Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Geir Kristiansen skrev:
    JanR skrev:
    Veldig bra Geir :)
    Og litt misunnelig

    Rett på cdon og hanke inn ett par skiver, hvem MÅ jeg ha (først) ?

    /jan
    Ta de to siste først: The Great Cold Distance og Night Is The New Day. Deretter går du på en smell og kjøper hele katalogen ;D
    Jeg har bare den siste, og kommer vel til å kjøpe mer snart, men: Er ikke dette også et band som har forandret seg en god del, og som startet som et slags death/doom-band i samme gate som Paradise Lost/Tiamat etc, og svingte innom death metal (Er det ikke Mikael Åkerfeldt som hjelper til med growlingen på et par av platene) før de roet litt ned igjen og nå er en slags type prog-ish metal?

    Jeg har i alle fall Night Is The New Day på vinyl her, Jan, hvis du vil ha en unnskyldning for å komme innom på kaffe og konas julebakst. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Jeg har i alle fall Night Is The New Day på vinyl her, Jan, hvis du vil ha en unnskyldning for å komme innom på kaffe og konas julebakst. ;)
    [/quote

    Når skulle jeg svinge nedom sa du ? Søndag kan jeg ikke men ellers er jeg veldig klar for juleb.....ehhh musikk.

    /jan
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Du kan trykt si at dette bandet har fulgt samme utvikling som Opeth, Pain Of Salvation og In Flames. Etterhvert som de har blitt flinkere har de også utviklet seg i progressiv metal retningen. Felles for dem alle er at de er blitt mere melodiøs og dermed også mere lyttervennlig.

    Glemte å si at på de to siste skivene er Katatonia veldig støken mens på konserten fikk man den rustikke sounden som på skivene fra 1991-2001. Joda, Åkerfeldt har grovlet for Katatonia når Renkse fikk problemer med stemmen.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Når skulle jeg svinge nedom sa du ? Søndag kan jeg ikke men ellers er jeg veldig klar for juleb.....ehhh musikk.
    Skal sjekke timeplanen, men hva med tirsdag kveld, f.eks?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Når skulle jeg svinge nedom sa du ? Søndag kan jeg ikke men ellers er jeg veldig klar for juleb.....ehhh musikk.
    Skal sjekke timeplanen, men hva med tirsdag kveld, f.eks?
    Ikke umulig, bare setter av tid jeg da vettu.
    Mulighet for å ta med en kompis ? Han har nettopp "lånt" seg ett par rf-82 på elkjip, tror han bør lytte til 63 også før han bestemmer seg helt.

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Når skulle jeg svinge nedom sa du ? Søndag kan jeg ikke men ellers er jeg veldig klar for juleb.....ehhh musikk.
    Skal sjekke timeplanen, men hva med tirsdag kveld, f.eks?
    Ikke umulig, bare setter av tid jeg da vettu.
    Mulighet for å ta med en kompis ? Han har nettopp "lånt" seg ett par rf-82 på elkjip, tror han bør lytte til 63 også før han bestemmer seg helt.

    /jan
    Klart. Litt misjonering får vi alltids tid til. :)

    Dyrt å henge på HFS! Nå bestilte jeg nettopp Katatonia - Viva Emptiness, Tonights Decision, Last Fair Deal Gone Down og For Funerals to Come fra Burning Shed. ;)

    ...Men vi tar resten av dette på PM, Jan. Blir littegrann off topic, dette. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Når skulle jeg svinge nedom sa du ? Søndag kan jeg ikke men ellers er jeg veldig klar for juleb.....ehhh musikk.
    Skal sjekke timeplanen, men hva med tirsdag kveld, f.eks?
    Ikke umulig, bare setter av tid jeg da vettu.
    Mulighet for å ta med en kompis ? Han har nettopp "lånt" seg ett par rf-82 på elkjip, tror han bør lytte til 63 også før han bestemmer seg helt.

    /jan
    Klart. Litt misjonering får vi alltids tid til. :)

    Dyrt å henge på HFS! Nå bestilte jeg nettopp Katatonia - Viva Emptiness, Tonights Decision, Last Fair Deal Gone Down og For Funerals to Come fra Burning Shed. ;)
    Flotters :)

    Hehe, så lenge pengene går til musikk er det greit ;)
    Bestilte de som Geir foreslo. Neste bestilling - de første skivene.

    /jan
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Hei! Var på Queen - The show must go on II med Åge Sten Nilsen i Drammen Teater i kveld. Meget bra konsert/show i mine ører. Flinke musikere og sangere og Åge imponerte meg. En fin opplevelse, forøvrig en gave til min 65 års dag, som var i går. følte meg plutselig ung igjen ;D
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.274
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Jeg var en tur på klassisk kirkekonsert på den 27/12...
    To unge lovende musikere arrangerte en konsert i kirken her, Gunhild Fretheim, horn og Andreas Fossum, trompet. De hadde med seg en erfaren og dyktig organist, og en ung jente på fløyte.
    Men hovedvekten av konserten var rundt Gunhild og Andreas.



    De spilte en variert blanding av klassiskestykker, Air av Bach, Elegi av Rolf Wallin, Ave Maria av Caccini bl.a, men kveldens store opplevelse for meg var stykket Unknown som Andreas Fossum har komponert selv. Et vakkert stykke, hvor Andreas sitt trompet spill svevde gjennom kirkerommet med vakre vendinger.

    Det som var veldig uvant for meg, bortsett fra å være i en kirke og det å høre på klassisk musikk, var plasseringen av musikerene. De var bak oss, oppe på galleriet hvor orgelet står, for det meste. Det gjorde at jeg ikke så på musikerene, men bare lot musikken bevege meg. Det ble helt umulig å plassere musikerene som jeg er vant til fra anlegget, instrumentene bare fylte rommet. Ved noen andledninger var Gunhild Fretheim nede foran i kirken og spilte akkompanert av piano. Selv da jeg så rett på henne var det vanskelig å pinpointe lyden av hornet hennes. Den store behaglige tonen i hornet fylte rommet bak henne på en enorm måte, og kom mot oss som en vakker behagelig bølgevegg av musikk!





    Andreas Fossum sitt trompetspill var det klasse over. Han brilljerte med alt fra sarte forsiktige toner til enormt trykk og presisjon. Nå er jeg ikke vant til å høre på klassisk, men når jeg får det servert på denne måten kan jeg ikke annet enn å nyte det. Og som nevnt tidligere var Andreas sin komposisjon "Unknown" for meg kveldens høydare!





    Gjør disse musikerene en tradisjon av denne konserten, da har jeg planer for tredje juledag neste år!
     

    Vedlegg

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dream theater. Fy faen i h... Jeg må lande før jeg skriver mere, men de gutta kan spille. Jeg er ny med DT, men dette ga mersmak. Spes trommisen imponerte meg. Men som sagt, her er alle følelser i sving, så jeg skal lande før jeg skriver noe mere.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Så du likte Mangini? Enig med deg at han var bra, men Portnoy er og blir kongen av DT.
    Det som blir interessant er om han kan og får lov til å være kreativ på neste plate.

    Knall konsert..
    Men de har aldri spilt en så kort konsert i Norge.
    Litt lite trøkk i en litt over halvfull sal gjorde at den ble kortet ned. Tror jeg...
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Thumper skrev:
    Jeg var en tur på klassisk kirkekonsert på den 27/12...
    To unge lovende musikere arrangerte en konsert i kirken her, Gunhild Fretheim, horn og Andreas Fossum, trompet. De hadde med seg en erfaren og dyktig organist, og en ung jente på fløyte.
    Men hovedvekten av konserten var rundt Gunhild og Andreas.



    De spilte en variert blanding av klassiskestykker, Air av Bach, Elegi av Rolf Wallin, Ave Maria av Caccini bl.a, men kveldens store opplevelse for meg var stykket Unknown som Andreas Fossum har komponert selv. Et vakkert stykke, hvor Andreas sitt trompet spill svevde gjennom kirkerommet med vakre vendinger.

    Det som var veldig uvant for meg, bortsett fra å være i en kirke og det å høre på klassisk musikk, var plasseringen av musikerene. De var bak oss, oppe på galleriet hvor orgelet står, for det meste. Det gjorde at jeg ikke så på musikerene, men bare lot musikken bevege meg. Det ble helt umulig å plassere musikerene som jeg er vant til fra anlegget, instrumentene bare fylte rommet. Ved noen andledninger var Gunhild Fretheim nede foran i kirken og spilte akkompanert av piano. Selv da jeg så rett på henne var det vanskelig å pinpointe lyden av hornet hennes. Den store behaglige tonen i hornet fylte rommet bak henne på en enorm måte, og kom mot oss som en vakker behagelig bølgevegg av musikk!





    Andreas Fossum sitt trompetspill var det klasse over. Han brilljerte med alt fra sarte forsiktige toner til enormt trykk og presisjon. Nå er jeg ikke vant til å høre på klassisk, men når jeg får det servert på denne måten kan jeg ikke annet enn å nyte det. Og som nevnt tidligere var Andreas sin komposisjon "Unknown" for meg kveldens høydare!





    Gjør disse musikerene en tradisjon av denne konserten, da har jeg planer for tredje juledag neste år!
    Så moro å se bilde av Andreas på hifisentralen. :)

    Ble skikkelig glad jeg nå.

    Andreas var eleven min til han kom inn på studiene ved Barrat Due. Vi har fortsatt relativt tett kontakt.
    Skriver under på at han spiller veldig bra!
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Retep skrev:
    Dream theater. Fy faen i h... Jeg må lande før jeg skriver mere, men de gutta kan spille. Jeg er ny med DT, men dette ga mersmak. Spes trommisen imponerte meg. Men som sagt, her er alle følelser i sving, så jeg skal lande før jeg skriver noe mere.
    Trommis med 3 store pedaltrommer og full rigg og vel så det var morsomt det.
    Ikke noen favoritter hos meg dette, men artig læll.
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Tirsdag 7 Februer ble en høydare i mitt konsertliv:

    NICK LOWE på Rockefeller.
    Utrolig bra. Og, for en gangs skyld i konsertsammenheng, kjempelyd. Ikke for høyt og likevel et skikkelig trøkk når de ga gass.

    Vi trampa fram 4 ekstra nummer og deretter enda ett. Siste kutt var vel en Costello-låt og da selvfølgelig ikke helt i NL klasse ;D

    Men resten!

    Morty
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var også på Nick Lowe. Bra konsert. Sjeldent gubbete publikum. Ofte så har gubbene med seg damer og så er en endel yngre musikkinteresserte i salen, men denne kvelden var det bare gubber på Rockefeller.

    Todd Rundgren i går. Veldig bra konsert. Som platene til Todd. Tidvis helt magisk, tidvis litt rart med noen obskuriteter og løse framføringer. Konserten var generelt veldig løs i formen.

    Todd var alene på scenen med et piano og en elektrisk gitar. Han kjørte gitaren gjennom en iPad, drakk sportsdrikk og hadde på seg en Napster t-skjorte.






    Neste helg er det Wilco.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fikk tak i en Wilco billett for noen dager siden! Dét blir bra..
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Går desverre glipp av Wilco. Men har billetter til Jayhawks og Feist :)
     

    H.Are.Felle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2008
    Innlegg
    312
    Antall liker
    760
    Sted
    Porsgrunn
    Rammstein innfridde forventningene! Første store konserten med ungene (15 og 18år) De gliser fortsatt!







    Ikke noe feil på stemmningen her!




    Det ble rimelig varmt lengst fremme






    Stagediving med gummibåt :)




    Lydmessig ikke alverden, men stoor underholdningsverdi:)
    Syyk mellombass som gjorde kona kvalm!


    Edit: tekst
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    3.687
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Var i Grieghallen i kveld. Begen Filharmoniske Orkester framførte Planetene av Gustav Holst.
    Mens de spillte ble det vist en flim av Duncan Copp, laget på bestilling av Houston Symphony Orchestra.
    Filmen er laget i samarbeid med NASA og Jet Propulsion.
    Men før de gikk i gang med Holst spilte de Manyworlds av Rolf Wallin.
    Konserten ble tatt opp av NRK 2, så den blir kanskje å høre på radioen.

    Wallin var en spennende nytt bekjenskap. I Manyworlds leker han med instumentene og bygger opp spennende lydbilder. a

    Framføringen av Planetene var meget god, og HD filmen i bakgrunnen ga en ekstra dimensjon til musikken.
     

    Vedlegg

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.410
    Torget vurderinger
    2
    Var på Rise Against på Sentrum Scene i går... ;D

    Utrolig masse energi i disse karene. Veldig bra konsert ;D ;D

    Oppvarmingsbandene var også veldig bra jfr. 14 åringen
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Konsert med Hot Club de Norvège, med solistene Adrien Moignard på gitar og Marius Apostol på fiolin. Jeg kom plutselig på at jeg aldri har likt HCdN, og hvorfor: Fiolinisten i bandet lar ikke instrumentet puste, og jeg får faktisk pustevansker av å høre på. Men de to solistene var enormt dyktige. Brilliant spill.



    En sak som har irritert meg på jazzkonserter er applaus og tilbakemelding midt i musikkstykkene. Dette skjer vanligvis i forbindelse med et soloparti. Publikum skal liksom vise at de henger med på notene. Er det bare jeg som synes dette er teit?
     

    Vedlegg

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Dazed skrev:
    OAlex skrev:
    Jeg kom plutselig på at jeg aldri har likt HCdN
    Da er det jo spenstig å gå på konsert med dem. ;)
    Det kan du si, men jeg kunne ha skifta smak siden sist. Dessuten var det solistene jeg ville høre. Nå gikk jeg før konserten var over, men det var pga den evindelige klappinga etter hvert soloparti.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Satt faktisk og slumret i godstolen da brodern ringte i konsertbjella. I ren frykt for at det skulle trenge inn en tone fra Simple Minds konserten i Tromsø ble jeg beordret ut på på Bastard og konsert med Insense.

    Nå har jeg akkurat fått hørt gjennom siste skiva Silent Epidemic så jeg var ikke akkurat sen om å komme meg avgårde. Bandet skuffet ikke, nå er ikke musikken for de med sarte søndagsnerver og alle skivene til Kari Bremnes. For de som lener seg mot metalsjangeren så er dette bandet et av svarene på at ja det finnes norske band som leverer varene. Spesielt liker jeg vekslingen mellom grovling og klarvokal som Tommy Hjelm mestrer utmerket.



    Fikk også tak på vinylutgaven av Burn in beutiful fire på konserten så litt merc ble også handlet inn. Man får støtte de norske så godt man kan.



    Alt i alt en meget vellykket aften.
     

    High_def

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.04.2005
    Innlegg
    194
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Var på Lørenskog og hørte Kari Bremnes og Ketil Bjørnstad fremføre sanger fra Løsrivelse.
    Bare piano og sang kan noen ganger bli litt kjedelig, men også helt fantastisk.
    I går ble det bare magisk, rett og slett magisk!
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Som vanlig er jeg sent ute, men læll. Var på konsert med Steven Wilson og venner på søndag. For en konsert! Et godt utvalg låter, blant annet et helt nytt spor (kommer på neste soloalbum). Utrolige gode musikere hadde han også med, blant annet Marko Minnemann, Nick Beggs og Theo Travis. Wilson selv showa en god del mer enn hva vi er vant til fra den kanten.

    Noen andre som var på SW-konsert, enten i Oslo eller i Bergen?
     

    JensL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2003
    Innlegg
    222
    Antall liker
    8
    Sted
    Akershus
    Som vanlig er jeg sent ute, men læll. Var på konsert med Steven Wilson og venner på søndag. For en konsert! Et godt utvalg låter, blant annet et helt nytt spor (kommer på neste soloalbum). Utrolige gode musikere hadde han også med, blant annet Marko Minnemann, Nick Beggs og Theo Travis. Wilson selv showa en god del mer enn hva vi er vant til fra den kanten.

    Noen andre som var på SW-konsert, enten i Oslo eller i Bergen?
    Jepp, var innom Rockefeller på søndag.
    En aldeles glimrende konsert. Overraskende gode og interessante musikere han hadde med.

    Jeg har sett Porcupine Tree i konsert to ganger (også fantastiske konserter) og Wilson solo var ganske annerledes faktisk.
    Mer løsluppen og leken, med partier med tilnærmet jamming og improv. Det var neppe det, men det virket sånn.
    Innimellom var det skikkelig prog'ete også. Det var digg. :)
    Heldigvis har han med disse blytunge, beintøffe riff-partiene også.
    Herlige greier.

    Steven Wilson er rett og slett en av de mest interessante artistene for tida.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Jepp, var innom Rockefeller på søndag.
    En aldeles glimrende konsert. Overraskende gode og interessante musikere han hadde med.

    Jeg har sett Porcupine Tree i konsert to ganger (også fantastiske konserter) og Wilson solo var ganske annerledes faktisk.
    Mer løsluppen og leken, med partier med tilnærmet jamming og improv. Det var neppe det, men det virket sånn.
    Innimellom var det skikkelig prog'ete også. Det var digg. :)
    Heldigvis har han med disse blytunge, beintøffe riff-partiene også.
    Herlige greier.

    Steven Wilson er rett og slett en av de mest interessante artistene for tida.
    Har hatt gleden av å se Porcupine Tree live 4 ganger, og de pleier å være veldig statiske på scenen. Men, det er faktisk akkurat slik jeg liker de, med tanke på musikken de spiller.

    Jeg synes også det virket slik, han virka veldig ovenpå. Og det at soloskive nummer 3 allerede er i gang så kort tid etter nummer 2, sier vel litt. Ser frem mot den, men håper det ikke er lenge til en ny PT-skive.
    For min del er han vel den mest interessante. Jeg har Storm Corrosion på vei i posten nå, gleder meg til første hele gjennomlytting.

    Hvor stod du?
     

    JensL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2003
    Innlegg
    222
    Antall liker
    8
    Sted
    Akershus
    Har hatt gleden av å se Porcupine Tree live 4 ganger, og de pleier å være veldig statiske på scenen. Men, det er faktisk akkurat slik jeg liker de, med tanke på musikken de spiller.

    Jeg synes også det virket slik, han virka veldig ovenpå. Og det at soloskive nummer 3 allerede er i gang så kort tid etter nummer 2, sier vel litt. Ser frem mot den, men håper det ikke er lenge til en ny PT-skive.
    For min del er han vel den mest interessante. Jeg har Storm Corrosion på vei i posten nå, gleder meg til første hele gjennomlytting.

    Hvor stod du?
    4 ganger? Ikke verst.
    PTree er virkelig et bra liveband, og de drar et veldig variert publikum. Store aldersforskjeller, og faktisk begge kjønn. :)
    Og heldigvis er det musikken som står i fokus.

    Gleder meg stort til mer musikk fra Wilson, uansett om det er PTree eller solo. Insurgentes var imponerede bra.
    Jeg har også Storm Corrosion på vei i posten. Skal bli interessant.

    Vi stod ganske nært scenen, til venstre, oppå de opphøyde sidene.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Det kan du si, men jeg kunne ha skifta smak siden sist. Dessuten var det solistene jeg ville høre. Nå gikk jeg før konserten var over, men det var pga den evindelige klappinga etter hvert soloparti.
    Vanlig kutyme på jazzkonserter å klappe etter improvisasjoner. Har ikke vært på en jazzkonsert hvor det ikke har skjedd. Ville vært nesten en fornærmelse.

    Var torsdag og hørte Stavanger Symfoniorkester i byens nye konserthus, som er stygt og hypet - heldigvis er det ikke ferdigstilt enda. Sliter med akustikken og det er et stykke frem før den er på plass, om den noen gang blir det. Har opplevd at publikum klapper mellom satsene på klassiske konserter, men det hendte heldigvis ikke her. Det er også kutymebrudd og irriterende.

    I det hele er klapperegler et interessant sosiologisk fenomen, der spontan begeistring er gitt en ritualisert form.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Just ferdig med en uke på Swedenrocken. Snakk om lineup; Mötley Crüe, Soundgarden, Symphony X, Motörhead, Lynyrd Skynyrd, Adrenaline Mob, Steel Panther, Gamma Ray, Twisted Sister, Mastodon, Sepultura, Fish, Blue Öyster Cult, Michael Schenker, Entombed etc.etc., endel å fordøye.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Ingen som kan avse en liten kommentar om Petty fra igår... Tre kompiser av meg var veeldig fornøyde....
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Det kan du si, men jeg kunne ha skifta smak siden sist. Dessuten var det solistene jeg ville høre. Nå gikk jeg før konserten var over, men det var pga den evindelige klappinga etter hvert soloparti.
    Vanlig kutyme på jazzkonserter å klappe etter improvisasjoner. Har ikke vært på en jazzkonsert hvor det ikke har skjedd. Ville vært nesten en fornærmelse.

    Var torsdag og hørte Stavanger Symfoniorkester i byens nye konserthus, som er stygt og hypet - heldigvis er det ikke ferdigstilt enda. Sliter med akustikken og det er et stykke frem før den er på plass, om den noen gang blir det. Har opplevd at publikum klapper mellom satsene på klassiske konserter, men det hendte heldigvis ikke her. Det er også kutymebrudd og irriterende.

    I det hele er klapperegler et interessant sosiologisk fenomen, der spontan begeistring er gitt en ritualisert form.
    Presis: Spontan begeistring er gitt en ritualisert form. Dama ved siden av meg klappa hardt og mekanisk langt inn i det etterfølgende solopartiet.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Bergenfest

    Var på første dag av Bergenfest i går og så blant annet Jonathan Wilson, Laleh og Billy Talent.
    Jonathan Wilson spilte en flott men alt for kort konsert (ca 40 minutter), han og bandet rocket skikkelig i det utrolig varme "teltet" de spilte i og personlig synes jeg dette hørtes bedre ut enn på plata :)
    jonathanwilson2.jpg


    Laleh har jeg ikke hørt annet enn radiohitten Some Die Young av fra før, men den damen overasket meg virkelig med flere bra sanger og en utrolig sjarmerende opptreden :D
    laleh4.jpg


    Billy Talent er en gruppe jeg har et par plater av, men har hørt lite på. Ikke helt min favorittmusikk, men en flott konsert likevel.
    billytalent5.jpg
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Skulle gjerne vært på Jonathan Wilson, men finansene strekker ikkje helt til for tida. Når han spilte 40 minutt er for så vidt glad eg ikkje bladde opp nesten 500,- for konserten, uansett kor bra de 40 minuttene var.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.518
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sting forleden; ingen overraskelser der i gården i hvert fall. Og som vanlig er de gamle låtene best; Message in a Bottle gir fortsatt gåsehudfølelse. Lite fra de siste 10 år var særlig interessant. Men en trivelig stund i godværet i Bergen var det - selv om det ikke kunne måle seg med Handels Xerxes i Grieghallen for en knapp måneds tid tilbake. Det var 3 timer med kontinuerlig gåsehud det....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn