JIH plays...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Tone Pearls Records er et bitte lite non profit entusiast selskap som kun har gitt ut en håndfull utgivelser. I tillegg så er de all analog og tape entusiaster selv om titlene også er tilgjengelige på CD og Flac 24/96. Og kassetter! Utøverne er slik jeg forstår det up and coming musikere.

    Det spesielle med disse er at de finner et lokale som de liker og hvor de da spiller inn musikken så enkelt som mulig og direkte til tape uten å gå via annet enn en mikrofon forsterker. Og de gjør ingenting med opptakene etterpå så kopiene som selges er en direkte kopi av opptaket slik at disse er en 1 gen. tape.

    Denne kom i hus i dag og det låter stort og flott! Og romfølelsen og klangen er nydelig. I mine ører så spiller han veldig flott. Nydelig musikk som gjør at man vil høre mer. Det er noe med akustisk musikk på tape, det er en flott bevegelse og så naturlig det hele.


    IMG_0952.jpeg



    IMG_0953.jpeg



    IMG_0954.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Sånn innimellom så må jeg spille Goldberg Variations med Ito Ema på tape, den er nevnt før i tråden men det gjør ingenting. Det er så nydelig musikk, så flott spilt og en aldeles praktfull lyd, dette er av mine absolutte favoritter. Jeg vet hvordan denne ble til men i dag fant jeg et stykke i Mono & Stereo om prosessen, tenkte at en link for de interesserte er fint


    IMG_0966.jpeg








    Production line-1.jpg



    Chorus line-1.jpg





    Nyutgivelsen på vinyl er forresten enda tilgjengelig, løp og kjøp.


     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Og når jeg først var i gang så ble det en til som er en stor favoritt, nydelig utførelse og musikk, en lyd fra lydhimmelen. Dette låter fantastisk bra!

    AP har også gitt ut denne på vinyl og SACD, anbefales!

    Også på det meste annet..;



    IMG_0967.jpeg



    Dave Wilson snakker om innspillingen;


     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Noen CD`er som har kommet i hus via postkassen siste dagene, alle av typen world music, eller noe slikt.

    Zap Mama sin tredje plate og da også med min evige forelskelse Sabine Kabongo, første gang jeg opplevde henne live var med Zap Mama, etter det så har jeg sett/hørt henne med Trilok Gurtu og ikke minst med Zawinul, jeg blir like betatt hver gang. Hun synger fantastisk og det er en innlevelse og en kos på scenen som ikke er alle forunt, og er man i salen så er det veldig lett å bli revet med. Plata her er afrikansk musikk med vokal og perc., jeg liker slikt og blir alltid i godt hommør av det, lyden er veldig fin.

    Lyden er også i fokus på de andre to platene, som alltid når Walter Quintus stod bak så låt det fantastisk bra! En av mine absolutte favoritter. Han stod bak mye av lyden på platene fra CMP Records på 80/90 tallet, etter det var han involvert i mye forskjellig bl.a. en del Enja innspillinger. Og fast lydmann til Rabih Abou-Khalil, en stor favoritt her i huset. Quintus døde dessverre i 2017 og det kan faktisk høres på The Flood...plata, han stod bak noen av låtene her og det er ingen problemer med å høre hvilke. Hungry People plata er spilt inn i 2012 i WQ sitt studio i Berlin og det låter fantastisk, det er ingen problem å lage veldig god lyd digitalt når man kan det.

    Er som sagt veldig glad i Khalil og har de fleste platene hans, disse to har det faktisk vært en liten jobb å få tak i men når de først kom så var de nye og forseglet. Og veldig bra medmusikanter som det alltid oser musikkglede av. Har dessverre aldri fått oppleve han live, akkurat det «plager» meg litt, var ganske nær på Nattjazzen for noen år siden men logistikken glapp så jeg kom for sent.

    Uansett så er plater en ok erstatning.


    IMG_0972.jpeg



    IMG_0973.jpeg
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.204
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bergen
    Og når jeg først var i gang så ble det en til som er en stor favoritt, nydelig utførelse og musikk, en lyd fra lydhimmelen. Dette låter fantastisk bra!

    AP har også gitt ut denne på vinyl og SACD, anbefales!

    Også på det meste annet..;



    Vis vedlegget 839704


    Dave Wilson snakker om innspillingen;


    Ser at Wilson har flere utgivelser, har du hørt/erfaring med flere av deres produksjoner? Er de i samme klasse som feks Ito Ema utgivelsen (for å ha noe å sammenligne mot)? Jeg har Ito Ema på high res og kan ikke være annet en enig med deg (må kanskje skaffe vinylen også bare for å sammenligne, ref MoFi diskusjonen..)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Ser at Wilson har flere utgivelser, har du hørt/erfaring med flere av deres produksjoner? Er de i samme klasse som feks Ito Ema utgivelsen (for å ha noe å sammenligne mot)? Jeg har Ito Ema på high res og kan ikke være annet en enig med deg (må kanskje skaffe vinylen også bare for å sammenligne, ref MoFi diskusjonen..)
    Jeg har også disse to på hi rez..Og de låter fantastisk bra. Den Abel der er også på vinyl fra AP men hadde et håp om at de også ga ut denne på tape så jeg har ikke kjøpt den, kanskje jeg må etter hvert. Lydmessig så er de der oppe med det beste, Ito Ema på MA låter kanskje en aning varmere men den har jeg kun hørt analogt, Wilson lyden er utrolig dynamisk uten et eneste kompromis men jeg holder alle nevnte her der oppe med mine absolutte favoritter.




    Ito Ema ble tatt opp både analogt og digitalt den gang, jeg har også den første utgivelsen av LP`en som ble mastret av Grundmann og den er utrolig fin, har ikke hørt nyutgivelsen på vinyl men ser at den er tatt vare på av de beste der ute den også. Har ikke hørt denne på noen digitale utgaver så de vet jeg ingenting om men kjenner jeg MA Rec. rett så låter de også veldig bra.


    IMG_0989.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Er glad i perc. musikk, her nå en litt spesiell sak fra fra Groove Note. 2 x 45 RPM Direct to Disc som det heter. Musikken kanskje for de spesielt interesserte men lydmessig så er det en veldig flott opplevelse, skikkelig perc lyd er alltid kjekt.


    IMG_0970.jpeg



    Teamet bak innspillingen..



    IMG_0971.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Tre norske på rappen her i ettermiddag.

    Husker da Blue kom ut, da spilte de på Korvetten 3 dager på rad, sånt skjer jo ikke lenger. Blue er nydelig og kommer til å være det inn i evigheten.

    Moving er Bugge sin beste synes jeg, og hvis man liker den og ønsker den på den beste lyden så sporer man opp LP`en, den låter bra! Ganske mye bedre enn CD`en synes jeg. En enorm dynamikk på denne.

    Stash er tøff. Dette er så tungt som det kan bli, de hadde det nok gøy når de spilte inn denne.


    IMG_1009.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    En musiker jeg setter høyt er Erlend Apneseth, folkemusiker som inkluderer det meste annet i musikken sin. Kommer med en ny solo i disse dager, fysiske utgaver kommer 26/8 men den kan lastes ned nå. Som sagt en solo der han i tillegg til hardangerfele bruker en del effekter. Har hørt igjennom den og dette liker jeg, han er veldig flink på stemninger synes jeg. Må nok ha vinylen også når den kommer.

    Det kan forresten være litt artig og spille Framand høyt bare for å høre hva som bor i anlegget ditt.

    Kan høres og kjøpes her.




    a0711991993_16.jpg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Litt Miles /Evans på en formiddag. Porgy & Bess er noe av det nydeligste som er laget synes jeg, Miles/Evans gjør ikke skam på den for å si det slik. Det er bare så vakkert. I tillegg til alt det andre i boksen. 0584/5000.



    IMG_1037.jpeg
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Et par plater i ettermiddag som ikke spilles så ofte. Begge gitt ut med stor kvalitet. Little Feat plata er fra Speakers Corner og låter som vanlig derfra veldig bra, alltid kjekt når plater fra den perioden får skikkelig behandling.


    IMG_1040.jpeg



    En solo fra 1972 fra en av rockens største, Pete Townshend. Her på 200 gr Quiex vinyl fra Classic Records, nydelig! Den kom også på «vanlig» vinyl derfra men kjøpte alltid de tyngste når de kom på begge. Fantastisk flott og tykt utbrettcover med poster, Classic gjorde mye bra. Grundmann mastring og låter flott. Det er nok solo plater fra han som jeg liker bedre enn denne men et kjekt gjenhør.


    IMG_1041.jpeg



    IMG_1042.jpeg
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    To til etter hvert som det er kvalitet over. Peter Gabriel sin andre her på en Classic Records 200 gr. Quiex utgivelse, også her flott tykk utbrett med hefte. Har de andre også av han som Classic ga ut og de er nydelig alle som en. Bør være enkle å finne på brukten.


    IMG_1045.jpeg



    IMG_1046.jpeg



    Så en av mine Joni Mitchell favoritter, Court & Spark er bare nydelig synes jeg. Her på en utgivelse fra DCC 1997, Hoffmann/Gray re-master og er bare veldig flott. Jeg likte disse DCC platene, problemet deres var vel at de ga ut kvalitetsplater på en tid da nesten ingen kjøpte vinyl så de forsvant. Veldig bra kvalitet på alt de gjorde.


    IMG_1043.jpeg



    IMG_1044.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Da ble det litt Miles på slutten av skiftet. Prestige utgivelsene med Coltrane i en boks fra Analaogue Production gitt ut i 1996. Dette er 33 utgaven, den kom også i en 45 utgave noen år senere men den kjøpte jeg aldri, det får da være grenser. Nydelig musikk, nydelige plater, nydelig hefte, alt er bare fantastisk bra. No.694/2500.


    IMG_1047.jpeg



    IMG_1048.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Nevnt tidligere i tråden men igjen disse Prestige mono utgivelsene fra Analogue Production/QRP er noe av det flotteste som er der ute av nyutgivelser. Musikken er jo en ting men de låter så nydelig disse platene! Noe av det beste, om ikke det beste, fra denne perioden. De er long gone mange av dem men har jeg lest en eller annen plass at de er på vei ut igjen, eller blander jeg med noe annet? Det hadde vært veldig fint i så tilfelle, mangler jo selvfølgelig flere.


    Her nå denne..


    IMG_1049.jpeg



    IMG_1051.jpeg
     
    Sist redigert:

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    690
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    3
    Nevnt tidligere i tråden men igjen disse Prestige mono utgivelsene fra Analogue Production/QRP er noe av det flotteste som er der ute av nyutgivelser. Musikken er jo en ting men de låter så nydelig disse platene! Noe av det beste, om ikke det beste, fra denne perioden. De er long gone mange av dem men har jeg lest en eller annen plass at de er på vei ut igjen, eller blander jeg med noe annet? Det hadde vært veldig fint i så tilfelle, mangler jo selvfølgelig flere.


    Her nå denne..


    Vis vedlegget 848108


    Vis vedlegget 848110
    Og den er dessverre umulig å få tak i!!
    😊
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Litt bop på en formiddag. Red Rodney var vel mest kjent for å ha spilt med Parker, her en utgivelse fra 1957 som Classic Records ga ut i 1997. Et stjernelag av noen musikere, står ikke på fremsiden men det er Elvin Jones som trommer på side B. Hadde vel heller ikke et enkelt liv med droger og fengselsopphold men likevel så levde han til 1994.

    Originalen av denne går for tusenvis av kroner. Van Gelder opptak og BG behandling hos Classic og låter aldeles nydelig, utolig hvor god lyd det var/er på mange av disse utgivelsene fra midt 50 tallet.


    IMG_1052.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Lee Morgan ble nevnt i jazztråden så tenkte at jeg måtte spille noen. Tom Cat ble spilt inn i 1964 men kom vel ikke ut før etter hans død (?) men er likevel en veldig bra plate, tror det er en av de jeg liker best fra han.

    Search For The New Land er også spilt inn i `64 men kom ut i`66, selv om de er spilt inn samme året så er det litt forskjellige besetninger.
    Han ble ikke gammel, kun 33 år, men var veldig produktiv, var også med på mange plater av Art Blakey Jazz Messenger. Tragisk slutt på livet ble det her også men vi har platene. Nevnt før her på forumet men dokumentaren om han som gikk på NRK og andre plasser må nevnes igjen, den er bra!

    Begge to på 2 x 45 rpm fra Music Matters og låter så bra som det er mulig å få til (?).


    IMG_1060.jpeg



    IMG_1061.jpeg



    IMG_1062.jpeg



    IMG_1063.jpeg




    Har det han gjorde på 50 tallet i Mosaic boksen, prøver å unngå å kjøpe nye utgivelser av de som er i disse boksene, ikke alltid like lett.
    Han gjorde mye bra Morgan.


    IMG_1064.jpeg



    IMG_1065.jpeg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.665
    Torget vurderinger
    23
    Mengder med skatter du sitter på!! Red Rodney er for lite spilt synes jeg, riktignok hadde han ikke all verdens lange karriere men allikevel. Spilte jo med de fleste storheter, men var nok i overkant hard på farmasøytika - noe som gikk ut over kontinuiteten i karrieren førstås. Ble ofte markedsført as "Albino Red" 🤭, han var jo ganske så hvit i et ellers afroamerikansk dominert beite av samtidsmusikere..
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Mengder med skatter du sitter på!! Red Rodney er for lite spilt synes jeg, riktignok hadde han ikke all verdens lange karriere men allikevel. Spilte jo med de fleste storheter, men var nok i overkant hard på farmasøytika - noe som gikk ut over kontinuiteten i karrieren førstås. Ble ofte markedsført as "Albino Red" 🤭, han var jo ganske så hvit i et ellers afroamerikansk dominert beite av samtidsmusikere..
    Mener å ha lest en plass at han var rådgiver eller noe slikt til Clint Eastwood under innspillingen av filmen om Charlie Parker. Kan forøvrig anbefales til de som ikke har sett den.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Litt mer Blue Note. En perle derfra dette, veldig mye liv i musikken her, man blir i godt hommør av denne. Dette en utgivelse fra Classic Records 1998, det står `99 på Discogs men i flg. mine egne notater fikk jeg den i hus Nov. 98. Den låter veldig bra denne. Dette er en 180 grammer, Classic ga den også ut i mono versjon i 2008 på 200 gr. Quiex, etter det så har den også kommet på Music Matters 45 rpm og i 80 serien til BN. Classic sine er med Grundmann mens MM og 80 serien er Gray/Hoffman, altså i de aller beste hender.

    Sikkert forskjeller men disse BN platene som Classic ga ut låter veldig bra og har man en tittel derfra så trenger en ikke noen andre. Men kjøpe gjør vi likevel. :)
    Hvis jeg skal våge meg utpå så er f.eks. MM 45 platene litt åpnere og klarere med en aning mer tyngde, men synes Classic sine låter mer naturlig helt der oppe, cymbalene er plassert mer naturlig i lydbilde. Synes jeg. Dette sånn generelt i farten uten å «dybdeteste» samme tittel. Det låter supert uansett.


    IMG_1066.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    En tur til borti 45 rpm hylla før det blir kveld. Denne er bra, kanskje ikke den mest omtalte BN plata selv om Chambers bidrar på en haug med plater derfra. Et stjernelag som spiller veldig bra bop i nydelig mono. Innspilt i `57 og låter bare veldig bra.

    En ting er musikken og lyden på disse 45 platene fra MM, men coverne også, nydelig tykk utbrett papp med disse legendariske bildene av Francis Wolff, nesten verdt hele prisen alene.


    IMG_1068.jpeg



    IMG_1070.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    En perle i både BN og Coltrane katalogen dette. Alle har denne så ikke så mye å fortelle om musikken. Her på en 2 x 45 rpm fra Analogue Production utgitt i 2008, tiden går fort...Kjipere cover fra AP den gang enn det som MM hadde men lydmessig så er dette også veldig bra. Om få dager kommer den ut igjen og denne gang i Tone Poet serien, også Gray behandlig som 45 plata fra AP og låter nok veldig bra den også. Frister litt med den mono utgaven som kommer nå så vi får se..


    IMG_1073.jpeg



    IMG_1074.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    En til når jeg først var igang. Lush Life på en utgivelse fra DCC i 1997. Disse platene fra DCC låter også såpass bra at jeg pleier ikke å kjøpe dem igjen når andre gir dem ut men akkurat denne kunne jeg tenkt meg og hatt fra AP sin Prestige serie, de platene låter bra men det gjør denne også hører jeg nå.

    Veldig bra plate dette, JC/jazz entusiastene har den så det vet de.

    Hoffman og Ricker behandling.


    IMG_1075.jpeg



    IMG_1077.jpeg



    IMG_1076.jpeg
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Litt skandinavisk kvalitetejazz på en Torsdag. På begge stiller velrenommerte musikere som det alltid leveres kvalitet ifra. Lars Danielsson plata inneholder det meste, alt fra komplekse stykker til rytmiske og tøffe saker, kom ut i `95 og låter veldig fint.

    Mikkonen, Jormin, Kleive kom ut i 2000 og er en veldig fin pianotrio plate, denne er en liten favoritt her. Et konsert opptak som låter veldig bra, denne anbefales alle de som liker skandinavisk kvalitetsjazz og da særlig pianotrioer.


    IMG_1083.jpeg



    IMG_1084 2.jpeg



    IMG_1080.jpeg



    IMG_1081 2.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Noe av det første de gjorde, navn som i dag er etablerte i jazznorge ga ut denne i 1994 på Odin Records. De var vel i første halvdel av 20 årene her men likevel spiller de som om de har gjort det i årevis. Moderne og kreativ jazz som nok låter litt ECM uten at det gjør noe. Tatt opp i Rainbow med Kongshaug og låter nydelig.


    IMG_1085.jpeg



    IMG_1086.jpeg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Noen CD`er som har kommet i hus via postkassen siste dagene, alle av typen world music, eller noe slikt.

    Zap Mama sin tredje plate og da også med min evige forelskelse Sabine Kabongo, første gang jeg opplevde henne live var med Zap Mama, etter det så har jeg sett/hørt henne med Trilok Gurtu og ikke minst med Zawinul, jeg blir like betatt hver gang. Hun synger fantastisk og det er en innlevelse og en kos på scenen som ikke er alle forunt, og er man i salen så er det veldig lett å bli revet med. Plata her er afrikansk musikk med vokal og perc., jeg liker slikt og blir alltid i godt hommør av det, lyden er veldig fin.

    Lyden er også i fokus på de andre to platene, som alltid når Walter Quintus stod bak så låt det fantastisk bra! En av mine absolutte favoritter. Han stod bak mye av lyden på platene fra CMP Records på 80/90 tallet, etter det var han involvert i mye forskjellig bl.a. en del Enja innspillinger. Og fast lydmann til Rabih Abou-Khalil, en stor favoritt her i huset. Quintus døde dessverre i 2017 og det kan faktisk høres på The Flood...plata, han stod bak noen av låtene her og det er ingen problemer med å høre hvilke. Hungry People plata er spilt inn i 2012 i WQ sitt studio i Berlin og det låter fantastisk, det er ingen problem å lage veldig god lyd digitalt når man kan det.

    Er som sagt veldig glad i Khalil og har de fleste platene hans, disse to har det faktisk vært en liten jobb å få tak i men når de først kom så var de nye og forseglet. Og veldig bra medmusikanter som det alltid oser musikkglede av. Har dessverre aldri fått oppleve han live, akkurat det «plager» meg litt, var ganske nær på Nattjazzen for noen år siden men logistikken glapp så jeg kom for sent.

    Uansett så er plater en ok erstatning.


    Vis vedlegget 840217


    Vis vedlegget 840218
    Bare til info......
    Kjøpte for en del år siden noen herfra. Bra produktioner på de fleste av de ;)

    https://www.putumayo.com/
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Enda en mono fra Prestige serien til Analogue Production. Dette er så bra, et nydelig dokument på hva som skjedde midt 50 tallet. Og selv om dette er spilt inn midt 50 så er det ikke mye jeg har i hyllene her som låter bedre, det er en utrolig lydkvalitet på dette.

    Dette er 2014 utgivelsen fra AP, den kom ut igjen i fjor men lurer på om ikke den også er utsolgt, men det står back ordered så kanskje den dukker opp igjen snart, er man glad i bop fra denne tiden så må denne stå i hylla.


    IMG_1088.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Det er tross alt Lørdag så nå noe helt annet. Massive Attack sin Heligoland. Det er så tøft og tungt som det kan bli. Fantastisk cover på denne, 2 x utbrett i tykk rugglete papp med nydelig hefte, CD følger også med i coveret. Denne er bra.


    IMG_1090.jpeg



    IMG_1092.jpeg
     
    Sist redigert:

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Letet frem noe på 45 rpm her om dagen og da dukket det opp ting jeg ikke husket at jeg hadde, disse to nå og det låter bare fantastisk. Argenta/LSO plata er fra ORG utgitt i 2010. Musikken her kjenner alle, alltid kjekt å dra på litt når en spiller disse stykkene. Som vanlig derfra et fantastisk cover, tykk papp med utbrett og nummer.

    Den andre er en one sided fra Classic Records, denne har jeg også på en 33 fra Classic så jeg kommer ikke til å slite den ut. Musikken her er utrolig bra, AP har gitt ut denne også på tape og den står høyt på wish lista mi der men med dagens dollarkurs så spiller jeg heller platene jeg allerede har.

    Begge platene er Grundman mastring. Og begge presset hos RTI med ca. 12-14 års mellomrom og har ikke hørt et eneste knepp, kanskje den ORG plata er enda tystere enn Classic sin.

    Begge platene kom ut originalt i 1956.


    IMG_1095.jpeg



    IMG_1096.jpeg



    IMG_1097.jpeg



    IMG_1094.jpeg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.162
    Antall liker
    8.923
    Blitt litt klassisk i det siste og da er det lett å havne på tape, den dynamikken og råskapen som er der da er bare helt fantastisk, det blir bare noe annet.

    To nydelelige titler med Reiner/CSO i dag, begge fra Analogue Production. De låter så utrolig bra disse, Lt Kije/Nightingale tapen er nok noe av det absolutt beste jeg har i hyllene.

    Har begge også på vinyl fra Classic Records utgitt på 90 trallet og de låter selvfølgelig veldig fint de også. Også utgitt på vinyl fra AP. Dette er jo kjente plater så flere har nok disse i hyllene.


    IMG_1098.jpeg



    IMG_1101.jpeg



    IMG_1100.jpeg



    IMG_1099.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn