Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Syncrolux

    Gjest
    Heisan
    Sting konserten var vanvittig bra. Gubbene var i god form og det svingte som bare det. Satte stor pris på låtvalget med mye Police. Hadde han dukket opp med lutt hadde jeg vurdert å forlate torget. Heldigvis dukket han opp med slitt skinnjakke og gamle bassplanken fra Police tiden. Kvelden var reddet og for en kveld det ble. Trondmeg oppførte seg også ganske så bra:rolleyes:
    Med tanke på at dagens HA hadde 5 - fem - helsider om konserten av totalt 32 sider for hele "avisen" så er nok dette en av de største hendelser verden har sett i 2016......
    I hvert fall i Hamar-perspektiv.... Riksavisene skrev ittno.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Way Out West, Gøteborg fredag i pøsende regnvær som aldri ga seg. Flott konsertsted. Betydelig større og bedre enn øya. Særs trist at Anohni (tidl. Antony Hegarty) fikk influensa om måtte avlyse både Øya og WOW.

    Begynner med de beste opplevelsene: PJ Harvey konserten var helt fantastisk. Jeg tror dette må være den beste konserten ever for min del. Stor scene og god lyd. Hun spilte også de beste låtene fra Let England Shake og også flere gamle låter. Magisk å høre henne synge Bring Me My Love. Aldri sett henne før og fikk stå tett på. Terningkast 6!

    20160812_224906.jpg



    Så Aurora på Rockefeller tidligere i år med denne konserten i teltet var langt bedre for min del. Flott lyd og lys. Aurora gir mye av seg selv på scenen og publikum var veldig begeistret. Fikk voldsom jubel i i stappfulle lokalet.

    20160812_184229.jpg



    Floating Points. Veldig introvert og de så nesten aldri på publikum. Greit nok, men klart best på plate.

    20160812_155238.jpg
    20160812_163444.jpg



    Kamasi Washington. Artig opplevelse. Litt på kanten av min smak. Flink han på trombone. Kamisi spilte forøvrig sax på Kendrik Lamars To Pimp a butterfly.

    20160812_150425.jpg



    Fikk meg meg The Libertines som erstattet Aonhi litt på avstand. Ikke et favorittband. Jaja, Anohni var hovedgrunnen til det ble WOW og ikke Øya. Og Whitney. Men de spilte desverre i sentrum og jeg var får gåen da. Neste gang.

    20160812_211801.jpg


    Fikk kun et par låter med Grace Jones fordi jeg prioriterte Aurora, men det var ganske kult det jeg så.


    20160812_174400.jpg


    Sevdaliza fra Nederland virket litt spennede på forhånd, men var det ikke.

    20160812_192226.jpg


    The Talest Man On Earth. Nei dette var for meg dørglende kjedelig. Hadde ingen altarnativer da.


    20160812_200639.jpg



    Julia Holter. Nok en kjedelig opplevelse. Ga meg ingenting.

    20160812_165733.jpg



    Opp og nedturer, men PJ Harvey var vært alt!
     
    Sist redigert av en moderator:

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Konsert med Wiener Staatsopernchor i Årdal i kveld. Ei fantastisk oppleving med første konsert i Skandinavia i vetle Årdal!!!!!
    Haugesund og Bergen; gled dykk til flott konsert!

    Jan Ove
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Var på Mela i går og så Bugge med en gjeng Pakistanske musikere på scenen. Glemte seff kamera. Tar ikke bilder med min Nokia 206 da :)
    Bra konsert jaffal.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    U

    utgatt60135

    Gjest
    The Mystery Lights - Revolver

    20160826_223734.jpg


    Bilde er like crap som lokalet. Mørkt, null lyssetting, lite, stygt, og samme høyde med publikum (med ganske høy gjennomsnittsalder). Til tider bra, men egentlig mest skuffa. Mest pga lokalet, men det ble litt mye pauser og nedturer musikalsk også. Blandet stemning også. Men skiva er kul! Litt minus med ikke så veldig bra sangstemme dog.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    @Lyngen
    Revolver er aldri noen ideell konsertscene, men de skal ha for at de har mange friske bookinger. Neste gang, til vinters mest sannsynlig, så burde Mystery Lights være på en scene som Krøsset (tidl Crossroad) eller Blå. Dette er scener som ville kledd bandet langt bedre. Var så heldig å få med meg Trondheim (Blæst) kvelden før. Den konserten hadde fin flow, men dessverre et småtamt publikum, og plass til noen fler. Oslo, med et smekkfullt lokale, litt mer preg av kompisfest i øvingslokalet. To ting trekker ned, varmen (det var sinnsykt dritklamt i tiggerstaden på fredag) og en smule fludium preget nok bandet. Dessverre blir det mellom enkelte låter kunstpauser vi kunne vært spart for (de var fraværende i Drontheim), likevel vil jeg gi Mystery Lights en hederlig tabloid firer for fredagskvelden, mens plata er god femmer. Bandet storkosa seg på bar i Oslo på onsdagskvelden, og rundt 0300 natt til lørdag var vokalist Mike Brandon et eneste stort glis. Ganske sikker på at de kommer tilbake ja........
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Noen som så Midnight Choir på Granittrock i går kveld? Fikk ikke gått da jeg har pådratt meg en klump-fot (tråkka over).
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.812
    Antall liker
    26.419
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg såg Ebbot med nya bandet Indigo children forrige helg, en blandning med nytt og gamle soundtrack of our life låter
    meget bra:)
    20160827_181624.jpg
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    1.407
    Sted
    Trondheim
    Vis vedlegget 398615

    Det var to konserter på Lobbyen/Verkstedhallen i Trondheim igår. En traurig progrockkonsert på Blæst forrige helg gjorde at jeg nesten holdt meg hjemme. Det ville vært dumt.

    Short Skirts: Knallbra. De var ikke redde for å komme til rockepoenget. Vokalist med humor. Lyden var veldig god. Yes. Koste meg.

    PRTLVX: Interessant band. Jeg var spent på om de kunne følge opp den første konserten. Gitaristen fra Short Skirts (han med SG-fjøl) var med i PRTLVX også. Lovende. Tvil ble gjort til skamme. Dette må være et av norges beste band for tiden. Kompromissløst og fengende.


    Tjuefem personer møtte opp på Verkstedhallen.
    tmp_27707-_20160910_113445-1024x751-495161999.jpg
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Radiohead Lollapolooza Berlin 11/9

    20160911_194301.jpg


    James Blake

    20160911_172134.jpg



    Helt forferdelig å bli syk når jeg hadde brukt masse penger på Berlin tur. Måtte forlate begge konsertene fordi jeg ikke klare å stå lenge in den trykkende varmen og den vanvittige folkemengden. 30 pluss i stekende sol slo meg helt ut. Planen var å komme meg tett på under James Blake, men måtte legge meg ned i det som engang var gress. Fikk ikke noe særlig øyekontakt med for meg verdens beste band ever. Så mest av James Blake, men de sitter hele tiden så det er ikke noen stor opplevelse for synet. Jeg prøver å holde opplevelsen på avstand. Det må bli en neste gang. Dette må rettes opp neste år?
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Var på findings festivalen i helgen. Royksopp var bra greier!
    Hva tenker du om det Schreiner skriver etter å ha vært der?

    https://www.nrk.no/ytring/nye-tider_-ny-pop_-nye-festivaler-1.13092941

    Hvordan var alderssammensetningen?

    Men én ting reagerte jeg på. Han skriver; Det er i den elektroniske dansemusikken, EDM, vi finner den største innovasjonen i dag,

    EDM er da slettes ikke noe nyskapende? Røyksopp overgikk dagens EDM glatt spør du meg.
    Interessant lesning!

    Har egentlig ikke så mye å si annet enn at jeg er tildels enig med Schreiner.
    Det er ingen tvil (for min del)om at EDM festivaler er mye gøyere enn Øya lignende festivaler.
    EDM har virkelig hatt en solid vekst. Bare se på Ultra Music Festival & Tomorrowland. Siste nevnte blir solgt ut på minutter, 180k billetter. Det som er bra med EDM er jo at den er veldig positivt ladet og veldig lett dansbar.
    Aldri sett gretne folk på EDM festivaler! Vanskelig å si noe om aldersammensetningen annet enn at det er flest mellom 20-30 selvfølgelig. Faktisk overraskende mange over 25.

    EDM skifter jo sin "sound" nesten hvert år. Feks nå er det mye melodier, litt mer eksperimentel lyd. Dog vil jeg ikke kalle det innovativt nei.

    Var du på festivalen? Royksopp var helt vanvittig bra faktisk.
    De spilte ikke like høyt volum med andre artister virka det som. Dessuten er det ingen tvil om at EDM gjør seg best i mørket! :D Årets Findings var preget av dårlig spilletider egentlig.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg var forøvrig på Moderat konsert 9 sept. Det var magisk!
    Skulle gjerne vist bilde, men jeg ble nesten slått ned av en kar som ikke ble glad når jeg tok fram mobilen.
    Pøh, jeg var da ikke den eneste i folkehavet...
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Palmesus, som også er en stor "EDM" festival i Norge, hadde en gjennomsnittsalder på 26 år.
    Det er meget mulig Findings festivalen er på det området også. Man må huske at det alltid er masse eldre folk på VIP!
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Jeg var også og så Bendik Hofseth på Rockefeller. Var en bra konsert, mye trøkk.
    Kult når Tony Levin kom på scenen og han, Reiersrud og Erlien dro i gang en heftig gitar/bassgitar shootout.
     

    ChuckNorris

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.09.2009
    Innlegg
    104
    Antall liker
    39
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    3
    King Crimson var Nirvana på boks.
    Den lineupen og konseptet bak de nye konsertene her er den beste oppfinnelsen siden bacon.

    Den var et ørlite hakk ned ifra konserten i Paris i fjor, grunnet litt (med vekt på litt) dårligere lyd enn det var der - men det var ikke mye å utsette på det. Et par dB for høyt for min smak, saksen var littegrann for høy, og tammene til Gavin var ikke like bra lyd i som i Paris - bortsett fra det var det konge. Enkelte ting var nok også bedre.

    Fracture var helt syk.:cool:

    Alt i alt den nest beste konserten jeg har vært på av alle band - den beste var den i Paris.
    Synes synd på de som ikke har billett.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.620
    Antall liker
    9.175
    Sted
    Trondheim
    King Crimson i Oslo på mandag, og Pavel Haas kvartetten spiller Schubert i Trondheim på onsdag. Like heftige begge to!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.620
    Antall liker
    9.175
    Sted
    Trondheim
    Idag: Intimkonsert med Pavel Haas kvartetten hjemme hos arkitekt Per Knutsen. De spilte Fratres av Pärt, 5 stücke av Webern, og Shostakovich 2. strykekvartett.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.657
    Antall liker
    3.078
    I går kveld: Gitarlegenden Jan Akkerman er tilbake i Oslo 42 år etter den sagnomsuste Focus-konserten i Njårdhallen i 1974. Veldig mye eldre og litt stiv i fingrene, men fortsatt en fantastisk musiker!

    image.jpg
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.562
    Antall liker
    13.028
    På vei hjem fra sentrum scene og seigmen. Må innrømme at det var litt rart å høre ordinære musikere kun to dager etter magikerene i king crimson, men utover det synest jeg seigmen leverte bunnsolid. Har ikke sett de siden sent på 90-tallet en gang og det var et bra gjensyn. Publikum var også uvanlig engasjert til Norge å være - tror ikke jeg har hørt mer allsang siden Toto spillte "Africa" for snart et år siden enn på "hjernen er alene" i kveld.

    Fikk de viktigste av de gamle schlägerene og det virket som gutta genuint koste seg. God lyd også - ganske høyt - men det skal det være på en slik konsert.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    En av mine beste konsertopplevelser.

    Figaros Bryllup (Le nozze di Figaro) i Kilden (Kristiansand)

    Siste forestilling, 29. sep.

    Sammen med datter (12), på rad 4. 1-2-3- var orkesterraden, vi satt på midten rett bak dirigent Manuel López-Gómez og kunne egentlig lukte hvilket etterbarberingsvann han hadde på seg. Her var det null PA som innvirket, kun direktelyd fra orkester og sangere.

    Popup opera fornyer konseptet, men beholder nerven i hva den opprinnelige hensikten bak stykket har. Sangere i stjerneklasse og det lokale symfoniorkesteret holder høy klasse.

    10/10

    Figaros bryllup.jpeg


    http://popupopera.co.uk/whats-on/previous/le-nozze-di-figaro/

     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.620
    Antall liker
    9.175
    Sted
    Trondheim
    Enda mer Pavel Haas-kvartetten. I Erkebispegården i Trondheim. Tsjekkisk mestermøte - Dvorák, Martinu og Haas. Paves Haas' strykekvartett nr. 2 har slagverk i den siste satsen. Ganske spenstig til å være skrevet på 1920-tallet!
     

    Nawinta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.09.2003
    Innlegg
    55
    Antall liker
    54
    Jeg var også på Brit Floyd i går, bra konsert. Syns lydkvaliteten var meget bra, men de spilte for lavt i første halvdel...var liksom noe som manglet - etter pausen ble det mer trøkk og da kom rockefoten frem :) Syns også at gitarlyden kunne vært noe renere - mindre vreng.

    Neste uke skal jeg på konsert med Pulse of Floyd (et norsk coverband) - vil faktiskt ranke de høyere enn Brit Floyd. Har hørt PoF 2 ggr tidligere i år, og det skulle jammen ikke forundre meg om det ble 4 ggr innen årets slutt :cool:
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.086
    Antall liker
    10.488
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Enig i det med nivået - at det liksom var noe som manglet til å begynne med. Syntes lyden generelt var bra.. Høydepunkt - Pigs (slutten av set 1) og Echoes (start set 2).
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg var på konsert i Drammen Teater med Unni Wilhelmsen, Sol Heilo (Katzenjammer) og Mari Karlsen TRIO.
    Jentene var i storform og stemningen i teatret var magisk. Det virket som både artister og publikum var storfornøyd.
    image.jpg
    image.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Moddi og cellist Katrine Sciøtt spilte for en litt glissen sal, som var noe tung å dra i gang - men etter hvert fikk han da opp stemingen, og jammen smilte ikke spilledamen også så småning om. Stemingen steg utover i de knappe to timene de drev på, og jammen ble de ikke klappet inn til et ekstanummer og.
    De kjørte gjennom låtene på albumet Unsongs, og noen av Moddis hits - men med alt for lange innlegg mellom låtene. I perioder følte jeg jeg hensatt til et vekkelsesmøte i Rød Ungdom. Det blir kleint og upassende. Helt schizofrent ble det da han tok til å lese bra Bibelen under siste låt. Joda, han skulle synge om Jakob i brønnen og hans kompliserte søskensjalusi, men herre milde Jesus, her gikk vi fra politisk undertrykkelse med overforenkelde løsninger til Maran Ata. Pliiiz! Det hang ikke på greip, og publikum falt fra; var det ironi eller mente han alvor? Da hadde han sunget en veldig fin låt til Norges første kvinnelige prest, Ingrid Bjerkås, gjemt vekk på ytre Senja, så overgangen ble noe vaklende.
    Alt i alt var det en blandet opplevelse i går, og uten Moddis rufsete sjarm og utvilsomme musikalske talent hadde dertte vært en pinefull affære.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    I tradisjon tro turnerer Kari Bremnes landet på senhøsten.
    I tradisjon tro var vi på konserten i Oslo:).

    I går kveld ble den avholdt på Parkteateret.

    025.jpg


    Konserten startet med fremføring av noen nye låter, men brorparten var velkjent, eldre materiale - låter som stort sett har stått på set-list de siste x-antall årene. Hadde vel både ønsket- og sett for meg at noe av de kunne vært erstattet med andre låter. Det skorter jo ikke akkurat med katalog å ta fra:).

    Uansett, bra konsert med lett innslag av et par tilfeller av memory lost. Lyden var, fra vår plass i salen, eksemplarisk.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.400
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1


    Jarle Berhoft and The Fashion Bruises.
    Hamar Kulturhus 27.10.

    Jarle Bernhoft er en vanvittig musikalsk fyr og i tillegg en engasjerende entertainer.
    Uttrykket er i et landskap. med soul pop, jazz-blues, men det kom også fete rocka partier og heftige gitarsoloer.
    Bernhoft er så god på det han gjør, at han bare
    gjør det. Med høy coolness faktor.
    Noen ganger hørtes det ut som Steely Dan!:)


    Bandet er helt i toppklasse, og medlemmene er allsidige dyktige folk med metall og jazz på CV`n.
    Fredrik Wallumrød, trommer, Nicolay Tangen Svennæs keyboards, Vemund Stavnes bass.
    Jeg hadde håpa at Hedvig Mollestad var med på gitar, men ikke denne gang dessverre. (Hun er rå.)
    Bernhoft gjorde gitarjobben alene, og det holdt til en sekser. ikke noe overdrevent fiksfaks, men likevel kreativt og velarrangert.

    Lyd og lys i Hamar kulturhus var som vanlig veldig bra. Utsolgt!:)
     

    ...

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.10.2012
    Innlegg
    98
    Antall liker
    50
    Var på Jean Michel Jarre i Spectrum i går (28/10) det var regerett heftig :)
    her er en smakebit fra den kommende platen.

    ikke verdens beste kvalitet, det er filmet med en iPhone 6s, men er absolutt se og hørbart
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn