Jeg vil ha egen avdeling for klassisk musikk!

U

utgatt60135

Gjest
Høvdingen skrev:
Lyngen skrev:
Gjentar meg selv nå men synes generelt, klassisk, jazz, lyd og konserter er bankers. Flytt Blues til generelt (enkel jobb).

Pop/rock har jeg 50/50 forhold til.. Den kan jo gå seg litt til og vurderes senere.
Hva med å flytte blues til pop/rock?

Mvh
Høvdingen
hmm usikker.... Men syntes det var få tråder om blues og sådann blir det kanskje mer ryddig i genenelt. Uenig med Zomy_Woof.

B

Back_Door

Gjest
Valentino skrev:
Jeg synes blues godt kan bo sammen med pop/rock, og er temmelig sikker å at Keith Richards ikke ville være uenig.

Jazz er jazz alene, og jeg synes den fortjener sin egen kategori for ikke å drukne helt. Spesifikke jazztråder dukker jo til stadighet opp, så det blir nok ingen død kategori tror jeg.
"Jazz er jazz alene"..?
Veldig mye av den "jazz" jeg lytter til, ligger i et grenseland mellom jazz, blues og rock ("Back Door".. ;))

Faktisk synes jeg musikk som er vanskelig å kategorisere er noe av den mest spennende musikk å lytte til.
Marcus Miller, hvor hører han hjemme? Det er i hvert fall ikke tradisjonell jazz?

K

kbwh

Gjest
Klassisk musikk er nedskrevet musikk beregnet for å bli spilt av "coverband", som Zomby var inne på tidligere.

Jazz er i kjernen improvisert musikk der utøveren gjerne er komponisten også. Hva er "tradisjoell jazz"?

Forøvrig enig i at Back Door er vanskelig å kategorisere (etter å ha hørt bittelitt bare), men jeg synes det er rimelig jazza iallefall.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.850
Jazz bør så definitivt få sin egen kategori av samme grunner som klassisk. Blues har vel marginalt mer med jazz å gjøre enn country?

Inntil aktivitet skulle tilsi ytterligere inndeling, så mener jeg det egentlig holder med følgende kategorier:

Generelt
Klassisk
Jazz
Konserter

Hva gjelder diskutable audiofile kvaliteter, kanskje man i stedet kunne merket den slags innlegg med et audiofilt "emotikon"?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
noruego skrev:
Generelt
Klassisk
Jazz
Konserter

Hva gjelder diskutable audiofile kvaliteter, kanskje man i stedet kunne merket den slags innlegg med et audiofilt "emotikon"?
Det er en oppdeling jeg er hjertens enig i. Fint sted å starte, så kan man da heller se om fremtiden vil bringe behov for ytterligere fragmentering av "Musikk generelt".

Mvh Vidar P

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
Syns det var bedre med en kategori, musikk. Det er jo bare to typer musikk. God og dårlig. Hvorfor drive og dele slik det er gjort nå. Tror det er lettere og ramle over interesante ting som er ukjente hvis alt står under samme rubrikken. Sikkert mye som bare blir lest og diskutert av de som allerede er godt inni sin musikktype.
Men tiden vil vise hvordan det vil fungere.

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.633
Takk til Høvdingen for en stor forbedring av musikk avdelingen.

mvh

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Siden den nye oppdelingen av musikksjangre kom - har jeg knapt nok vært innom noen der i det hele tatt.. Er jeg den eneste?

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
bambadoo skrev:
Siden den nye oppdelingen av musikksjangre kom - har jeg knapt nok vært innom noen der i det hele tatt.. Er jeg den eneste?
Det klassiske forumet koker.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
bambadoo skrev:
Var du der før?
Fint at vi har fått en viss spread, aktiviteten kunne vært enda bedre, men føler at det går seg til.
Har til og med begynt å kjøpe og høre på klas :)sisk!

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Joda klassisk delen er grei nok den, men alle de andre inndelingene også. Når man er "altende" så blir det så veldig spredt. Føler at om jeg ønsker inspirasjon - tips om nye ting så må jeg nesten bestemme meg på forhånd hvilken sjanger - så gå inn for å lete.

Men som sagt - om det bare er jeg som synes den nye inndelingen ikke var heldig så er det helt fair det -. "Til lags åt alle kan ingen gjera"

En læresetning flere her inne bør ta inn over seg ;)

Og ja - var der inne før - hva er bakgrunnen for det spørsmålet?

Kanskje også en annen grunn er at siden jeg har mod status så krever det mye tid å følge med på alle 20000 innleggene som kommer inn hver måned for så å forsøke å passe på at alt går riktig for seg.
Og når diskusjonene hardner til og "leirene" graver fram stridsøkser og skylapper så blir det mye arbeid - og mye tid brukt på ting som burde vært unødvendig.

Lite og ingen moderering under musikkdelen - så den blir ikke prioriteres på samme måte.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Er vel en viss økt aktivitet å spore, kanskje du ikke hadde fått det med deg, derfor spørsmålet. (Før/etter)
Får vel begynne å slenge dritt om en del band, og ikke minst gubbnissene som kaller seg fans. Så blir det nok litt mer å moderere der også. ;) ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ok - den er grei. Var det ikke flere moderatorer under musikk delen? De gjør sikkert jobben sin utmerket. Bare sleng dritt der du ;)

K

kbwh

Gjest
Vi var vel bare tre flyttemenn. Jeg har ikke de rettighetene lenger.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vil jo tro at dersom interessen er tilstrekkelig tilstede, så bør det være en lett sak å gå inn på de enkelte forumene. Det har iallefall fungert helt etter hensikt med klassiskkategorien; mye lettere å følge med i hva som beveger seg innen klassisk. De andre kategoriene har jeg ikke så mye mening om egentlig; har vel hele tiden sagt at jeg synes det primært var klassisk som behøvde utskillelse. Og at jeg syntes (og synes enda mer nå) at "God lyd"-kategorien er en (i mitt syn) aldeles meningsløs en, som heller burde ha vært fjernet slik at lydomtaler faller inn under sine respektive musikkategorier :)

Mvh Vidar P

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Mulig jeg ikke har latt det "gå seg til" enda heller.

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.633
Den nye oppdelingen er en stor forbedring.
Er spesielt glad for at de av oss som vil diskutere lyd kan gjøre det i fred.
Takk.

mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
bambadoo skrev:
Nei, bambadoo. Du er ikke den eneste. Jeg synes det blir mer klikking enn kikking. For meg er gleden ved musikkhjørnet alvorlig sabotert av delingen. Klassisk, konserter og innspillingskvalitet for seg er fint. Resten er i beste fall tull.

Og, ja. Jeg var mer aktiv under musikk før.

U

utgatt60135

Gjest
Jeg synes oppdelingen har bare blitt til det gode. Lydkvalitet fungerer som den skal, klassisk er glimerende og greit med pop/rock inndeling. Synes fortsatt at Jazz kunne vært ren med blues i generelt (ikke mange tråder uansett).

Hvis dere synes klikkingen er et problem så synes jeg dere er litt late ;).

Det eneste store problemet er lav aktivitet (som det alltid har vært, imo), særlig pop/rock. I jazz og klassisk er aktiviteten bra synes jeg.

Topp Bunn