Jeg vil ha egen avdeling for klassisk musikk!

K

kbwh

Gjest
Glemte den siste der. Beklager til Lyngen!

Platesamlinger kunne evt. kanskje være nederst i haugen? Men ideen er kul, som jeg allerede har ment.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Høvdingen skrev:
Her må jeg si meg enig med Valentino. Så langt så synes jeg følgende kan være utgangspunktet for videre diskusjon:

Jazz
Klassisk/kunstmusikk
Pop, rock
Annen musikk
Konserter
Platesamlinger (litt tvilsom til denne)
Spesielt gode innspillinger og teknikk
Jeg synes det høres ut som en god idé.
Men det trengs noen undermodertorer som kan holde styr på sjangeren.
3 stk bare til musikk er nok ikke dumt. Dette vil gjøre musikkdelen mer atraktivt.

Pk

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.354
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
...
Jeg er derimot litt bekymret for at en større oppdeling kan bli uoversiktlig, og hvis det ikke blir nok skrevne innlegg så er jo ikke det bra heller.
...
Du kan vurdere å bruke «tre-strukturen», jf. «Hifi foreninger / klubber», noe mer aktivt, muligens også for andre «mapper» og kategorier.

mvh
KJ

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Høvdingen skrev:
Her må jeg si meg enig med Valentino. Så langt så synes jeg følgende kan være utgangspunktet for videre diskusjon:

Jazz
Klassisk/kunstmusikk
Pop, rock
Annen musikk
Konserter
Platesamlinger (litt tvilsom til denne)
Spesielt gode innspillinger og teknikk
Hovedsaklig enig i denne. Men er synes det virker unødvendig å skille ut spesielt gode innspillinger i en egen gruppe. Jeg ser ikke problemet med at dette diskuteres i sjangeren som musikken tilhører. Snarere tvert i mot, jeg tror dette blir rotete. Er også tvilende til sjanger for platesamling, men det kan jo være verd et forsøk.

Mitt forslag:
  • Jazz
  • Klassisk/kunstmusikk
  • Pop, rock
  • Annen musikk
  • Konserter
  • Platesamlinger

Mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
KJ skrev:
Høvdingen skrev:
...
Jeg er derimot litt bekymret for at en større oppdeling kan bli uoversiktlig, og hvis det ikke blir nok skrevne innlegg så er jo ikke det bra heller.
...
Du kan vurdere å bruke «tre-strukturen», jf. «Hifi foreninger / klubber», noe mer aktivt, muligens også for andre «mapper» og kategorier.

mvh
KJ
Det var tanken.

U

utgatt60135

Gjest
Ja, håper dette setter større fokus og aktivitet på musikksiden. Musikk er jo egentlig vår hobby fremfor HiFi vel.. ::) ??? :D ;)

Ny versjon foreslås:

• Pop/Rock
  • Jazz
  • Klassisk og annet akustisk
  • Andre sjangre og musikk generelt
  • Spesielt gode innspillinger og teknikk
  • Konserter

Pop/Rock: -grensene er for vanskelige å skille og ser heller ikke noen stor grunn til å skille dem. Øverst siden det er størst aktivitet. Hardt som mykt. Indie og undersjangre.

Jazz: Den er vel grei.. inkl. vokaljazz.

Klassisk: Ordet kunstmusikk kan jeg godt forstå men har vel litt undertoner av at andre sjangre ikke er kunst. Kanskje er "annet akustisk" fin å få med? Diverse gitar, piano, django, ol. Litt usikker..

Syntes "annen musikk" er litt "svak", kanskje "andre sjangre" er bedre. Og så tenke jeg at det nok er endel tråder som overlapper flere kategorier. Litt usikker her også.

Platesamling? Njæ jeg synes det blir for smalt. Det kan vel diskuteres under annen musikk.

R'n'B/Soul/Funk: Skal de få eget emne så synes jeg det kan gjelde flere. Er det ikke greit å holde seg til de store og klare skillene?

K

kbwh

Gjest
Et dannelsesbehov?

Kunstmusikk - – musikk komponert av navngitte opphavsmenn, opprinnelig primært beregnet på konsertfremførelse. I dagligtale referer begrepet gjerne til opera, ballettmusikk, klassisk og religiøs musikk, og samtidsmusikk. Komposisjon og fremførelse av kunstmusikk krever ofte høy formell kompetanse, og kunstmusikken har gjerne en mer akademisk basis enn f.eks. folke- og populærmusikken. Offentlige musikkutdanningsinstitusjoner er da også i overveiende grad orientert mot kunstmusikk, det samme er mange orkestre og ensembler.
http://www.kulturnett.no/kulturtemaer/kulturtema.jsp?id=T930337

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
7.144
Sted
Market Snodsbury
Fyrst og fremst berre lurkar eg her. Lell, ein av grunnane til at eg gjer det (lurkar) er diskusjonane om klassisk musikk. Difor stør eg ønsket ::)

Til diskusjonen om hierarki vil eg dessutan minna om at føremålet med ei inndeling stort sett er å rydda opp i dei innlegga som faktisk finst, ikkje å finna den perfekte "logiske" inndelinga. Undergrupper er berre verdifulle dersom det faktisk har vist seg å vera eit behov (altså, mange innlegg). Ei eiga gruppe for klassisk musikk ville definitivt rydda opp, men elektronika treng inga gruppe så lenge nesten ingen vil diskutera elektronika. Kategorisering i seg sjølv skapar ikkje aktivitet eller trådar.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Et bra poeng vagstol! Støtter deg fullt&helt her. Tror det beste er å starte med oppdeling der behovet er uttalt og gjelder for flere folk (det vil si: splitt ut klassisk først og fremst).

Mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg ser for meg følgende:

Hovedkategori:

Musikk Generelt Innbefatter alt som ikke dekkes av underkategorier.

|
|
v

Følgende underkategorier (slik som hifi-foreninger):

Pop/Rock
Jazz/Blues
Klassisk
CD/LP med god innspillingskvalitet
Konserter

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ikke ta fra meg platesamlinga mi. ;)
Ser jo ut til at det er flere som syns det kan være interessant. Nerdete? Og så?, det meste med hobbyen er jo det.
Fjern heller Youtube-tråden under OT.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Ikke ta fra meg platesamlinga mi. ;)
Ser jo ut til at det er flere som syns det kan være interessant. Nerdete? Og så?, det meste med hobbyen er jo det.
Fjern heller Youtube-tråden under OT.
Nå er jo ikke dette slik at vi har et visst antall som skal fordeles, og YouTube forblir.

Når det gjelder Platesamlinger så kan vi selvfølgelig prøve, men jeg synes ikke tittelen er så avslørende for hva kategorien omhandler. Kanskje det går an å endre på navnet.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Ihvertfall bedre forståelig

U

utgatt60135

Gjest
Høvdingen skrev:

Hovedkategori:

|
|
v

Pop/Rock
Jazz/Blues
Klassisk
Konserter
Synes ikke om underkategorier.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Lyngen skrev:
Høvdingen skrev:

Hovedkategori:

|
|
v

Pop/Rock
Jazz/Blues
Klassisk
Konserter
Blir liksom aldri fornøyd du.
Som Høvdingen skisserer og viser til "HiFi-foreninger", ser jo det fornuftig ut. Alternativt?
Kanskje vi bare skal drite i hele greia.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Men hva er galt med å blande hi-fi og musikk diskusjoner? Jeg synes det er kjekt å kunne diskutere musikk med folk som har hi-fi tilbøyeligheter, og hi-fi med folk som prioriterer musikk. :)

Men la nå høvdingen få jobbe i fred. Jeg er sikker på at det blir en forbedring, uansett om vi bruker vanlige grupper eller undergrupper.

Mvh

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
wotg skrev:
Det finnes da egene musikk fora?
Det gjør det, og samme argumentasjon kan en jo bruke om det meste her på forumet.
Selv om HFS, primært er et hardware-forum, er det ikke betenkelig at musikk ikke skulle kunne diskuteres her? Finner det rart at brukerne av norges største hifi-forum ikke har interesse for musikk. Eller?

Da er vel f.eks "Film-kategorien", mer søkt i så måte. (La for all del bestå, leser den også jeg)
Kabeltrådene blir en svett av mindre, og la ikke Musikk-trådene utarte seg som nevnte, samt endel OT.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Hvilke musikk-fora finnes der ute, som er bra?

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
Lyngen skrev:
Høvdingen skrev:

Hovedkategori:

|
|
v

Pop/Rock
Jazz/Blues
Klassisk
Konserter
Blir liksom aldri fornøyd du.
Som Høvdingen skisserer og viser til "HiFi-foreninger", ser jo det fornuftig ut. Alternativt?
Kanskje vi bare skal drite i hele greia.
Svært som du klager på meg da ;). Poenget med en slik tråd er vel at alle ytrer meninger slik at Høvdingen kan ta et godt valg til slutt.
Altenativt? Ser ikke noen grunn til undertemaer. Hold alle på samme nivå :). IMO! Alle er viktige.

Hvis noen mener HiFi er viktigere enn musikken så burde de se om det finnes andre hobbyer som passer. ;) ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
Synes også dette er et godt alternativ, men tror det er viktig at det ikke blir for mange undergrupper. Man gidder ikke klikke inn og ut av diverse undergrupper for å få overblikk over hva som skjer i "musikk" over hele fjøla.

Ellers kunne man, hvis det var mulig, la alle trådene som postes i undergruppene også vise under "musikk", så kan man få et kjapt overblikk, og hvis man kun vil ha f.eks klassisk, kan man klikke rett inn der.

Ellers synes jeg man kan kutte ut underkategoriene "konserter" som heller kan postes i deres respektive underkategorier, eller evt. beholde den eksisterende kategorien "konserter", samt "samler". Hvor mange "samler"-tråder er det egentlig på musikkavdelingen?

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Støtter en egen avdeling for klassisk, gjerne etter kjoenik-metoden. Det finnes imidlertid et men her: En egen avdeling stopper ikke hovedproblemet med musikktråder, nemlig avsporing i forhold til trådens tittel.

Et eksempel kan illustrere problemstillingen. Valentino startet for litt siden en tråd om Bruckner. Den kom raskt til å handle om akustikken i ulike konsertlokaler i Praha, eller hva det var. Man kunne like gjerne ha begynt å be om tips på piggfrie vinterdekk eller diskutert demokratenes nominasjonskamp i USA. Nesten. Denne praksisen avføder to slags reaksjoner, tror jeg. Enten prøver eventuelle bidragsytere å insistere på trådens tema - med påfølgende avsporinger og diskusjon om retten til å si hva man vil når man vil, eller de gir rett og slett opp - fordi de ikke orker å lese og forholde seg til utenomsnakk. Jeg har dessverre landet i sistnevnte gruppe.

Avsporingene kveler mye av lysten til å skrive også på en annen måte. Eksempel 2: Nåværende tråd om Mahlers 7. symfoni. Den holder seg stort sett til tema, eller i alle fall komponisten. Likevel skriver jeg ikke der, av den enkle grunn at jeg har skrevet en del om denne symfonien tidligere og ganske mye om Mahler generelt. Jeg blir rett og slett lei av å skrive om det samme igjen og igjen.

Helt på defensiven er jeg likevel ikke. En del tråder er lesverdige, også enkelte av dem med snedige avsporinger. Men det hadde vært fint om avsporingene heller var morsomme innfall og unntak enn knesatt prinsipp og indiskutabel, etablert praksis. Da tror jeg at en klassisk avdeling etterhvert kunne ha blitt et sted å hente informasjon samtidig som en kunne spørre og diskutere.

B

Back_Door

Gjest
Jeg stusser litt over kategorien "Cd/lp med god innspillingskvalitet".
Vi foreslår samtidig en mer oppdeling av musikktyper/kategorier. Er det da meningen at i de oppdelte kategorier, så omtales alle relevante utgivelser med "normal" innspillingskvalitet? I den førstnevnte kategori kommer så et sammensurium av alle musikktyper, men da altså med god innspillingskvalitet. Hvordan holder man oversikten? Da bør man faktisk legge innlegg i BÅDE den førstnevnte kategori og i den relevante musikktype/kategori.
Tungvint? ::)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Karma skrev:
I prinsipp helt enig; det synes meg en snål innfallsvinkel til god musikk. Men får se det positive i det; kan hende slipper man de aller mest fortapte lydnevrotikere og assosierte forespørsler på de andre musikksidene :)

Fra spøk (?) til alvor; "..god lyd.."-sidene risikerer å aldri bli besøkt av endel musikkinteresserte, meg inklusive, så for meg kan den gjerne utgå slik at tråder med slike temaer faller naturlig inn under sine respektive musikktråder.
Dessuten har det vel vist seg å være en viss uenighet om hva som er god og mindre god lyd.. mens det er lite uenighet om hva som f.eks er klassisk musikk :)

Mvh Vidar P

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
awe skrev:
Støtter en egen avdeling for klassisk, gjerne etter kjoenik-metoden. Det finnes imidlertid et men her: En egen avdeling stopper ikke hovedproblemet med musikktråder, nemlig avsporing i forhold til trådens tittel.

Et eksempel kan illustrere problemstillingen. Valentino startet for litt siden en tråd om Bruckner. Den kom raskt til å handle om akustikken i ulike konsertlokaler i Praha, eller hva det var. Man kunne like gjerne ha begynt å be om tips på piggfrie vinterdekk eller diskutert demokratenes nominasjonskamp i USA. Nesten. Denne praksisen avføder to slags reaksjoner, tror jeg. Enten prøver eventuelle bidragsytere å insistere på trådens tema - med påfølgende avsporinger og diskusjon om retten til å si hva man vil når man vil, eller de gir rett og slett opp - fordi de ikke orker å lese og forholde seg til utemomsnakk. Jeg har dessverre landet i sistnevnte gruppe.

Avsporingene kveler mye av lysten til å skrive også på en annen måte. Eksempel 2: Nåværende tråd om Mahlers 7. symfoni. Den holder seg stort sett til tema, eller i alle fall komponisten. Likevel skriver jeg ikke der, av den enkle grunn at jeg har skrevet en del om denne symfonien tidligere og ganske mye om Mahler generelt. Jeg blir rett og slett lei av å skrive om det samme igjen og igjen.

Helt på defensiven er jeg likevel ikke. En del tråder er lesverdige, også enkelte av dem med snedige avsporinger. Men det hadde vært fint om avsporingene heller var morsomme innfall og unntak enn knesatt prinsipp og indiskutabel, etablert praksis. Da tror jeg at en klassisk avdeling etterhvert kunne ha blitt et sted å hente informasjon samtidig som en kunne spørre og diskutere.
Godt poeng her awe. Og repetisjonen ang. Mahlers 7. tar jeg glatt på egen kappe. Vet ikke helt hvorfor, antakelig er det latskap, det er så lettvindt å starte en ny tråd, så slipper man å lete etter gammelt stoff. Det er vel hver enkelts ansvar dette å prøve å unngå å spørre etter informasjon som allerede er tilgjengelig. En liten læreprosess for noen hver antakelig. Samtidig er det jo helt legitimt å henvise til tidligere tråder når man ser at sånne spørsmål dukker opp. Men så er det jo også fint med et forum som engasjerer folk til å skrive også, ikke bare lese hva gamle mestere har sagt tidligere og holde munn. Aktiv deltagelse er jo bra. En liten balanse her kanskje?

Mvh

U

utgatt60135

Gjest
Karma skrev:
Vi foreslår samtidig en mer oppdeling av musikktyper/kategorier. Er det da meningen at i de oppdelte kategorier, så omtales alle relevante utgivelser med "normal" innspillingskvalitet? I den førstnevnte kategori kommer så et sammensurium av alle musikktyper, men da altså med god innspillingskvalitet. Hvordan holder man oversikten? Da bør man faktisk legge innlegg i BÅDE den førstnevnte kategori og i den relevante musikktype/kategori.
Tungvint? ::)
Poenget er å kunne ha tråder med anbefalinger av plater med spesielt god lyd som blir værende der uten å drukne i glemte sider. Ikke noe problem å anbefale samme plater i andre tråder selvsagt. Jeg synes musikken kan i hovedsak diskuteres i de andre emnene men at denne er mer et slags uhøytidelig oppslagsverk.

U

utgatt60135

Gjest
Vidar P skrev:
I prinsipp helt enig; det synes meg en snål innfallsvinkel til god musikk. Men får se det positive i det; kan hende slipper man de aller mest fortapte lydnevrotikere og assosierte forespørsler på de andre musikksidene :)

Fra spøk (?) til alvor; "..god lyd.."-sidene risikerer å aldri bli besøkt av endel musikkinteresserte, meg inklusive, så for meg kan den gjerne utgå slik at tråder med slike temaer faller naturlig inn under sine respektive musikktråder.

Mvh Vidar P
Er ikke så sikker på at det var ment som en spøk dessverre. Skal ikke skrive hva jeg mener om utsagnet pga fred og sånt ;). At du ikke liker denne innfallsvinkelen er jo din sak men kan ikke se hva som skulle være så galt i å ønske seg begge deler. Hvorvidt hvor man leter er ikke viktig så lenge man lander på begge føttene! Hvis du ikke er interessert i emne så kan du la være å lese enkelt og greit. Men kan ikke fatte og begripe at folk som er hyperkritisk og har steindyrt utstyr synes det er så ille å analysere lydbilder. Et stort paradoks.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Fra min side var denne kategorien ment som kjøpetips for plater som bringer det beste ut av deres hifi anlegg. Det var ikke ment å diskutere hverken artist eller sjanger, men kun utifra et teknisk lydmessig anbefalingsståsted.

Mvh
Høvdingen

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
kjoenik skrev:
Synes også dette er et godt alternativ, men tror det er viktig at det ikke blir for mange undergrupper. Man gidder ikke klikke inn og ut av diverse undergrupper for å få overblikk over hva som skjer i "musikk" over hele fjøla.

Ellers kunne man, hvis det var mulig, la alle trådene som postes i undergruppene også vise under "musikk", så kan man få et kjapt overblikk, og hvis man kun vil ha f.eks klassisk, kan man klikke rett inn der.

Ellers synes jeg man kan kutte ut underkategoriene "konserter" som heller kan postes i deres respektive underkategorier, eller evt. beholde den eksisterende kategorien "konserter", samt "samler". Hvor mange "samler"-tråder er det egentlig på musikkavdelingen?
Med et visst skille mellom noen sjangere så kanskje det er mulig å vekke musikkategorien til live. La Høvdingen og forumet få en tjangs. Sånn som det har fremstått hittil har det ikke fungert spesielt godt. Konsert er eksempel på en fin underkategori, som bør fortsette å stå som nå, selv om en selv ikke er så opptatt av å se band/artister live. Mer generell interesse, vil generere økt trafikk og posting i slike tråder også. For min del har jeg sålangt ikke giddet å bruke for mye tid verken på å poste konserttips eller anmeldelser, mest fordi HFS har fremstått som et forum for mindre musikkinteresserte. Dette er ikke HFS i seg selv sin feil, men deg og meg. Tipper flere kunne tenkt seg og bidratt konstruktivt på dette feltet, så hvorfor ikke prøve å snu på det?

Når det gjelder "Samler" som du kaller det (blitt litt mitt hjertebarn nå), så kan det diskuteres mye på tvers av flere av hovedkategorier. Tråder som finnes både her og der på forumet, men som har mer relevans i en samlertråd. Kanskje fler drister seg frem med fler "dumme" spørsmål også.
Hvordan rengjøre vinyl/cdplater, oppbevaring/hylle/lagringssystemer/kategorisering osv., eksempler på tråder under div.andre kategorier som egentlig passer vel så godt inn her.
I tillegg til det jeg ramser opp fra før. Verdi, snurrigheter, utgaver/pressinger, deadwax, labler, utgivelsesår osvosv. (Lover å starte 10 tråder som er relevante og seriøse i løpet av de første dagene evt. en slik kategori finnes.)
Eller er det sånn at all musikk likesågodt kunne vært digitalt på en harddisk? Hvor blir det av det ofte brukte argumentet eierverdi, det og holde å bla i coveret osv. Skjønner etterhvert at det kanskje ikke er alle her jeg ville hatt med på et musikkquiz-lag (kremt) ::)

Og hvorfor denne "frykten" for en håndfull undergrupper. Utgangspunktet i kravet "vil ha egen" ligger vel i å få en viss differensiering og enklere oversikt i musikkkategorien, nettopp fordi enkelte sjangere lettere drukner i mengden poster. Denne mengden har vel forøvrig ikke vært imponerende stor, men det kan vel fler av oss ta et ansvar og gjøre noe med.

Bare min "humble opinion"

Til Lyngen: Det er ikke jeg som klager, men du som "syter" ;) ;) ;) ;D

Til Høvdingen: Stå på!! :)

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
Til Lyngen: Det er ikke jeg som klager, men du som "syter" ;) ;) ;) ;D
Konkurransen på det feltet er stor her oppe på berget ;).

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Takk til toref for godt innspill. Balanse er en fin ting, og jeg vil gjerne følge opp det du sa. Tidligere innlegg bør ikke behandles som evige sannheter av gamle mestre, snarere som aktuelle ytringer i en fornyet, frisk interesse for et tema. Så kunne en heller bruke tiden på å utdype, presisere og utvikle enn å starte fra bunnen av igjen.

Jeg tror at kombinasjonen av meningsfylte kategorier og tematisk edruelighet kunne hente ut potensialet hos entusiastene på en slagkraftig måte, uten at humør og spontanitet blir skadelidende. Og der har du balansegangen igjen: Hverken dosering eller pludring. Hver må synge med sitt nebb, men fortrinnsvis samme melodi og med en viss takt og tone. Her vil nok behovene og tersklene variere ganske mye. Til syvende og sist må enhver avgjøre hva han ønsker å delta i - utifra de rådende forhold.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Vidar P skrev:
Karma skrev:

Dessuten har det vel vist seg å være en viss uenighet om hva som er god og mindre god lyd.. mens det er lite uenighet om hva som f.eks er klassisk musikk :)

Mvh Vidar P
Vel skrevet Vidar! :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Vidar P skrev:
Karma skrev:

Mvh Vidar P
Tendendserer nok til å være enig. Mine fordommer får meg til å tenke at under enn sånn kategori diskuteres det HiFi-blippblopp musikk. Blir så antimusikk på samme måte som jeg opplever endel hifi-demoer både i butikk og på messer. Uten at det nå skal diskuteres mer om akkurat det emnet under denne tråden.

Men for all del, enn sånn kategori forstyrrer ikke meg, men hvem skal sette kriteriene/standarden, og hvordan skal de forstås av forumets medlemmer.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.196
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Godt enig med de fleste her, og gleder meg. Dette ser ut til å kunne fungere utmerket.
Det er godt mulig at pludringen vil reduseres vesentlig i en egen avdeling, ettersom klassisktrådene hittil raskt har druknet i annet. Nyordningen vil medføre at trådene er synlige lengre, og det vil igjen gjøre det mye lettere å "hekte" seg på en relevant tråd, evt starte en ny, i stedet for å digressere OT. Når det er sagt, synes jeg ikke det er flere klassisktråder enn at det i mange tilfeller har vært positivt at vi har holdt liv i dem, nettopp med OT digresjoner. Noen nevner her GMG som et godt forum, og det er mye interessant lesning og mange kunnskapsrike folk der, men vi må ikke etterligne dem med disse evindelige listene og avstemmingene de har en tendens til å kjøre: "Favourite Italian Composers poll", "Favourite British Composers poll" osv &c.

IMHO selvsagt.

Bernt K

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Wikipedia skulle gå bra, og jeg tror ikke vi vil se altfor mange tvilstilfeller omkring sjangertilhørighet uansett.

Topp Bunn