Høvdingen skrev:
Kom gjerne med forslag til endringer.
Jeg satt med en følelse av vi kom til en enighet om kategoriene, men det er jo ikke noe problem å endre på dette hvis flere føler at vi ikke er helt i mål.
Mvh
Høvdingen
Ok, mitt forslag til kategorier:
- Musikk generelt
- Klassisk musikk
- Anbefalinger av CD/LP med god lydkvalitet
- Konserter
Ytterliggere komplisering i antall kategorier fører bare til frustrasjon og mindre posting (min mening!).
Vi må huske på at musikken utvikler seg.
Eksempel: Blues i dag er ikke det samme som blues på 60-tallet. Bluesen som sjanger omfavner mye mer i dag, hvis vi da ikke definerer sjangeren ut fra 60-tallets blues (og utelukker videreutviklede former av bluesen).
I tillegg har vi sjangere som jazz/blues, f.eks. den nye
Nymark Collective with Kristin Asbjørnsen: Bessie Smith Revisited, Live in Concert.
Og så har vi tilgrensende sjangere, videreutviklede eller sidegrenede sjangere som kanskje ønskes diskutert opp mot bluesen... negro spirituals, soul, "Jimi Hendrix-blues"... Her mister vi fort inndelingen i sjangere!
Derimot har jeg lagt merke til at klassiske tråder gjerne kunne hatt sin egen kategori. Dette vil rense opp uten å skape forvirring, men heller gi en god og oversiktlig "database" for klassiskressurser. Dette vil vi få glede av i mange år fremover.
- Anbefalinger av CD/LP med god lydkvalitet (godtatt under tvil)
Kommentar:
Dette fungerer jo som en slags database over plater som blir vurdert/diskutert med hensyn på lydkvalitet. Dette passer nok inn i forumets misjon.
- Konserter
Denne kategorien er selvsagt. Her får konsertfolket diskutert fritt, og kategorien gir oss en god oversikt.
Kom gjerne med motinnlegg mot mitt forslag, hvis du føler dette blir feil. Så får moderatorene til slutt bestemme seg for hvordan de ønsker dette.
Les gjerne mitt forrige innlegg om temaet for utfyllende informasjon.
Ellers er jeg også svært åpen for å la nåværende form "sette seg". Likevel, en vurdering bør også gjøres nå.