Jentetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Sidder og lytter til "30 years fidelity" fra Kirkelig Kulturverkstedet. Virkelig, virkelig fremragende opptak. Sjældent har jeg hørt et kirkerum præsentert så klart. Måske lige bortset fra noget af det nynorske, kan man forstå hvert ett ord. Smukt!

    Det skal så lige nævnes at jeg har sunget i gospelkor i 9 år, så jeg har hørt musik i mange kirker.

    Mine spritnye Chord Epic XL højttalerkabler er så småt ved at falde på plads. Lidt mere "krop" på stemmer og instrumenter, lidt blødere top, lidt bedre imaging, lidt flere og mere naturlige detaljer. Ikke så meget som forventet, men måske er det min gamle hørelse, og måske mangler jeg en bedre DAC?
    Hørelsen er der nok ikke så meget at gøre ved, men DAC'en kommer senere...
    Hifi-girl har peiling på DAC. Bare å gjøre som hun sier:cool:
    :cool:
    Jeg takker, men har allerede bestemt mig. DAC'en bliver Accuphase DAC-50 modulet, som kan skubbes ind i et "slot" bagpå E-370'eren. Den er blandt toppen på markedet, og er helt sikkert fuldt tilstrækkeligt til at løfte gengivelsen et par nøk. Nu skal jeg dog betale min dejlige søn de penge tilbage, som han lånte mig til 370'eren, hvilket jeg regner med er overstået om 5-6 måneder. Så vil der være penge til DAC'en efter endnu et par måneder, og jeg skal nok lade jer høre hvordan det går.

    Mærkeligt nok tog det rigtig lang tid før Chord Epic XL højttalerkablerne var spillet til. Faktisk mener jeg de først var helt på plads efter mere end 1 måned, men til gengæld er lydkvaliteten så lækker og naturlig nu, at jeg ikke kan huske at have hørt bedre i et privat hjem - nogen sinde. En ting jeg også bruger til at bedømme naturligheden, er taleforståelsen, som er helt exceptionelt god. Selv når jeg spiller lavt, kan jeg høre og forstå hvad der bliver sagt/sunget overalt i lejligheden.

    En pudsig ting, synes jeg lige I skal høre:

    TV-boksen er tilsluttet anlægget, så jeg hører TV-lyden over anlægget også. En sommerdag sad jeg og fulgte med i en fodboldkamp, og på et tidspunkt blev jeg lidt irriteret over (hvad jeg troede var) en person i huset ved siden af, som efter alt at dømme havde skruet sit TV meget højt op, sådan at jeg kunne høre trommer der kom ude fra min altan (døren var helt åben). Efter omkring 5 minutter gik jeg derud for at se om jeg kunne finde ud af hvem det var der havde sit TV skruet så højt op.

    Da jeg kom derud, blev jeg lidt forvirret, for nu kom lyden inde fra stuen! Jeg gik ind og satte mig i lyttepositionen igen, og koncentrerede mig for at lytte efter. Pludselig flyttede lyden sig fra altanen, og kom nu fra ca. 1 meter til højre for den højre højttaler, samtidig med at lyden blev højere. Så gik det op for mig, at en person på fodboldstadium'et stod udenfor kameravinklen (langt ude til højre), og bankede løs på en stortromme, og at han ind imellem drejede sig, hvilket fik lyden til at vandre mellem ca. 3½ meter til højre for lydbilledet (lidt svagere), og til ca. 1 meter til højre (noget tydeligere).

    Det var virkelig en overraskelse for mig, dels at TV-lyden var så godt optaget at jeg i det hele taget var i stand til at høre trommeslagerens placering så langt udenfor kameravinklen, og dels at lydbilledet kunne være så bredt at trommen lød som om den kom helt ude fra altanen, men 2 højttalere kan åbenbart skabe et ekstremt bredt lydbillede under de rette omstændigheder. Dette har jeg aldrig oplevet med mine tidligere anlæg/højttalerkabler.

    Jeg ønsker jer hermed et dejligt efterår, og vender tilbage en gang imellem :cool:
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Mitt lytterom er min stue, som igjen er i en mindre leilighet. Det begrenser seg derfor med plassering og flytting. Bilder av anlegget er lagt ut tidligere i tråden.
    Uansett... takk for tilbakemeldinger, skal lese mer over dem siden.
    Hej HFG,
    Nu ved jeg ikke meget om, hvilke issues du har med basgengivelsen, men jeg løste engang et problem med et sæt JBL højttalere, som leverede for mye bas i min stue. Basgengivelsen var p.g.af højttalernes placering, stuens størrelse og 10" bashøjttalere noget mudret og rodet, og det hjalp heller ikke, at min daværende forstærker ikke ligefrem havde den allerbedste kontrol over baselementerne. Det var et Pioneer forstærkersæt C90a/M90a.

    Det bedste ved dette tweak er, at det er reversibelt, dvs du kan annullere det, hvis det ikke virker.

    Jeg tog baselementerne ud af kabinetterne, og på bagsiden af elementerne limede jeg nogle stykker lærred over åbningerne, sådan at membranernes vandring blev bremset en lillebitte smule, fordi luftmodstanden ved membranernes vandring blev en smule større. Jo svagere magneterne er på højttaleren, desto mere "åbent" skal lærredet være. På billedet her illustreres kun 1 stykke stof limet på bagsiden, men selvfølgelig skal alle åbningerne dækkes med lærred. Limen der er ideel her hedder Klæbotyl.

    basht.jpeg


    Jeg tror ikke du er vild med ideen, men du skal vide at den faktisk virker, og den virker som om forstærkeren har langt bedre greb om elementerne, altså ligesom en langt højere dæmpningsfaktor i forstærkeren. Hvis dit basproblem er slemt, kan du jo forsøge. Jeg havde stor glæde af det dengang jeg gjorde det, for bassen blev langt hurtigere og meget mere "fast", og dertil meget mindre "rodet".

    Jeg håber du får løst problemet uanset hvordan, men dette er i hvert fald en mulighed.

    Mvh & held og lykke :)
     
    Sist redigert:

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    HiFiGirl, har du nogensinde spekulert i hvordan en Pass Labs forstærker ville lyde med dine højttalere?

    Jeg har siddet og læst om hans forstærkertopologier og lydfilosofi, og har fundet ud af at hans mindre forstærkere (og sikkert alle hans forstærkere) er verdensklasse med visse typer højttalere, specielt de mere effektive ditto med impedans imellem 4 og 8 Ohm.

    Jeg er bare nysgerrig :)
     
    Sist redigert:

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Nei, det har jeg nok ikke spekulert i.

    For tiden så har jeg litt fokus på høyttalerkabler. Tester VdH Magnum nå.
    Definitiv endring i lydbildet som er i positiv retning, men må nok lytte en del mer enda før det tas noe valg. Noen som har solid core kabler liggende som ikke er i bruk, forresten? Kunne tenke meg å teste ut solid core også før jeg bestemmer meg for noe som helst.

    Håper ellers at det står bra til med folket her inne! :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Tusen takk til Haavard som tipset meg om Tara Labs solid core. Nå er de på vei i posten, venter i spenning :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og så kommer det et sett Anti Cable til deg. Forvent fnidder, stjernestøv, et par oktaver og gåsehud.. ;)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    #¤%/&%#¤%&¤ Tidal

    Litt sånn ut av det blå sluttet Tidal å spille av musikk når setting er på HIFI eller Master. Andre som opplever det samme?
    Har dialog med Tidal om det, men de er trege på å svare.

    Ellers er nytt i hus Tara Labs solid core høyttalerkabler. Funker fint og jeg har endelig mer kontroll på bassen samtidig som at jeg synes den også tar vare på detaljene i musikken. Godt kjøp!

    Ønsker alle en fortreffelig søndag kveld! :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.441
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Husker jeg styrte litt med det der jeg også. Har du vært inne å "rotet" i innstillinger på Bluesound? (Om det er det du har brukt?)
    Jeg gjorde det og mistet lyd på HiFi/Master. (Tror jeg alternerte på valget om min dac tok MQA eller ikke)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Husker jeg styrte litt med det der jeg også. Har du vært inne å "rotet" i innstillinger på Bluesound? (Om det er det du har brukt?)
    Jeg gjorde det og mistet lyd på HiFi/Master. (Tror jeg alternerte på valget om min dac tok MQA eller ikke)
    Har ikke bluesound. Eneste jeg gjorde var å endret på setting i Tidal til Master ettersom jeg skulle spille et album som var master. Etter det gikk det i dass :mad:
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Avinstallere programmet og last inn på ny?
    Det er gjort allerede, uten at det funket. Får se hva dem svarer etterhvert, men om det ikke løses seg kan jeg like godt benytte spotify som er halve prisen og har samme kvalitet på musikken.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Nå er jeg lei! hel....jæ..støy :mad:

    Har ikke snakket så mye om det på siden min, men jeg er altså plaget med støy hjemme. Etter anbefaling fra Audiomix gikk jeg til steget og inviterte støykontrollen på besøk. Og fant de det tror du? Nei! Det antas at det kommer via luft enten fra mobilsendere eller et apparat fra naboen(e), eller kanskje en mix siden den er konstant. Det kommer (sannsynligvis) ikke fra strømnettet i alle fall.

    Så jeg sitter her nå med litt spørsmål til meg selv om hva jeg gjør nå. Kaste anlegget ut vinduet? Flytte? Selge? Leve med det og forske på skjerming?

    Jeg er i alle fall irritert nok på det hele og har noen harde valg foran meg nå. Musikkgleden er dessverre ikke helt tilstede for tiden.

    Fuck!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ville startet med å finne hvilket apparat som tar inn støyen - kan vel ikke slå inn på alt ? Så snart du har lokalisert mottakeren av støyen så er det enklere å gå videre. Enten skjerming , eller bytte ut den aktuelle komponenten / kabelen .
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Ville startet med å finne hvilket apparat som tar inn støyen - kan vel ikke slå inn på alt ? Så snart du har lokalisert mottakeren av støyen så er det enklere å gå videre. Enten skjerming , eller bytte ut den aktuelle komponenten / kabelen .
    Den komponenten? Det er støy med kun forsterker, mer støy dersom DAC kommer på, og enda litt mer dersom RIAA er på.
    Med DAC og RIAA er støy volumstyrt, det er det ikke dersom det kun er forsterker som er på. Og kabler? Det er p.t. prøvd ulike kabler uten hell. Og ulyden forsterkes/minskes ved å GÅ forbi anlegget, det fant jeg ut i dag. Så hvilken komponent skal jeg da starte med?
    I beste fall slik jeg ser det kan jeg minimere det, men ikke fjerne det.

    var støyen der da du hadde transistorforsterker?
    Nei.
    EDIT: Og derfor er et av valgene mine å gå tilbake til transistor. Det er ikke ønskelig, men mulig det er eneste løsning i denne leiligheten.
     
    Sist redigert:

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ville startet med å finne hvilket apparat som tar inn støyen - kan vel ikke slå inn på alt ? Så snart du har lokalisert mottakeren av støyen så er det enklere å gå videre. Enten skjerming , eller bytte ut den aktuelle komponenten / kabelen .
    Den komponenten? Det er støy med kun forsterker, mer støy dersom DAC kommer på, og enda litt mer dersom RIAA er på.
    Med DAC og RIAA er støy volumstyrt, det er det ikke dersom det kun er forsterker som er på. Og kabler? Det er p.t. prøvd ulike kabler uten hell. Og ulyden forsterkes/minskes ved å GÅ forbi anlegget, det fant jeg ut i dag. Så hvilken komponent skal jeg da starte med?
    I beste fall slik jeg ser det kan jeg minimere det, men ikke fjerne det.

    var støyen der da du hadde transistorforsterker?
    Nei.
    EDIT: Og derfor er et av valgene mine å gå tilbake til transistor. Det er ikke ønskelig, men mulig det er eneste løsning i denne leiligheten.
    Minner litt om situasjonen her nå og da.
    Mobiltelefon høres i anlegget når det står på. Tar inn støy fra den. Også sender for strøm støyer. Men borte nå
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Ville startet med å finne hvilket apparat som tar inn støyen - kan vel ikke slå inn på alt ? Så snart du har lokalisert mottakeren av støyen så er det enklere å gå videre. Enten skjerming , eller bytte ut den aktuelle komponenten / kabelen .
    Kopparplåt mot naboen.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Vi prøvde det også, ingen forandring med eller uten mobiltelefon i nærheten. Sendere derimot har jeg visstnok på taket, og jeg bor på toppen. Derfor antas det at denne virker inn.

    Føler også for å si at Quicksilverne som jeg lånte av KjartanB fikk ufortjent mye pes. Helt tydelig var det ingenting galt med dem siden problemet jeg fortsatt har er nøyaktig det samme.

    Oh vel, luksusproblemer osv...
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Ville startet med å finne hvilket apparat som tar inn støyen - kan vel ikke slå inn på alt ? Så snart du har lokalisert mottakeren av støyen så er det enklere å gå videre. Enten skjerming , eller bytte ut den aktuelle komponenten / kabelen .
    Kopparplåt mot naboen.
    HVIS det er naboen, ikke sikkert. Og siden dette er stuen min, så blir det neppe satt opp noe slikt. Da får jeg heller finne alternativ forsterker.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    var støyen der da du hadde transistorforsterker?
    Nei.
    EDIT: Og derfor er et av valgene mine å gå tilbake til transistor. Det er ikke ønskelig, men mulig det er eneste løsning i denne leiligheten.
    og på den siste dag gav gud transistoren til menneskene for at de skulle gledes med vakker og støyfri lyd. stille, sa han, og det ble stille; bare musikken kunne høres!

    jeg sier eder; kast røra ut av alteret.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Er det støy i ht eller er det traforstøy fra forsterker?
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Har du en mulighet til å gjøre opptak av støyen og dele dette?

    Har du mulighet til å flytte litt på utstyret for å høre om det blir noen endring?


    For min del har jeg bodd to forskjellige steder hvor feks klokkeradioen ble «drept» av uidentifisert støy som også påvirket mobildekning. Det er rimelig sikkert at det gikk en magnetisk åre rett under/forbi.

    Det samme gjentok seg et helt annet sted. Mobilen var nærmest død på disse punktene så en måtte flytte seg for å kunne ha en samtale. Støyen på klokkeradioen kunne minne om søkestøy på kortbølgen.

    Long shot men,....
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    var støyen der da du hadde transistorforsterker?
    Nei.
    EDIT: Og derfor er et av valgene mine å gå tilbake til transistor. Det er ikke ønskelig, men mulig det er eneste løsning i denne leiligheten.
    og på den siste dag gav gud transistoren til menneskene for at de skulle gledes med vakker og støyfri lyd. stille, sa han, og det ble stille; bare musikken kunne høres!

    jeg sier eder; kast røra ut av alteret.
    Hehe.
    Men ingenting låter så bra som rør i mine ører. Fra spøk til alvor, jeg ser poenget :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Er det støy i ht eller er det traforstøy fra forsterker?
    ht

    Har du en mulighet til å gjøre opptak av støyen og dele dette?

    Har du mulighet til å flytte litt på utstyret for å høre om det blir noen endring?


    For min del har jeg bodd to forskjellige steder hvor feks klokkeradioen ble «drept» av uidentifisert støy som også påvirket mobildekning. Det er rimelig sikkert at det gikk en magnetisk åre rett under/forbi.

    Det samme gjentok seg et helt annet sted. Mobilen var nærmest død på disse punktene så en måtte flytte seg for å kunne ha en samtale. Støyen på klokkeradioen kunne minne om søkestøy på kortbølgen.

    Long shot men,....
    Jada, har flyttet på, ingen endringer. Akkurat hva det er blir nok vanskelig å finne uansett, så veldig long shot :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Mulig du allerede har prøvd, men...

    Støyer det om du kun har på amp´n og trekker ut alle signalkablene fra kildene til den?
    Dvs - fjern alt av signalkabler.
    Prøv så å legge fingrene over en av inngangene (både h og v kanal) og hør om det gir en endring.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.857
    Antall liker
    8.847
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Beklager at jeg kommer inn fra sidelinjen her, men har ikke du relativt tungdrevne høyttalere (Altså godt under 100db).
    Da skal jo i utgangspunktet ikke støy være et problem.

    Bruk balansert signalføring.
    Koble alt til jord i samme stikk/padde.
    Så kan du også koble opp en slikt "utjevningsjord" som fosse har - hvor du kobler chassis sammen.

    Har du fortsatt trøbbel da, så begynner jo rådyrene å bli gode.

    Kjøp deg Magnepan/Manger - da forsvinner jo 10db av støyen.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    slutt med feilsøk og styr.
    returnér forsterkeren til selgeren.
    flere som har hatt støyproblemer med lm, tyder på dårlig byggekvalitet og/eller kvalitetskontroll.
    finn en dugandes transeamp igjen, høyttalerne dine trenger uansett mer muskler enn hva et stakkars 845 kan levere.
    skal du absolutt ha rør på de høyttalerne, så kjøp noe push pull pentode-basert fra ear, manley, vtl, etc - produsenter med lang og solid fartstid og gjerne med bakgrunn fra studiomiljøene.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    slutt med feilsøk og styr.
    returnér forsterkeren til selgeren.
    flere som har hatt støyproblemer med lm, tyder på dårlig byggekvalitet og/eller kvalitetskontroll.
    finn en dugandes transeamp igjen, høyttalerne dine trenger uansett mer muskler enn hva et stakkars 845 kan levere.
    skal du absolutt ha rør på de høyttalerne, så kjøp noe push pull pentode-basert fra ear, manley, vtl, etc - produsenter med lang og solid fartstid og gjerne med bakgrunn fra studiomiljøene.
    Hun har jo prøvet med push pull el34. Der er et eller annet i leiligheten som får rør til opptrede som støy mikrofoner. Forsterker som hun prøvede fra meg for noe tid siden er helt støyfrie på mine 99-100 db altec høyttalere.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ok, da er det bare å kutte ut rør, da.
    intet stort tap på de tannoyene, snarere tvert imot.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Ja, som kjartan sier. Push pull har vært forsøkt, fjerning av kabler har vært forsøkt, tvilsom at det er strømnettet.

    Jeg får se hva jeg gjør videre. Det er nok ikke forsterkeren som er problemet her, ei heller rør. Min melding tidligere i dag var nok bare et irritert hjertesukk ettersom det aller ALLER meste har vært forsøkt. Har ikke gitt opp helt enda, men det nærmer seg.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    ok, da er det bare å kutte ut rør, da.
    intet stort tap på de tannoyene, snarere tvert imot.
    OK, jeg har nok ikke forsøkt like mange høyttalere som du har. Men hvorfor mener du Tannoyene ikke er noe særlig? Sett bort fra ulyd er det svært god lyd i Tannoyene sammen med 845, så jeg ser ikke poenget ditt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Huff. Føler med deg til de grader.

    Slet med det samme. Hadde en rør-pre som tulla, dvs flere. Testet flere.
    La f. Eks hånden flatt nedpå pre eller forsterker, så forsvant mye støy. Men bare da.

    En løsning for meg var å ha Tuner laaangt, så langt mulig til venstre i stereobenk og plassere pre langt unna. Det var litt bedre.

    Men du skal vite jeg sleit.. Huff huff..
    Det var med hatten i lomma jeg bare måtte kvitte meg med rør.
    Sorgen var heldigvis kortvarig da MI pre kom i hus.
    Husker det minte om rør pluss et vanvittig godt skyv i bassen.

    Så for å spare frustrasjonen må du desverre kvitte deg med rør. Snufs.. Ja er snufs..

    Men sånn i dag, angrer jeg ikke.
    Blir som å kutte ut fotball helt og få et mye lykkeligere liv.

    Mvh
    Frank
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tannoyene dine er dritgode, de, intet vondt å si om de.
    lette å få til er de også.
    lenge siden jeg hørte de og lillebrødrene, men fikk inntrykk av at de spilte best når de har wattsterke forsterkere i ryggen.
    er jo endel elementer som skal holdes styr på.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    tannoyene dine er dritgode, de, intet vondt å si om de.
    lette å få til er de også.
    lenge siden jeg hørte de og lillebrødrene, men fikk inntrykk av at de spilte best når de har wattsterke forsterkere i ryggen.
    er jo endel elementer som skal holdes styr på.
    Fullt mulig at de kan blomstre enda mer med kraftigere forsterker. Det er i alle fall helt sikkert at de trives bedre med rør enn transistor.
    Så om jeg går tilbake til transistor må jeg også vurdere andre høyttalere. Hvorvidt jeg får meg til å selge Tannoyene er en annen sak :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Huff. Føler med deg til de grader.

    Slet med det samme. Hadde en rør-pre som tulla, dvs flere. Testet flere.
    La f. Eks hånden flatt nedpå pre eller forsterker, så forsvant mye støy. Men bare da.

    En løsning for meg var å ha Tuner laaangt, så langt mulig til venstre i stereobenk og plassere pre langt unna. Det var litt bedre.

    Men du skal vite jeg sleit.. Huff huff..
    Det var med hatten i lomma jeg bare måtte kvitte meg med rør.
    Sorgen var heldigvis kortvarig da MI pre kom i hus.
    Husker det minte om rør pluss et vanvittig godt skyv i bassen.

    Så for å spare frustrasjonen må du desverre kvitte deg med rør. Snufs.. Ja er snufs..

    Men sånn i dag, angrer jeg ikke.
    Blir som å kutte ut fotball helt og få et mye lykkeligere liv.

    Mvh
    Frank
    Ja, det blir et nederlag!
    Men har ikke gitt meg helt enda, rør passer ørene mine godt. Kanskje det er på tide med ny leilighet. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn