Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Plukket opp av DHL hos Open Reel i Milano 08:27 i går morges, sitter her og spiller den nå! Det er ganske bra..

Monk fra en konsert i Milano April `61 sammen med Charlie Rouse tenor saks, John Ore bass og Frankie Dunlop trommer. 2 tapes hvor det også er 2 kutt til slutt med Bud Powell qrt. med bl.a Art Taylor. En veldig fin konsert og et opptak av en annen verden. Open Reel har sagt at de vil lage en egen tråd om selve opptaket, gleder meg til å lese for dette låter aldeles utrolig!

monk3.jpg

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.938
    Torget vurderinger
    8
    Bare elsker denne låten.. Lang ja, men kraftfull og kanon god lyd.
    Sangen Jean-Pierre.

71bdhhPzH-L._SL1429_.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Cannonball har gitt ut mye bra. Kveld, klokka er jo ikke 4 enda?

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.324
    Lang kvelds ferd mot natt ....

Miles & Monk at Newport. Fin plate. Jeg liker særlig Monk sin side godt.

MilesAndMonkAtNewport400.jpg

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Litt nyere ting her, Metheny 80/81 på ECM. Min favoritt Metheny sammen med et stjernelag. Fy f.. DeJohnette spiller bra her!
    På tape....

meth.jpg

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.324
    Har hørt på endel plater i dag, nå er det denne igjen:

144087.jpg

Deilig lyd i trekkbasunen til Curtis Fuller.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Kan det være at det er to ganger femogførr plata fra AP du hører på? Uansett så er den plata der kanonbra!

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.324
    Vanlig 33 og en tredjedel plate, nyutgitt av ett eller annet plateselskap.
    Vent litt, skal gå og sjekke.

edit:

Concord music group, amerikansk adresse, men det står også made in EU. Aldri hørt om dem.
    Ikke spesielt god lyd på plata , men blåserne lyder bra uansett. Og musikken er stentøff.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ok, kjenner ikke til dem her heller men den fra AP låter kanon. En av mine AB favoritter...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Bare hyggelig! :)

Her holder jeg på med en liten innvendig opprensking, av og til må ting ut...Miles-Pangaea sammen med en god dansk pils jeg har forelsket meg i. Og en liten en fra Doktoren, også fra Danmark, sånn i tilfelle.

Man blir aldri ferdig med Pangaea.

pang.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.583
    Torget vurderinger
    24
    Nå har du alt for mye tapes!!!

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Fant den i samlingen min jeg også, fortsatt uåpnet og med litt høyer nummer en din #797. Har gått i Beethovens strykekvartetter her i dag, men skal ha en liten "shootout" mellom AP/MM på Mobleys Workout etterpå.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Begge på 45? Husker at MM ga ut en som het Another Workout, er det den?

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Nei det er den helt nye 33 Workout på MM og 45 utgaven til AP. De nye (6 siste tror jeg) MM platene bruker nå en ny "vinylmix" fra RTI, men jeg merket ikke den helt store forskjellen på de 2 jeg har hørt på.

"To take greatest advantage of the improved raw vinyl material, RTI has invested in a new state of the art boiler and temperature control system, which will insure that the vinyl is heated to the most exacting standards required for even flow of the formula while on the press. All in all, better vinyl, better vinyl processing equipment, better quality control. It all adds up to a superb "canvas" upon which we can "paint" with our wonderful Blue Note master tapes! You will hear the difference!

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    MM selger nå bare direkte: http://www.musicmattersjazz.com/product_p/mmbst-84080-33.htm

"Effective immediately, Music Matters is discontinuing wholesale distribution of all past and future 33 RPM titles. Instead, we've sunk thousands of dollars into our on-line website in an effort to create the simplest and easiest shopping experience possible. So we will now become the sole and exclusive vendor of the music and titles we labored so lovingly and painstakingly to produce. Taking this all under our roof just makes perfect sense for us now, as it allows us to control the production, mastering, creative design, packaging, and finally, the shipping, fulfillment and customer service for these amazing records. There will be no more bent jacket corners and split sleeve liners due to the substandard shipping policies of others, and there will be no more creative pricing on our titles. As soon as existing stocks in the distribution channels dry up, the only water in the well will be with us, Music Matters. We'll stand fully behind everything we ship, and deliver top notch quality control and customer service every step of the way-our way-with tender loving care."

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Jeg liker Mobley men har ikke kjøpt noen av de nyutgivelsene da jeg har den nydelige 10 LP boksen fra Mosaic. Men den tar seg av 50 tallet så kanskje jeg må hoppe på utgivelser fra 60 tallet også.

mobley.jpg

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    MM selger nå bare direkte: Hank Mobley - Workout

"Effective immediately, Music Matters is discontinuing wholesale distribution of all past and future 33 RPM titles. Instead, we've sunk thousands of dollars into our on-line website in an effort to create the simplest and easiest shopping experience possible. So we will now become the sole and exclusive vendor of the music and titles we labored so lovingly and painstakingly to produce. Taking this all under our roof just makes perfect sense for us now, as it allows us to control the production, mastering, creative design, packaging, and finally, the shipping, fulfillment and customer service for these amazing records. There will be no more bent jacket corners and split sleeve liners due to the substandard shipping policies of others, and there will be no more creative pricing on our titles. As soon as existing stocks in the distribution channels dry up, the only water in the well will be with us, Music Matters. We'll stand fully behind everything we ship, and deliver top notch quality control and customer service every step of the way-our way-with tender loving care."
    Det har jeg ikke fått med meg. Så det var derfor noen solgte de litt rimeligere for en tid tilbake.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Veldig bra den 45en fra AP, men ingen tvil om at 33 på MM er enda litt bedre. Åpnere lydbilde og bedre dynamikk, men kunne levd fint med APen.
    Virker som om de nye 33 fra MM er av samme bra kvalitet som 45ene var. Jeg var ikke helt 100% fornøyd med dem en stund, men de siste jeg har spilt har vært strøkne både på på lyd og pressinger. Lyden har vel alltid vært bra, men pressingene ikke helt på høyde med 45 utgivelsen.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.324
    Da er det på tide med litt musikk igjen:

71uEZPt8JCL._SL1500_.jpg

Jeg synes denne boksen her er råbra.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…