U
utgatt25555
Gjest

mvh
|
Brad Mehldau Trio var et spennende bekjentskap, Svein Arne
Tigran Hamasyan var også nytt for meg. Ikke helt min gate, men jeg tror nok jeg kan lære meg å like dette
Du må nesten prøve neste og da i serien der
Den ser det ut som jeg må plukke opp ved neste anledning/besøk i platesjappaDu må nesten prøve neste og da i serien der
Vis vedlegget 397798
Hadde brodern m/frue på besøk her tidligere i sommer så da måtte vi ta en lytt på begge disse her så de havnet på spilleren.
Må innrømme at det var litt spesielt å høre Peer Gynt i Ellington stil men men...![]()
Arve Henriksen er den store for meg, så må jeg innrømme at jeg mer enn bare liker slikt som kanskje drar seg mot ambient/electronica men alikevel holder seg i jazzsfærenTigran Hamasyan var også nytt for meg. Ikke helt min gate, men jeg tror nok jeg kan lære meg å like dette. Takker for spennende tips, musicus
![]()
Hvis du synes det er spesielt, så tenk hvor spesielt de syntes det var tilbake til da det kom ut. Platen fikk blandet mottakelse, og i Sverige ble den rett og slett nesten forbudt med lov basert på en klassikerskydd-lovgivning. Musikalska Akademien uttalte at den var en hån mot nordisk musikkultur. I Norge var den i alle fall forbudt å spille på NRK, om ikke forbudt i det hele tatt. Det førte uansett til at Ellington trakk platen, om ikke internasjonalt så i alle fall i Europa.Du må nesten prøve neste og da i serien der
Vis vedlegget 397798
Hadde brodern m/frue på besøk her tidligere i sommer så da måtte vi ta en lytt på begge disse her så de havnet på spilleren.
Må innrømme at det var litt spesielt å høre Peer Gynt i Ellington stil men men...![]()
Veldig likt, ja!Det har blitt en del Nils Frahm i det siste.
Han holder til i omtrent samme piano / elektro / jazz / altmulighjørnet som Bugge.
Vis vedlegget 397973