Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hører på Charly Antolini. En gammel jazz trommis som gikk sammen med plateselskapet Jeton for å lage en så dynamisk skive som det går an. Ettersigende er det flere som sliter med sporingen på den.
    Den finnes på Wimp også

    Vis vedlegget 239917

    Ikke minst denne, rett og slett vanvittig. Spesielt spor nr 3 "Carambolage" gjør susen for min del!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hehe. Har den på cd og vinyl. Man blunker mye i løpet av en gjennomgang av den. Tenk om all musikk var spilt inn med slik dynamikk!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Da hadde jeg starta med bleier igjen for å si det pent! Hvor fikk du kjøpt den på vinyl? Den skal i samlinga!!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    I can tell you, but then i'll have to kill you. ;)

    Kjøpte den på hi end messen i Munchen.
    Det kan jeg tro, for jeg er riktignok dårlig til å lete, men finner den ikke verken innenlands eller utenlands. Får lete litt mer.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Den Urheim plata der er veldig fin, ikke gitt ut mange ex på vinyl synes jeg å huske, var det 150 ex?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.323
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette er både jazz og klassisk, men velger likevel å legge den her. Nå er jo hverken jazz og klassisk det jeg lytter mest på, men denne utgivelsen er fantastisk og fortjener oppmerksomhet også i Norge. Dette er en strålende sammensmelting av det audiofile og kvalitetsmusikk. Litt gøyalt at det er den lokale hifi-pusheren her nede som har produsert deler av platen. Skal ikke beskrive de enkelte sporene, uten å konstantere annet enn at kaffen aldri har smakt så godt!


    dCS 'Only the Music' presents The Spirit of Turtle "A collection of the most innovative high-end audio recordings by Northstar Recording"


    These recordings, all in 5.1 surround and stereo, are offered on a Hybrid SACD, a Pure Audio BLURAY Disc and as Audio 192/24 WAV file as supplement on the BLURAY Disc. DSD, 192kS/s-24bit and CD format, so all segments of the High End Audio and Home Theatre market, both consumers and manufacturers can enjoy and use these recordings at the highest level possible.


    All this in a luxurious 2 DISC solid "Long Box" with informative booklet inlay.


    The product will be available from the first week of October 2013, but we would like to offer you the chance to sign in on it already, so you will be among the first to own it. Please follow this link to order and we will notify you and send the package when shipping starts.


    1 Dave Burrel - Up Close 05:34 Tony Overwater & Maarten Ornstein - Teardrops for Jimmy
    2 Marc van Roon - Quantum stories 09:16 Marc van Roon Trio - Noodle Effect
    3 George Gerhwin- Antonin Dvorak | Gershwin 06:15 Netherlands Philharmonic Orchestra Amsterdam / Mario Venzago - An American in Paris (excerpt)
    4 Rob van Bavel - Crossroads 04:08 NedSym Lite - Ravel’s Tomb
    5 Johannes Brahms - Strings attached 04:44 Arno Piters and members of The Royal Concertgebouw Orchestra - Allegretto grazioso / Opus 120/1
    6 Erik Satie - ImproviSatie 08:31 Michael Gees - 5ème Gnossienne
    7 Ludwig van Beethoven - Ludwig van Beethoven | Symphonies nos. 1 & 5 06:34 The Netherlands Symphony Orchestra / Jan Willem de Vriend - Allegro con brio / Opus 67
    8 Benjamin Britten - Benjamin Britten | War Requiem 03:50 The Netherlands Radio Philharmonic Orchestra / Jaap van Zweden - Dies irae (excerpt)
    9 Robert Schumann - Wanderer 02:51 Christoph Pregardien & Ensemble Kontraste - Mein Wagen rollet langsam / opus 142,4
    10 Felix Mendelssohn - Felix Mendelssohn | Symphony NO.2 “Lobgesang” 04:41 The Netherlands Symphony Orchestra / Jan Willem de Vriend - Andante / Opus 52 Sopran I, II & Chor
    11 Tuur Florizoone - Olivers Cinema 03:45 Eric Vloeimans, Tuur Florizoone & Jörg Brinkmann - L’Amour des Moules
    12 Maarten Ornstein - Jungle Boldie 03:58 Tony Overwater, Maarten Ornstein & Wim Kegel - Quicksie
    13 Anton Bruckner - Anton Bruckner | Symphony NO.8 07:38 The Netherlands Radio Philharmonic Orchestra / Jaap van Zweden - Finale (Feierlich, nicht schnell)
    14 Dean Peer - Think......It’s all good 04:55 Dean Peer & Ty Burhoe - Mars


    Total time 77:00
     

    Vedlegg

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    n48488u4188.jpeg


    Torun Eriksen sin debutskive. Litt lavmælt jazz passer på en Søndag.

    Torun er fra Lunde i Telemark, men flyttet til Skien for å gå på musikklinja. Har vel samarbeidet med de aller fleste fra Grenlandsområdet.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Hører på Charly Antolini. En gammel jazz trommis som gikk sammen med plateselskapet Jeton for å lage en så dynamisk skive som det går an. Ettersigende er det flere som sliter med sporingen på den.
    Den finnes på Wimp også

    Vis vedlegget 239917
    er denne på vinyl? Jeg finner en som heter Crash, men den ser ikke sånn ut. Det står heller ikke Countdown på den.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Etter en uke på jobb er det godt å komme hjem igjen og fortsette med CWE oppdagelsene...

    E1901g.jpg


    mvh
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hører på Charly Antolini. En gammel jazz trommis som gikk sammen med plateselskapet Jeton for å lage en så dynamisk skive som det går an. Ettersigende er det flere som sliter med sporingen på den.
    Den finnes på Wimp også

    Vis vedlegget 239917
    er denne på vinyl? Jeg finner en som heter Crash, men den ser ikke sånn ut. Det står heller ikke Countdown på den.
    Det er den det er linket til på toppen av siden. Dette er en slags samling på cd bare.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Denne fulgte med som takk for handelen fra P.M. Audio her om dagen.
    Veldig bra. Kanskje han har flere.

    IMG_0258.jpg
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    f_00frontm_9f4c546.jpeg


    Bugge Wesseltoft
    Fra Porsgrunn.
    Vi som bor i Grenland får av og til en glimrende anledning til å få oppleve Bugge på litt mindre og mer intime arenaer enn det han av og til spiller for i O'store utland. Veldig få skjønner egentlig hvor stor Bugge er utenfor vårt lands grenser.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m
    M

    musicus

    Gjest
    ....and for the good sake of order!! alt som spilles her hjemme er cd!!, og snart, forhåpentligvis, etterhvert også vinyl igjen... 8) ....

    mvh
     

    Mojo-

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.01.2010
    Innlegg
    65
    Antall liker
    68
    Sted
    Østfold
    Enig , Bugge " ruler" og her har han med seg ingen mindre enn Sissel i tospann , superb tolkning :cool:

    50 Ways To Leave Your Lover - Sidsel Endresen & Bugge Wes

     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Bugge er bra! Jeg hadde mange fantastiske konsertopplevelser med NCOJ på 90/tidlig 2000 tallet bl.a.. Var på alle Jazzland sessions som ble holdt på Blå. En av mine favoritter er "Friday sessions" fra Jazzland sessions 3 CD boksen som kom ut i 99. Dette er tøft! Jeg vet det for jeg var der. :)



    R-2340730-1278186838.jpeg
     
    M

    musicus

    Gjest
    En riktig god trio skive, denne er og blir spillt mye her i heimen...



    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Etter jeg fant denne tråden, er det slett ikke nok tid til å få hørt gjennom alt i forhold til tempoet jeg legger til album i spillelisten. Kanontråd!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn