Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.388
    Antall liker
    102.362
    Torget vurderinger
    23
    Purple i SÆRP??????

    Visste ikke dette, da skulle jeg ha vært der sporenstreks!!

    Vokst opp med Purple, og vært på mange konserter. Tenker nok det var skøy ja!.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    Purple i SÆRP??????

    Visste ikke dette, da skulle jeg ha vært der sporenstreks!!

    Vokst opp med Purple, og vært på mange konserter. Tenker nok det var skøy ja!.
    Utrolig men sant.
    2 konserter i norge i sommer, ene var særp ;)
    Tror gutta som styrer med konserter her i byen bør sette seg ned og tenke seg godt om. Veldig mange som ikke viste at Deep Purple og ikke minst Junipher Greene skulle hit.
    Ræva markedsføring imo.

    Nuvel, det var jævla morro for oss som var der ;D

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.134
    Antall liker
    10.603
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jonas Fjeld og Valkyrien All Stars idag på Vikedal Roots festival.

    Mon tro om Jonas Fjeld er verdens kjedligste artist? Spilte sånn ca 8-10 låter og alle var så godt som like. Til og med andre festivalgjengere mente det samme :)
    Ikke bare kritikusen meg ;)
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    3.484
    Torget vurderinger
    8
    Var på Raga Rockers i går. Gledet meg villt til å se gamle helter live igjen. Burde nok heller hodt meg hjemme. Største nedturen jeg har hatt på konsert. Kommer aldri til å sette på en plate igjen. Kunne de ikke heller styrtet i fly for 15 år siden og hatt æren i behold?

    Mvh
    Kjempesur...
     
    N

    nb

    Gjest
    bia skrev:
    Var på Raga Rockers i går. Gledet meg villt til å se gamle helter live igjen. Burde nok heller hodt meg hjemme. Største nedturen jeg har hatt på konsert. Kommer aldri til å sette på en plate igjen. Kunne de ikke heller styrtet i fly for 15 år siden og hatt æren i behold?

    Mvh
    Kjempesur...
    Det er vel det bandet i verdenshistorien som har hatt flest comeback-konserter. Mener jeg var på en av sorten for ca 15 år siden.
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    bia skrev:
    Var på Raga Rockers i går. Gledet meg villt til å se gamle helter live igjen. Burde nok heller hodt meg hjemme. Største nedturen jeg har hatt på konsert. Kommer aldri til å sette på en plate igjen. Kunne de ikke heller styrtet i fly for 15 år siden og hatt æren i behold?

    Mvh
    Kjempesur...
    Det er vel det bandet i verdenshistorien som har hatt flest comeback-konserter. Mener jeg var på en av sorten for ca 15 år siden.
    Må muligens se seg slått av Kiss eller?!?
     

    gjedde

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    0
    Jeg var på mange konserter i helga ;D
    Slottsfjellfestivalen var like bra som alltid. Ikke så mange overraskelser som tidligere år, noen nedturer og mange fantastiske konserter. Clutch som definitivt høydepunkt, og Kvelertak på en tett andreplass. Shining var også strålende, 21st century schizoid man-versjonen deres er verdt et festivalpass alene :eek: Hurra Torpedo var selvfølgelig gøy, Lissie har en stemme fra en annen planet, Wardruna skapte magisk vikingstemning ved ruinene.
    Enslaved var en liten nedtur, Foals var slitsomt og Mew viste seg som akkurat like kjedelig som jeg trodde.
    Lyden var litt så som så på den "harde" scenen, mest på grunn av kraftig vind.
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    I kveld var jeg på en konsert med Vintermåne i barbu kirke i Arendal. Vintermåne er en folkemusikk/jazztrio med Frøydis Grorud, Anne Gravir Klykken og Torjus Vierli.

    Dette var en fin tyvstart/oppvarming på/til Canalstreet som egentlig begyner på tirsdag.

    Ikke helt min cup of tea slik i utgangspunktet, med det mener jeg at dette ikke akkurat er musikken jeg sitter å hører på hjemme. Men det er jo noe med konserter, så det var en fin opplevelse.

    Vintermåne:
     

    Vedlegg

    P

    Parelius

    Gjest
    Månefestivalen!

    Avslutning med herlige Navigator i regn, men gud hvor det svingte. Og før det, et for meg helt ukjent band under navnet Grand Café (?); de hadde groove og attitude! En overraskende god fjøsfestival.

    Ellers var det ho Kari B. med Bjørnstad og Munch tidligere på dagen. Damen synger jo flott, men det tenderer mot sofamusikk etter jobben; det er en monotomi i det hele som irriterer. Den som får dama til å gjøre en viss galskap uten den sjeleligheten som rir henne som en mare, han har sannsynligvis lagt et gullegg. Men hun må ut av anestesien fort!

    Åpningskonserten med Tellusalie i kirken imponerte etter de to første låtene som de vel trengte for å våkne opp. Mye god musikk her nede i syden, slik sett.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.113
    Antall liker
    2.648
    Riddu i helga i Kåfjord i Troms.
    Mari Boine m/band + gjesteartister og F.A.C.E. som det beste. Sistnevnte kommer til å slå igjennom på electronica-himmelen.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    svingen68 skrev:
    I kveld var jeg på en konsert med Vintermåne i barbu kirke i Arendal. Vintermåne er en folkemusikk/jazztrio med Frøydis Grorud, Anne Gravir Klykken og Torjus Vierli.

    Dette var en fin tyvstart/oppvarming på/til Canalstreet som egentlig begyner på tirsdag.

    Ikke helt min cup of tea slik i utgangspunktet, med det mener jeg at dette ikke akkurat er musikken jeg sitter å hører på hjemme. Men det er jo noe med konserter, så det var en fin opplevelse.

    Vintermåne:
    Ser du også fikk med deg en av de aller beste slagverkerne; Helge Norbakken.
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    svingen68 skrev:
    I kveld var jeg på en konsert med Vintermåne i barbu kirke i Arendal. Vintermåne er en folkemusikk/jazztrio med Frøydis Grorud, Anne Gravir Klykken og Torjus Vierli.

    Dette var en fin tyvstart/oppvarming på/til Canalstreet som egentlig begyner på tirsdag.

    Ikke helt min cup of tea slik i utgangspunktet, med det mener jeg at dette ikke akkurat er musikken jeg sitter å hører på hjemme. Men det er jo noe med konserter, så det var en fin opplevelse.

    Vintermåne:
    Ser du også fikk med deg en av de aller beste slagverkerne; Helge Norbakken.

    Desverre så gjorde jeg ikke det, han var ikke med, det var bare et dårlig valgt illustrasjonsbilde. Slik går det når man bare plukker et bilde fra nettet og ikke har vett til å sjekke om det er stemmer med virkeligheten :)
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Ellers så har jo akkurat Canalstreet vært. Der fikk jeg med meg en god del konserter gjennom hele uka. Bla: Norma Sass, Ulf Lundell, Gåte, Mari Boine (kveldkonsert på kirkegården), Jaga Jazzist, Thom Hell, Esperanza Spalding, Ingrid Olava, Navigators, Sivert Høyem, Hilde Lousie Asbjørnsen, Richard Bona, Melody Gardot og Frøy Ågre.
    Pluss endel små konserter som jeg ikke kommer på i farten. Endel veldig bra konserter, noen mer midt på treet og noen direkte kjedelige. Men festival stemning og øl gjør at det uansett blir en fin opplevelse.
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    svingen68 skrev:
    Ellers så har jo akkurat Canalstreet vært. Der fikk jeg med meg en god del konserter gjennom hele uka. Bla: Norma Sass, Ulf Lundell, Gåte, Mari Boine (kveldkonsert på kirkegården), Jaga Jazzist, Thom Hell, Esperanza Spalding, Ingrid Olava, Navigators, Sivert Høyem, Hilde Lousie Asbjørnsen, Richard Bona, Melody Gardot og Frøy Ågre.
    Pluss endel små konserter som jeg ikke kommer på i farten. Endel veldig bra konserter, noen mer midt på treet og noen direkte kjedelige. Men festival stemning og øl gjør at det uansett blir en fin opplevelse.
    Ergret meg grønn over å måtte reise hjem rett før Canal Street i år. Har noen veldig gode opplevelser der med Mike Stern, John Scofield m.fl. Spesielt ville jeg høre Spalding. Var det bra, og hvem hadde hun med seg?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Var på Cohen igår. For en mann. Dette er en av de sjeldne gangene man ikke finner noenting å utsette på noenting. I tillegg var volumet passe og lyden god. Fantastisk!
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Må bare si meg enig med MaHa. En utrolig konsert. For en mann Cohen er. Håper inderlig han returnerer tilbake en gang til.

    Og for dem som ikke var i Spektrum, kan denne dvd'en anbefales på det varmeste. 69 vel anvendte kroner.

    http://cdon.no/musikk/cohen_leonard/live_in_london_(dvd)-4165413
     

    X-hilarate

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2010
    Innlegg
    228
    Antall liker
    10
    Var på Iron Maiden i Bergen i går.

    Gamle karer med stålkontroll....ikke annet enn meget tøft!
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Var også på Iron Maiden på Koengen, og syntes det var bra.
    Fikk også med med Maidenheads (coverband) på Garage etter hovedkonserten, så det ble dobbel dose... Der var det også bra trøkk og god stemning!
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    AIDA av Giuseppe Verdi i borggården på Oscarsborg Festning i kveld.



    Setting, stemning og forestilling var alt sammen helt topp.
    Magisk rett og slett ;D ;D ;D ;D ;D ;D
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.134
    Antall liker
    10.603
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Komle jazz på røvær igår. Fin stemning. Samt en amerikans jazz sangerinne på kraftjazzen i Haugesund. Hun var fresh :)
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    816
    Torget vurderinger
    8
    bambadoo skrev:
    Komle jazz på røvær igår. Fin stemning. Samt en amerikans jazz sangerinne på kraftjazzen i Haugesund. Hun var fresh :)
    Fikk med meg to konserter på "Sildajazzen" torsdag og fredag, Spyro Gyra og Chieli Minucci´s Special EFX. Begge disse var langt i overkant av hva jeg hadde forventet.
    Hoppet av plateutgivelsen til disse artistene på 90 tallet men disse to konsertene viste to høyst vitale og oppgående liveband med utrolig spilleglede og presisjon. Den helt nye dobbelt cd´n til Chieli Minucci SE "Without You" er bare og anbefale på det varmeste....fusion jazz på høyt nivå.
    Ellers er sildajazzen preget av for mye middelmådig "gladjazz" (til å bli deprimert av) etter min mening....
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Jeg var en tur i Grieghallen i kveld og fikk med meg en konsert med Jethro Tull. Det var artig å se og høre disse karene. Konsertens andre del var det absolutte høydepunkt med en rekke låter fra det legendariske albumet Aqualung. Imidlertid ble mye av konserten, slik jeg opplevde det, ødelagt av elendig lyd. Hele lydopplevelsen druknet til tider av overdrevent høy voluminnstilling på stortrommen inkludert en "grøtete" bass. Det er for meg uforståelig at lydteknikkerne lot dette skje. Som dere kanskje forstår er jeg litt skuffet. Det er egentlig ganske synd for "gutta" var i storform.

    mvh Elektron
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    I går kveld var vi på "Vingårdskonsert" med Hilde Hefte på Kick Scene i Kristiansand. Både lyd og konsert var veldig bra. ;D
     

    Vedlegg

    N

    nb

    Gjest
    HGH (tidligere Hagfors, Gebhardt & Haugan, nå Hagfors & Gebhardt hickstars) på Gloria Flames i går. Stas som alltid når de opptrer. Haugan (forsåvidt begge brødrene Haugan) var i publikum, så hadde satt en ekstra spiss på konserten om Lars Håvard Haugan hadde steppet inn på gitar på "Wet you lips" - den låten blir ikke helt det samme uten hans gitarspill. Folk drakk øl, satt på gulvet foran scenen og var generelt glade. En fin kveld.

    For de som ikke kjenner til duoen spiller de en sjanger de kaller "Trashgrass" - en litt rocka variant av bluegrass med mye sær humor fra scenen og absurde historier om bandet, sangene og ideologien bak bandet. Bør oppleves.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Fikk meg en hyggelig overraskelse på Rabarbra på Bakklandet tirsdag. Pstereo-festivalens mest spennende band, "Your headlights are on" inviterte til intimkonsert i dette lokalet som knapt har plass til 20 stoler foruten musikerne. Spenstig blanding av jazz, rock og electronica. (Den kuleste dama i gjengen spiller bass-komp på tuba.) De skal visstnok gi ut plate snart.. :)

    Mvh
     
    N

    nb

    Gjest
    Svartmetall-kveld på Sentrum Scene i går.

    Sahg (som jeg ikke har hørt noe av og ikke fikk med meg) og Enslaved varmet opp for kveldens hovedattraksjon, Dimmu Borgir. Vel verdens største blackmetall-band. Kanskje ikke helt stuerent som blackmetall blant de argeste tilhengerene av sjangeren, men det bryr i alle fall jeg meg langt under middels mye om. Hadde glemt å kjøpe meg billett til den utsolgte konserten, men scora en av en dritings kompisgjeng som ramla ut av en taxi. Det går seg som regel til.

    Har aldri sett Dimmu live tidligere, men dette synest jeg var en meget, meget god konsert. Tøft, tungt, tight og så popøst som omtrent kun Dimmu kan og Dimmu kan slippe unna med. Teatralsk (det er jo tross alt black metal dette her...) men gutta er proffe til fingerspissene, og de tre gjenværende medlemmene og de innleide(?) gutta på trommer og bass mesterer den komplekse rytmikken også live. Kudos til teknikser/Sentrum Scene for ikke å spille idiotisk høyt - Dimmu leverer en massiv vegg av lyd, men det var ikke høyere enn at øreproppene forble i lomma og det var godt mulig å få med seg de ulike instrumentene i lydbildet.

    Men Dimmu gikk på meningsløst sent - når det er mandag er det greit at konserten er over før klokka nærmer seg halv ett om natten slik at folket kan komme seg greit hjem. Heldigvis hadde jeg tatt bilen denne gangen og sparte meg for et taxitur som ville kostet like mye som konsertbilletten.

    Visstnok tre år siden sist de spillte i Oslo, så glad for at jeg fikk med meg dette her.
     
    N

    nb

    Gjest
    Hellbillies på Uka i Ås i går kveld/natt. Som min kompis sa "Og jeg som trodde at studentene i Trondheim drakk mye". Hellbillies leverte som alltid varene, publikum var særdeles med, virket som "alle" kunne alle tekstene. Mange minuspoeng og ønske om buksevann til han i publikum som hadde med en glowstick. Dette er Hellbillies, ikke et raveparty eller lignende.

    Lars Håvard Haugan er for øvrig en fantastisk gitarist.
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    På lørdag formiddag var jeg på en såkalt kafè konsert i Arendal kulturhus.
    Den hadde tittelen: Møte med FRANZ SCHUBERT
    og artistene var:
    MARIANNE BEATE KIELLAND, mezzo
    NILS MORTENSEN, klaver

    Det var en flott konsert, jeg liker Kielland (hørte henne i fjor også), og Mortensen var ogå utvilsomt en god musiker. I tillegg har jo Schubert skrevet endel tildels svært vakker musikk. Så jeg hadde en fin formiddags konsertopplevelse sammen med en haug blåhårete (er vel en snittalder på 70 eller noe på disse konsertene ;D)

    Marianne Beate Kieland:
     

    Vedlegg

    duality

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Innlegg
    325
    Antall liker
    1
    nb skrev:
    Hellbillies på Uka i Ås i går kveld/natt. Som min kompis sa "Og jeg som trodde at studentene i Trondheim drakk mye". Hellbillies leverte som alltid varene, publikum var særdeles med, virket som "alle" kunne alle tekstene. Mange minuspoeng og ønske om buksevann til han i publikum som hadde med en glowstick. Dette er Hellbillies, ikke et raveparty eller lignende.

    Lars Håvard Haugan er for øvrig en fantastisk gitarist.
    Kanskje eneste konserten på UKA jeg ikke fikk med meg.. skulle ønske man slapp å jobbe dagen etter..

    og til kompisen din, Studentlivet i Ås skal man ikke kimse av!
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.581
    Antall liker
    528
    Jeg har hatt en skikkelig konsert-maraton i helgen. Herligt!! 8)
    Det startet rolig og harmonisk med Tønes, som skapte kjempegod stemning i Bryne Mølle's spartanske lokaler.
    Derfra gikk turen direkte til Tribute, rogalands beste rockescene og på høyde med de beste i utlandet 8). http://www.tribute.no/ Der spilte JIMMY BOWSKILL BAND. En ung og meget lovende Canadier som trakterte gitaren på en måte både George Torogood og John Fogrety hadde nikket annerkjennende av.
    På lørdagen var det rigget til storfest i ett sirkustelt utenfor oljemuseet i stavanger. Etter oppvarmingsband spilte både Valentourettes og Ingenting. Kvelden ble toppet med Raga Rockers som rosinen i pølsa. Ingenting hadde en forsåvidt grei dag på jobb, ikke noe mer. Da likte jeg mye bedre innsatsen til Raga. De viste att de fremdeles er kongene på haugen.
    Håper det ikke bare var meg her fra sentralen som var der...?
     
    N

    nb

    Gjest
    duality skrev:
    Kanskje eneste konserten på UKA jeg ikke fikk med meg.. skulle ønske man slapp å jobbe dagen etter..
    Ja, det ble lovelig sent for meg også siden jeg er i småbarnsbransjen og blir vekket altfor tidlig. Hellbillies gikk av rett før klokken ett. Forsåvidt greit nok når det er på en lørdagskveld. Skulle også gjerne sett El Cuero som spillte samme kveld, men siden den konserten gikk enda senere kastet vi inn håndkleet og dro tilbake til Oslo.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jungeltelegrafen tipset meg om et band jeg burde høre; og sist lørdag fikk jeg oppleve dem live på Union Scene i Drammen: Remme Brothers Band.

    Remme Brothers Band er en gjeng på 6 musikere fra Lier-traktene, og de har holdt på i en årrekke. De er (som undertegnede) ikke helt unge lenger, men her manglet det ihvertfall ikke spilleglede! Musikken varierte fra tung, sløy blues, til mektige, majestetiske ballader, blandet opp med mer uptempo, kraftfull boogie. Her ble det stemning!

    Konserten ble kombinert med plateslipp; dette var album nr 2. Så det er tydelig at Remme Brothers er et live-band, noe konserten viste til de grader: Her var det virkelig spilleglede!

    En spesiell vri var at forhåndskjøpte billetter (kr 150) inkluderte den nye cd'en. ;D
     

    Vedlegg

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Så Grinderman på Falconer scene i Københanvn på lørdag, en fantastisk bra konsert som viste hvilket enormt bra liveband dette er. Nick Cave i storform leverte varene til terningkast 6.
     
    D

    DL

    Gjest
    Var på konsert med Hans Theessink og Terry Evans på Buddy i Drammen i går.
    Skikkelig intimkonsert og et fantastisk show.

    De skal spille i Kristiansand i dag og denne konserten er virkelig å anbefale.
    Hadde jeg ikke hatt andre planer i dag, så hadde jeg reist dit også :)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Doc.G skrev:
    Så Grinderman på Falconer scene i Københanvn på lørdag, en fantastisk bra konsert som viste hvilket enormt bra liveband dette er. Nick Cave i storform leverte varene til terningkast 6.
    Der skulle je ha vøri Karl!!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn