Jeg hater telefonselgere!

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
I det siste har det bare økt på. Selgere, tiggere o.l. ringer oss ned, selv om alle i husstanden har reservert seg. Vi står jo i kundelista dems må vite. Og da er det jo greit. Jeg vegrer meg for å støtte veldedige formål, fordi jeg vet at jeg blir ringt ned etterpå.

MEN IKKE NÅ LENGER!


Installerte to gamle ISDN HFC baserte PCI kort i en liten maskin med linux + Linux Call Router og Asterisk. Så lastet jeg ned terrorlista til www.telefonterror.no og dyttet den inn i asterisk sin database.

Så nå får telefonselgere og andre svartelistede gleden av å lytte til noe annet jeg hater, og det er Ole Ivars's 'Nei så tjukk du har blitt!" ;D ;D ;D ;D ;D

Lurer nesten på om vi må slette reservasjonen i brreg, bare for å lokke flere på limpinnen. (hydr, hydr, knegg, knegg)

Digg!
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Håper du har regelmessig "vennligst hold linjen og vi vil svare dem så snart vi har en ledig kundebehandler"

Alternativt: "Vennligst hold linjen og vi vil svare dem så snart vi er interessert i å kjøpe, gi penger eller bli lurt på andre måter"

;D





....................neeeeeeeeei så tjukk du har blitt.....................................TAKK FOR AT DU VENTER..............................ja du har pinadø lagt på deg gitt!...................................
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Snickers-is skrev:
Håper du har regelmessig "vennligst hold linjen og vi vil svare dem så snart vi har en ledig kundebehandler"

Alternativt: "Vennligst hold linjen og vi vil svare dem så snart vi er interessert i å kjøpe, gi penger eller bli lurt på andre måter"

;D





....................neeeeeeeeei så tjukk du har blitt.....................................TAKK FOR AT DU VENTER..............................ja du har pinadø lagt på deg gitt!...................................

Litt fersk installasjon, så jeg har bare brukt asterisk-dama:

“All representatives of the household are currently assisting other telemarketers. Please hold and your call will be answered in the order it was received.”
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Hehe. dette var så bra at jeg nesten må vurdere å få meg fasttelefon ;D
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
En annen fordel med asterisk er at man kan legge inn mange musikkstykker som ventende telefonselgere kan høre på. De blir spilt av i tilfeldig rekkefølge. Gode forslag mottages med takk!
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Stevie Wonder - I Just Called To Say I Love You
Knutsen & Ludvigsen - Hallo! Hallo!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Kan du legge inn menyer og atter undermenyer med valg også som de må lide seg i gjennom før de endelig kommer frem til "musikken"?

Musikkforslag: Vamos a la playa, Fugledansen og Seasons in the Sun.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Du er ikke redd for å få Tono på nakken da? Var jeg deg ville jeg snarest byttet ut musikken (du snakket om Ole Ivars først, men så blander du inn "musikk", dette blir noe uklart for meg), vel, bytte ut den rettighetsbelagte bakgrunnslyden med noen skikkelige Turbo Pascal-låter.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Gjestemedlem skrev:
Kan du legge inn menyer og atter undermenyer med valg også som de må lide seg i gjennom før de endelig kommer frem til "musikken"?

Musikkforslag: Vamos a la playa, Fugledansen og Seasons in the Sun.
Jeg kan lage menyer som aldri slutter.....
Eller kanskje slike automatisk stemmegjennkjenningsmenyer som alltid tar feil.
Mulighetene er uendelige og fantastiske!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
"Vi takker for din donasjon av 200 kroner til døveforbundets pratelinje. Trykk 4 for å donere en gang til, eller * for å komme tilbake til menyen"
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Rhesus skrev:
Gjestemedlem skrev:
Kan du legge inn menyer og atter undermenyer med valg også som de må lide seg i gjennom før de endelig kommer frem til "musikken"?

Musikkforslag: Vamos a la playa, Fugledansen og Seasons in the Sun.
Jeg kan lage menyer som aldri slutter.....
Eller kanskje slike automatisk stemmegjennkjenningsmenyer som alltid tar feil.
Mulighetene er uendelige og fantastiske!
Regner med du har fått med deg top-gear episoden der Clarkson forsøker å stemmestyre telefonen i en Merceds?

Jeg har ikke klart å finne den igjen, men de hadde en situasjon med det samme tidligere også:
[video]kbAVc4V5X6U[/video]
 

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
835
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Rhesus skrev:
En annen fordel med asterisk er at man kan legge inn mange musikkstykker som ventende telefonselgere kan høre på. De blir spilt av i tilfeldig rekkefølge.
Nei nei nei. Spill én låt, avbryt med en melding etter 1 min. og start låta på nytt. Eller dropp meldingen og bare start på nytt. Gjerne panfløyte.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Selv bruker jeg bare si: Et lite øyeblikk...
så legger jeg fra meg røret... og legger det ikke på igjen før de har lagt på i andre enden

Har hatt en del syke kommentarer og banning fra selgere med dette ;D

Tidligere har jeg spurt om navn,firma,og hvor de ringer fra... når jeg har fått dette så sier jeg at nå ringer jeg til datatilsynet og br.reg. siden de ikke har sjekket min reservering mot tlf.selgere.
Det var mye rare unnskyldninger jeg fikk da :D :D

Mvh Jan I
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
10.939
Antall liker
32.918
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
17
Stort sett kvitt problemet hjemme etter at jeg registrerte meg i br.reg. ,men det er et økende problem på jobben. Har fått opptil tre telefoner samme dag fra forskjellige telefonselskap ect. Hva gjør man for å bli kvitt dette ?
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Den perfekte velkomst/ventemusikken på en telefonsvarer må være "Burn in hell" (gammel Twisted sister låt) .. gjerne i Dimmu Borgirs versjon som her ;D !! :

 
G

Gjestemedlem

Gjest
Ikke alle har samme smertegrense for utrivelig musikk, telefonselgere kan vel anntas å komme i kategorien for folk med varlig svekkede sjelsevner.. så i stedet for musikk kan du jo vurdere å spille inn de verste eksemplene på radioreklame og servere dette i stedet.

Tenk hvilket mareritt om et selskap du skal ringe setter deg i køen med slik reklame spillende.. du slipper ikke unna fordi du må vente på svar... huvvaa :eek: :( :( :eek:
 

Makofoed

Medlem
Ble medlem
20.02.2007
Innlegg
22
Antall liker
0
Hoi,

Toto: Hold the line. Må da duge det?

Ellers så må jeg si meg enig at det frister å skaffe fastlinje igjen kun for å ta hevn. Er lei terror.

Mags
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Hmmm, jeg hater ikke telefonselgere jeg. Sa nettopp ja til et tremånedesabonement hos Dagsavisen (som jeg aldri leser fordi den kommer med posten og jeg får den da ETTER at jeg har kommet fra jobb og da gidder jeg ikke lese aviser, men synes forsåvidt avisa er god nok) siden jeg ble oppringt - fordi jeg hadde takket ja til et måneds gratisabonement - og når man er SÅ dum, så synes jeg man kan ta straffen. Det er jo bare penger.
TID er derimot noe jeg har lite av, og telefonselgere som bruker minutter for å komme til poenget er jo forferdelig. Nok om det. Telefonselgere er også mennesker. De JEG hater er sms-svindlere, samt telefonselskapene som tillater at man kan blir krevet for penger for å ha MOTTATT en sms. Helt forundelig.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Beranek - Dra Te Hælvete.



Brukerkommentar fra telefonterror.no

"IKKE svar om det ringer fra 21513723 for da betaler DU 1kr pr SEKUND saa lenge samtalen varer. ilopet av de siste 2 ukene har de ringt 2 ganger paa vegne av Flyktningehjelpen som "trenger hurtig stoette for humanitert arbeid i Gaza".

En tilfeldig kikk paa den spesifiserte tlf'regningen min viste at 27 sekunders samtale kostet 27 kr! Svindel med andre ord dog i mindre skala men fortsatt svindel!"
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Tor Nado skrev:
"IKKE svar om det ringer fra 21513723 for da betaler DU 1kr pr SEKUND saa lenge samtalen varer. ilopet av de siste 2 ukene har de ringt 2 ganger paa vegne av Flyktningehjelpen som "trenger hurtig stoette for humanitert arbeid i Gaza".

En tilfeldig kikk paa den spesifiserte tlf'regningen min viste at 27 sekunders samtale kostet 27 kr! Svindel med andre ord dog i mindre skala men fortsatt svindel!"
Litt vanskelig for å tro helt på det der. Negativt salg er jo forbudt, og for at det der skulle fungere, måtte jo teleselskapene være med på notene. Så den kjøper jeg ikke sånn helt uten videre.

Og etter allerede å ha fanget noen telefonselgere, og derved fått en varm og god følelse innvendig, så innser jeg at det er ikke telefonselgerene jeg hater, men selve telefonsalget. Derfor tenkte jeg å legge inn noe fin musikk, slik at telefonselgerene kanskje kaster bort litt mer tid hos meg, slik at de får mindre tid til telefonsalg. Har hørt om en plugin til squeezecenter....
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Skjønner ikke problemet.
Jeg er overhodet ikke plaga. (ip telefon og står ikke oppført noen plass)
Og hvis dere er så plaga så er det jo bare å legge på !
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hvor lenge klarer du å holde på en selger da Rhesus, før han blir lei og legger på?
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
RJEL skrev:
Skjønner ikke problemet.
Jeg er overhodet ikke plaga. (ip telefon og står ikke oppført noen plass)
Og hvis dere er så plaga så er det jo bare å legge på !
Jeg bruker omtrent 2 tidels sekunder på hver selger, omtrent så lenge det tar å løfte telefonrøret av et par centimeter, før jeg legger det på igjen.

Problemet er at de ringer når jeg spiser middag, eller når snekrer på loftet, rydder kjelleren osv, slik at jeg må traske inn på kjøkkenet for å finne ut at de vil selge meg bredbåndstelefon, livsforsikring, brystkreftforsikring, (!) bokklubbmedlemsskap, eller takke meg for den generøse gaven til de sultne barna, og om ikke de kan få litt til, eller automatiserte galluppundersøkelser osv osv osv...

Det hender jo at jeg får telefon fra noen jeg har lyst til å snakke med.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Gjestemedlem skrev:
Hvor lenge klarer du å holde på en selger da Rhesus, før han blir lei og legger på?
Ikke så lenge, men jeg tar det igjen på antall oppringninger. Jeg har hatt en fyr som har ringt meg tilbake en 8-10 ganger i det siste, svært optimistisk er han. Jeg er selvfølgelig desverre litt opptatt akkurat da, men.... 8) Nå tror jeg desverre han har luktet lunta. ;D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hva med å spille inn en liten scene som du spiller av igjen for de mest innpåslitne selgerne?

Hei.. å bare vent et øyeblikk

*legger ned røret*

Knust glass, skrik om hjelp, pistolskudd, baregråt, en "å faen" og telefonrøret som bli klasket på.

Så er det bare å vente på underholdningen og forelle at du nok bare så på en film eller noe og at selgeren nok ikke er helt i vater.
 

Xdude

Medlem
Ble medlem
02.03.2008
Innlegg
17
Antall liker
6
Sted
Hov
Torget vurderinger
3
Det beste med å ha one-call er at de evige mobilabonementselgerene bare gir seg og ønsker deg en god dag videre.

Liker selgere som er elendige til å regne og som skal gi deg et enestående tilbud, hvor kjapp hoderegning tilsier at det blir dyrere, stillheten i det selger regner ut det samme og må innrømme det er en ren nytelse!

Forøvrig responderer jeg på spørsmålet: "Ønsker du å spare penger?" Med: "Nei! Jeg sliter så med å bli kvitt de jeg alt har!"

Men stakkars...de gjør jo bare jobben sin...glad det ikke er meg!
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.454
Antall liker
955
Xdude skrev:
Det beste med å ha one-call er at de evige mobilabonementselgerene bare gir seg og ønsker deg en god dag videre.
;D Fikk en telefon fra en hyggelig kvinnelig Telenor-ansatt for noen år siden:
- "Hei, jeg ringer fra Telenor og har lyst til å tilby deg et abonnement som er billigere enn det du har i dag!"
- "Jasså, det var jo artig"
- "Ja, ikke sant? Hva slags abonnement har du i dag da?"
- "Chess King"
- "Åh... uh... ha en riktig fin dag!"
- KLIKK buuuuuuuuuuuuuuu.....

Ellers fryktelig enig med geiraa. Panfløyte! Aller helst coverversjoner av Celine Dion, Eros Ramazotti og sånt. "Med ondt skal ondt fordrives" eller "la dem smake sin egen medisin".
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Du er kongen først hvis du klarer å selge noe til dem i stedet.
 
Topp Bunn