Skulle gjerne hatt den boksen der jaJeg fikk med meg at Miles’ sine konserter på Plugged Nickel, 22 og 23 desember 1965, skal reutgis i sin helhet. En hver boks med Miles trigger vil-ha-genet mitt, men noen ganger er det godt å kikke bort i platehylla og bekrefte at man faktisk er forsynt, for denne gang. Den orginale Mosaic- boksen fra 1995 er jo intet mindre enn fantastisk. Å høre denne fortsatt nye kvintetten, på randen av noe noe nytt og stort, vri og vende på klassikere Miles hadde spilt i mange år, og likevel finne nytt liv i dem, mens de prøver seg frem, prøver hverandre…,Og tidvis kan man høre småprat i baren, skillemynt i kassa, kort sagt i levende livet, men aldri forstyrrende.
Jeg har lest at noen vurderer å droppe boksen fordi det fremstår uklart om den er AAA. Mosac var alltid pragmatiske i så måte, men ingen av boksene deres som jeg har låter annet enn formidabelt bra. Ikkno å lure på om du liker Miles.
Vis vedlegget 1152136
Hvis de bruker digitale verktøy på den nye så klarer de kanskje å viske vekk han der som prater i et sett der fremme...Jeg fikk med meg at Miles’ sine konserter på Plugged Nickel, 22 og 23 desember 1965, skal reutgis i sin helhet. En hver boks med Miles trigger vil-ha-genet mitt, men noen ganger er det godt å kikke bort i platehylla og bekrefte at man faktisk er forsynt, for denne gang. Den orginale Mosaic- boksen fra 1995 er jo intet mindre enn fantastisk. Å høre denne fortsatt nye kvintetten, på randen av noe noe nytt og stort, vri og vende på klassikere Miles hadde spilt i mange år, og likevel finne nytt liv i dem, mens de prøver seg frem, prøver hverandre…,Og tidvis kan man høre småprat i baren, skillemynt i kassa, kort sagt i levende livet, men aldri forstyrrende.
Jeg har lest at noen vurderer å droppe boksen fordi det fremstår uklart om den er AAA. Mosac var alltid pragmatiske i så måte, men ingen av boksene deres som jeg har låter annet enn formidabelt bra. Ikkno å lure på om du liker Miles.
Vis vedlegget 1152136
Uten tvil det albumet jeg har hørt flest ganger.Vis vedlegget 1151837
Utgitt på årets første dag i 1960.
Er du fornøyd med lyden på denne utgivelsen ? Musikken er iallfall svært bra. Har den dessverre bare på en mindre bra repress.
Har den også på en US utgivelse fra 70 tallet engang men dette er noe helt annet, luftig, detaljert, klart og tungt, den 70 talls plata høres grumsete ut i forhold. Og enig, det er en kanonplate.Er du fornøyd med lyden på denne utgivelsen ? Musikken er iallfall svært bra. Har den dessverre bare på en mindre bra repress.
Godt å høre, la boxen i bestilling till sist i januar! Er vel ikke den største MD fantasten, men denne trigget noeJeg fikk med meg at Miles’ sine konserter på Plugged Nickel, 22 og 23 desember 1965, skal reutgis i sin helhet. En hver boks med Miles trigger vil-ha-genet mitt, men noen ganger er det godt å kikke bort i platehylla og bekrefte at man faktisk er forsynt, for denne gang. Den orginale Mosaic- boksen fra 1995 er jo intet mindre enn fantastisk. Å høre denne fortsatt nye kvintetten, på randen av noe noe nytt og stort, vri og vende på klassikere Miles hadde spilt i mange år, og likevel finne nytt liv i dem, mens de prøver seg frem, prøver hverandre…,Og tidvis kan man høre småprat i baren, skillemynt i kassa, kort sagt i levende livet, men aldri forstyrrende.
Vis vedlegget 1152136