Jentetråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Du har helt rett, vi skal ikke ta den watt diskusjonen her. Mitt spørsmål er forholdsvis enkelt (tror jeg, da) :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ser, hva´du har kigget på :)
    Tror, det er en skrivefeil på hjemmesiden.
    Bedste du kan gøre er at ta´ telefonen og få forklaring på, hvorvidt det er en feil,
    eller hvorfor han skriver så´n.
    Jeg ville også formode, at i ultralinear mode var effekten ca. det dobbelte.
    Go´ pris bwt :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg blir ikke helt klok på dette med watt på rørforsterker, det er i dette tilfellet effekt/blokker det er snakk om.

    Er dette kraftig eller bare midt på treet? Setter pris på tilbakemelding fra de lærde.

    Single-end Kl. A forstærker med rør KT120 og ECC81. Forstærkeren er på 2 x 20 watt triodekoblet. Ultra-linearet 20w.
    Definer "midt på treet.......?
    Er ikke sikker på følsomheden på dine Tannoys, men typisk virker en rørforstærker kraftigere end det antal watt,
    den er opgivet til. Det skyldes, at når den kommer tæt på klippegrænsen, er det mere ørevenlig forvrængning, der opstår,
    og det "gør ikke så ondt" :)
    Men dynamisk "headroom" har aldrig været til skade :), derfor fik du også hintet til PP KT88.
    Det tror jeg vil være fint og rigeligt til Tannoy D500.
    Just my 5 cents.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg blir ikke helt klok på dette med watt på rørforsterker, det er i dette tilfellet effekt/blokker det er snakk om.

    Er dette kraftig eller bare midt på treet? Setter pris på tilbakemelding fra de lærde.

    Single-end Kl. A forstærker med rør KT120 og ECC81. Forstærkeren er på 2 x 20 watt triodekoblet. Ultra-linearet 20w.
    Definer "midt på treet.......?
    Er ikke sikker på følsomheden på dine Tannoys, men typisk virker en rørforstærker kraftigere end det antal watt,
    den er opgivet til. Det skyldes, at når den kommer tæt på klippegrænsen, er det mere ørevenlig forvrængning, der opstår,
    og det "gør ikke så ondt" :)
    Men dynamisk "headroom" har aldrig været til skade :), derfor fik du også hintet til PP KT88.
    Det tror jeg vil være fint og rigeligt til Tannoy D500.
    Just my 5 cents.
    Følsomhet er 91 db, så sånn sett passer KT120 forsterkeren. Med midt på treet tenkte jeg kraftig nok til mine Tannoys som jeg gjerne vil beholde, men har skjønt nå at det hele kommer an på rørtypen først og fremst mtp watt. Er fortsatt usikker på om det blir audio classic ettersom det ser ut til å kun være SE KT120 som er et alternativ hos dem for min del.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.943
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Dersom det vert alt for feit lyd når du spelar med triodedrift, kan du klare deg med ultralieært. Dei fleste kjennarar er stor sett einige om at triodedrift er betre, sjølv om ein må spele litt lågare enn det optimale. Men det kjem an på. Og det er ikkje farleg med ultralineært. Du kan spele UL i helga, og triode på kvardagane....
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Den forsterkeren det refereres til er single ended... da stemmer ikke "normale" betraktninger for UL/ triode...
    Derfor også relativt lav effekt... hadde det vært med hadde jeg satset på en push-pull i 30-50W klasse... to av mine brødre bruker Cary..
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Den forsterkeren det refereres til er single ended... da stemmer ikke "normale" betraktninger for UL/ triode...
    Derfor også relativt lav effekt... hadde det vært med hadde jeg satset på en push-pull i 30-50W klasse... to av mine brødre bruker Cary..
    Det kommer selvfølgelig an på foretrukken musikk men jeg er enig med Aurora, Push Pull pentoder i 30-50W eller mer.
    Veit ikke om det gjelder dine Tannoy, men i hvertfald 15" Tannoy skal generellt ha lidt mer effekt en de fleste SE forsterkere kan levere. Du er nød til at prøve hos deg.
    Eksempelvis så matcher mine SE300b forsterkere godt til Altec VOTT, mens Altec Model 17 med enkelt 604-8g 15" coax krever mer effekt og blir for mudret i bassen med 300B, her matcher til gjengjeld PP KT88 monoblokker på 50 eller 60W fint.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.135
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hadde jeg vært deg HFG så tror jeg at jeg hadde kontaktet Audioaktøren og tinget på et lån av den Icon amp´n jorwed har på lån nå.
    Har ikke hørt den selv, men jorwed kan sikkert spe på med litt om karakteristikk.
    Bør ha krefter nok, og prisen er vel "innenfor" ditt budsjett.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.068
    Antall liker
    33.763
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hadde jeg vært deg HFG så tror jeg at jeg hadde kontaktet Audioaktøren og tinget på et lån av den Icon amp´n jorwed har på lån nå.
    Har ikke hørt den selv, men jorwed kan sikkert spe på med litt om karakteristikk.
    Bør ha krefter nok, og prisen er vel "innenfor" ditt budsjett.
    Hørte den oppe hos jorwed , og den spilte riktig fint faktisk.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Den forsterkeren det refereres til er single ended... da stemmer ikke "normale" betraktninger for UL/ triode...
    Derfor også relativt lav effekt... hadde det vært med hadde jeg satset på en push-pull i 30-50W klasse... to av mine brødre bruker Cary..
    Det kommer selvfølgelig an på foretrukken musikk men jeg er enig med Aurora, Push Pull pentoder i 30-50W eller mer.
    Veit ikke om det gjelder dine Tannoy, men i hvertfald 15" Tannoy skal generellt ha lidt mer effekt en de fleste SE forsterkere kan levere. Du er nød til at prøve hos deg.
    Eksempelvis så matcher mine SE300b forsterkere godt til Altec VOTT, mens Altec Model 17 med enkelt 604-8g 15" coax krever mer effekt og blir for mudret i bassen med 300B, her matcher til gjengjeld PP KT88 monoblokker på 50 eller 60W fint.
    Har ikke hatt PP rør i hifisammenheng så jeg blir litt usikker. Men er push pull kraftigere enn single ended hvis effekt og strømstyrke ellers er likt?

    Fordi. Jeg har 48 watt single ended triode (er forresten KT 120 en ekte triode?) på 15" Tannoy, og syns vel det holder i lange baner til det aller meste av mitt eget bruk, både på sint rock og filmlydspor. Hvis jeg skulle hatt push pull med det første, så hadde det hovedsaklig vært for å få enda mer effekt, kanskje typisk dobbelt så mye som jeg har nå.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.832
    Antall liker
    50.821
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hadde jeg vært deg HFG så tror jeg at jeg hadde kontaktet Audioaktøren og tinget på et lån av den Icon amp´n jorwed har på lån nå.
    Har ikke hørt den selv, men jorwed kan sikkert spe på med litt om karakteristikk.
    Bør ha krefter nok, og prisen er vel "innenfor" ditt budsjett.
    Hørte den oppe hos jorwed , og den spilte riktig fint faktisk.
    Den "våknet" etter en times spilling ja,låt bra den på spendorene til Jorwed. Litt dumt den ikke har fjernkontroll men ikke alle bryr seg om det :)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Den forsterkeren det refereres til er single ended... da stemmer ikke "normale" betraktninger for UL/ triode...
    Derfor også relativt lav effekt... hadde det vært med hadde jeg satset på en push-pull i 30-50W klasse... to av mine brødre bruker Cary..
    Det kommer selvfølgelig an på foretrukken musikk men jeg er enig med Aurora, Push Pull pentoder i 30-50W eller mer.
    Veit ikke om det gjelder dine Tannoy, men i hvertfald 15" Tannoy skal generellt ha lidt mer effekt en de fleste SE forsterkere kan levere. Du er nød til at prøve hos deg.
    Eksempelvis så matcher mine SE300b forsterkere godt til Altec VOTT, mens Altec Model 17 med enkelt 604-8g 15" coax krever mer effekt og blir for mudret i bassen med 300B, her matcher til gjengjeld PP KT88 monoblokker på 50 eller 60W fint.
    Har ikke hatt PP rør i hifisammenheng så jeg blir litt usikker. Men er push pull kraftigere enn single ended hvis effekt og strømstyrke ellers er likt?

    Fordi. Jeg har 48 watt single ended triode (er forresten KT 120 en ekte triode?) på 15" Tannoy, og syns vel det holder i lange baner til det aller meste av mitt eget bruk, både på sint rock og filmlydspor. Hvis jeg skulle hatt push pull med det første, så hadde det hovedsaklig vært for å få enda mer effekt, kanskje typisk dobbelt så mye som jeg har nå.
    KT 120 er pentode. Hvilken forsterker har du?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Den forsterkeren det refereres til er single ended... da stemmer ikke "normale" betraktninger for UL/ triode...
    Derfor også relativt lav effekt... hadde det vært med hadde jeg satset på en push-pull i 30-50W klasse... to av mine brødre bruker Cary..
    Det kommer selvfølgelig an på foretrukken musikk men jeg er enig med Aurora, Push Pull pentoder i 30-50W eller mer.
    Veit ikke om det gjelder dine Tannoy, men i hvertfald 15" Tannoy skal generellt ha lidt mer effekt en de fleste SE forsterkere kan levere. Du er nød til at prøve hos deg.
    Eksempelvis så matcher mine SE300b forsterkere godt til Altec VOTT, mens Altec Model 17 med enkelt 604-8g 15" coax krever mer effekt og blir for mudret i bassen med 300B, her matcher til gjengjeld PP KT88 monoblokker på 50 eller 60W fint.
    Har ikke hatt PP rør i hifisammenheng så jeg blir litt usikker. Men er push pull kraftigere enn single ended hvis effekt og strømstyrke ellers er likt?

    Fordi. Jeg har 48 watt single ended triode (er forresten KT 120 en ekte triode?) på 15" Tannoy, og syns vel det holder i lange baner til det aller meste av mitt eget bruk, både på sint rock og filmlydspor. Hvis jeg skulle hatt push pull med det første, så hadde det hovedsaklig vært for å få enda mer effekt, kanskje typisk dobbelt så mye som jeg har nå.
    KT 120 er pentode. Hvilken forsterker har du?
    Jeg har en forsterker med 805 trioderør, single ended. Men det var vel snakk om en forsterker med KT 120 her i triode og ultra linear mode?
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Når ble det egentlig greit av en forhandler å si: "Jada, jeg ser at det er noen riper på den nye platen din. Det er klart du må forvente at det blir slik når det er innercover av papir. Du må ikke være så fin på det, denne platen får du ikke byttet med mindre det er hørbare riper ved avspilling".

    Dette ble jeg servert i går uten at jeg skal nevne hvor da det normalt er det hyggelig betjening, men dette tok kaken for min del. Jeg gikk litt månebedotten derfra og satte meg på en kafe og studerte platene nærmere. De så lettere brukt ut rett og slett. Heldigvis, får jeg si i dette tilfellet, så fant jeg en produksjonsfeil slik at de måtte ta det tilbake. Ny plate bestilt så får en håpe at resultatet på neste ankomst er bedre.

    Dagens tordentale! ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    WTF!
    Glad jeg ikke har blitt servert noe sånn. Hadde klikket i vinkel og lagd en ordentlig scene.:mad:
    Seff etter å ha spilt ut Ydmyk&Høflig-kortet først;D
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Og jeg er egentlig heller ikke den som finner meg i hva som helst. Men jeg ble så paff at jeg ikke helt visste hva jeg skulle si til det. Typisk tilfelle der det går en halvtime så kommer alle ordene du helst skulle sagt i øyeblikket.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Frekt svar synes jeg. Som Gunner ville jeg nok spilt ydmyk kortet først. Men har dessverre litt kort lunte når jeg konfontrerer slike folk :rolleyes:
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Hej igen,

    Nu har jeg endelig modtaget min vidunderlige Accuphase E-370 for 3 dage siden, og den er næsten spillet til nu efter 3 lange dage med skøn musik! Jeg er i gang med at genopdage al min musik, for der er mange ikke tidligere hørte detaljer på det meste. Til gengæld bliver dårlige optagelser også brutalt afsløret, men det vidste jeg godt ville ske.

    Accuphasen er en del bedre end jeg havde turdet håbe på. Ekstremt detaljeret, sprød, og hurtig med tight bass, og overlegent greb om højttalerne. Jeg tænker at den måske skal have lidt mere end 3-4 dage før den er helt på plads, men jeg ved det ikke. Det vil tiden vise. Allerede i butikken lød den kanongodt, og den blev ved med at lyde bedre, jo mere jeg lyttede. I dag opdagede jeg så noget tåbeligt. Strømkablet var forbundet til en forlænger/stikdåse (som er forbundet til et strømfilter), hvori alle de øvrige apparater også er forbundet. Ud med kablet, og ind i væggen i sit eget vægudtag, og straks var der mere punch i bassen, et større lydbillede, både i bredden og højden, men ikke mindst i dybden. Det stereo-image den forstærker præsenterer er out of this world! I øvrigt blev baggrunden også mere "tavs" herefter.

    Det bedste er at forstærker og højttalere tilsyneladende elsker hinanden - de lyder SÅ godt sammen. Nu danser jeg rundt i stuen med et kæmpesmil i hele synet...
    Og i næste uge bliver det endnu bedre: Der ankommer mine nye højttalerkabler: Chord Epic XL. Jeg glæder mig :D

    Glade hilsner fra København

    Accuphase E-370.jpg


    P.S. Den er i øvrigt kæmpestor og tung! Slet ikke så lille og nuttet som den ser ud på billedet, hehe (av min ryg!)
     
    Sist redigert:

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    ^Bra du er fornøyd,Freako Accuphase på de rette høyttalerene spiller virkelig musikk :)

    O
    Takker, Evo. Dynaudio Contour 20 har vist sig at være et "match made in heaven" med 370'eren. Jeg har endda koblet subwooferen fra, da bassen er meget renere uden. Selvfølgelig er der også lidt mindre af den, men det lever jeg med indtil videre. Jeg overvejer dog en Rel Ti7 eller lignende senere.

    Tak igen :)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Du høres ut som et barn på julaften, Freako. Herlig!
    Takk for innlegg og gratulerer med både forsterker og nye høyttalere.

    Enjoy!
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Du høres ut som et barn på julaften, Freako. Herlig!
    Takk for innlegg og gratulerer med både forsterker og nye høyttalere.

    Enjoy!
    Hehe, HFG! Jeg HAR det som et barn på Juleaften, altså EFTER at gaverne er delt ud ;)

    Tusind tak for gratulationer og venlige svar, jeg ville bare gerne dele min begejstring med jer flinke mennesker herinde :)

    P.S. Har nogen hørt om Marc Broussard?
    Louisiana gutt med en fantastisk stemme, og soul i spandevis. Check ham ud asap!

    Mange hilsner
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Du høres ut som et barn på julaften, Freako. Herlig!
    Takk for innlegg og gratulerer med både forsterker og nye høyttalere.

    Enjoy!
    Hehe, HFG! Jeg HAR det som et barn på Juleaften, altså EFTER at gaverne er delt ud ;)

    Tusind tak for gratulationer og venlige svar, jeg ville bare gerne dele min begejstring med jer flinke mennesker herinde :)

    P.S. Har nogen hørt om Marc Broussard?
    Louisiana gutt med en fantastisk stemme, og soul i spandevis. Check ham ud asap!

    Mange hilsner
    Takk for tipset, det er bra saker:)
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Du høres ut som et barn på julaften, Freako. Herlig!
    Takk for innlegg og gratulerer med både forsterker og nye høyttalere.

    Enjoy!
    Hehe, HFG! Jeg HAR det som et barn på Juleaften, altså EFTER at gaverne er delt ud ;)

    Tusind tak for gratulationer og venlige svar, jeg ville bare gerne dele min begejstring med jer flinke mennesker herinde :)

    P.S. Har nogen hørt om Marc Broussard?
    Louisiana gutt med en fantastisk stemme, og soul i spandevis. Check ham ud asap!

    Mange hilsner
    Takk for tipset, det er bra saker:)
    På albummet "Home - The Dockside Sessions" er der et par fejl i tempoet mellem musikerne, men ellers er det skønt at lægge ører til. Det ser jeg ikke som alvorligt. Jeg tror de er amatører alle som én.
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Sidder og lytter til "30 years fidelity" fra Kirkelig Kulturverkstedet. Virkelig, virkelig fremragende opptak. Sjældent har jeg hørt et kirkerum præsentert så klart. Måske lige bortset fra noget af det nynorske, kan man forstå hvert ett ord. Smukt!

    Det skal så lige nævnes at jeg har sunget i gospelkor i 9 år, så jeg har hørt musik i mange kirker.
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Sidder og lytter til "30 years fidelity" fra Kirkelig Kulturverkstedet. Virkelig, virkelig fremragende opptak. Sjældent har jeg hørt et kirkerum præsentert så klart. Måske lige bortset fra noget af det nynorske, kan man forstå hvert ett ord. Smukt!

    Det skal så lige nævnes at jeg har sunget i gospelkor i 9 år, så jeg har hørt musik i mange kirker.
    Mine spritnye Chord Epic XL højttalerkabler er så småt ved at falde på plads. Lidt mere "krop" på stemmer og instrumenter, lidt blødere top, lidt bedre imaging, lidt flere og mere naturlige detaljer. Ikke så meget som forventet, men måske er det min gamle hørelse, og måske mangler jeg en bedre DAC?
    Hørelsen er der nok ikke så meget at gøre ved, men DAC'en kommer senere...
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Sidder og lytter til "30 years fidelity" fra Kirkelig Kulturverkstedet. Virkelig, virkelig fremragende opptak. Sjældent har jeg hørt et kirkerum præsentert så klart. Måske lige bortset fra noget af det nynorske, kan man forstå hvert ett ord. Smukt!

    Det skal så lige nævnes at jeg har sunget i gospelkor i 9 år, så jeg har hørt musik i mange kirker.
    Mine spritnye Chord Epic XL højttalerkabler er så småt ved at falde på plads. Lidt mere "krop" på stemmer og instrumenter, lidt blødere top, lidt bedre imaging, lidt flere og mere naturlige detaljer. Ikke så meget som forventet, men måske er det min gamle hørelse, og måske mangler jeg en bedre DAC?
    Hørelsen er der nok ikke så meget at gøre ved, men DAC'en kommer senere...
    DAC har vel litt å si dersom den nå er svakeste ledd i kjeden din, er nok en del å hente her da.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Sidder og lytter til "30 years fidelity" fra Kirkelig Kulturverkstedet. Virkelig, virkelig fremragende opptak. Sjældent har jeg hørt et kirkerum præsentert så klart. Måske lige bortset fra noget af det nynorske, kan man forstå hvert ett ord. Smukt!

    Det skal så lige nævnes at jeg har sunget i gospelkor i 9 år, så jeg har hørt musik i mange kirker.
    Ja bondespråket er ikke for hvide mennesker.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Sidder og lytter til "30 years fidelity" fra Kirkelig Kulturverkstedet. Virkelig, virkelig fremragende opptak. Sjældent har jeg hørt et kirkerum præsentert så klart. Måske lige bortset fra noget af det nynorske, kan man forstå hvert ett ord. Smukt!

    Det skal så lige nævnes at jeg har sunget i gospelkor i 9 år, så jeg har hørt musik i mange kirker.

    Mine spritnye Chord Epic XL højttalerkabler er så småt ved at falde på plads. Lidt mere "krop" på stemmer og instrumenter, lidt blødere top, lidt bedre imaging, lidt flere og mere naturlige detaljer. Ikke så meget som forventet, men måske er det min gamle hørelse, og måske mangler jeg en bedre DAC?
    Hørelsen er der nok ikke så meget at gøre ved, men DAC'en kommer senere...
    Hifi-girl har peiling på DAC. Bare å gjøre som hun sier:cool:
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Sidder og lytter til "30 years fidelity" fra Kirkelig Kulturverkstedet. Virkelig, virkelig fremragende opptak. Sjældent har jeg hørt et kirkerum præsentert så klart. Måske lige bortset fra noget af det nynorske, kan man forstå hvert ett ord. Smukt!

    Det skal så lige nævnes at jeg har sunget i gospelkor i 9 år, så jeg har hørt musik i mange kirker.

    Mine spritnye Chord Epic XL højttalerkabler er så småt ved at falde på plads. Lidt mere "krop" på stemmer og instrumenter, lidt blødere top, lidt bedre imaging, lidt flere og mere naturlige detaljer. Ikke så meget som forventet, men måske er det min gamle hørelse, og måske mangler jeg en bedre DAC?
    Hørelsen er der nok ikke så meget at gøre ved, men DAC'en kommer senere...
    Hifi-girl har peiling på DAC. Bare å gjøre som hun sier:cool:
    :cool:
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    De siste ukene har jeg vært så heldig å ha LM 211A i hus for testing. Flott forsterker, men mine preferanser faller litt utenfor hva denne forsterkeren leverer. Uansett veldig gøy å få sjekket den ut, tusen takk til vrøvl!

    Ønsker leserne en fortsatt god kveld og fin uke som kommer. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn