Her vises hva Stax har gjort for kjølinga. Meget vellydende forsterker. Så er det Stax DA-300 som er en drøm
Så fint utVis vedlegget 1149782
Vis vedlegget 1149783
Her vises hva Stax har gjort for kjølinga. Meget vellydende forsterker. Så er det Stax DA-300 som er en drømEller godt å høre at du vil ta var på forsterkeren din. Jeg er også en JBL fan, og har noen flere prosjekt på ønskelisten. Har noen komponenter liggende. Litt reconing blir det også.
Jakt Cocker. Har to stkFin hund. Hvilken «variant» er det?![]()
Får du kjøpt det hvis du ikke er jeger ? Stilles litt krav der vet jeg. OBS OBS de er veeeeldig aktive og trenger mye aktivitetTenkte det. Akkurat sånn vi snuser på![]()
Det er bra at du blir fornøyd. Har også satt voicing i global og ikke fokus. Det fungerer fint her.Kjørte en RP selv nå og det forbedrer helt klart. Ikke veldig mye når man gjør hjemmeleksa først men det lille ekstra og det er den rette metoden tenker jeg.
Kjørte en RP selv nå og det forbedrer helt klart. Ikke veldig mye når man gjør hjemmeleksa først men det lille ekstra og det er den rette metoden tenker jeg.
Takker igjen. Fikk spilt litt plater etter du dro i går og det fungerte veldig bra det ogsåNoen kommentarer etter gårsdagens visitt:
Rommet:
Den store dype heldekkende absorberende veggen på den ene siden av rommet var en svært effektiv bassfelle. To flåter i taket og meget god bredde i rommet generelt sørger for at det ikke var noen førsterefleksjoner som irriterte. Noe demping bak hodet i sofaen fungererte også. Det har blitt et kjempebra rom med stor ro. Eneste problemet var at vi spilte høyere og høyere …. og høyere. The proof is in the pudding. Det orker man ikke med et dårlig rom. Terningkast 6.
JBL 4430 høyttalerne:
Oj de var større enn jeg trodde. Stilige. Så store bassreflekskasser med kapabel 15 tommer ga bedre bass en mange subwoofere klarer, også spilte de mellomtone bra også. For et headroom og for en dynamikk. Jeg tror vi hadde 30 Hz inroom og vel så det. En tommers kompresjonsdriverne spilte uanstrengt uten flisete metall lyd. Det var smooth på krevende ting som syngedamer og kor. Spilte bra på lav styrke og. Midbassen hadde en definisjon og smekk som lignet frontladede midbasshorn, men her tror jeg du er veldig heldig med rom og plassering også.
Justering av DSP og aktiv deling:
Lyngdorf TDAI 1120 har full toveis dsp funksjonalitet (men ikke separat justering av venstre og høyre). Jeg hadde kun med meg housecurve på telefonen men det gikk veldig bra. Vi delte ved 1000 Hz akkustisk slik det er originalt. 24 dB Linkwitz elektrisk som blir en del brattere akkustisk. Trenger ingen delay da driverne er fysisk på linje. Vi skal ta en grundigere runde med ARTA siden men allerede nå låter det fenomenalt bra.
Og, tada!! Vi brukte IKKE Roomperfect
Vis vedlegget 1168094 Vis vedlegget 1168095 Vis vedlegget 1168096
Vis vedlegget 1168098 Vis vedlegget 1168099
De Everest er nok flotte sakerSom nevnt så ville jeg (anbefaler Hunsbedt) bygget et lite identisk kabinett som settes på toppen med JBL 2405 diskant i. Da får du den lille ekstra brede deilige spredningen (100 grader) og luften i lydbildet.
Du trenger ikke gjøre noen endringer da denne fases førsteorden passivt inn med en spole på hornet og en kondensator på diskanten. Her blir det ingen faseskift. Resten fikses i dsp i Lyngdorf.
Da får du smaken av: https://www.audioheritage.org/html/profiles/jbl/everest.htm
Men kanskje bare unødvendig
Vis vedlegget 1168100
Eller en sånn løsning:
![]()
JBL 077 | DBA
JBL 077. Diskantdrivere fra øverste hylde, med originale membraner - aldrig været åbnet. Sælges kun samlet. Fast pris - ingen bytte.www.dba.dk