er vel greit en gang i lysåret..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn