Politikk, religion og samfunn Jeg er rasende!

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.032
Antall liker
7.635
Sted
Oslo
Forøvrig falt de første skuddene, og de drepte på Per på Hjørnet, som ikke er homsebar.
Er det nå generell advarsel mot alle utesteder?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Hvor pokker er "Rosetogene" denne gangen?

Stoppet av PST og "100% sikkerhet- regelen".
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.032
Antall liker
7.635
Sted
Oslo
Om ikke majoriteten står opp for og forsvarer minoriteter, ender vi i et totalitært samfunn som vil ramme oss alle.
På en eller annen måte er vi alle minoriteter!
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hva i all verden får folk til å bare godta hva enn våre myndigheter sier?

Det finnes argumenter for å anbefale avlysning, men sannelig finnes det svært sterke argumenter for ikke å avlyse også. Selv mener jeg at arrangementet i Oslo skulle vært gjennomført, fordi nå vinner terror. Og da får terror vann på mølla.
Er du opprørt fordi PST har anbefalt å avlyse, eller er det grunnlaget for anbefalingen(som du åpenbart ikke vet hva er) som plager deg?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Er du opprørt fordi PST har anbefalt å avlyse, eller er det grunnlaget for anbefalingen(som du åpenbart ikke vet hva er) som plager deg?
Opprørt over anbefaling om å avlyse, at den er landsdekkende ( med råd om å kontakte eget politidistrikt, riktignok), opprørt over at de "ikke kan gjøre rede for visse personer" som jo nettopp er PSTs oppgave, opprørt over at PST her lar hat og terror vinne- i og med avlysning/er.

Så er jeg jo også der, som alltid, at autoritetstro ikke finnes i mine gener.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0

Så spørs det om PST og politiet var forberedt på dette da....

Når de som styrer oss mangler vett og forstand, er det sannelig bra at så mange IKKE mangler det.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Hvor pokker er "Rosetogene" denne gangen?

Stoppet av PST og "100% sikkerhet- regelen".
Det oppleves som om du er bittelitt irritert over at uskyldige ble drept i Oslos gater, og at du er fly forbanna fordi politiet kommer med et velment råd.
Jeg er usikker på hvor sjarmerende jeg finner det.
Noen har mistet livet her.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Det oppleves som om du er bittelitt irritert over at uskyldige ble drept i Oslos gater, og at du er fly forbanna fordi politiet kommer med et velment råd.
Jeg er usikker på hvor sjarmerende jeg finner det.
Noen har mistet livet her.
Noen har mistet livet, gjerningsmannen er tatt. Da er neste trinn å ta avstand fra ugjerningen. Det gjøres best ved å ta til gatene og markere at "vi lar oss aldri kue".

Så får PST si hva de vil om den saken. Slik de som har samlet seg på Rådhusplassen også later til å mene.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Noen har mistet livet, gjerningsmannen er tatt. Da er neste trinn å ta avstand fra ugjerningen. Det gjøres best ved å ta til gatene og markere at "vi lar oss aldri kue".

Så får PST si hva de vil om den saken. Slik de som har samlet seg på Rådhusplassen også later til å mene.
Det har jeg forsåvidt en viss sans for, men jeg klarer ikke reise i nærheten av så mye indignasjon overfor politiet, som jeg gjør overfor gjerningsmannen og alle hans psykopatiske medløpere.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Det har jeg forsåvidt en viss sans for, men jeg klarer ikke reise i nærheten av så mye indignasjon overfor politiet, som jeg gjør overfor gjerningsmannen og alle hans psykopatiske medløpere.
Politiet skal sørge for at samfunnet og livet går videre. Det er det motsatte PST her har valgt.

Heldigvis er det svært mange som ikke lar PST styre en helt naturlig òg helt nødvendig reaksjon på drapene.
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.868
Torget vurderinger
8
Islamsk terror skjer daglig verden over og deres syn på homofili er intet nytt! Bør heller ikke overraske noen at terroristen ikke var alene
 

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.056
Antall liker
2.521
pst skal bare komme med sikkerhetsråd, så får det være opp til enkeltpersoner og organisasjoner å vurdere om "livet skal gå videre"
 

Fivus

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.01.2020
Innlegg
800
Antall liker
558
Torget vurderinger
2
Enda godt det var sivile til stede som kunne pågripe terroristen.
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.868
Torget vurderinger
8
Det var nok av ekstreme krefter som foret og bygget opp under ABBs tankegods. Fjordmann som et eksempel. ABB handlet selvsagt ikke i et vakum. Det var plutselig "forbudt" å si det fra 22 juli, men det alltid manglende oppgjøret med Frps oppnøring under høyreekstreme grupperinger var også en del av bildet. Det såkalte "brevet" Carl I Hagen leste opp på 90- tallet, som et av uhyre mange eksempler. "Snikislamisering" et annet.
Carl advarte mot dette for et par tiår siden og han hadde selvfølgelig rett! Steinalder holdninger hører ikke hjemme i Norge
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
pst skal bare komme med sikkerhetsråd, så får det være opp til enkeltpersoner og organisasjoner å vurdere om "livet skal gå videre"
Nå ja; Støre, Mehl, Raymond Johansen oa har gått ut og bedt folk lytte til politiets anbefalinger. Vi er, nok en gang, i den situasjonen at fagfolk på kun et område får bestemme over langt flere områder enn deres fagkunnskap tilsier. I dette tilfellet "sikkerhet" framfor "Hvordan markere at slike ugjerninger stopper oss ikke?", som jo faktisk er det aller viktigste.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Enda godt vi har folk her som vet bedre enn fagfolkene, uansett hva det måtte gjelde.
Politiet eller PST er nettopp IKKE fagfolk på "hvordan markere at dette stopper oss ikke".
Det har de så til de grader bevist.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.063
Antall liker
3.738
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Politiet eller PST er nettopp IKKE fagfolk på "hvordan markere at dette stopper oss ikke".
Det har de så til de grader bevist.
men du vet hva de er fagfolk på?
Hint: Gjett hva S'en i PST står for.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
men du vet hva de er fagfolk på?
Hint: Gjett hva S'en i PST står for.
Sikkerhet blir kun mindre av å la terror og drap styre hva vi mennesker gjør. I tillegg viser det at slike handlinger oppnår akkurat hva hensikten var.

Det skaper neppe en form for sikkerhet vi vil leve med.

Det skeive miljøet er nok vant til å bli kuet, men også til å gjøre opprør. Opprør mot myndigheter, intoleranse, trusler og vold. I kveld valgte mange av de det eneste riktige; opprør mot nettopp å bli kuet, stilnet, myndighetene òg vold.
 
Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Hvis, på generell basis, forsvar, PST og politi ikke er fagfolk på sikkerhet, - hvem er da fagfolkene?
Jeg skrev; "de er derimot IKKE fagfolk på hvordan markere at vi lar oss aldri kue". Og det er vel det aller viktigste, hva gjelder Pride. Markere at hverken intoleranse, vold, trusler, myndigheter får kue de. Som jo til syvende og sist også er det som ført til at toleransen nå er langt større enn tidligere.

Det var helt nødvendig at de markerte dette i kveld.
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
jeg er usikker på hvordan jeg vil bedømme denne pride og not to pride etter terroren i oslo; og til tross for at jeg godtar at pst er fagfolka, og har som oppgave å ta vare på vår sikkerhet, så kan det likevel være det politisk beste å ofre noe av den sikkerheten til fordel for å ikke la terroren sette oss ut av spill.

ingen grunn til å klandre pst som gjør det de bør gjøre. men det er aldri det siste ordet. de som kjenner på frykten burde kanskje holde seg hjemme, mens de som ikke gir etter for terror marsjerer videre.

men uavhengig av det; ikke lett å gjøre det til en fest på en slik bakgrunn. men kanskje var kampen mot undertrykkelsen aldri en fest, men brolagt med fare og usikkerhet! lett å glemme når det hele er blitt gjort til en måneds festival.
 
Sist redigert:

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.084
Antall liker
2.623
Facebook har nå stengt alle kontoer som Bhatti disponerer. Bra.

Vedrørende PST og de vurderinger dem gjør. Dem gjør sikkert sitt beste for å overvåke ekstreme islamister, som Bhatti. Men hvem er det som evaluerer dyktigheten til staben?
 
  • Liker
Reaksjoner: JMM

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Jeg vil anta at det er de skarpeste hodene politiet har å velge blant som havner i PST.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
-Dette er ikke tiden for å trekke seg tilbake, det er tiden for å stå ekstra frem. Pride er ikke bare en feiring av kjærlighet, det er en kamp for at vi skeive ikke bare få elske den vi gjør, men også få lov til å eksistere, påpeker 26-åringen.

....
Noen har heldigvis forstått hva hverken PST eller de politikere som sa "følg politiets anbefalinger" ikke har forstått.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.536
Antall liker
7.022
Ikke nødvendigvis, men det er nå hevet under omtrent enhver tvil at Breivik handlet alene, mens denne karen åpenbart hadde røtter i "miljøet"
Så vidt jeg har fått med meg er det vel lite som tider på annet enn at Matapour handlet alene, som Breivik.

Så vidt jeg også har fått med meg er det også mye som tyder på at Matapour, som Breivik, heller ikke var noen ensom ulv som søg selvradikalisering fra eget ensomme bryst.

Synes det blir litt vel unabombersk i 2022 å snakke om hvem Matapour kjørte bil med som veldig forskjellig for at Breivik aktivt hekket rundt på høyreekstreme portaler, som Gates of Vienna, for over ti år siden.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.415
Antall liker
7.906
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det er vel ca. ingen av disse gærningene som oppstår i et vakuum. Om de ikke har fått teknisk eller fysisk assistanse, så har de alle som en fått plenty ideer og input fra mange hold.
 

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.056
Antall liker
2.521
Så vidt jeg har fått med meg er det vel lite som tider på annet enn at Matapour handlet alene, som Breivik.

Så vidt jeg også har fått med meg er det også mye som tyder på at Matapour, som Breivik, heller ikke var noen ensom ulv som søg selvradikalisering fra eget ensomme bryst.

Synes det blir litt vel unabombersk i 2022 å snakke om hvem Matapour kjørte bil med som veldig forskjellig for at Breivik aktivt hekket rundt på høyreekstreme portaler, som Gates of Vienna, for over ti år siden.
Jeg for min del syns det er stor forskjell på å henge på en nettside/forum og å vanke med terrorister IRL
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Det er vel ca. ingen av disse gærningene som oppstår i et vakuum. Om de ikke har fått teknisk eller fysisk assistanse, så har de alle som en fått plenty ideer og input fra mange hold.
Eksemepelvis fra enkelte bøker og "lærde".....
Som vi tillegger mere makt og kred til enn nødvendig!
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.415
Antall liker
7.906
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg for min del syns det er stor forskjell på å henge på en nettside/forum og å vanke med terrorister IRL

Helt uenig. Jeg ser ingen som helst grunn til at input ansikt til ansikt automatisk *må* ha større påvirkningskraft enn kontinuerlig input fra fora, YouTube eller lignende.
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.868
Torget vurderinger
8
Islamsk terror foregår hver dag kloden over! Homofili er ikke forenelig med islam og det så vi et eksempel på nå og flere vil det bli
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Hva er det politiet driver med?

Politiet vil at kveldens Pride-arrangement i Mo i Rana utsettes, kan ikke garantere for sikkerheten
Politiet vil at kveldens Pride-arrangement i Mo i Rana utsettes, fordi de ikke kan garantere for sikkerheten, melder NTB.
Mandag måtte arrangørene avlyse Pride-markeringen på Rådhusplassen i Oslo to timer før den skulle avholdes. Politiets Sikkerhetstjeneste (PST) sa da at de fryktet en følgehandling, og at de har «bestemte personer i kikkerten».
– Det har vi jo sett tilfeller av i andre land, og det er ikke uvanlig at enkelte blir inspirert eller at det er flere som har den samme tankegangen som her har skjedd, og som kan tenke seg å begå en ny terrorhandling i Norge, sa fungerende PST-sjef Roger Berg.
Samlingen på Rådhusplassen klokken 19.30 mandag var planlagt etter at lørdagens Pride-arrangementer ble avlyst etter anbefalinger av politiet.
 

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.056
Antall liker
2.521
Helt uenig. Jeg ser ingen som helst grunn til at input ansikt til ansikt automatisk *må* ha større påvirkningskraft enn kontinuerlig input fra fora, YouTube eller lignende.
I selve radikaliseringsprosessen så er det nok ikke så stor forskjell, men ved planlegging og gjennomføring av angrep er det en stor forskjell. Det har man jo sett mye av tidligere, hvordan det koordineres og gjennomføres flere angrep fra samme nettverk.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Hva er det politiet driver med?

Politiet vil at kveldens Pride-arrangement i Mo i Rana utsettes, kan ikke garantere for sikkerheten
Politiet vil at kveldens Pride-arrangement i Mo i Rana utsettes, fordi de ikke kan garantere for sikkerheten, melder NTB.
Mandag måtte arrangørene avlyse Pride-markeringen på Rådhusplassen i Oslo to timer før den skulle avholdes. Politiets Sikkerhetstjeneste (PST) sa da at de fryktet en følgehandling, og at de har «bestemte personer i kikkerten».
– Det har vi jo sett tilfeller av i andre land, og det er ikke uvanlig at enkelte blir inspirert eller at det er flere som har den samme tankegangen som her har skjedd, og som kan tenke seg å begå en ny terrorhandling i Norge, sa fungerende PST-sjef Roger Berg.
Samlingen på Rådhusplassen klokken 19.30 mandag var planlagt etter at lørdagens Pride-arrangementer ble avlyst etter anbefalinger av politiet.
Hva er det du ikke skjønner med "kan ikke garantere sikkerheten"?
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.169
Antall liker
8.949
Hva er det politiet driver med?

Politiet vil at kveldens Pride-arrangement i Mo i Rana utsettes, kan ikke garantere for sikkerheten
Politiet vil at kveldens Pride-arrangement i Mo i Rana utsettes, fordi de ikke kan garantere for sikkerheten, melder NTB.
Helt fantastisk.

Minner meg om noe men kan ikke komme på det i farten.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Hva er det politiet driver med?

Politiet vil at kveldens Pride-arrangement i Mo i Rana utsettes, kan ikke garantere for sikkerheten
Politiet vil at kveldens Pride-arrangement i Mo i Rana utsettes, fordi de ikke kan garantere for sikkerheten, melder NTB.
Mandag måtte arrangørene avlyse Pride-markeringen på Rådhusplassen i Oslo to timer før den skulle avholdes. Politiets Sikkerhetstjeneste (PST) sa da at de fryktet en følgehandling, og at de har «bestemte personer i kikkerten».
– Det har vi jo sett tilfeller av i andre land, og det er ikke uvanlig at enkelte blir inspirert eller at det er flere som har den samme tankegangen som her har skjedd, og som kan tenke seg å begå en ny terrorhandling i Norge, sa fungerende PST-sjef Roger Berg.
Samlingen på Rådhusplassen klokken 19.30 mandag var planlagt etter at lørdagens Pride-arrangementer ble avlyst etter anbefalinger av politiet.
Min oppfatning er at denne typen velmente råd fra politiet, egentlig alltid gjelder. Det er fysisk umulig for politiet å garantere sikkerhet til en hver tid, og til en hver anledning. Syke loners kan poppe opp når man minst aner det. I sannhetens navn er kanskje et av de sikreste steder i verden Mo i Rana, så dersom ikke homser og diverse varianter av mennesker kan samles der, hvor f... kan de da samles, uten å ta en "enorm" risiko?
Poilitiet kan like gjerne komme med det velmente råd at de anbefaler alle mennesker å være hjemme til en hver tid, for ellers kan de ikke garantere for sikkerheten. Og egentlig kan de ikke garantere for sikkerheten hjemme, heller, når de tenker seg om.
Så vi er i praksis føkka alle mann.
 
Topp Bunn