Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ttmivar

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2009
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk slippkonsert på Parkteateret i går med Vidunderlige SIGRID MOLDESTAD. Nye plata VERE HER er ute. Det er bare å løpe og kjøpe! Har reist land og strand på hennes konserter og blir bare mer og mer betatt. Som Aftenposten skriver sist lørdag er hun en juvel i norsk musikk og bør bli allemannseie. Sammen med sine flotte musikere skapte de en kveld som vil sitte i kroppen L E N GE ! :)
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Kan bli en fin konserthelg med Fairport Convention i dag og Dream Syndicate i morgen ;D
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.728
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Trondheim
    Fairport Convention er en av mine "all time favourites" og de spiller i Trondheim i dag. Der skulle jeg vært, men akkurat i dag er jeg selvfølgelig bortreist.
    Det er jo bare Simon Nicol igjen fra det opprinnelige Fairport, Dave Pegg kom vel ikke inn før på Full House, men musikken er like fin og dagens mannskap står ikke noe tilbake for tidligere tiders (selv om det vel er umulig å erstatte en mann som Richard Thompson).
     
    Sist redigert:

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Fairport Convention og The Dream Syndicate

    To ganske så forskjellige konserter, naturlig nok. Likheten var dog at begge konsertene var veldig bra.

    Herlig å se og høre Fairport, selv om Simon Nicol og Dave Pegg var de eneste igjen fra den klassiske line-up'en. Gerry Conway på perkusjon er likevel ingen smågutt for å si det mildt (Fotheringay, Steeleye Span, Cat Stevens, Jehtro Tull osv). Ei heller Ric Sanders og Chris Leslie. Mye rutine, og det hørtes. Låtmaterialet er jo også suverent.

    IMG_5995.jpg


    The Dream Syndicate leverte varene på Rockefeller. Var visst starten på turneen dette og det virket som de koste seg. Skikkelig driv over bandet var det. Steve Wynn sa det føltes godt å kunne annonsere bandet som The Dream Syndicate. The Medicine Show må jo være ett av 80-tallets beste album.

    IMG_6026.jpg
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Veldig moro med Nick Cave And The Bad Seeds i spektrum i kveld! Jeg regnet med at han skulle ha mye attitude, men dette var mere trøkk og sprell enn jeg forventet. Og lyden var veldig god!

    20171016_200810.jpg





    Plutselig endte han opp blant publikum ...


    Og ekstranummerne var ganske crazy..

     

    johnblund

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2015
    Innlegg
    578
    Antall liker
    1.859
    Sted
    Noreg
    Kunne ikke vært mer enig. En av de få gangene jeg har hørt bra lyd i spectrum. Cave er glimrende
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.986
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Hus
    WP_20171012_23_02_01_Pro.jpg


    Var på Rolling Stones på Friends Arena i Stockholm torsdag som var. Utsolgt og over 55 tusen tilskuere. Vanvittig bra konsert av disse aldrende mennene. Bildet er fra ekstranummeret Gimme Shelter :D

    WP_20171013_12_07_11_Pro.jpg
     
    Sist redigert:

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Ja, det var en konsert jeg alltid vil huske. Meget flott gjenfortalt av dagsavisens skribent Mode Steinkjer;
    Blod, svette og tårer fra Nick Cave - Nye takter
    Vi stod visst nesten ved siden av hverandre, i hvertfall basert på det første bildet du tok ... :) Overraskende mange damer til stede i går. Har aldri vært på konsert med så mye trøkk, energi, støy og råskap som i går, og damene digga det! :) Moro var det, men anlegget mitt låter dårligere i dag grunnet økt øresus!
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.136
    Sted
    Oslo
    Stemningsfullt med Kari Rueslåtten i Jakobs Kirke igår.

    _DSF2506-KR.jpg

    _DSF2510-KR.jpg
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    411
    Antall liker
    37
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Var på Kari Bremnes i Stavanger konserthus på lørdag. Konserten var bra nok den, men herregud så dårlig lyd. Dette var i Zetlitz salen. Siste gang jeg går i den salen. Kari hørtes ut som hun var blitt nasal og med en skjærende stemme. Skuffende.
     

    ttmivar

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2009
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Stemningsfullt med Kari Rueslåtten i Jakobs Kirke igår.

    Vis vedlegget 463274
    Vis vedlegget 463275
    Jeg var der også, med mine to sønner og svigerdatter, kjempeopplevelse. Har ikke sett Kari på konsert siden dobbeltkonserten med Unni Wilhelmsen på Rockefeller for m a n g e år siden. Så godt at hun er på scenen igjen. Stemmeprakten hennes fortjener mye mer oppmerksomhet her i landet. F eks på NRK. Og tenk om Åge Alexandersen hadde tatt henne med til Royal Albert Hall!!!
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Theatro Municipal, Rio de Janeiro:
    Madeleine Peyroux Trio. Med Jon Herington som spiller med Steely Dan. Fin konsert i flott lokal, men lav lyd og ikke så veldig spennende akkurat. Snakket endel portugisisk og sang noen brasilianske klassikere. Bla. Waits, Van Zandt og Smith låter.

    20171106_214833.jpg
    20171106_192621.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Sam Outlaw på Folken i går, backet av fire menn og to damer.
    Siste opptreden på Europatureen, og glissent oppmøte gjør noe med motivasjonen. Men de spilte seg varme og det ble noen knallbra øyeblikk.

    IMG_4009.jpg
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.728
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Trondheim
    Jeg var på Deep Purple konsert i Trondheim på onsdag. Morsomt å se de gamle heltene igjen. Jeg sto 30 m fra scenen og målte lydtrykket - 110 dB. I 2 timer. Jeg hadde ørepropper, men det var det relativt få andre som hadde.
    Konserten var bra, den, og Ian Paice slo virkelig fra seg. Jeg var ikke like imponert av de 2 nye. Steve Morse på gitar var ingen Richie Blackmore, og han på keyboard (husker ikke navnet) spilte stort sett det samme løpet hver gang han spilte en solo. Rytmeseksjonen (Roger Glover + Ian Paice) holdt høy kvalitet.
    Høydepunkter: Ian Paice' trommespill. Orgellyden - skikkelig Hammond-orgel med Lesley-vifte. Herlig.

    Ellers ble lyden for grumset grunnet det høye lydnivået og dårlig akustikk i hallen (Nidarøhallen - absolutt ikke noe konsertlokale). Men morsomt, det var det.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.677
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    84C2D8A7-E000-433B-A59F-1B52C32F4B12.jpg
    Så dem i går, og bortsett fra noe av trommingen til Paice, så var de overaskende bra i forholdt til når jeg så de sist. Stemmen til Gillan var heller ikke helt på jordet i går. Morse blir aldri en Blackmore, men jeg syns han gjør en god jobb. Savner ikke Blackmore, Don Airy er også meget habil på tagenter. Får håpe de spiller bra i morra også.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Sinikka Langeland med Arve Henriksen, Trygve Seim, Anders Jormin, Markku Ounaskari og Trio Mediaeval holdt en gripende konsert til alt for få fremmøtte i St Petri kirke i Stavanger i går. Sjelden jeg blir rørt til tårer av musikk, men i går gikk det rett inn i sjela og traff en nerve, gitt.
    Fin blanding av jazz, vokal, folkemusikk og noe helt for seg selv. Tekstene kretser om Finnskogens myter og religiøse/kristne trosforestillinger. Fine kulisser med Thorvaldsens Kristusstatue som det naturlig fokuspunkt.

    IMG_4071.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.102
    Antall liker
    33.947
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Disse meget sympatiske og svært dyktige musikere spilte på Cosmopolite i går - en skam at det ikke var utsolgt en gang.
    Har man sans for jazz / fusion - så sier jeg bare WOW for en konsert ! Tok seg til og med tid til en prat og signering av album ect. etter konserten.

    SIMON-PHILLIPS_3655212551287229998.jpg
     

    ttmivar

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2009
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Var på fantastisk konsert på Sentrum Scene i går kveld. Kari Bremnes overbeviste nok en gang sammen med et band jeg bare bøyer meg i grusen for. Stor stemning og som Kari selv sier på FB i dag: ALT STEMTE. Var der med min svigerdatter og har kjøpt flere billetter til mine nærmeste til konserten i Lillehammer 3.feb. Ekstra konsert 8. feb. på Sentrum Scene så kom dere avgårde!:):):):):)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.439
    Antall liker
    17.163
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Var på fantastisk konsert på Sentrum Scene i går kveld. Kari Bremnes overbeviste nok en gang sammen med et band jeg bare bøyer meg i grusen for..... ....... som Kari selv sier på FB i dag: ALT STEMTE
    Kan istemme både det @ttmivar skriver her og det KB selv har skrevet på FB.

    IMG_0268 (Small).JPG


    Som vanlig tok vi plass rett i forkant av mixe-bordet - og lyden fra den posisjonen var meget bra.
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Disse meget sympatiske og svært dyktige musikere spilte på Cosmopolite i går - en skam at det ikke var utsolgt en gang.
    Har man sans for jazz / fusion - så sier jeg bare WOW for en konsert ! Tok seg til og med tid til en prat og signering av album ect. etter konserten.

    Vis vedlegget 466849
    Guttungen står i baren på Cosmo. Fikk kjeft for å ikke ha vært der, han mente dette ville gått rett hjem hos meg. Virker her som om han var inne på noe. På tide å ta imot råd fra den yngre garde kanskje :confused:
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Fy til rakkern for rått trommespill :) Simon Phillips kan sakene sine. Det er helt sikkert.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Fleet Foxes, Sentrum Scene.

    20171205_224230.jpg


    Hadde ikke all verdens forventinger fordi jeg har falt litt i fra gruppa etter debutplata. Blir litt lei klangen på vokalen tror jeg og sisteplata er litt kjedelig imo. Og det ble aldri noen stor opplevelse for meg. Helt greit, men litt daft og lange pauser mellom låtene. Lyden var ræva.
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Tilbake i 2015 hadde jeg en smått uforglemmelig konsertopplevelse på Vulkan Arena når Amaranthe sto på scenen og det skulle gå 2 år før jeg fikk sett de igjen. Det hersket aldri noen tvil om at de hadde brukt de har to årene godt for konserten på Rockefeller var en fest fra start til slutt hvor tunge riff, hardtslående trommer og en rett-i-hjertet-vokal passet perfekt med et show av de sjeldne.

     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Det sies at man aldri skal hanke inn et oppvarmingsband som overgår headlineren, men det er jo ingenting som tilsier at et "oppvarmingsband" ikke kan holde samme høye klasse?

    Sparzanza leverte en uforglemmelig oppvisning i hva rock faktisk kan være når bandet har sjangerens sjel i skrotten og det var 10 låter som ble avsluttet en fest som truet med å blåse taket av Rockefeller.

    Noe surt at lysteknikeren gjorde sitt ytterste for å ødelegge dagene for alle med et kamera, men motivet nedenfor fungerer da om ikke annet :)


     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn