jmolnes's hifikrok

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.434
    Antall liker
    84.019
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt av et platerush det er på vestlandet for tiden!
    😁
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Framleis ei gyldig beskriving av handlemønsteret her i garden! Kva anna skal ein sjukmeld, drikkfeldig intensivsjukepleiar ta seg til?!😂
    Det var noe som het "det enkleste er pistol", men anser det som vel primitivt. Kan jeg anbefale "det enkleste er Haldol" i stedet? 5mg er en god start.. :D
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.578
    Antall liker
    27.696
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det var noe som het "det enkleste er pistol", men anser det som vel primitivt. Kan jeg anbefale "det enkleste er Haldol" i stedet? 5mg er en god start.. :D
    Vet ikke helt. Fra legemiddelhåndboka:


    Bivirkninger

    Haloperidol kan gi vanlige bivirkninger som munntørrhet, forstoppelse, søvnløshet , og ereksjonssvikt. På grunn av sin sterke antidopminerge effekt, kan haloperidol gi sterke, akutte og mer alvorlig bivirkninger som skjelving, ufrivillige kroppsbevegelser (dyskinesier), stivhet og muskelspenning (dystoni).


    Søvnløs m/ereksjonssvikt kan fort føre til mer hemningsløs handel på nettet, IMO....... :ROFLMAO:

    Mvh
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Vet ikke helt. Fra legemiddelhåndboka:


    Bivirkninger

    Haloperidol kan gi vanlige bivirkninger som munntørrhet, forstoppelse, søvnløshet , og ereksjonssvikt. På grunn av sin sterke antidopminerge effekt, kan haloperidol gi sterke, akutte og mer alvorlig bivirkninger som skjelving, ufrivillige kroppsbevegelser (dyskinesier), stivhet og muskelspenning (dystoni).


    Søvnløs m/ereksjonssvikt kan fort føre til mer hemningsløs handel på nettet, IMO....... :ROFLMAO:

    Mvh
    Frå vondt til verre då!😂😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.317
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vet ikke helt. Fra legemiddelhåndboka:


    Bivirkninger

    Haloperidol kan gi vanlige bivirkninger som munntørrhet, forstoppelse, søvnløshet , og ereksjonssvikt. På grunn av sin sterke antidopminerge effekt, kan haloperidol gi sterke, akutte og mer alvorlig bivirkninger som skjelving, ufrivillige kroppsbevegelser (dyskinesier), stivhet og muskelspenning (dystoni).


    Søvnløs m/ereksjonssvikt kan fort føre til mer hemningsløs handel på nettet, IMO....... :ROFLMAO:

    Mvh
    Kan man håpe på at dystonien kompenserer for ereksjonssvikten 😆
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Har funne tid til musikk og kaffi også!

    I går kveld starta eg med første album av fem i serien Johnny Cash - American Recordings, produsert av Rick Rubin. I føremiddag fortsatte eg, og no er femte og siste album under avspeling. Å spele desse kronologisk har vore ei oppleving det er vanskelig for meg å beskrive. The Man In Black er ein fantastisk formidlar. Han har eit følelsesregister i stemma som få andre. Coverversjonane av songar frå Depeche Mode, U2 og Simon & Garfunkel, for å nemne nokon få, er til å verte rørt av. Anbefaler desse av heile mitt hjarte!
    DF322D21-C4D6-4ADA-83C0-0BCC4DB0C13B.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.317
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Cash var konge! Litt usikker på om det ville blitt for ensformig for meg å spille gjennom dem i kronologisk rekkefølge, men det gir kanskje et perspektiv på både hvordan det gikk med både artist og stemme etter hvert som det nærmet seg slutten 🤔
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Cash var konge! Litt usikker på om det ville blitt for ensformig for meg å spille gjennom dem i kronologisk rekkefølge, men det gir kanskje et perspektiv på både hvordan det gikk med både artist og stemme etter hvert som det nærmet seg slutten 🤔
    Det vert litt ensformig å spele alt i ett. Var ein fordel å dele økta i to!

    Høgdepunktet, etter mitt syn, er American IV: The Man Comes Around. Det er albumet med mest spennvidde, og stemma på sitt beste.

    Det merkast godt at det nærmar seg slutten på det femte og siste.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    For fleire år sidan kjøpte eg ein handfull plater frå plateselskapet Stockfisch Records. Dette inkluderte artistar som David Munyon, Sara K., Allan Taylor, Chris Jones og Steve Strauss. Det som kjennetegnar desse er at det er god, kanskje til og med særs god, kvalitet på lyden. Men, og eit stort men, at det også er litt eh .. kjedelig musikk?🙈 Har difor vorte ståande uspelt etter første gjennomhøring.

    No, når eg har fått ekstra god tid til å høyre på musikk, har eg bestemt meg for å spele gjennom desse på nytt. Startar med David Munyon - Poet Wind. Faktisk betre enn eg hugsar. Singer/songwriter med rolig, gitarprega musikk.
    D2C02653-7B1B-469B-A401-6233ACA45029.jpeg

    Kjem til å dele opp økta, vert i overkant å spele for mykje av denne sjangeren i eitt!

    Ha ei god helg, folkens!
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Hifisentralen er ein fin stad å henge! Har vorte «kjent» med mange kjekke personer her. No har eg, ved hjelp av ein av desse kjekke, fått sikra meg to flotte boksar med jazzmusikk. Tusen takk, @TT.! No ser eg litt lettare på 8 nye veker med gips og «walker»!
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hifisentralen er ein fin stad å henge! Har vorte «kjent» med mange kjekke personer her. No har eg, ved hjelp av ein av desse kjekke, fått sikra meg to flotte boksar med jazzmusikk. Tusen takk, @TT.! No ser eg litt lettare på 8 nye veker med gips og «walker»!
    TT er en kjernekar 👍🏻 ha en fin helg og god bedring 😊
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Her i hifikroken er det som kjent slappe tider, no også grunna korona. Heldigvis smakar vinen godt endå, måtte det fortsette!

    Har heldigvis ein del CD-plater på veg til postkassa. I dag fekk eg også melding om at det har vorte henta endå ei platesamling som skal leggast ut for salg. I den anledning får eg velge først, så no er det berre å verte frisk!🤞🏻Til då er det raudvin og jazz så lenge forma er brukbar!
    329F983A-BB59-494E-AD4D-8DD27D3AAD0F.jpeg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å være syk i Norge er nesten noe som inngir til takknemlighet, vi har det godt her i steinrøysa 😊. Mye fin musikk du deler.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.775
    Antall liker
    14.580
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Takk skal du ha, Ragwo! Halve ISIL ligg delvis nede for telling, så det er godt at du er frisk og utkvilt etter ferie!😃
    Kan anbefale helsereise til Toscana. Gjør godt for det meste annet enn helbredet. Såvidt gangfør, med klimaanleggsjuka, forhøyede leverprøver og lakserosa hudfarge. Ingen spøk å være nordnorsk sydenfarer!
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Kan anbefale helsereise til Toscana. Gjør godt for det meste annet enn helbredet. Såvidt gangfør, med klimaanleggsjuka, forhøyede leverprøver og lakserosa hudfarge. Ingen spøk å være nordnorsk sydenfarer!
    Offa, men så lenge enn har hatt det kjekt, er det verdt det!

    Edit: følger deg når det gjeld å vere såvidt gangfør, «klimaanleggsjuk» og med forhøga leverprøver. Men slik veret har vore på Vestlandet, medan du har vore i sydligare strøk, har det ikkje vore særlig sjanse til å verte lakserosa!
     
    Sist redigert:

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    No har eg fått gått gjennom ei platesamling på
    Discogs, og har gjort mine val. Er godt nøgd også. Eg skal ikkje ramse opp alle, men nemner ein boks eg gledar meg ekstra til: Miles Davis - The Complete Live At The Plugged Nickel 1965! Miles er rapportert med eit kreativt lavmål, etter ei trasig periode, men med dei andre deltakande i godt slag!

    Smakssansane er heldigvis inntakte, så det er raudvin og jazz i kveld også. Var trass alt krevande å bla gjennom ei laaang liste på Discogs via iPhone. 😂

    Ha ein god kveld, folkens!
    E0216E97-FEB0-4D5C-AEA8-F1AF33241084.jpeg
     
    Sist redigert:

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Har vært på familiebesøk i Oslo fra onsdag.
    Tilfeldigvis Hifi messe samtidig tilfeldig? Ja ;)

    Ser frem til å lese tråden din og musikk forslag:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn