ayaboh skrev:
Jeg ser at du kan skrive så jeg regner med at du også kan lese, eller er det bare resultatet av en tøyleløs fantasi som leder deg på avveie, og produserer fantasikonklusjoner?
Om jeg ikke tar feil var det du som skrev følgende: Jeg har ofte, - spesielt etter at anlegget er flyttet, omorganisert, eller etter at en ny komponent har kommet til, opplevd at det er småting ved lyden som på sett og vis ikke høres riktig ut, ting ved lyden som stikker seg ut, mangler, osv.
Noen dager synes jeg det spiller bra og neste dag ikke, enkelte CDer spiller bra og andre ikke. I slike tilfeller er det veldig greit å ha et lite utvalg av kabler å velge i for å prøve å rette opp disse feilene, eller tune det i riktig retning.
Altså, når du flytter høytalere, fikser du forandringen med kabelbytte, når du bytter en komponent fikser du det ved kabelbytte, når det låter bra en dag, og dårlig en annen dag, fikser du det ved kabelbytte, når cdene har dårlige inspillinger fikser du det med kabelbytte. Det er helt utrolig hva du ikke fikser ved et kabelbytte. Problemet må jo være at du må bytte kabler veldig ofte.