kjoenik skrev:
Synes også dette er et godt alternativ, men tror det er viktig at det ikke blir for mange undergrupper. Man gidder ikke klikke inn og ut av diverse undergrupper for å få overblikk over hva som skjer i "musikk" over hele fjøla.
Ellers kunne man, hvis det var mulig, la alle trådene som postes i undergruppene også vise under "musikk", så kan man få et kjapt overblikk, og hvis man kun vil ha f.eks klassisk, kan man klikke rett inn der.
Ellers synes jeg man kan kutte ut underkategoriene "konserter" som heller kan postes i deres respektive underkategorier, eller evt. beholde den eksisterende kategorien "konserter", samt "samler". Hvor mange "samler"-tråder er det egentlig på musikkavdelingen?
Med et visst skille mellom noen sjangere så kanskje det er mulig å vekke musikkategorien til live. La Høvdingen og forumet få en tjangs. Sånn som det har fremstått hittil har det ikke fungert spesielt godt. Konsert er eksempel på en fin underkategori, som bør fortsette å stå som nå, selv om en selv ikke er så opptatt av å se band/artister live. Mer generell interesse, vil generere økt trafikk og posting i slike tråder også. For min del har jeg sålangt ikke giddet å bruke for mye tid verken på å poste konserttips eller anmeldelser, mest fordi HFS har fremstått som et forum for mindre musikkinteresserte. Dette er ikke HFS i seg selv sin feil, men deg og meg. Tipper flere kunne tenkt seg og bidratt konstruktivt på dette feltet, så hvorfor ikke prøve å snu på det?
Når det gjelder "Samler" som du kaller det (blitt litt mitt hjertebarn nå), så kan det diskuteres mye på tvers av flere av hovedkategorier. Tråder som finnes både her og der på forumet, men som har mer relevans i en samlertråd. Kanskje fler drister seg frem med fler "dumme" spørsmål også.
Hvordan rengjøre vinyl/cdplater, oppbevaring/hylle/lagringssystemer/kategorisering osv., eksempler på tråder under div.andre kategorier som egentlig passer vel så godt inn her.
I tillegg til det jeg ramser opp fra før. Verdi, snurrigheter, utgaver/pressinger, deadwax, labler, utgivelsesår osvosv. (Lover å starte 10 tråder som er relevante og seriøse i løpet av de første dagene evt. en slik kategori finnes.)
Eller er det sånn at all musikk likesågodt kunne vært digitalt på en harddisk? Hvor blir det av det ofte brukte argumentet eierverdi, det og holde å bla i coveret osv. Skjønner etterhvert at det kanskje ikke er alle her jeg ville hatt med på et musikkquiz-lag (kremt) :
Og hvorfor denne "frykten" for en håndfull undergrupper. Utgangspunktet i kravet
"vil ha egen" ligger vel i å få en viss differensiering og enklere oversikt i musikkkategorien, nettopp fordi enkelte sjangere lettere drukner i mengden poster. Denne mengden har vel forøvrig ikke vært imponerende stor, men det kan vel fler av oss ta et ansvar og gjøre noe med.
Bare min "humble opinion"
Til Lyngen: Det er ikke jeg som klager, men du som "syter"

;D
Til Høvdingen: Stå på!!